אקס פורס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף X-Force)
אקס-פורס
קבוצת אקס-פורס של קייבל, כפי שהופיעה על עטיפת Cable and X-Force #3 מינואר 2013, אמנות מאת סלבדור לארוקה ופרנק דרמאטה.
קבוצת אקס-פורס של קייבל, כפי שהופיעה על עטיפת Cable and X-Force #3 מינואר 2013, אמנות מאת סלבדור לארוקה ופרנק דרמאטה.
סוג קבוצת גיבורי-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה קבוצה מקורית:
New Mutants #100
(אפריל 1991)
צוות תקיפה אקס-פורס:
Uncanny X-Men #493
(פברואר 2008)
סוכנות ביון אקס-פורס:
X-Force Vol.6 #3
(דצמבר 2019)
יוצרים פביאן ניצ'זה, רוב ליפילד (מקורית)
קרייג קייל, כריסטופר יוסט, אד ברובייקר (צוות תקיפה)
בנג'מין פרסי, ג'ושוע קסארה (סוכנות ביון)
מידע
סטטוס פעיל
בסיס נייד
מערת אקס (צוות תקיפה)
חברוּת בקבוצה סוכנות ביון אקס-פורס:
אורורה, דומינו, וולברין, וולברין (לורה קיני), נורת'סטאר, סייג', טום קאסידי השחור, קולוסוס, אומגה רד, פיבי קוקו
חברוּּת לשעבר בקבוצה

אליקסיר, ארכאנג'ל, צ'ארלס אקסבייר, בדלאם, בום-בום, בישופ, דדפול, "דומינו", וולפסביין, וורפאת', זכריני, חיה, חפציבה, מארו, מארוול גירל, דניאל מונסטאר, נייטקרולר מעידן אפוקליפס, דוקטור נמסיס, דת'לוק פריים, הופ סאמרס, סאן-ספוט, סטורם, סייפר, סייקלופס, סיירין, פורג', פנטומאקס, פסיילוק, קאליבן, קאנונבול, קיד אומגה, קייבל, ריקטור, שאטרסטאר

(פרטים נוספים באקס-מן - דמויות)
דמויות קשורות
אויבים סטרייף, Mutant Liberation Front עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"אקס-פורס" (באנגלית: X-Force) היא קבוצה בדיונית של גיבורי-על מוטאנטים המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הופעתה הראשונה הייתה בחוברת New Mutants #100 מאפריל 1991, והיא נוצרה על ידי הכותב פביאן ניצ'זה והמאייר רוב ליפילד.

קבוצת אקס פורס המקורית היא גלגולה החדש של קבוצת המוטאנטים החדשים משנות ה-80. הקבוצה הונהגה בידי קייבל, והיא קבוצה יותר מיליטנטית ואגרסיבית מהאקס-מן. סדרת החוברות זכתה להצלחה בתחילת שנות ה-90, אולם פופולריותה ירדה עם עזיבתו של ליפילד. עקב כך, חברת מארוול ערכה מספר שינויים בשנים 1995 ועד 2001, מה שהוביל להצלחה יחסית. ירידה במכירות החוברות הביאו לשכתוב מחודש של הקבוצה בשנת 2001 תחת חברי קבוצה חדשים - מוטאנטים צעירים בעלי אינטרס אישי אשר נאספו על ידי תאגיד כדי להפוך לידוענים תחת השם אקס פורס. מיני-סדרה בת שש חוברות משנת 2004 איחדה מחדש את קבוצת אקס פורס המקורית תחת כתיבתו ואיורו של ליפילד.

במהלך סיפור הקרוסאובר "אקס-מן: תסביך משיח" של שנים 20072008, הוקמה קבוצה חדשה תחת הנהגתו של וולברין, אשר פעלה כצוות תקיפה מיוחד. בפברואר 2008 החלה הרצה מחודשת בכיכובה של הקבוצה ובכתיבתם של קרייג קייל וכריסטופר יוסט, אשר נמשכה עד לאירועי "אקס-מן: הביאה השנייה" בספטמבר 2010. סדרת החוברות החלה בהרצה מחודשת נוספת באוקטובר 2010 תחת השם Uncanny X-Force, וחברי הקבוצה כללו את וולברין, פסיילוק, דדפול, ארכאנג'ל, פנטומאקס ואווה. הרצת החוברות הסתיימה בגיליון מספר 35 ב-2012, ובד בבד עם תחילתו של הכרך השני כחלק מהאתחול המחודש של חברת מארוול, פורסמה בדצמבר 2012 סדרת חוברות חדשה בשם Cable and X-Force, שבה קייבל אוסף קבוצה חדשה הכוללת את קולוסוס, דומינו, פורג', דוקטור נמסיס ובהמשך גם את בום-בום.

מיולי 2013 ועד מרץ 2014, מארוול קומיקס השיקה מחדש את קבוצת Uncanny X-Force תחת הנהגתן המשותפת של סטורם ופסיילוק והיא כללה את ספיירל, קלאסטר, פאק, בישופ ופנטומאקס. נכון להיום פועלת קבוצתו המקורית של קייבל בהנהגתה של הופ סאמרס, והיא כוללת את דומינו, פסיילוק, דוקטור נמסיס ומארו.

לקבוצה לא היו הרבה אזכורים בעיבודים אנימטיביים וקולנועיים. הקבוצה הוזכרה לראשונה בסדרת אנימה שהופקה על האקס-מן בשנת 2011. כחלק מסרטי האקס-מן, אולפני פוקס המאה ה-20 הודיעו ביולי 2013 על פיתוחו של סרט קולנוע המבוסס על הקבוצה. ג'ף וודלו נרתם לכתוב את התסריט, בעוד לורן שולר דונר תפיק את הסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אקס פורס בוויקישיתוף