דאקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דאקן
Daken
דאקן, כפי שהופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Dark Wolverine #75 מיוני 2009, אמנות מאת מרקו ג'ורג'ביק.
דאקן, כפי שהופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Dark Wolverine #75 מיוני 2009, אמנות מאת מרקו ג'ורג'ביק.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Wolverine: Origins #10
(מרץ 2007)
יוצרים דניאל ויי, סטיב דילון
מידע
שם אמיתי אקיהירו
כינויים מונגרל, דאקן אקיהירו, וולברין האפל, קיד וולברין
סטטוס פעיל
מקום לידה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע רוצח שכיר
כוחות יכולות פיזיות משודרגות, יכולת ריפוי עצמי, טופרים נשלפים, מניפולציה של פרומונים אשר מאפשרת לו להדחיק את ריחו ולמעשה להיות בלתי ניתן לגילוי, בנוסף לשינוי תפיסה חושית ורגשות באחרים. חסינות בפני טלפתיה.
חבר בקבוצה המשוטטים, אקס-פקטור חקירות
חבר לשעבר בקבוצה ארבעת פרשי המוות, אחוות המוטאנטים הרשעים, האוונג'רס האפלים, אקס-מן האפלים, הוולברינים
אזרחות יפן, Krakoa עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה תומאס ואליזבת' האולט (סבים, מתים)
ג'ון האולט הבן (דוד חורג, נחשב למת)
דוג לוגאן (דוד)
ג'יימס האולט (אב)
איטסו (אם, מתה)
לורה קיני (שיבוט האב, אחות למחצה)
אקיהירה ונאטסומי (הורים מאמצים, מתים)
אמיקו קוביאשי (אחות מאומצת)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דאקןאנגלית: Daken) הוא דמות בדיונית של נבל-על מוטאנט המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת Wolverine: Origins #10 ממרץ 2007, ונוצרה על ידי הכותב דניאל ויי והמאייר סטיב דילון.

דאקן הוא האלטר אגו של אקיהירו, בנו המוטאנט של וולברין ושל אהובתו המתה איטסו, אשר נהרגה על ידי חייל החורף. לאחר מותה של איטסו, איש מסתורי חותך את אקיהירו התינוק מרחמה, אך הוא שורד הודות ליכולת הריפוי שלו. אקיהירו התינוק נמסר לידיהם של אקיהירה ונאטסומי, זוג יפני עשיר. הם מתייחסים לנוכחתו כמתנת האלים, אך המשרתים התייחסו אליו כמפלצת או בן כלאיים - דאקן ביפנית (駄犬). הוא פיתח אישיות קרה מאוד, ובמהלך ריב חשף לאמו המאמצת שהוא הרג את בנה. אמו התכחשה לקיומו, מה שגרם לו לחשוף את טפריו הנשלפים ולקצוץ אותה לחתיכות. אביו המאמץ התאבד, ורומולוס התגלה לראשונה לאקיהירו. שנים אחרי כן, אקיהירו התחזה לסוכן S.H.I.E.L.D כדי להסתנן למקום בו אביו היה כלוא. הוא דקר את דאם דאם דוגאן והביס את אביו, והשאיר אותו לדמם על הרצפה, כמו אמו. אקיהירו גילה כי הוא סייע בטעות לבריחתו של אביו, אם כי לא מהסיבות הנכונות.

בעקבות מעקב אחר אביו ברחבי גרמניה, אקיהירו וסייבר איתרו את אביו בבריסל, שם ניסה לטמון מסנתז קרבונדיום בכספת. קרב עקוב מדם התפתח, בו התגלו כישורי הלחימה של אקיהירו. הוא עינה את ויילד צ'יילד עד שגילה כי השניים עובדים תחת פקודותיו של רומולוס, וניסה להרוג את אביו פעם נוספת. בפעם זו היה מעורב שכיר-החרב דדפול, אשר ידיו נכרתו על ידי אקיהירו. לפני שהרג את אביו, אקיהירו נורה על ידי חייל החורף עם כדור קרבונדיום וכתוצאה מכך לקה באמנזיה. מתגלה כי כל האירוע תוכנן על ידי וולברין, וזאת על מנת ללכוד את אקיהירו. במהלך הייעוד הגלוי, סבסטיאן שו ומיסטר סיניסטר איתרו את אקיהירו כדי להחזיר לו את זיכרונותיו. כאשר גילה את האמת מאחורי מותה של אמו, אקיהירו מצטרף זמנית לאביו כדי לנקום ברומולוס.

הוא היה חבר בקבוצת אקס-מן האפלים של נורמן אוסבורן בתקופת "שלטון אפל" ו"מצור". בעת ששהה בקבוצת אקס פורס ואקיהירו באחוות המוטאנטים, אביו הרג את אקיהירו. באתחול המחודש של חברת מארוול, אקיהירו הוחזר לחיים בידי תאומי אפוקליפס כדי לשמש כחבר בקבוצת פרשי אפוקליפס החדשים.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Uncanny Avengers #9, August 2013