אקס-מן - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"האקס-מן" (באנגלית: The X-Men) היא קבוצה של גיבורי על מוטאנטים המופיעה בחוברות הקומיקס של חברת מארוול קומיקס.

להלן מוצגות הדמויות הפופולריות לאורך השנים, הן של חבורת האקס-מן בהנהגתו של צ'ארלס אקסבייר והן של אחוות המוטאנטים בהנהגתו של מגנטו.

ליטוגרפיית הדמויות בעולם האקס-מן, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת X-Men Vol.3 #7 ממרץ 2011, אמנות מאת מרקו ג'ורג'ביק.

קבוצות האקס-מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק מהמיתוג מחדש של כותרי האקס-מן בשנת 2019 ונכון לאירועי "שחר אקס", קבוצות האקס-מן מונות את:

קבוצות קודמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הקמתן של קבוצות-אקס שונות בעקבות אירועי "אוונג'רס נגד אקס-מן" ופירוקן של אחרות לאחר הפצת ערפילי טריגן, קבוצות האקס השונות כללו את:

  • אקס-טרמינייטורז (מאז יולי 1988) - במקור כללה את חברי האקס-מן המקוריים שפעלה כאקס-פקטור והתחזתה לציידי מוטאנטים, אך למעשה הצילו מוטאנטים צעירים. חבריה כללו את קייבל, קאנונבול, בום-בום, וויז קיד, ארטי מדיקס, ראסטי קולינס, ליילה צ'ני וקורה לב-בוער.

רשימת חברי אקס-מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגויסי שנות ה-60[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שם אמיתי הצטרפות ראשונה תיאור הדמות
פרופסור אקס צ'ארלס פרנסיס אקסבייר The X-Men #42
מרץ 1968, פלאשבק
המנהל הראשון של בית הספר אקסבייר לצעירים מחוננים, שהפך לימים לאחוזת אקסבייר, ומייסד הקבוצה המקורית. בעקבות אירועי "בית אם" איבד את כוחותיו. נהרג בידי סייקלופס שנשלט על ידי הפניקס בחוברת Avengers vs. X-Men #11. כוחותיו כוללים טלפתיה, הקרנה אסטרלית, שליטת מחשבות ויצירת אשליות, "הקפאת" ועצירת מצב/אנשים, מסוגל לאתר מוטאנטים אחרים באמצעות מחשב ענק בשם "סרברו".
סייקלופס סקוט סאמרס The X-Men #42
מרץ 1968, פלאשבק
מנהיג השטח הראשון של הקבוצה והראשון שאקסבייר אסף אליו. ניהל את אחוזת אקסבייר יחד עם בת זוגו אמה פרוסט ועד לאחרונה הנהיג את קבוצתו מהאי אוטופיה. במשך השנים היה מזוהה כבן זוגה של ג'ין גריי. מנהיג לשעבר של קבוצת אקס-פקטור. היה אחד מחמשת חברי אקס-מן עליהם השתלט כוח הפניקס באירועי "אוונג'רס נגד אקס-מן". כיום נמצא במנוסה יחד עם צוות ההכחדה שלו, לאחר שהרג את פרופסור אקס. כוחותיו כוללים התפרצות אנרגיה אופטית מעיניו באמצעות ספיגת מקורות אנרגיה זמינים, כדוגמת השמש. הדבר מצריך אותו בנשיאת משקפיים מיוחדות בכל עת.
אייסמן רוברט לואיס "בובי" דרייק The X-Men #46
יולי 1968, פלאשבק
הצעיר ביותר מבין חברי הקבוצה המקורית. חבר לשעבר בקבוצת אקס פקטור. נכון להיום הוא חבר בכיר בסגל המורים בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי. כוחותיו כוללים יצירת קרח, שליטה בלחות, שינוי גופו לצורת קרח אורגני.
חיה ד"ר הנרי פיליפ "האנק" מק'קוי The X-Men #53
פברואר 1969, פלאשבק
נולד עם גפיים גדולות מהממוצע. לאחר זמן מה פיתח נוסחה שתגרום לו להיות בן אנוש רגיל, אך זו נכשלה והפכה אותו לאדם שעיר מאוד בעל עור ושיער כחול. מתפקד כרופא ומדען הקבוצה. חבר גם בקבוצת האוונג'רס הסודית. נכון להיום הוא סגן המנהל בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי. כוחותיו כוללים כוח, מהירות, סיבולת ורפלקסים על אנושיים, חושים חייתיים מפותחים.
ארכאנג'ל/אנג'ל וורן קנת' וורת'ינגטון השלישי The X-Men #56
מאי 1969, פלאשבק
היחיד שתפקד בעברו כגיבור על בודד. היה נתון לשליטתו של אפוקליפס כאחד מפרשי אפוקליפס. חבר לשעבר בקבוצות אקס-פקטור ואקס פורס. נכון להיום הוא בוגר בית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי. כוחותיו כוללים תעופה בעזרת זוג כנפיים בגבו, ראיית נץ, דם בעל יכולות ריפוי. תחת שליטתו של אפוקליפס הוא היה בעל חזות עור כחול וכנפיים מטאליות טכנו-אורגניות, המסוגלות לירות מטחי נוצות מטאליים.
מארוול גירל/פניקס ג'ין גריי סאמרס The X-Men #1
ספטמבר 1963
הוצגה כחמש שנים קודם להקמת הקבוצה המקורית. לכוחותיה היה פוטנציאל אדיר, שלרוע מזלה התממש וגרם לכוחותיה שלה להשתלט עליה ולהפוך אותה לפניקס בקשת הסיפור "סאגת הפניקס האפלה". שימשה לאורך רוב הקומיקס כבת זוגו של סייקלופס. מתה ב-New X-Men #150, אך עקב טבעה האלוהי של הדמות נראתה מאז מספר פעמים. כוחותיה כוללים טלקינזיס, טלפתיה, בעלת אנרגיה קוסמית עצומה ויכולת התחדשות כאשר נשלטה על ידי ישות הפניקס.
מימיק קאלווין מונטגומרי רנקין The X-Men #27
1966
קאלווין סחט את דרכו לאחוזת אקסבייר, גנב את כוחותיהם של חברי הקבוצה, השתמש בהם נגדם וחטף את ג'ין גריי. כאשר ניסה להגביר את כוחותיו בעזרת מתקן של אביו המת, הוא איבד אותם. פרופסור אקסבייר מחק את זכרונו. חבר לשעבר של קבוצת אקס-מן האפלים של נורמן אוסבורן. כוחותיו כוללים העתקת כוחותיהם של אחרים, לעיתים באופן קבוע. מחזיק בכוחותיהם של חמשת חברי האקס-מן המקוריים.
פולאריס לורנה דיין The X-Men #60
ספטמבר 1969
בתו של מגנטו. איבדה את כוחותיה באירועי "בית אם", אך כוחותיה שבו אליה בעזרת טכנולוגיה של אפוקליפס. חברה לשעבר בקבוצות אקס-פקטור, השוליות וסטארג'אמרס. נכון להיום חברה באקס-פקטור חקירות. כוחותיה כוללים שליטה בחומרי מתכת ובחומרים מגנטיים שונים, כמו אביה.
האבוק אלכסנדר "אלכס" סאמרס The X-Men #65
פברואר 1970
אחיהם של סקוט וגבריאל סאמרס. מנהיג לשעבר בקבוצות אקס-פקטור וסטארג'אמרס ונכון להיום מנהיג האוונג'רס המופלאים. כוחותיו כוללים קליטת אנרגיה קוסמית מהסביבה ושינויה לאנרגיית פלזמה שאותה יורה מהידיים ומשתמש כנשק.

מגויסי שנות ה-70[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שם אמיתי הצטרפות ראשונה תיאור הדמות
וולקן גבריאל סאמרס X-Men Deadly Genesis #4
אפריל 2006
דמות שנכתבה בשנות ה-2000 בחוברת שיכתוב מחודש כאחת שהצטרפה בשנות ה-70. במקור תלמיד של חוקרת הגנטיקה מוירה מק'טאגרט. אחיהם של סקוט ואלכס סאמרס. נחשב לנעדר עד אשר הוחזר לחיים אחרי אירועי "בית אם" מהקפאה קריוגנית. שימש כקיסר אימפריית השי'אר עד שנהרג בעת קרב עם חזיז שחור. כוחותיו כוללים שליטה באנרגיות, יכולת תעופה ותנועה בחלל.
נייטקרולר קורט ווגנר Giant-Size X-Men #1
מאי 1975
מוטאנט ממוצא גרמני. נולד עם עור כחול, אוזניים מחודדות וזנב ארוך וגמיש. במהלך חייו היה לוליין בקרקס וגם איש דת עד שהצטרף לחבורה. יותר מאוחר גילה שהוא בנה של הפושעת מיסטיק. כוחותיו כוללים טלפורטציה וזחילה על קירות. נהרג בידי באסטיון באירועי "אקס-מן: הביאה השנייה". מאז, גרסת מציאות חלופית שלו מעידן אפוקליפס הצטרפה לשורות קבוצת אקס פורס.
וולברין ג'יימס "לוגאן" האולט Giant-Size X-Men #1
מאי 1975
הדמות המפורסמת והפופולרית ביותר ביקום אקס-מן. הצטרף בעברו לפרויקט "נשק אקס", שבו גם השתתף אויבו המושבע סייברטות'. לפני שהצטרף לחבורה איבד את זיכרונו והקדיש את חייו כדי לחפש רמזים אודות עברו. נלחם במלחמת העולם השנייה לצידו של קפטן אמריקה. ניהל את בית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי יחד עם שאדוקאט וסטורם והיה חבר בקבוצות האוונג'רס וצוות תקיפה אקס פורס. מת מחנק בסיפור "מותו של וולברין" כתוצאה מאדמנטיום מותך. כוחותיו כוללים חושים מפותחים, רפלקסים מפותחים, ריפוי אוטומטי מהיר ושלד בלתי שביר שמצופה במתכת מסוג אדמנטיום. בנוסף מסוגל לשלוף שלושה להבים מתכתיים וקטלניים מגב כף ידו. גיבור העל הקנדי הראשון.
באנשי שון קאסידי Giant-Size X-Men #1
מאי 1975
סוכן אינטרפול ומשטרת לוס אנג'לס לשעבר, לשעבר מנהיג קבוצת Generation X יחד עם המלכה הלבנה. אביה של סיירין. מת בחוברת השנייה של "בריאה קטלנית" משנת 2006. כוחותיו כוללים שמיעת-על ויצירת קרניים דמויות סונאר שבעזרתן מסוגל לעוף וליצור גלי הדף.
סטורם אורורו מונרו Giant-Size X-Men #1
מאי 1975
האפרו-אמריקאית הראשונה בקבוצה, ומהמפורסמות מבין חבריה. המנהיגה השנייה בשטח של הקבוצה. מנהיגה לשעבר של קבוצת המורלוקים התת-קרקעית. נולדה בממלכה האפריקאית ואקנדה ואשתו לשעבר של הנסיך טצ'לה, שידוע בכינויו הפנתר השחור. כוחותיה כוללים שליטה במזג האוויר (ברקים, גשם, סופות רעמים וכיוצא בזה), תעופה על ידי 'רכיבה' על זרמי האוויר. למרות כוחותיה העצומים סובלת מקלסטרופוביה.
סאנפייר שירו יושידה Giant-Size X-Men #1
מאי 1975
עזב בחוברת מספר 94 לאחר משימה אחת בלבד, אך נותר בן ברית של קבוצת האקס-מן. איבד את כוחותיו בעקבות אירועי "בית אם" אך מאז הם שבו אליו כאשר הפך לחיילו של אפוקליפס והשתחרר מהשפעתו בעזרתו של מיסטר סיניסטר. לאחרונה חבר המשוטטים. כוחותיו כוללים יצירת אש גרעינית, יכולת טיסה באמצעות דחף סילוני, ספיגת אנרגיה רדיואקטיבית וחסינות לה.
קולוסוס פיוטיר רספוטין Giant-Size X-Men #1
מאי 1975
נולד וגדל בחווה ברוסיה. אדם גדול ממדים המסוגל להפוך את עורו לפלדה, שמקנה לו הגנה וחסינות. אחיה של מג'יק. מת כשהשתמש בתרופה לוירוס הירושה הקטלני ב-Uncanny X-Men #390. הוחזר לחיים ב-Astonishing X-Men vol.3 #4. מושא אהבתה של חברתו לקבוצה שאדוקאט. היה חבר בקבוצת השוליות של מגנטו ובקבוצת אקסקליבר. היה אחד מחמשת חברי אקס-מן עליהם השתלט כוח הפניקס באירועי "אוונג'רס נגד אקס-מן". נכון להיום חבר בקבוצת אקס פורס של קייבל. כוחותיו כוללים כוח פיזי אדיר, מסוגל להפוך את גופו לעשויה ממתכת טבעית, חסינת כדורים וכיוצא בזה.
ת'אנדרבירד ג'ון פראודסטאר Giant-Size X-Men #1
מאי 1975
יליד שבט האפאצ'י, אחיו הבכור של וורפאת'. הצטרף לחיל הנחתים האמריקני בזמן מלחמת וייטנאם. מת במשימה השנייה של האקס-מן (X-Men #95). מאז נצפו גרסאות שונות לדמות, האחרונה שבהן באירועי "בית אם". כוחותיו כוללים כוח פיזי גדול ומהירות על וכן חושים מחודדים המאפשרים לו להיות גשש מעולה.

מגויסי שנות ה-80[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שם אמיתי הצטרפות ראשונה תיאור הדמות
שאדוקאט קתרין "קיטי" פרייד The X-Men #138
אוקטובר 1980
הצעירה שבחברי הקבוצה, שתפקדה כאחות צעירה לרובם. גיבורת העל היהודייה הראשונה בתולדות הקומיקס. מושא אהבתו של קולוסוס. חברה לשעבר בקבוצת אקסקליבר. נכון להיום מנהלת את בית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי יחד עם לוגאן. כוחותיה כוללים יכולת לשנות את מצב צבירת גופה ובכך לעבור דרך קירות ואובייקטים שונים, בכך גם לשבש אמצעים אלקטרוניים. סבה ניצול שואה, ובאחד הפרקים של סדרת האנימציה "אקס-מן: הדור הבא" רואים אותה מדליקה נרות חנוכה עם הוריה.
וולפסביין ריין סינקלייר Marvel Graphic Novel #4
אוקטובר 1982
מוטאנטית ממוצא סקוטי. ניצלה בידי חוקרת הגנטיקה מוירה מק'טאגרט לאחר שהמון זועם ניסה לשרוף אותה בעודה בחיים, ולאחר מכן אומצה על ידה. חברה בקבוצת אקס-פקטור חקירות. כוחותיה כוללים שינוי צורה לזאב (אדם זאב), חמשת חושים מחודדים, רפלקסים ומהירות מוגברים. בעלת טלפתיים חדות כתער וחושים חייתיים.
רוג אנה מארי Uncanny X-Men #171
יולי 1983
צעירה שברחה מביתה בעקבות הפחד מכוחותיה, ואומצה על ידי מיסטיק ואחוות המוטאנטים. בהמשך הצטרפה לאקס-מן ולאחרונה אף תיפקדה כמנהיגת צוות משלה, שבו בחרה לצרף את חברי אחוות המוטאנטים מיסטיק וסייברטות'. נכון להיום חברת צוות בכירה בסגל המורים בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי. כוחותיה כוללים יכולת ספיגת כוחותיהם, מחשבותיהם ואישיותם של אחרים על ידי מגע יד. מגע ממושך יכול לגרום לספיגת כוחותיהם לצמיתות ואולי אף להרגם. בסדרת האנימציה של שנות ה-90 היא קיבלה גם כח תעופה אחרי שרוקנה את גברת מארוול מכוחותיה.
מארוול גירל רייצ'ל סאמרס Uncanny X-Men #193
מאי 1985
בתם של סקוט סאמרס וג'ין גריי מעתיד חלופי. הוצגה במהלך המיני-סדרה "ימי עבר עתידי", שבה רציחתו של הסנאטור רוברט קלי הביאה לביסוסו של חוק רישום המוטאנטים, ובכך יוצר עתיד דיסטופי, שבו זקיפי הסנטינל הרובוטיים צדים את המוטאנטים. נכון להיום חברת צוות בכירה בסגל המורים בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי. כוחותיה דומים לאלה של אימה, ג'ין גריי, והם כוללים טלפתיה, הקרנה אסטראלית, ויכולת הכלת אנרגיית הפניקס.
מגנטו מקס "מגנוס" אייזנהרדט Uncanny X-Men #200
דצמבר 1985
מוטאנט ממוצא יהודי-פולני וניצול שואה. בין הדמויות היהודיות הראשונות בקומיקס. אויבם המושבע של האקס-מן, שלמשך תקופה קצרה התחרט על מעשיו והנהיג את הקבוצה. ניצול שואה שמאמין בעליונותם של המוטאנטים על בני האדם. מנהיג אחוות המוטאנטים לשעבר. אביהם של וונדה ופייטרו מקסימוף. נכון להיום חבר בצוות ההכחדה העריק של סייקלופס. כוחותיו כוללים יצירת שדות מגנטיים חזקים המאפשרים שליטה במתכות ויכולת תעופה.
פסיילוק אליזבת "בטסי" בראדוק Uncanny X-Men #213
ינואר 1987
במקור הוצגה כנערה בריטית בעלת כוחות טלפתיים, אחותו של קפטן בריטניה, אך בהמשך הוצגה כמתנקשת ממוצא אסייתי כאשר החליפה גופות עם קוואנון, שימשה כמנהיגת שטח. נהרגה בחוברת X-Treme X-Men #2 וחזרה לחיים ב-Uncanny X-Men #455. הייתה חברה בקבוצת צוות תקיפה אקס פורס ונכון להיום חזרה לגופה כבטסי בראדוק ומנהיגה את קבוצת אקסקליבר. כוחותיה כוללים טלקינזיס וחסינות לכל התקפה מנטלית, מסוגלת ליצור חרב קטאנה טלקינטית.
לונגשוט Mephisto Vs... #3
1987
לוחם מיקום מוג'ו החלופי. אינו מוטאנט, אלא אורגניזם מהונדס גנטית. חבר קבוצת אקס-פקטור חקירות. כוחותיו כוללים כוח על-אנושי וזריזות, ומניפולציה תת-הכרתית של שדות הסתברות, מה שיוצר לעצמו "מזל".
דאזלר אליסון בלייר Uncanny X-Men #214
1987
זמרת פופולרית ומוטאנטית ידועה בציבור. חברת אקסקליבר לשעבר. חברה של לונגשוט. כוחותיה כוללים המרת אנרגיה על-קולית לצורות אור, כולל קרני לייזר, הבזקי אור והולוגרמות.
פורג' Uncanny X-Men #255
1989
מנהיג לשעבר של קבוצת אקס-פקטור. מת לכאורה בחוברת Astonishing X-Men Vol.3 #30 משנת 2009. נכון להיום חבר בקבוצת אקס פורס של קייבל. כוחותיו כוללים יכולת המצאה על-אנושית והבנה אינטואיטיבית לגבי אמצעים מכניים, יכולות קסם מוגבלות.

מגויסי שנות ה-90[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שם אמיתי הצטרפות ראשונה תיאור הדמות
ג'ובילי ג'וביליישן לי Uncanny X-Men #258
פברואר 1990
נערה ממוצא סיני אשר התייתמה מהוריה ונאלצה לחיות כחסרת בית. הצטרפה לאקס-מן לאחר שהצילה את חייו של וולברין. חברה לשעבר בקבוצת Generation X. לאחר אירועי "בית אם" איבדה את כוחותיה. הפכה לערפדה בידי בנו של דרקולה. כוחותיה כוללים כעת כוחות ערפד, ובעבר כוח ותעופה חזקים במיוחד, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.
גמביט רמי לבו Uncanny X-Men Annual #14
יולי 1990
גנב לשעבר מלואיזיאנה. שימש כמנהיג צוות באקס-מן, יחד עם רוג, אולם מאז עזב את הקבוצה כיוון שהיה נתון להשפעתם של מיסטר סיניסטר (הקים את קבוצת המשוטטים המחתרתית, שאחראית להירצחם של המורלוקים, מוטאנטים מחוסרי בית) ואפוקליפס (היה חבר בפרשי אפוקליפס שלו). נכון להיום חבר צוות בכיר בסגל המורים בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי. כוחותיו כוללים את היכולת לטעון חפצים באנרגיה קינטית, מה שגורם להם לזהור ולהתפוצץ. כלי נשקו העיקריים הם קלפי משחק הנטענים באנרגיה וכן מטה יפני; מטה ממתכת יכול לתעל את האנרגיה שלו.
סיירין תרזה קאסידי Uncanny X-Men Annual #15
אוגוסט 1991
מוטאנטית ממוצא אירי, בתו של באנשי. סוכנת האינטרפול לשעבר. חברה לשעבר בקבוצות אקס פורס ואקס-פקטור חקירות. כוחותיה כוללים צרחה על-קולית, חוש שמיעה מוגבר, תעופה בעזרת תנודות קול.
המשוכפל ג'יימי מדרוקס X-Factor #71
אוקטובר 1991
במקור עוזר מעבדה של חוקרת הגנטיקה מוירה מק'טגארט, הצטרף לשורות אקס-פקטור בשנות ה-90. כרגע ראש אגף החקירות של הקבוצה. כוחותיו כוללים יכולת שכפול של עצמו למספר עותקים רבים, כאשר לכל אחד אישיות משל עצמו. בסדרה מ-1999 הוא אחד הצעירים באחוזה.
בישופ לוקאס בישופ Uncanny X-Men #287
אפריל 1992
דמות אנטי גיבור, שוטר מוטאנטים שהגיע מעתיד חלופי. בהמשך עזב את האקס-מן לאחר אירועי "תסביך משיח" ורדף אחרי קייבל. כוחותיו כוללים את היכולת לספוג כל סוג של אנרגיה אלקטרומגנטית ולתעל אנרגיה זו לפיצוצים או לכוח מוגבר. בעל יד ביונית.
קאנונבול סמואל "סאם" זאכרי גאת'רי X-Force #44
יולי 1995
חבר ומנהיג לשעבר של קבוצות המוטאנטים החדשים ואקס פורס. נכון להיום חבר צוות ומורה בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי. כוחותיו כוללים יכולת להדוף את עצמו באמצעות תעופה, פיצוצים קינטיים, ויצירת שדה כוח.

מגויסי שנות ה-2000[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שם אמיתי הצטרפות ראשונה תיאור הדמות
קייבל נייתן כריסטופר צ'ארלס סאמרס Uncanny X-Men #381
יוני 2000
תוצר ניסוי של מיסטר סיניסטר ליצירתו של מוטאנט עליון על ידי שילוב ה-DNA של סקוט סאמרס ומדלין פריור. נשלח לעתיד חלופי. חזר לעתיד לאחר אירועי "תסביך משיח", ומשמש כאב מאמץ למשיחת המוטאנטים הופ סאמרס. נכון להיום מנהיג קבוצת אקס פורס חדשה. כוחותיו כוללים כוחות טלקינטיים לאחר שנדבק בישות טפילה, חצי גופו השמאלי עשוי מחומר טכנו-אורגני המאפשר לו כוחות טכנולוגיים מתקדמים.
מיראז' דניאל מונסטאר X-Men Vol.2 #102
יולי 2000
אינדיאנית ילידת ארצות הברית, ידועה גם בכינוי "מיראז'". הייתה חברה בקבוצת אקס פורס וכעת מנהיגת המוטאנטים החדשים. כוחותיה הופשטו ממנה באירועי "בית אם". כוחותיה כללו טלפתיה, יצירת אשליות מנטליות ויצירת אובייקטים מאנרגיה.
סייג' טסה X-Men Vol.2 #109
פברואר 2001
עבדה בחשאי עבור פרופסור אקס עוד מלפני הקמת האקס-מן, וריגלה אחר מועדון הלפייר למשך מספר שנים. חברה לשעבר של אקסקליבר ואקסיילז. נכון להיום חברה באקסטרים אקס-מן. כוחותיה כוללים מוח אנליטי חריף, טלפתיה, מסוגלת לגלות דפוסים מוטאנטים ולהעיר כוחות רדומים.
המלכה הלבנה אמה גרייס פרוסט New X-Men #116
ספטמבר 2001
המלכה הלבנה לשעבר בחוג הפנימי של מועדון הלפייר. מנהלת לשעבר של אחוזת אקסבייר, וחברה לשעבר בקבוצות Generation X ואקס-מן האפלים של נורמן אוסבורן. נמצאת במערכת יחסים עם סייקלופס ונכון להיום היא אחת מחמשת חברי האקס-מן עליהם השתלט כוח הפניקס באירועי "אוונג'רס נגד אקס-מן", ונמצאת במנוסה. כוחותיה כוללים טלפתיה ושינוי מצב צבירת גופה ליהלום קשיח ובלתי חדיר.
צ'יימבר ג'ונותון אוון "ג'ונו" סטארסמור Uncanny X-Men #398
אוקטובר 2001
חבר לשעבר של Generation X. כוחותיו הופשטו ממנו באירועי "בית אם" אך מרביתם חזרו אליו מאוחר יותר לאחר שהתגלה שהוא צאצא של אפוקליפס. נכון להיום חבר צוות בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי.
נורת'סטאר ז'אן-פול בובייה Uncanny X-Men #414
2002
חבר לשעבר של קבוצת "אלפא פלייט", אחיה התאום של אורורה. הוסר מתפקידו בידי סייקלופס ונהרג בידי וולברין שטוף המוח, אך מאז הוחזר לחיים והצטרף מחדש לקבוצה. דמות הומוסקסואלית מוחצנת ראשונה שחברה בקבוצת אקס-מן. כוחותיו כוללים כוח על-אנושי, תעופה והקרנת הבזקי אור.
האסק פייג' אליזבת' גאתרי Uncanny X-Men #423
יולי 2003
חברה לשעבר של Generation X, אחותו של קאנונבול. שימשה כחברת סגל המורים בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי, אך פוטרה בידי שאדוקאט. כוחותיה כוללים שינוי פיזיקלי של חומר.
ג'אגרנוט קיין מרקו Uncanny X-Men #425
אוגוסט 2003
יריב ותיק של חבורת האקס-מן, אחיו החורג של צ'ארלס אקסבייר. אדם רגיל שקיבל את כוחותיו מאבן ארגמן מיסטית וקסומה. כוחותיו כוללים כוח וסיבולת עצומים, יכולת יצירת שדה כוח, יכולת התחדשות, בן אלמוות, "בלתי ניתן לעצירה". חובש קסדה המונעת מאחיו לפלוש למוחו ובכך לעצרו. חבר לשעבר בקבוצת אקסקליבר.
מיסטיק רייבן דארקהולם X-Men Vol.2 #181
מרץ 2006
מוטאנטית ממוצא אוסטרי בעלת עור כחול ועיניים צהובות. אימה החורגת של רוג ואמו של נייטקרולר. מנהיגה לשעבר של אחוות המוטאנטים וסגניתו של מגנטו. הצטרפה לשורות האקס-מן יחד עם סייברטות', אך התגלתה כסוכנת כפולה מטעם המשוטטים. חברה לשעבר בקבוצת אקס-פקטור ואקס-מן האפלים של נורמן אוסבורן. נכון להיום חברה באחוות המוטאנטים של דאקן. כוחותיה כוללים יכולת שינוי צורה ותהליך הזדקנות איטי, חושים מחודדים, התחסנות בפני רעלים.
וורפאת' ג'יימס פראודסטאר Uncanny X-Men #475
ספטמבר 2006
יליד שבט האפאצ'י הדרום-אמריקאי, אחיו הקטן של ת'אנדרבירד. נמצא במערכת יחסים עם חפציבה. כוחותיו כוללים מהירות, רפלקסים וסיבולת מוגברים, חושים מחודדים, יכולת תעופה.
ליידי מאסטרמיינד רייגן וינגארד X-Men Vol.2 #192
דצמבר 2006
בתו של ג'ייסון וינגארד, מאסטרמיינד המקורי. בת בריתו לשעבר של סבסטיאן שו, חבר מועדון הלפייר. גורשה מהאקס-מן לאחר שהתגלתה כסוכנת כפולה. כוחותיה כוללים טלפתיה, אפשרות ליצירת אשליות במוחותיהם של אחרים.
סייברטות' ויקטור קריד X-Men Vol.2 #192
דצמבר 2006
יריב ותיק של חבורת האקס-מן ושל וולברין. תוצר פרויקט "נשק אקס" וחבר באחוות המוטאנטים של מגנטו. חבר לשעבר בקבוצת אקס-פקטור. הצטרף לשורות האקס-מן לאחר שהתחרט על מעשיו, אולם נהרג על ידי וולברין ב-Wolverine #55. חזר לחיים מסיבה לא ברורה בחוברת Wolverine and the X-Men #3, ומאז הצטרף לאחוות המוטאנטים החדשה של דאקן. כוחותיו כוללים כוח על אנושי, חושים מחודדים, כוח ריפוי, טופרים ושיניים מחודדות. חסין בפני חדירה ושליטה מנטלית.
אומגה סנטינל קארימה שאפאנדר X-Men Vol.2 #192
דצמבר 2006
שוטרת ילידת הודו שנהפכה לסנטינל במהלך המיני-סדרה "מבצע אפס סובלנות" על ידי הנבל באסטיון. הייתה חברה בקבוצת אקסקליבר הג'נושית, השוליות והמשוטטים. נכון להיום נמצאת במצב צמח. כוחותיה כוללים כוחות מהירות וסיבולת על אנושיים, כוח התחדשות, תעופה. קיבורגית בעלת מתקנים אלקטרוסטאטיים הנלבשים על זרועה. יכולה לשלוט ו"לדבר" למכונות.
ארמור היסאקו איצ'יקי Astonishing X-Men Vol.3 #20
פברואר 2007
סטודנטית יפנית בבית הספר אקסבייר אשר נלקחה בטעות לחלל ביחד עם צוות אקס-מן במשימה להציל את כדור הארץ מהשמדה. במהלך אותה משימה וולברין החליט לצרף אותה לצוות, ומאז היא חברת צוות קבועה. כוחותיה כוללים יכולת ליצור שריון פסיוני שחסין כמעט לכל נזק ומגביר את כוחה הפיזי באופן רב.
חפציבה בלתי ניתן להגייה Uncanny X-Men #487
2007
חברת גזע חוצני, חברה לשעבר של קבוצות סטארג'אמרס ואקס פורס. הצטרפה לאקס-מן לאחר שאיבדה את אהובה, קורסאייר, וננטשה על כדור הארץ. נמצאת במערכת יחסים רומנטית עם וורפאת'. כוחותיה כוללים זריזות, רפלקסים ומהירות מוגברים, טופרים נשלפים, חושים על-אנושיים, פרומונים משני מחשבה, ראיית לילה עקב פיזיולוגיה חוצנית.
פיקסי מייגן גווין X-Men Free Comic Book Day
2008
תלמידה וחניכה לשעבר במכון אקסבייר. הצטרפה לאקס-מן לאחר שעזרה לקבוצה לעצור את פלישתו של גזע חוצני. כוחותיה כוללים תעופה, אבקה מעוררת הזיות, בעלת פגיון נשמה קסום ויכולות קסם מוגבלות, כולל טלפורטציה.
סאן-ספוט רוברטו "בובי" דה קוסטה Secret Invasion: X-Men #1
אוקטובר 2008
חבר מייסד של קבוצת המוטאנטים החדשים וחבר לשעבר של קבוצת אקס פורס של קייבל. לורד אימפריאל לשעבר במועדון הלפייר. כעת חבר המוטאנטים החדשים ומורה רוחני למתלמדים חדשים. כוחותיו כוללים ספיגת אנרגיה סולארית, שמעניקה לו כוח-על, פרצי אנרגיה ויכולת תעופה.
אורורה ז'אן-מארי בובייה Secret Invasion: X-Men #2
נובמבר 2008
אחותו התאומה של נורת'סטאר, וחברה בקבוצת אלפא פלייט. הצטרפה לאקס-מן בעת פלישת גזע הסקרול לסן פרנסיסקו. כוחותיה כוללים מהירות-על, סיבולת גבוהה, תעופה והפקת אור.
מאגמה אמרה ג'וליאנה אוליביאנס אקילה Secret Invasion: X-Men #4
ינואר 2009
חברה לשעבר בקבוצת ההליונס וכעת בקבוצת המוטאנטים החדשים. הצטרפה לאקס-מן בזמן מעברם לסן פרנסיסקו. כוחותיה כוללים כוחות גיאו-קינטיים המאפשרים לה ליצור רעידות אדמה ווולקנו. יכולה להקרין חום ולהפוך למאגמה חיה.
דוקטור נמסיס ג'יימס ניקולה בראדלי Uncanny X-Men #504
(2009)
לוחם פשע עטוי מסכה משנות ה-40 ואחד מיוצריו של הלפיד האנושי המקורי. הצטרף לשורות האקס-מן כדי לעזור ולבטל את השפעות אירועי "בית אם". נכון להיום חבר בקבוצת אקס פורס של קייבל. כוחותיו כוללים ראייה מחודדת, אינטלקט מפותח, מערכת חיסונית משודרגת ואריכות ימים.
מג'יק איליאנה ניקולייבנה רספוטינה New Mutants Vol.3 #1
יולי 2009
אחותו של קולוסוס וחברה לשעבר של המוטאנטים החדשים. מתה מוירוס הירושה בחוברת Uncanny X-Men #303 אך מאז חזרה לחיים. הצטרפה לאקס-מן אחרי שעברו לסן פרנסיסקו. הייתה חברה בקבוצת המוטנטים החדשים של קאנונבול. אחת מחמשת חברי האקס-מן עליהם השתלט כוח הפניקס באירועי "אוונג'רס נגד אקס-מן", וכעת נמצאת במנוסה. כוחותיה כוללים יצירת דיסקי טלפורטציה וכשפים. עוטה שריון קסום ונושאת בחרב הנשמות.
נאמור הסאב-מרינר הנסיך נאמור מקנזי Uncanny X-Men #513
ספטמבר 2009
חבר לשעבר של אקס-מן האפלים של נורמן אוסבורן ושל הקאבאל החתרני שלו. הצטרף לשורות האקס-מן לאחר שעבד כסוכן סמוי עבור אוסבורן. יכולותיו כוללים פיזיולוגיה אמפיבית, כוח, מהירות וסיבולת-על, אריכות ימים, כוח ביואלקטרי, יכולת תיקשור עם חיי הים.
דומינו נינה תורמן Uncanny X-Men #514
אוקטובר 2009
חברה לשעבר של שישיית הלוחמים של קייבל וכן אקס פורס. הצטרפה לכוח התקיפה החשאי של סייקלופס לפני שהצטרפה לקבוצה עצמה בזמן המהומות על חוק לאיסור רביית המוטנטים. נכון להיום הצטרפה לקבוצת אקס פורס החדשה של קייבל. כוחותיה כוללים את היכולת להשפיע בצורה טלקינטית על ההסתברות לטובתה.
מסווה ופגיון טיירון ג'ונסון ות'נדי בואן Dark Avengers #8
2009
חברי אקס-מן האפלים של נורמן אוסבורן לשעבר. הצטרפו לאקס-מן לאחר שאמה פרוסט הזמינה אותם לאי אוטופיה. כוחותיו של מסווה כוללים טלפורטציה ושינוי מצב צבירת גופו. כוחותיה של פגיון כוללים יצירת "פגיונות" אור, שאיבת התמכרויות מאנשים וריפוי.
בום-בום טביתה סמית' Dark Avengers #8
2009
חניכה לשעבר של קבוצת אקס-פקטור וכן חברה לשעבר בקבוצות המוטנטים החדשים ואקס פורס. הצטרפה לאקס-מן לאחר שהקימו מחדש את בסיסם בסן פרנסיסקו. כוחותיה כוללים יצירת כדורי אנרגיה מתפוצצים.
דרווין ארמנדו מונוז X-Men:Deadly Genesis #2
2006
אפרו אמריקאי יליד העיר ניו יורק. כוחותיו כוללים אבולוציה תגובתית מהירה, הסתגלות לסביבה ולתנאים שלה.

מגויסי 2010 ואילך[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שם אמיתי הצטרפות ראשונה תיאור הדמות
סייפר דאגלס אהרון "דאג" רמזי New Mutants Vol.3 #9
מרץ 2010
חבר לשעבר בקבוצת המוטאנטים החדשים המקוריים, נהרג בחוברת New Mutants #60, אך מאז חזר לחיים. הצטרף מחדש למוטנטים החדשים תחת יחידתו של קאנונבול. כוחותיו כוללים יכולות תרגום רב-לשוניים, פיצוח קודים הכתובים בשפה זרה ושפת גוף.
פנטומאקס צ'רלי קלאסטר-7 Uncanny X-Men #521
אפריל 2010
תוצר פרויקט "נשק פלוס". הצטרף לשורות אקס פורס, אך נהרג בחוברת Uncanny X-Force #27. כוחותיו כללו כוח, מהירות, עמידות וחושים מוגברים. בעל מספר מוחות, דם ננו-אקטיבי וכן מערכת עצבים נפרדת בשם אווה.
X-23 לורה קיני X-Men: Second Coming #1
מאי 2010
נוצרה בעקבות תוכנית סודית שניסתה לחקות את פרויקט "נשק אקס", שבו השתתפו וולברין וסייברטות'. 22 ניסויים נערכו אך כשלו, לאחר שכרומוזום Y נפגם. הניסוי ה-23, נערה, נתקף בחמת זעם על הניסויים שנערכו בה והרגה את מנהל הפרויקט ואת המדענית שפיתחה אותה. חברה לשעבר בקבוצת אקס פורס. כוחותיה כוללים סיבולת, רפלקסים, וחושים מוגברים. יכולות ריפוי והתחדשות. בעלת טלפיים נשלפות המצופות באדמנטיום.
הופ סאמרס X-Men Legacy #237
אוגוסט 2010
המוטאנטית הראשונה שנולדה לאחת אירועי "בית אם", והאחראית הישירה לאירועי הטרילוגיה "תסביך משיח", "מלחמת המשיח" ו"הביאה השנייה". גודלה בעתיד בידי קייבל. חזרה לזמן ההווה ועזרה לקבוצת האקס-מן בקרב נגד כוחותיו של באסטיון. כוחותיה כוללים חיקוי כוחות.
פרנזי ג'ואנה קארגיל X-Men Legacy #250
2011
חברה לשעבר בקבוצת השוליות של מגנטו. מוחה נשטף בעבר בידי ג'ין גריי כדי להצטרף לצוות התקיפה הג'נושי. רצתה להפוך לגיבורה לאחר ששמרה על זכרונותיה מעיוות הזמן עידן אקס. כוחותיה כוללים כוח על-אנושי, סיבולת גבוהה, עור קשה כפלדה, חסינות לפציעות ולטמפרטורות קיצוניות.
לגיון דייוויד צ'ארלס הולר X-Men Legacy #250
2011
בנו של מייסד האקס-מן צ'ארלס אקסבייר. התחיל את עידן אפוקליפס. סבל מטראומה שהותירה אותו סובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית. כוחותיו כוללים אישיות חצויה, כאשר לכל אחת כוח-על שונה: טלפתיה, טלקינזיס, פירוקינטיקה, מסע בזמן, הקרנה אסטראלית וכיוצא בזה.
איש אקס נתניאל "נייט" גריי New Mutants Vol.3 #27
ספטמבר 2011
פליט מעידן אפוקליפס ("ארץ-295"). חבר המוטאנטים החדשים. כוחותיו כוללים טלפתיה וטלקינזיס.
בלינק קלריס פרגוסון New Mutants Vol.3 #45
2012
הקריבה את חייה כדי להציל את העולם מידי גזע הפלנקס. הוחזרה לחיים ועברה שטיפת מוח בידי סלנה. לבסוף, קבוצת האקס-מן ודוקטור סטריינג' הצליחו לשחררה משטיפת המוח, והיא הצטרפה ליחידתה של דניאל מונסטאר. כוחותיה כוללים טלפורטציה ושימוש בקריסטלים מיוחדים כדי לרכז את כוחה ולחתוך את יריביה לחתיכות.
כוכב אש אנג'ליקה ג'ונס Amazing X-Men Vol.2 #1
2013
חברה לשעבר בקבוצות "הלוחמים החדשים" והאוונג'רס. נדחתה במקור ממשרת הוראה בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי, אך הצטרפה לאחר אירועי "קרב האטום". כוחותיה כוללים המרת גלי אלקטרומגנטיות לרדיואקטיביות, מה שמאפשר יצירת פרצי אנרגיה וגלי חום קיצוניים. כמו כן, היא מסוגלת לשבש תדרי רדיו ולעוף.
אם מונט איבט קלריס מריה תרזה סנט קרוז X-Men Vol.4 #7
2013
חברה לשעבר בקבוצות Generation X ותאגיד אקס, וכן חברה מייסדת בקבוצת אקס-פקטור חקירות. הצטרפה לאקס-מן לאחר שאקס-פקטור חקירות התפרקה. כוחותיה כוללים כוח, מהירות וסיבולת על-אנושיים; ראייה, קואורדינציה ורפלקסים מוגברים, תעופה וטלפתיה.

בני ברית וחברי כבוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שם אמיתי הצטרפות ראשונה תיאור הדמות
מוירה מק'טאגרט מוירה קינרוס מק'טאגרט The X-Men #96
1975
בת ברית של צ'ארלס אקסבייר עוד מלפני שהקים את קבוצת האקס-מן. גנטיקאית שעזרה לקבוצה עד יום מותה. נהרגה על ידי מיסטיק בחוברת X-Men Vol.2 #108.
הקיסרית לילנדרה לילנדרה נרמני The X-Men #97
(1975)
שליטה לשעבר של אימפריית השי'אר. בת ברית של קבוצות הסטארג'אמרס והאקס-מן. מאהבת לשעבר של צ'ארלס אקסבייר. הודחה בידי וולקן. בקשת הסיפור "מלחמת המלכים" התנקשו בחייה.
ספיידרוומן ג'סיקה מרים דרו Uncanny X-Men #148
(1981)
בת ברית של האקס-מן בקרבות עם קאליבן, אחוות המוטאנטים, ג'אגרנוט, טום קאסידי השחור וסיירין. סוכנת לשעבר של סוכנות S.H.I.E.L.D וחברה לשעבר של האוונג'רס החדשים.
גברת מארוול קרול סוזן ג'יין דנברס Avengers Annual #10
(1981)
קרול הייתה דיירת באחוזת אקסבייר בתקופת הזמן שבין איבוד כוחותיה כגברת מארוול וקבלת כוחותיה של בינארי. שנייה בפיקוד בקבוצת האוונג'רס החדשים.
קאליסטו לא ידוע Uncanny X-Men #211 מנהיגה לשעבר של קבוצת המורלוקים התת-קרקעית. בת ברית של האקס-מן ושומרת ראשה של מוירה מק'טאגרט. כוחותיה הופשטו בעקבות אירועי "בית אם". הצטרפה מאז לקבוצת "תא אקס" המחתרתית.
מלכת הגובלינים/המלכה האדומה מדלין ג'ניפר פריור Uncanny X-Men #221
(1987)
חברה לאקס-מן לאחר שסייקלופס עזב אותה והקים את אקס פקטור. לבסוף סייקלופס היתל בה להעביר את נשמתה לגופתה של ג'ין גריי, אך גופתה לא יכולה הייתה להחזיק בכוחה. נעלמה בחוברת Uncanny X-Men #511 משנת 2009.
קוויקסילבר פייטרו מקסימוף Uncanny X-Men #304
(1993)
דייר באחוזת אקסבייר בשני מקרים - כאשר מגנטו חזר עם מפקדת החלל אבאלון, ובעקבות הופעתו של אונסלוט, כאשר חשב שאשתו ואחותו מתות. חבר לשעבר של קבוצות האוונג'רס, אחוות המוטאנטים ואקס פקטור. כוחותיו הופשטו בעקבות אירועי "בית אם".
סברה רות בת-שרף X-Men #67
(1997)
מוטאנטית ישראלית שנלכדה במרכזו של הסיפור "מבצע אפס סובלנות". לחמה לצד אייסמן, ד"ר ססיליה ריס ומארו כדי לשחרר את האקס-מן מעולו של באסטיון. מלווה בהמשך את פרופסור אקס והאקס-מן לג'נושה לאחר שהושמד בידי זקיפי הסנטינלים. חברת המוסד.
אם מונט איבט קלאריס מריה תרזה סנט קרוז Uncanny X-Men #410
(2002)
חברה לשעבר של Generation X ותאגיד אקס. לחמה לצד האקס-מן נגד טום קאסידי השחור. חברה מייסדת של אקס פקטור חקירות.
דדפול וייד וילסון Cable & Deadpool #8
(2004)
קורבן למחלת הסרטן אשר ניתן לו כוח ריפוי עצמי לאחר מעורבותו בניסוי "נשק אקס". נשכר כשכיר חרב בידי האקס-מן כדי לרדוף אחרי קייבל. אף על פי שהחשיב את עצמו כחבר הקבוצה, הוא בגד באקס-מן לטובת קייבל. ביקר את הקבוצה באי אוטופיה והפך לחבר זמני תחת השגחתה של דומינו.
טואד מורטימר טוינבי X-Men Regenesis #1
(2011)
חבר לשעבר של אחוות המוטאנטים של מגנטו. כיום משמש כשרת בבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש ג'ין גריי.

נבלי-על ביקום האקס-מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שם אמיתי הצטרפות ראשונה תיאור הדמות
בלוב פרד דיוקס The X-Men #3
ינואר 1964
מוטאנט שמן, חזק וחסין במיוחד. החל את דרכו בקרקס, אך עבר לשורות אחוות המוטאנטים של מגנטו. מתרגז במיוחד כשצוחקים עליו.
מאסטרמיינד ג'ייסון וינגארד The X-Men #4
מרץ 1964
מוטאנט בעל יכולות ליצור אשליות טלפתיות. היה חבר במועדון הלפייר המרושע בזמן המיני-סדרה "סאגת הפניקס האפלה". מת כתוצאה מוירוס הירושה.
טואד מורטימר טוינבי The X-Men #4
מרץ 1964
מוטאנט גיבן בעל לשון ארוכה המסוגל לנתר כצפרדע.
קוויקסילבר פייטרו מקסימוף The X-Men #4
מרץ 1964
בנו של מגנטו ואחיה התאום של מכשפת השני. הצטרף לשורות אחוות המוטאנטים יחד עם אחותו. בהמשך, שניהם גויסו על ידי איירון מן לחבורת האוונג'רס. כוחותיו כוללים מהירות וחשיבת על, חסינות בפני חיכוך ואובדן חמצן כתוצאה ממהירותו הגבוהה. בעזרת מהירותו מסוגל לרוץ על קירות, ליצור מערבולות אוויר ולחצות ימים.
מכשפת השני ונדה מקסימוף The X-Men #4
מרץ 1964
בתו של מגנטו ואחותו התאומה של קוויקסילבר. הצטרפה לשורות אחוות המוטאנטים יחד עם אחיה. בהמשך, שניהם גויסו על ידי איירון מן לחבורת האוונג'רס. גרמה לאירועי "בית אם" בכך שאיבדה את שפיותה ושינתה את מרקם המציאות, מה שגרם לאובדן כוחותיהם של מוטאנטים רבים. כוחותיה כוללים אפשרות לתמרן כוחות הסתברות, בהמשך שודרגו כוחותיה והיא יכלה לתמרן אנרגיה כאוטית.
סאורון קארל לייקוס The X-Men #60
ספטמבר 1969
פיזיקאי החולק באישיות נוספת דמוית פטרוזאור. חבוי בג'ונגל הפרהיסטורי של הארץ הפראית.
מלך הצללים לא ידוע Uncanny X-Men #117
ינואר 1979
ישות אנרגטית הניזונה משנאת האנושות, ומסוגלת לשלוט במחשבתם של הסובבים אותה. הדמות שסיפקה השראה לצ'ארלס אקסבייר להקים את קבוצת אקס-מן. כוחותיו כוללים טלפתיה, דיבוק ואלמותיות.
סבסטיאן שו Uncanny X-Men #514
אוקטובר 2009
המלך השחור לשעבר של מועדון הלפייר. עזר לממן את תוכנית זקיפי הסנטינל. כוחותיו מאפשרים לו לספוג אנרגיה ולהפכה לכוח פיזי גולמי.
פיירו סיינט ג'ון אלרדייס Uncanny X-Men #141
ינואר 1981
מוטאנט המסוגל לשלוט באש, אך לא ליצרה, הוא זקוק למקור אש מסוים שבלעדיו הוא חסר כוחות.
אוולאנש דומיניקוס יואניס פטראקיס Uncanny X-Men #141
ינואר 1981
מוטאנט המסוגל ליצור רעידות אדמה ומפולות.
המלכה האדומה מדלין פריור Uncanny X-Men #168
אפריל 1983
אשתו לשעבר של סקוט סאמרס ובת ברית לשעבר של האקס-מן. שיבוט גנטי של ג'ין גריי, שנוצרה על ידי מיסטר סיניסטר.
סלנה סלנה גאליו New Mutants #9
נובמבר 1983
ערפדה מוטאנטית אלמותית בעלת כוחות מנטליים, שהייתה קיימת עוד מלפני שחר האנושות. המלכה השחורה לשעבר של מועדון הלפייר. כוחותיה כוללים טלפתיה, טלקינזיס, שאיבת כוח החיים מאחרים, שינוי מציאות ויכולות קסם.
אפוקליפס עין סאבה נור X-Factor #5
יוני 1986
פרעה מתקופה קדומה, שבעזרת טכנולוגיה מתקדמת האריך את חייו. סיפור מקורו נחקר ב"עלייתו של אפוקליפס". הקים את פרשי אפוקליפס, שארכאנג'ל, גמביט, פסיילוק, פולאריס וסאנפייר היו ביניהם. בנוסף היה אחראי להדבקת בנו של סייקלופס, קייבל, בנגיף קטלני.
מיסטר סיניסטר נתניאל אסקס Uncanny X-Men #221
ספטמבר 1987
מדען וגנטיקאי מהמאה ה-19 של אנגליה הוויקטוריאנית. אובססיבי לתורת האבולוציה של צ'ארלס דרווין, ובעקבות כך יצר שיבוטים רבים לצרכיו הזדוניים.
סטרייף נייתן סאמרס New Mutants #87
מרץ 1990
שיבוט של קייבל ממציאות חלופית. גודל בידי אפוקליפס. האנטגוניסט הראשי באירועי "שירת התליין" ו"מלחמת המשיח". כוחותיו כוללים כוח על-אנושי, טלפתיה וטלקינזיס.
מיקאיל רספוטין Uncanny X-Men #285
פברואר 1992
אחיהם הבכור של קולוסוס ומג'יק. קוסמונאוט סובייטי לשעבר, שמצבו הנפשי התערער בעקבות משימת התאבדות. מנהיג לשעבר של קבוצת המורלוקים התת-קרקעית. כוחותיו כוללים מניפולציה על חומר ויצירת שערים בין-ממדיים.
אקסודוס בנט דופרי X-Factor #92
יולי 1993
איש חזון מצרפת של המאה ה-12, אשר נכלא בידי אפוקליפס בזמן מסעו בחיפוש אחר מגדל הכוח, המקום בו שוכן פרעה הנצחי. נמצא בידי מגנטו והצטרף לקבוצת השוליות שלו. כוחו עצום לאין שיעור וכולל טלפתיה, טלקינזיס, טלפורטציה, אלמותיות וריפוי עצמי והוא נחשב למסוכן ביותר.
באסטיון X-Men Vol.2 #52
מאי 1996
מיזוג בין יוצר זקיפי הסנטינל מאסטר מולד לבין זקיף העתיד נמרוד. העומד מאחורי אירועי "מבצע אפס סובלנות". נצפה גם כמי שעומד מאחורי הפעילות האנטי-מוטאנטית באירועי "הביאה השנייה". כוחותיו כוללים חסינות בפני התקפות טלפתיות, הפיכת אנשים לזקיפים, הקרנת אנרגיה ויכולת תעופה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]