אינק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינק
Ink
אינק, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Young X-Men #10 ממרץ 2009. אמנות מאת בילי טאן ובריאן רבר.
אינק, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Young X-Men #10 ממרץ 2009. אמנות מאת בילי טאן ובריאן רבר.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Young X-Men #1
(אפריל 2008)
יוצרים מארק גוגנהיים
יאניק פאקט
גילום הדמות גרג לואו ("אקס-מן: העתיד שהיה")
מידע
שם אמיתי אריק גיטר
סטטוס פעיל
מקצוע גיבור-על, תלמיד
כוחות קעקועים מיוחדים, המקנים לו כוחות על
חבר לשעבר בקבוצה אקס-מן, אקס-מן הצעירים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אינקאנגלית: Ink, בעברית: דיו) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיע בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Young X-Men #1 מאפריל 2008, ונוצרה על ידי הכותב מארק גוגנהיים והמאייר יאניק פאקט.

אינק הוא האלטר אגו של אריק גיטר, נער אשר כוחותיו ניתנו לו במכון קעקועים על ידי המוטאנט לאון נונז, אשר הקעקועים שהוא יוצר מעניקים כוחות-על. גיטר נכלא עקב תקיפת שוטר ושוחרר בידי סייקלופס, המצרף אותו לקבוצת האקס-מן הצעירים ושולח אותו לחסל את אחוות המוטאנטים החדשה, המורכבת מחברי המוטאנטים החדשים. אינק נשלח גם לגייס חברים חדשים בקבוצה. כאשר בליינדפולד תוקפת את דניאל מונסטאר, אינק תוקף אותה ומסגיר את שתיהן לסייקלופס, המתגלה כדונלד פירס המחופש. אינק מקעקע קעקועים הנותנים לו כוחות נוספים, בהם טיסה וטלפתיה.

אינק עוזב את קבוצתו כאשר מתגלה כי הוא אינו מוטאנט. הוא משתכר ומתקיף שלוחה שונאת מוטאנטים של מועדון הלפייר, ומוזעק לעזרת חבריו בידי סייפר. אינק הולך לאמן הקעקועים, המקעקע לו שני קעקועים חדשים: מטה הרמס בעל יכולת ריפוי בידו השמאלית, וקעקוע המזמן את כוח הפניקס מעל עינו, כמו ג'ין גריי ורייצ'ל סאמרס. אינק מציל את האקס-מן הצעירים מידי קבוצה אויבת שרכשה את כוחותיה מידי נונז, וחוזר לשורות הצוות לאחר שסייקלופס מביע את מורת רוחו מכוחות הפניקס שלו.

דניאל מונסטאר וסאן-ספוט מגלים כי הקעקועים קשורים ישירות לכוחותיו של אמן הקעקועים, אשר בתרדמת. גריימלקין מתיידד עם אינק בשהותם בקבוצה, וטוען כי שניהם "חריגים" מחבריהם. כאשר דאסט מתה ממצב בריאותי נסתר, אינק מחיה אותה ונופל למצב קטטוני. חיה קובע כי כוחותיו קרובים לאלו של כוח הפניקס המקורי, אך אינם כמוהם. עתיד דיסטופי שהוצג בחוברות האקס מן הצעירים מתאר גרסה מרושעת של דאסט, המבקשת להרוג את כל המוטנטים ואת אינק, וזאת כי "הרג את נשמתה" כשהחיה אותה. נראה לאחרונה באירועי "אוטופיה" במאבק נגד האוונג'רס האפלים.

את דמותו של אינק בסרט הלייב אקשן "אקס-מן: העתיד שהיה" מגלם השחקן גרג לואו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]