סוכן אקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוכן אקס
סוכן אקס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Agent X #14 מדצמבר 2003. אמנות מאת אודון סטודיוס
סוכן אקס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Agent X #14 מדצמבר 2003. אמנות מאת אודון סטודיוס
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Deadpool #65
(מאי 2002)
יוצרים גייל סימון
אודון סטודיוס
מידע
שם אמיתי ניג'ו (שם משפחה לא ידוע)
כינויים אלכס היידן, ניג'ו מינאמיורי
סטטוס פעיל
כוחות יכולת ריפוי עצמי, אריכות ימים, כוח וסיבולת על-אנושיים, חסינות טלפתית
חבר בקבוצה סוכנות אקס
חבר לשעבר בקבוצה שותף של טאסקמאסטר וברבור שחור
מעסיק של דדפול
דמויות קשורות
משפחה מינאמוירי (אח, מת)
וייד וילסון וברבור שחור (איחוד חלקי)

סוכן אקסאנגלית: Agent X) הוא דמות בדיונית של גיבור-על ושכיר חרב המופיעה בחוברות הקומיקס דדפול ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת Deadpool #65 ממאי 2002, ונוצר בידי הכותבת גייל סימון והמאייר אודון סטודיוס.

סוכן אקס הוא האלטר אגו של ניג'ו, גיבור-על בעל כוחות דומים לכוחותיו של האנטי גיבור דדפול ושל נבל-העל ברבור שחור, ומנהיג סוכנות אקס.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעט מאוד ידוע על חייו של ניג'ו, אך ידוע שהועסק כרוצח שכיר אצל נבל העל הטלפתי ברבור שחור. הוא האשים ומאשים את דדפול על מותו של אחיו, לאחר שקבוצת מתחזים לדדפול שמה את אחיו כמטרה שלהם, לאחר שברבור שחור הוריד וירוס נפשי לתוך מוחו של דדפול. האחרון מגיע לטירתו של ברבור שחור בגרמניה, וחושף כי ברבור שחור הרג הן את המתחזים והן את אחיו של ניג'ו, וכשדדפול מפוצץ את המקום השלושה לכאורה מתים. בהמשך נחשף כי השלושה התמזגו באופן חלקי כשברבור שחור מעביר את כוחותיו שלו ושל דדפול לגופתו של ניג'ו.[1]

ניג'ו, בעל שאיפה להפוך לשכיר החרב הטוב בעולם, מאמץ את הכינוי אלכס היידן - ערבוב שמותיהם של המלחינים אלכסנדר גריג ויוזף היידן - ומקים עם המוטאנטית אאוטלוו וסנדי בראנדרברג את סוכנות אקס, והופך פארק שעשועים אותו קנה בכסף שקיבל במשימתו הראשונה לבסיס הסוכנות.[2] אאוטלוו מתלווה לניג'ו במטרה לנטרל את המעניש, אך האחרון כולא אותם בתא טלפון. אחרי המשימה, מתפתח קשר רומנטי בין ניג'ו לבראנדרברג, המעורר את קנאתו של טאסקמאסטר, הנזרק מהסוכנות. מעוניין אך ורק בנקמה, טאסקמאסטר מודיע לארגון המתחזים החדש של דדפול כי ניג'ו הוא דדפול במסווה, ולאחר קרב בין שתי הקבוצות טאסקמאסטר חוזר לסוכנות, ואילו אאוטלוו עוזבת כדי לטפל באביה בדרום.

ניג'ו ניסה לסגור את הסוכנות, אך נתקל בהתנגדות מצד טאסקמאסטר וסנדי. בסופה של אחת מהרפתקאותיהם, השלושה חזרו לדירתם של סנדי, ונתקלו במארב של ברבור שחור ודדפול, המבשרים לניג'ו שקיבל חלק מכוחותיהם והתאחד עימם חלקית, וברבור שחור מנסה להפריד את השלושה מהאיחוד. טקס זה מופרע בידי אאוטלוו, והחמישה הורגים את ברבור שחור, ומשתמשים בגופתו כמעיל בחופשתם.

לאחר מכן, סוכן אקס נראה בהלוויה של קייבל, שמת לכאורה באירועי אקס-מן: הביאה השנייה. שם, הוא מתעמת עם דדפול, הנעזר בידע של סמור כדי להביסו. המאבק הופסק כשדדפול הסכים למסור בחזרה את הלבלב שניג'ו תרם לו מזמן. לאחר ניסיון כושל לגנוב מכשיר מארגון H.Y.D.R.A המרושע, הסוכן מושפע מהמכשיר ולוקה בדלקת פרקים ובהמשך גם בהשמנת יתר חולנית, אך נכלא באחד הבסיסים. אחרי זמן מה, דדפול מחלץ את ניג'ו בעזרת בוב, סוכן הידרה.[3]

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניג'ו מחזיק בגורם ריפוי על-אנושי המאפשר לו לחדש רקמות שניזוקו או נהרסו בצורה מהירה ויעילה בהרבה מאשר אדם רגיל. סוכן אקס מסוגל לרפא פציעות כגון חתכים, פצעי ירי, וכוויות קשות בתוך רגעים. גורם הריפוי שלו מפותח עד כדי כך שהוא יכול להצמיח מחדש ולחבר גפיים קטועים. גורם הריפוי שלו מאפשר לו לשרוד אפילו דקירות במוח בהזדמנויות רבות. עם גורם הריפוי העוצמתי הזה הוא הוכיח סיבולת כאב ייחודית. הגוף של ניג'ו עמיד מאוד לרוב התרופות והרעלים, מה שמקשה עליו מאוד (אם כי לא בלתי אפשרי) להשתכר. הוא יכול, עם זאת, להיות מושפע על ידי תרופות מסוימות, כגון תרופות הרגעה, אם הוא נחשף למינון גבוה מספיק. גורם הריפוי של סוכן אקס משפיע גם על המערכת החיסונית שלו וגורם לו להיות חסין מפני ההשפעות של כל המחלות והזיהומים הידועים. גורם הריפוי של סוכן אקס מאריך את תוחלת החיים של ניג'ו על ידי האטת קצב ההשפעות של תהליך ההזדקנות שלו. גורם הריפוי של ניג'ו גורם לתאי המוח שלו להיות במצב מתמיד של זרימה והתחדשות, מה שהופך אותו לחסין טלפתיה כגון זו של פרופסור X ואמה פרוסט. בזכות גורם הריפוי שלו, סוכן אקס יכול לדחוף את השרירים שלו לרמות שמעבר לגבולות הטבעיים של בן אדם רגיל ללא פגע, מה שמעניק לו כוח על-אנושי. הוא מסוגל להרים יותר מ -800 ק"ג והוא הוצג מרים משקל שגובל ב-3 טון. המגבלה המדויקת של כוחו אינה ידועה.

השרירים של סוכן אקס מייצרים רעלי עייפות הרבה פחות מהשרירים של אדם רגיל, מה שמעניק לו רמות על-אנושיות של סיבולת בכל תחומי הפעילות הגופנית. הוא יכול להפעיל את גופו בתפוקת השיא שלו במשך 18 שעות לפחות לפני שהוא מתחיל להתעייף. הזריזות, הקואורדינציה והאיזון של סוכן אקס משופרים לרמות שהן מעבר לגבולות הפיזיים הטבעיים אפילו של הספורטאי האנושי הטוב ביותר, שווי ערך לאלו של דדפול. הרפלקסים שלו משופרים באופן דומה, עדיפים על אלו של הספורטאי האנושי הטוב ביותר. טלפתיה מוגבלת: הוא הוכיח מידה של טלפתיה בד בבד עם היכולת להגן על תודעתו מקריאת מחשבות כמו גם יכולת להיות בלתי צפוי לחלוטין בלחימה כמו דדפול כפי שהוכח על ידי טאסקמאסטר כשהוא לא הצליח להעתיק את המהלכים של ניג'ו וגם אינו יכול לחזות אותם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Deadpool #65
  2. ^ Agent X #1
  3. ^ Cable & Deadpool #38