נפתלי בנט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ שוחזר מעריכות של 104.250.108.86 (שיחה) לעריכה האחרונה של 141.226.232.69
שורה 55: שורה 55:
}}
}}
[[קובץ:נפתלי בנט - כנס שדרות לחברה במכללה האקדמית ספיר-1.JPG|ממוזער|250px|נפתלי בנט ב[[כנס ישראל-שדרות לחברה|כנס שדרות לחברה]]]]
[[קובץ:נפתלי בנט - כנס שדרות לחברה במכללה האקדמית ספיר-1.JPG|ממוזער|250px|נפתלי בנט ב[[כנס ישראל-שדרות לחברה|כנס שדרות לחברה]]]]
'''נפתלי בֶּנֶט''' (נולד ב-[[25 במרץ]] [[1972]], [[י' בניסן]] [[ה'תשל"ב]]) הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כ[[שר החינוך]], [[משרד התפוצות|שר התפוצות]] וחבר [[הקבינט המדיני-ביטחוני]] והיה חבר הכנסת מטעם [[הבית היהודי]] שבראשו עמד בשנים 2012–2018. לאחר שפרש מהבית היהודי הקים את מפלגת [[הימין החדש]], שבראשה עמד ולא עברה את אחוז החסימה בבחירות לכנסת ה-21. בשירותו הצבאי היה [[לוחם]] ב[[סיירת מטכ"ל]], מפקד צוות ומפקד [[פלגה (יחידה מובחרת)|פַּלְגָה]] ב[[יחידת מגלן]]. לאחר מכן היה יזם [[היי-טק]], אחד ממייסדי חברת [[סאיוטה]]. בנוסף היה [[מנכ"ל]] [[מועצת יש"ע]] וממייסדי תנועת [[ישראל שלי]]. 19,198,967 מנויים בילי אייליש
'''נפתלי בֶּנֶט''' (נולד ב-[[25 במרץ]] [[1972]], [[י' בניסן]] [[ה'תשל"ב]]) הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כ[[שר החינוך]], [[משרד התפוצות|שר התפוצות]] וחבר [[הקבינט המדיני-ביטחוני]] והיה חבר הכנסת מטעם [[הבית היהודי]] שבראשו עמד בשנים 2012–2018. לאחר שפרש מהבית היהודי הקים את מפלגת [[הימין החדש]], שבראשה עמד ולא עברה את אחוז החסימה בבחירות לכנסת ה-21. בשירותו הצבאי היה [[לוחם]] ב[[סיירת מטכ"ל]], מפקד צוות ומפקד [[פלגה (יחידה מובחרת)|פַּלְגָה]] ב[[יחידת מגלן]]. לאחר מכן היה יזם [[היי-טק]], אחד ממייסדי חברת [[סאיוטה]]. בנוסף היה [[מנכ"ל]] [[מועצת יש"ע]] וממייסדי תנועת [[ישראל שלי]].


== ראשית חייו ==
== ראשית חייו ==

גרסה מ־06:40, 23 באוגוסט 2019

נפתלי בנט
נפתלי בנט, 31 ביולי 2013
נפתלי בנט, 31 ביולי 2013
לידה 25 במרץ 1972 (בן 52)
י' בניסן ה'תשל"ב
חיפה, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה
עיסוק פוליטיקאי, לוחם בסיירת מטכ"ל ומפקד ביחידת מגלן, יזם היי-טק, מנכ"ל מועצת יש"ע, ממייסדי תנועת ישראל שלי
מפלגה
בן או בת זוג גילת בנט עריכת הנתון בוויקינתונים
naftalibennett.co.il
שר החינוך ה־20
14 במאי 20154 ביוני 2019
(4 שנים)
שר הכלכלה ה־25
18 במרץ 201314 במאי 2015
(שנתיים ו־8 שבועות)
השר לשירותי דת ה־22
18 במרץ 201314 במאי 2015
(שנתיים ו־8 שבועות)
שר התפוצות ה־5
18 במרץ 20134 ביוני 2019
(6 שנים ו־11 שבועות)
חבר הכנסת
5 בפברואר 20139 באוקטובר 2015
(שנתיים ו־35 שבועות)
6 בדצמבר 201530 באפריל 2019
(3 שנים ו־20 שבועות)
כנסות ה־1920
פרסים והוקרה
טיים 100 (2021) עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
נפתלי בנט בכנס שדרות לחברה

נפתלי בֶּנֶט (נולד ב-25 במרץ 1972, י' בניסן ה'תשל"ב) הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כשר החינוך, שר התפוצות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני והיה חבר הכנסת מטעם הבית היהודי שבראשו עמד בשנים 2012–2018. לאחר שפרש מהבית היהודי הקים את מפלגת הימין החדש, שבראשה עמד ולא עברה את אחוז החסימה בבחירות לכנסת ה-21. בשירותו הצבאי היה לוחם בסיירת מטכ"ל, מפקד צוות ומפקד פַּלְגָה ביחידת מגלן. לאחר מכן היה יזם היי-טק, אחד ממייסדי חברת סאיוטה. בנוסף היה מנכ"ל מועצת יש"ע וממייסדי תנועת ישראל שלי.

ראשית חייו

רקע אישי ומשפחתי

בנט נולד בחיפה. הוא הצעיר מבין שלושה בנים שנולדו לג'ים ומירנה בנט. הוריו עלו לישראל מסן פרנסיסקו שבארצות הברית ב-1967, חודש אחרי מלחמת ששת הימים. סבו וסבתו היגרו לסן פרנסיסקו מפולין, ועלו לישראל בזקנתם. כמה מבני המשפחה האחרים של אמו, שנשארו בפולין, נספו בשואה. לאחר שעלו לישראל התנדבו מספר חודשים בקיבוץ דפנה, שם למדו את השפה העברית, ואחר כך התיישבו באחוזת שמואל בחיפה. ג'ים בנט היה מתווך נדל"ן שהפך ליזם נדל"ן, לצד היותו מגייס תרומות לטכניון. אמו של בנט, מירנה, הייתה סגנית מנכ"ל התוכנית הצפונית של אגודת האמריקנים והקנדים בישראל (אנ').

כשהיה בן ארבע, עברה משפחתו של בנט לגור במונטריאול למשך שנתיים, במסגרת עבודתו של האב כמגייס תרומות. בתקופה זו גם החלה המשפחה תהליך של חזרה בתשובה[1]. הם חזרו לחיפה ובנט הצעיר החל ללמוד בבית ספר יסודי "כרמל". בהיותו בכיתה ב' עברה המשפחה שוב לניו ג'רזי, למשך שנתיים, בעקבות עבודת האב. כשהיה בן עשר חזרה המשפחה לחיפה.

גיבורי ילדותו היו מאיר הר-ציון ויוני נתניהו[2]. היה חבר ב"נוער התחיה" ובגיל 14 עלה להר הבית[3]. למד בישיבה התיכונית "יבנה" בחיפה והדריך בסניף "כרמל" של בני עקיבא. כאשר הגיע אל בית הספר לקצינים של צה"ל הוריד את הכיפה[4], אולם בעקבות הקולות שנשמעו נגד הציונות הדתית לאחר רצח רבין החליט לשוב ולחבוש אותה[5].

בשנת 1999 נישא לגילת (בעבר קונדיטורית וכיום עובדת כמנחה של קבוצות הורים). בני הזוג מתגוררים ברעננה והם הורים לארבעה ילדים[6]. בנם הבכור קרוי יוני, על שמו של סא"ל יונתן נתניהו, וצעיר בניהם קרוי דוד עמנואל, על שם סא"ל עמנואל מורנו, איתו שירת בנט בסיירת מטכ"ל[7].

שירות צבאי

עם גיוסו לצה"ל באוגוסט 1990 התנדב לסיירת מטכ"ל[8], שירת בה כלוחם ב"צוות גיורא". לאחר שסיים קורס קצינים[9], במקביל למינויו של טל רוסו למפקד יחידת מגלן, עבר בנט ליחידה זו כדי לסייע בשיקומה. הוא מונה למפקד צוות סיור[10] ולאחר מכן, שימש בה סמ"פ ומפקד פלגה[11]. במסגרת מגלן השתתף בנט בלחימה בדרום לבנון כולל מבצע ענבי זעם[12][13] ומבצע נשל הנחש. במהלך שירותו חיבר את המנון מגלן[14], וכעבור כ-20 שנה הוסיף בית נוסף לשיר[15].

בזמן מבצע חומת מגן לקח פסק זמן מתפקידיו כמנכ"ל, חזר לישראל כדי להתגייס למילואים[13] והשתתף בלחימה בגזרת טול כרם[16]. במלחמת לבנון השנייה שפרצה למחרת סיום כהונתו ב-Cyota, שימש כסגן מפקד פלוגת נ"ט שבה יוצאי יחידת מגלן והועסקה בציד משגרי רקטות בגזרה המערבית. לדבריו השתכנע שהתוכנית המבצעית לא תעצור את ירי הרקטות כי היא התמקדה רק ברצועה הסמוכה לגבול. בעקבות כך פנה למפקדיו ואף השיג את מספר הטלפון של אחד מחברי הקבינט המדיני-ביטחוני ושטח בפניו את השגותיו, אך חבר הקבינט אמר לו שהוא (חבר הקבינט) אינו במעגל קבלת ההחלטות. בדיעבד תיאר זאת כאירוע מכונן בגישתו לחשיבות עצמאות הקבינט[17][18].

עד ל-2013, שירת במילואים בדרגת רב-סרן בסיירת מטכ"ל בתפקיד הדרכה[19].

השכלה וקריירה

ב-1996 לאחר שירותו הצבאי הסדיר, ובמקביל לעבודה זמנית בגננות, החל לימודי משפטים ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך לימודיו החל לעבוד בתחום הבטחת איכות של מוצרי תוכנה ולאחר מכן במכירות בתחום ההיי טק. ב-1999 הקים עם שותפים חברת הזנק בתחום אבטחת מידע בשם סאיוטה (Cyota). בנט עבר עם רעייתו מבית אריה למנהטן שבארצות הברית, כיהן כמנכ"ל סאיוטה החל מ-2001 עד מכירתה ב-2005 תמורת 145 מיליון דולר לחברת RSA. לאחר מכירתה שימש כמנהל החטיבה ב-RSA עד אוגוסט 2006. בהמשך שימש כיועץ למספר חברות היי טק אחרות[20], ובספטמבר 2009 מונה למנכ"ל חברת ההזנק סולוטו (Soluto), תפקיד שבו כיהן במשך מספר חודשיםשגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: Naftali Bennett CrunchBase Profile וגם שמאל=כן.. בתפקיד זה עזר בנט לחברה לגייס כספים. ב-2013 ביצעה "סולוטו" אקזיט, ובנט, שהיה בעל אחזקות בחברה, הרוויח מיליונים מהמכירה[21].

פעילות ציבורית ופוליטית

בשנת 2005 גייסה אותו איילת שקד, ראש לשכתו של ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, לתפקיד ראש המטה של נתניהו[22]. בתפקיד זה, שאותו מילא בהתנדבות[13], היה בין מנסחי תוכנית הרפורמה בחינוך של נתניהו[23] וניהל את קמפיין הפריימריז של נתניהו לראשות הליכוד באוגוסט 2007. במהלך התקופה, בשנת 2006 היה פעיל במחאת המילואימניקים שאחרי מלחמת לבנון השנייה[18]. במרץ 2008 פרש ביחד עם איילת שקד מלשכתו של נתניהו. על פי פרסום בידיעות אחרונות, לפרישה קדם סכסוך של השניים עם שרה נתניהו[24].

ב-31 בינואר 2010 מונה למנכ"ל מועצת יש"ע במקומו של פנחס ולרשטיין[25], תפקיד בו כיהן במשך שנתיים ובמסגרתו היה ממובילי המאבק נגד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. באפריל 2010 הקים יחד עם איילת שקד את תנועת "ישראל שלי" העוסקת בהסברה ישראלית וגיוס דעת קהל לקידום מטרות ציוניות.

במפלגת הבית היהודי

כרזת בחירות עם סיסמת מפלגת הבית היהודי: "משהו חדש מתחיל", ינואר 2013
רצף סרטונים בהם בנט נראה במקומות שונים

באפריל 2012 הודיע בנט על הקמת מפלגה חדשה - "הישראלים", יחד עם הרב אביחי רונצקי ואיילת שקד[26]. מטרותיה המרכזיות של התנועה היו "החזרת הציונות למרכז", קידום התוכנית המדינית של בנט (ראו בהמשך: תוכנית ההרגעה) והידברות בין דתיים וחילוניים. זמן קצר לאחר מכן החליטו אנשי התנועה, בין השאר בהשפעת חבר הכנסת אורי אורבך, להצטרף למפלגת הבית היהודי, ובנט הודיע על התמודדותו לראשות המפלגה. הוא הביע רצון ליישם את הרעיונות של "הישראלים" במסגרת המפלגה וכחלק מכך תמך בשילוב חילונים ברשימתה וקידם את מועמדותה של איילת שקד בפריימריז. הוא חתם עם ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), שהיה אז יושב ראש סיעת "האיחוד הלאומי", על הסכם שלפיו אם ייבחר לראשות הבית היהודי יפעלו לריצה של שתי המפלגות ברשימה משותפת.

בבחירות הפנימיות לראשות מפלגת הבית היהודי, ב-6 בנובמבר 2012, ניצח בנט את זבולון אורלב ברוב של כ-67% מהקולות, ונבחר ליושב-הראש שלה. באוגוסט 2013 הטיל מבקר המדינה על בנט קנס בסך 65,000 ש"ח בגין חריגה מהוראותיו של חוק המפלגות במימון התמודדותו. במקביל נקנסו בסכומים נמוכים יותר 53 מתמודדים אחרים בבחירות המקדימות של המפלגות[27].

לאחר הבחירות הפנימיות הצטרפה למפלגת הבית היהודי, שייצגה באותה עת רק את המפד"ל (תחת הכינוי "הבית היהודי - מפד"ל החדשה"), מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה ובנט מונה ליושב ראש הרשימה המשותפת[28]. דמותו של בנט מיקדה תשומת לב רבה בבחירות אלה, בתקשורת הישראלית והבינלאומית.

רשימת הבית היהודי בראשותו קיבלה 12 מנדטים בבחירות לכנסת ה-19[29]. בנט ניהל חלק נרחב מהקמפיין בסיורים ברחבי ישראל ובפעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות המקוונות. בנט פתח דף רשמי בפייסבוק דרכו שיגר מסרים בצורה ישירה לציבור וקידם את מועמדותו לראשות הבית היהודי ולאחר מכן ניהל את קמפיין הבחירות לכנסת התשע עשרה של המפלגה. נכון למאי 2015, לדף יש כ-420,000 [30] תומכים (סימוני Like (אהבתי) לדף מחשבונות פייסבוק שונים). בנוסף מפעיל בנט חשבון טוויטר ודפי פייסבוק באנגלית, רוסית, ערבית וצרפתית[31].

שר הכלכלה, שר ירושלים והתפוצות, והשר לשירותי דת

נפתלי בנט עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, מיכל אנסקי ועופרה שטראוס בוועידת "יסמין" לנשים לקידום עסקים קטנים ובינוניים, דצמבר 2014

לאחר הבחירות שרר נתק בין נתניהו לבנט, כאשר נתניהו, עליו הטיל נשיא המדינה להקים ממשלה חדשה, בין השאר בהמלצת בנט, לא מיהר להיכנס למשא ומתן עם הבית היהודי על כניסתה לקואליציה, וניסה להקים ממשלה עם העבודה, אך נדחה על ידי יושבת ראש העבודה שלי יחימוביץ'. בינתיים הבית היהודי הסכימה עם "יש עתיד" שאף אחת משתי המפלגות לא תיכנס לקואליציה ללא האחרת. לדברי ראש צוות המשא והמתן של הבית היהודי, אורי אריאל, קדמו לכך ניסיונות מצדו לגבש חזית משותפת עם המפלגות החרדיות, שנדחו על ידן[32]. מאמצי נתניהו לשבור את ההסכם כשלו. בימים האחרונים של המשא ומתן התגלעה מחלוקת בין נתניהו ללפיד על איוש תיק החינוך, שנפתרה בתיווכו של בנט בפשרה שלפיה הרב שי פירון קיבל את תיק החינוך, הליכוד את משרד הפנים והבית היהודי את ראשות ועדת הכספים של הכנסת. בעקבות הפשרה הוקמה ממשלת ישראל השלושים ושלוש.

בממשלה זו מונה בנט לשר הכלכלה ויושב ראש "קבינט יוקר המחיה", לשר הדתות (הרב אלי בן דהן כסגנו ניהל את משרד הדתות בפועל) ולשר לירושלים והתפוצות ולחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. ממפלגתו מונה אורי אריאל לשר הבינוי והשיכון, ואורי אורבך לתפקיד השר לאזרחים ותיקים.

כשר הכלכלה פעל בנט להסרת חסמים ביורוקרטיים ולהגברת התחרות במשק[33]. באוגוסט 2013 הוביל לאישור בוועדת הכלכלה של רפורמה במכון התקנים שנועדה להקל על ייבוא מוצרים שכבר עומדים בתקנים המקובלים בחוץ לארץ. הוא העביר בקבינט יוקר המחיה שינויי חקיקה לשדרוג מעמד רשות ההגבלים העסקיים ואפשר קידום מהיר של החלטות שמטרתן פירוק מונופולים ותיקים. במהלך שהוביל יחד עם הממונה על ההגבלים, בוטל במרץ 2015 ההיתר שניתן למשווקי המוצרים החקלאיים מיישום חוק ההגבלים העסקיים, היתר שאפשר להם לתאם מחירים כלפי הצרכנים מחד וכלפי החקלאים מאידך. בינואר 2015 נכנס לתוקף חוק קידום התחרות בענף המזון ובמאי נכנסו לתוקף תקנות[34] שאישר במסגרתו, המחייבות את רשתות השיווק הגדולות לפרסם באינטרנט את קובץ מחירי המוצרים העדכניים בכל אחד מהסניפים שלהן ואת זמינותם במלאי.

בנט קידם תקן חדש המקל ומתמרץ בנייה ואכלוס מהירים של כיתות חדשות במעונות היום לפעוטות עד גיל 3, תוך העדפה של יישובים בעלי מאפיינים סוציו-אקונומיים נמוכים. לפי התקן החדש, אושרו ב-2014 בקשות סבסוד עבור כ-700 כיתות מעון חדשות[35].

ביוני 2013 נאם בנט לפני כנס של כנסת הרבנים של התנועה הקונסרבטיבית שהתקיים בכנסת. בנט אמר שהוא מוקיר ומעריך מאוד את תנועתם וקרא לכל הזרמים היהודיים "לייצר דיאלוג, לא מתוך תחושה שמישהו עליון למישהו, כי אף אחד לא יותר טוב מהשני, אלא מתוך שותפות".[36] הרב דב ליאור כינס את הח"כים של תקומה כדי להביע את מחאתו על הדברים[37]. מדוברות הבית היהודי נמסר כי בנט נפגש במסגרת תפקידו כשר התפוצות עם נציגי כל יהודי העולם ומנסה לקרבם לישראל ולפעול למניעת התבוללות[37].

בעקבות חידוש המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים ביולי 2013 דרש בנט להעביר חוק יסוד המחייב קיום משאל עם לפני כל מסירת שטחים ממדינת ישראל בעקבות הסכם מדיני או בתוכנית מדינית חד-צדדית. ב-12 במרץ 2014 אישרה הכנסת חוק יסוד: משאל עם ברוח זו.

באוגוסט 2013 הודיע בנט על פתיחתה של רחבת תפילה חדשה בכותל המערבי עבור הזרמים הליברליים ובכללם קבוצת "נשות הכותל". הרחבה ממוקמת צפונית לקשת רובינסון ומהווה המשכה של רחבת הכותל אך לא מחוברת אליו, והיא מעורבת לגברים ולנשים[38].

ב-30 באפריל 2014 הודיעו בנט וחברת אינטל על כך שהחברה תרחיב את המפעל בקריית גת בהשקעה של 6 מיליארד דולר (כ-20 מיליארד שקלים חדשים) ותקבל בתמורה הטבות מס[39].

ב-8 ביולי 2014, בעת שנאם בוועידת ישראל לשלום של הארץ, הותקף בנט מילולית בידי עשרות מהנוכחים, ואחד הנוכחים פגע בגבו בגמר הנאום[40].

במבצע צוק איתן

במהלך מבצע צוק איתן היה בנט חבר הקבינט המדיני-ביטחוני הראשון שתבע טיפול במנהרות התקיפה שכרה חמאס לשטח ישראל ואף הציע תוכנית מעשית להשלמת המשימה, תוכנית שנתקבלה לאחר זמן מה על ידי הקבינט והממשלה, ויושמה במסגרת המהלך הקרקעי של צה"ל[41]. במהלך המבצע ירד בנט לשטח לעיתים קרובות כדי להתעדכן ממקור ראשון על מצב הלחימה ולשמוע את תושבי עוטף עזה. דבר זה הוביל מאוחר יותר להאשמות מצד שר הביטחון משה יעלון ואחרים שקצינים בכירים הדליפו מידע לבנט. מאידך, טען בנט שנתניהו ויעלון מידרו את הקבינט ולא מסרו לו את כל המידע הנצרך[42].

הבחירות לכנסת ה-20

לקראת הבחירות לכנסת ה-20 שב והתמודד על ראשות המפלגה, וניצח את שמעון אור בפער גדול. גם בעקבות בחירות פנימיות אלה היה בנט למתמודד שעליו הטיל מבקר המדינה את הקנס הגבוה ביותר (30,000 ש"ח), בנימוק שמסע הבחירות שלו פנה לקהל יעד רחב ושימש גם את המפלגה, ובשל אי-סדרים נוספים[43]. במהלך כהונתו הראשונה כיושב ראש הבית היהודי הוביל מהלך לאישור חוקה חדשה למפלגה המשדרגת את סמכויות היו"ר. החוקה החדשה אפשרה לו לשריין ברשימת המפלגה לכנסת מועמדים במקומות 3, 6, 11 ו-16. לקראת הבחירות, שריין ברשימה את ינון מגל ואת ענת רוט (במקום ה-15). בנט הודיע גם על שריון כדורגלן העבר אלי אוחנה[44]. שריון זה עורר ביקורת רבה[45][46] בתוך המפלגה, מאחר שאוחנה נעדר ניסיון של פעילות ציבורית, ובעבר תמך בתוכנית ההתנתקות[47]. בנט אמר כי "אוחנה הוא זה שפותח לנו את הדלת לציבור הרחב"[45]. לאחר מספר ימים הודיע אוחנה כי בשל הסערה הציבורית החליט לפרוש מהרשימה[48]. בבחירות לכנסת העשרים נחלשה מפלגתו ל-8 מנדטים[49].

שר החינוך ושר התפוצות

שר החינוך נפתלי בנט לצד ראש הממשלה נתניהו מדליקים חנוכייה בחידון התנ"ך למבוגרים, 2015
בנט בכנס הרצליה 2016, לצד יצחק הרצוג, אריה דרעי ואיימן עודה
שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט נואם בכנס הרצליה בבית הנשיא, יוני 2016

בעקבות המשא ומתן הקואליציוני, ב-14 במאי 2015 הושבעה ממשלת ישראל ה-34 ובנט התמנה לשר החינוך, שאת בסיס תקציבו הוסכם להגדיל ב-630 מיליון ש"ח מעבר לסכום שכבר אושר בממשלה הקודמת, תוספת שתוקצה לפי שיקול דעתו של בנט[50]. בנאומי הכניסה לתפקיד הדגיש בנט את חשיבותם האסטרטגית של לימודי מתמטיקה ברמה גבוהה למדינת ישראל. אחת מפעולותיו הראשונות כשר החינוך הייתה הוספת סייעת שנייה לגני ילדים בתקציב של 400 מיליון ש"ח[51].

ב-9 ביוני 2015 הסיר בנט מסל התרבות של משרד החינוך את ההצגה "הזמן המקביל" המבוססת על סיפורו של המחבל וליד דקה שעינה ורצח חייל ישראלי[52]. ב-18 בפברואר 2016 הציג בנט רפורמה בסל התרבות, שלפיה ועדת הרפרטואר של סל התרבות במשרד החינוך לא תחזיק בסמכות בלעדית להרכבת רשימת המופעים שאליהם ילכו תלמידים במסגרת התוכנית, ומעתה יוכלו מנהלי בתי הספר לבחור גם הצגות נוספות על פי שיקול דעתם[53].

באוגוסט 2015 הודיע בנט על רפורמה שלפיה תפחת תוך חמש שנים הצפיפות בכיתות בבתי הספר היסודיים מ-40 ל-34 תלמידים בכיתה ביישובים החזקים ו-32 תלמידים ביישובים החלשים[54]. באותו חודש הודיע על הגדלת התקציב השנתי לשילוב תלמידים בעלי מוגבלויות בכיתות לימוד רגילות, מ-15 מיליון ש"ח ל-135 מיליון ש"ח, שיוקצו בין השאר להנגשת מבנים ולרכישת עזרי לימוד. 50 מיליון ש"ח נוספים הוקצו לחיזוק החינוך לערכים, לרבות באמצעות פעילויות בלתי פורמליות בשעות הפנאי של התלמידים[55].

בנט הכניס את לימודי העברית כלימוד חובה גם אצל ערביי ישראל, מהגן ועד כיתה י"ב.[דרושה הבהרה][דרוש מקור]

בדירוג השנתי של השרים בערוץ הכנסת לסיכום שנת ה'תשע"ה דורג בנט במקום הראשון[56].

ב-9 באוקטובר 2015 הפסיק את חברותו בכנסת העשרים, במסגרת סעיף 42ג לחוק יסוד: הכנסת ("החוק הנורווגי הקטן"). במקומו חזרה לכנסת שולי מועלם-רפאלי[57]. בדצמבר 2015 התפטר חבר הכנסת ינון מגל, ובנט החליט לחזור לכנסת במקומו. לצורך כך, התפטר בנט מתפקידיו כשר ב-2 בדצמבר 2015, על מנת לחזור ולכהן בכנסת בהתאם לחוק הנורווגי, וב-7 בדצמבר מונה מחדש לשר.

בנובמבר 2015 השיק תוכנית להעלאת המוטיבציה של התלמידים ללימוד מקצועות טכנולוגיים, בשיתוף חברות טכנולוגיה בינלאומיות ואנשי היי-טק שישמשו כמנחים. במסגרת התוכנית מתקיימת אליפות הסייבר הישראלית, תחרות ארצית מקוונת לתכנות, בכלים מותאמים לתלמידי כיתות ג' עד יב' ללא ידע מוקדם[58]. במקביל השיק את תוכנית 'דיבור בציבור', לפיתוח כישורי הפרזנטציה והדיבייטינג של התלמידים[59].

ב-15 בדצמבר 2015 אסר בנט את פעילות "שוברים שתיקה" במערכת החינוך ובפרט אסר על מתן הרצאות של נציגי הארגון בבתי ספר תיכוניים. את החלטתו נימק: "ילדינו נשלחים למערכת החינוך כדי לעודד אותם לערבות הדדית ולא לפגיעה בחיילי צה"ל. פעולתם של שוברים שתיקה גרמה להוצאת דיבתה של ישראל בעולם, כשהם שמו לעצמם למטרה לפגוע באחיהם, המגינים עלינו. שקרים והסתה נגד צה"ל - לא בבית ספרנו."[60] ב-8 בדצמבר 2016 עיגן זאת בחוזר מנכ"ל[61].

כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, בדצמבר 2015 ביקש מסגנית היושב ראש חגית מסר-ירון, לסיים את תפקידה. כמחליפתה בחר ברבקה ודמני-שאומן, ומינויה אושר כנדרש ברוב של שני שלישים מ-19 חברי המועצה. יחד עם מסר-ירון התפטרו מחברותם במועצה חמישה חברים נוספים, בדרישה להחליף את המועצה כולה[62].

חרף התנגדות ועד ראשי האוניברסיטאות, בנט הוביל את הסמכת המרכז הבינתחומי הרצליה להענקת תוארי דוקטור, ובכך היה המרכז לאוניברסיטה הפרטית (שאינה מתוקצבת על ידי המדינה) הראשונה בישראל[63], ובהמשך להקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל בשומרון. בישיבת ממשלה באוקטובר 2018 אמר בנט: "שברנו את קרטל האוניברסיטאות"[64]. בנט פעל לקידום הכנסת קוד אתי לאוניברסיטאות[65].

בפברואר 2016 מינה ועדה בראשות המשורר ארז ביטון, שתציע כיצד להעשיר את תוכניות הלימודים בהיסטוריה, בספרות ובמסגרות הבלתי פורמליות, בתכנים שיביאו "לאיזון ביחס למורשתן של קהילות המזרח ולהעמקת תחושת האחדות בעם"[66].

במאי 2016 ביקש נתניהו לצרף את סיעת ישראל ביתנו לקואליציה. בנט הוביל את סיעתו להתנות את תמיכתה במהלך, במינוי מזכיר צבאי לקבינט המדיני-ביטחוני, בנימוק שחברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני ושפניותיו השקטות לנתניהו בעניין בשנתיים וחצי מאז שמונה לקבינט לא הועילו[67]. המשבר הסתיים בהסכמה בין בנט לנתניהו על מינוי ועדה לבחינת הסוגיה, וכי בתקופת הביניים יעדכנו יושב ראש המועצה לביטחון לאומי או סגנו את חברי הקבינט באופן שוטף.

ב-27 באפריל 2017 זכה בנט ב-80.3% מהקולות בפריימריז ונבחר שוב לראשות מפלגת הבית היהודי[68].

התוכנית הלאומית למתמטיקה

ערך מורחב – הוראת המתמטיקה בישראל

עם כניסתו לתפקיד שר החינוך הצהיר בנט שהוא רואה במתמטיקה ברמה גבוהה תשתית חיונית להמשך הצלחתה של ישראל כאומת סטארט-אפ ויזמות טכנולוגית. בעקות ירידה במספר הניגשים לבגרות 5 יחידות לימוד, השיק בנט תוכנית לאומית להכפלת כמות התלמידים הלומדים 5 יחידות לימוד מתמטיקה, בהשקעה של 75 מיליון שקל. התוכנית כוללת הוספת שעות לימוד, הכשרת מורים נוספים למתמטיקה וסיוע של חונכים מהאקדמיה וההיי-טק[69]. קודם לכן, ביולי 2015 יזם בנט את הגדלת הבונוס ללומדי 5 יחידות לימוד מתמטיקה ל-30 נקודות, לשם אותה מטרה[70]. בדצמבר 2015 הודיעו בנט והאוניברסיטאות על העלאת הבונוס לנבחני מתמטיקה 5 יחידות ל-35 נקודות[71]. בשנה הראשונה ליישום התוכנית עלה מספר הניגשים לבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד ב-6,000[72]. ביוני 2018 ניגשו כ-18,000 תלמידים לבחינות הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד, דבר שיוחס כהישג לתוכנית הלאומית במתמטיקה שיזם בנט, ועמידה ביעד שהציב[73].

הבחירות לכנסת העשרים ואחת

ב-29 בדצמבר 2018, לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת, הודיעו בנט ואיילת שקד כי הם פורשים ממפלגת הבית היהודי כדי להקים את מפלגת הימין החדש שתכלול דתיים וחילונים, ובמסגרתה ירוצו בבחירות אלו כיושבי ראש משותפים של המפלגה[74]. בבחירות שהתקיימו ב-9 באפריל 2019 מפלגת הימין החדש קיבלה 138,598 קולות ולא עברה את אחוז החסימה. ב־2 ביוני 2019 הודיע ראש הממשלה על פיטוריו, עם איילת שקד[75].

הבחירות לכנסת העשרים ושתיים

ביולי 2019 הודיע בנט כי בעקבות תוצאות הבחירות הוא מפנה את מקומו בראשות הימין החדש לאיילת שקד[76]. לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושתיים חברו הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין לרשימה משותפת בשם הימין המאוחד. בנט הוצב במקום הרביעי ברשימה[77].

עמדותיו

בנט הוא בעל אידאולוגיה ימנית מובהקת והוא תומך בזכותו של עם ישראל על ארץ ישראל השלמה. הוא תומך בבנייה בהתנחלויות ובתגובות צבאיות ומדיניות תקיפות כנגד הטרור הפלסטיני. בנט הוא דתי-לאומי ודוגל בממלכתיות. בתפישת אופייה של מדינת ישראל תומך בנט בשילוב הגישות של מדינה יהודית ודמוקרטית ומדינת העם היהודי. הוא תומך בחוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי שבאה לתת עיגון חוקתי לעמדה זו. הוא בעד שוויון זכויות אזרחיות מלא לכל אזרחי ישראל ופועל לשילובם בחברה.

נפתלי בנט ביום ירושלים בישיבת מרכז הרב יחד עם הרב יעקב שפירא 2015

תפישת הביטחון

בנט דוגל בתעוזה צבאית, שמתבטאת לדבריו ביצירתיות, יוזמה, חתירה למגע ושמירה מתמדת על כך שהאויב לא יתעצם, למשל על ידי הריגת מחבלים בפעולות יזומות. לתפישתו, צה"ל הפסיק לנצח מאחר שעבר מתפישה של הכרעה לתפישה של הכלה וניתוק מגע, כשלכך נוספו הגבלות משפטיות, הכובלות את ידי המפקדים והחיילים ומונעות מהם לפגוע באויב באפקטיביות ולנצחו. בנט תומך ביצירת הרתעה מול הטרור על ידי ענישה קשה של המחבלים ומשפחותיהם, ובפרט הוא תומך בהריסת בתי מחבלים[78][79].

תוכנית ההרגעה

בנט מתנגד לחלוקת ירושלים ולחזרה לקווי 67', ומאידך ליצירת מדינה דו-לאומית באמצעות סיפוח יהודה ושומרון למדינת ישראל. בפברואר 2012 פרסם את "תוכנית ההרגעה"[80] (באנגלית: "The Stability Initiative")[81] - תוכנית מדינית שגיבש המבוססת בין היתר על חלקים מיוזמות קודמות: "שלום בארץ" של עדי מינץ, "היוזמה הישראלית" של בני אלון, ומסתמכת על אמירות של בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת מטעם הליכוד בזכות סיפוח חד צדדי. בנט מציע החלה חד-צדדית של הריבונות הישראלית על "שטחי C" ביהודה ושומרון שמהווים כ-60% מהשטח ובהם נמצאות כל ההתנחלויות (כ-420,000 ישראלים), תוך אזרוח מלא של כ-80,000[82] הפלסטינים שלפי אומדנו חיים בשטחים אלו, אם ירצו בכך, על מנת לשלול טענות על אפרטהייד. לדבריו, האדמות שיסופחו יצרו רצף טריטוריאלי ישראלי שיאפשר ביטחון טוב יותר לאזרחי ישראל וימנע גירוש ערבים ויהודים מבתיהם. בנוסף תשקיע ישראל ביצירת תנאים לחופש תנועה מלא של פלסטינים ביהודה ושומרון ללא מחסומים ובתשתיות ואזורי תעשייה משותפים, מתוך גישה שלפיה "שלום צומח מלמטה - דרך התושבים, האנשים בשטח וחיי היום יום". בנט עומד על כך שעל הפלסטינים להפסיק את ההסתה האנטישמית נגד ישראל והיהודים כתנאי הכרחי לדו-קיום. שטחי A ו-B יישארו בשליטת אוטונומיה פלסטינית, אך עם מטרייה ביטחונית של צה"ל והשב"כ על מנת להבטיח שקט, לדכא טרור פלסטיני ולמנוע השתלטות חמאס על השטח. בנט גם מתנגד לקליטה ביהודה ושומרון של פליטים פלסטינים שחיים מחוץ למקום, או לחיבור בין רצועת עזה שבשלטון החמאס לבין יהודה ושומרון. לדבריו, עזה מסתפחת בהדרגה למצרים ואל לישראל ליטול אחריות עליה.

כלכלה וחברה

בנט דוגל בכלכלה חופשית וסבור שעסקים פרטיים הם המנוע לצמיחת המשק. הוא בעד תמיכה באוכלוסיות חלשות כגון קשישים ונכים. לדבריו, יש לשבור את המונופולים של הטייקונים, ועדי העובדים הגדולים ומשרד הביטחון[83] שחונקים לדעתו את המשק. כמו כן, הוא מאמין שהמפתח לצמצום הפערים הוא שוויון הזדמנויות והשקעה בחינוך בפריפריה, שייתנו כלים לאוכלוסיות מרקע כלכלי חלש להצליח מקצועית וכלכלית. בנוסף, הוא תומך במתן קרקעות לחיילים משוחררים בפריפריה, בנגב ובגליל, כדי לקדם מענה כלל ארצי לבעיית "דיור בר השגה"[84] ובפיזור אוכלוסייה שוויוני יותר בארץ ישראל[85]. בסוגיית השוויון בנטל ושילובם של חרדים במעגל העבודה, סבור בנט שאין לבצע גיוס בכפייה, מפני שפעולה כזו תביא לתוצאה הפוכה. הוא סבור שניתן להביא בהדרגה למצב שבו רוב הציבור החרדי בגילאים המתאימים יתגייס מרצון ושכבר כעת ישנם יותר חרדים המעוניינים לשרת אך אין תקני גיוס מספיקים ומסגרות מתאימות לקליטתם, בצבא, בשירות הלאומי והאזרחי, במשמר הגבול ובכבאות[86]. במסגרת הפעולות לשיפור השוויון בנטל, פרסמו בנט ומפלגתו גם את התוכנית "יתנו יקבלו" לעידוד המשרתים בשירות צבאי ולאומי ולמתגייסים למילואים, הכוללת הטבות ותמריצים[87][88]. כיזם היי-טק בעברו בנט נוהג לשבח בנאומיו את היזמות הישראלית, היזמים הצעירים ואת חברות ההזנק (סטארט-אפ). כשר החינוך בנט מדגיש את חשיבות לימודי המתמטיקה ברמה גבוהה על מנת לאפשר לבוגרי מערכת החינוך להשתלב באקדמיה במקצועות המדעים המדויקים וההנדסה, וכן בתעשיות הביטחוניות ובתעשיית ההיי-טק.

שימוש בצה"ל לגירוש וסירוב פקודה

בראיון טלוויזיה לניסים משעל ב-20 דצמבר 2012 אמר בנט: "אם אני אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו ולגרש אותו, אני אישית המצפון שלי לא יאפשר. אני אבקש מהמפקד לפטור... אני לא אקרא לסירוב פקודה... אני גם לא אגרש ערבי מהבית. אני לא מסוגל." בנט הבהיר שיעמוד בדיבורו אף אם ייאסר[89]. בעקבות ביקורת שנמתחה על דבריו, שהוצגו באמצעי התקשורת ובפי יריביו הפוליטיים כקריאה לסרבנות, אמר בנט שדבריו סולפו והוסיף: "אני מתנגד בכל נפשי לסרבנות מכיוון שסרבנות תפגע אנושות בצה"ל היקר לנו, ואין לנו עוד צבא... אין דבר יותר קשה לי מפגיעה בצה"ל. לכן, אחיי ואחיותיי הצעירים: אסור לסרב פקודה. מקווה שתבינו." על עצם השימוש בצה"ל לפינוי משפחות מבתיהן בכפייה אמר בנט: "אני סבור שזו טעות אדירה לעשות שימוש בלוחמי צה"ל לגירוש משפחות מבתיהם כפי שנעשה בגוש קטיף. אני מאמין שעם ישראל, לאחר שהתנסה בזה פעם אחת, מבין את ההשפעות ההרסניות של גירוש על העם שלנו"[90][91].

שחרור מחבלים

בנט מתנגד לשחרור מחבלים, הן בעסקאות תמורת חטופים (פיגועי מיקוח) והן במחוות מדיניות. בנאום בעקבות מעצר המחבל, ששוחרר בעסקת שליט ורצח את ניצב-משנה ברוך מזרחי, אמר בנט: "כל שחרור מחבלים גוזר את דינם של ישראלים נוספים, ישראלים שאין להם משפחות שיילחמו על זכותם לחיות מהסיבה הפשוטה שעדיין אין להם פנים ושמות, אבל גורלם נגזר עם השחרור. כשמדברים על שחרורי מחבלים אנחנו תמיד שומעים שאולי זה יביא שלום, אולי הם למדו את הלקח, והרי הם חתמו בזמן השחרור על מסמך שהם מתחייבים לא לחזור לטרור. חברים, אנחנו במזרח התיכון, רוצח נשאר רוצח. והוא חייב להישאר מאחורי סורגים."[92]

קישורים חיצוניים

כתבות ותחקירים

ראיונות

מכּתביו ומנאומיו:

הערות שוליים

  1. ^ ראיון בתוכנית "חיידק פוליטי" של נחמה דואק בערוץ הכנסת, אוקטובר 2012
    נאום בחנוכת "בית הסטודנט" של חב"ד בקמפוס בחיפה באתר col
  2. ^ תבנית:בשבע
  3. ^ אורלי גולדקלנג, "שומר הראש", מקור ראשון - דיוקן, 28 ביולי 2017
  4. ^ ריאיון עם ליאור דיין
  5. ^ ישראל רוזנר, נפתלי גם וגם: מה אתם באמת יודעים על נפתלי בנט?, באתר nana10‏, 8 בינואר 2013
  6. ^ באיחור של שנתיים: בנט מסדיר היתרי בנייה
  7. ^ יניר יגנה‏, "גיבור": בנט פרץ בבכי בחנוכת רחוב על שם חברו עמנואל מורנו, באתר וואלה!‏, 22 במרץ 2018
  8. ^ יוחאי עופר, מפקד הנח"ל הבא נחשף: א' מסיירת מטכ"ל, באתר nrg‏, 6 בפברואר 2014
  9. ^ רונית ורדי, "המסע של נפתלי בנט לצמרת", מגזין ליברל, גיליון 3, עמ' 36, יולי 2014
  10. ^ אתר למנויים בלבד ברק רביד, שני ליטמן, חיים לוינסון, גילי כהן, רויטל חובל, נעמי דרום, מיהו נפתלי בנט: פרופיל של היורש של ביבי, באתר הארץ, 18 בינואר 2013
  11. ^ שלוש עשרה שנים לנפילתו של תא"ל ארז גרשטיין – סיפור קטן על מפקד גדול; חן קוטס-בר, ציידי הרקטות, מעריב, 12 בספטמבר 2007
  12. ^ אליענה שפר, נפתלי בנט מדבר על הכל: על ביבי, על הטייקונים ועל יוקר המחיה, באתר nrg‏, 28 באוקטובר 2012; אתר למנויים בלבד עמוס הראל, עזבו את נפתלי בנט, הוא לא אחראי לפרשת כפר כנא, באתר הארץ, 5 בינואר 2015,
    סא"ל במיל' עופר: בנט מפקד שטח מעולה וקר רוח, ערוץ היוטיוב של נפתלי בנט, 6 בינואר 2014.
  13. ^ 1 2 3 אתר למנויים בלבד ברק רביד, שני ליטמן, חיים לוינסון, גילי כהן, רויטל חובל, נעמי דרום, מיהו נפתלי בנט: פרופיל של היורש של ביבי, באתר הארץ, 18 בינואר 2013
  14. ^ נפתלי בנט, המנון יחידת מגלן, באתר עמותת "מגלן"
  15. ^ בנט כתב בית חדש להמנון יחידת מגלן, באתר ynet, 10 ביוני 2016
  16. ^ פוסט של בנט בפייסבוק, 28 באפריל 2016.
  17. ^ נפתלי בנט, דרושים: עמירם לוינים, באתר TheMarker‏, 24 באוגוסט 2006
    ראיון אישי של בנט עם סיון רהב-מאיר בתוכנית "אנשים בלילה" בגלי צה"ל, יולי 2012
  18. ^ 1 2 מואב ורדי ואור הלר, ""חום יולי אוגוסט": נפתלי בנט חוזר לקרבות של מלחמת לבנון ה-2", שודר בחדשות 10, יוני 2016
  19. ^ יונתן אוריך, בנט יוצא למילואים: יעביר גיבוש בסיירת מטכ"ל, 16 בספטמבר 2013, באתר כיפה
  20. ^ גיא גרימלנד, "אל תחיו באשליות, התרכזו במה שמכניס כסף", באתר הארץ, 19 באוקטובר 2008
  21. ^ מסודר: נפתלי בנט ירוויח מיליונים ממכירת סולוטו, באתר דה-מארקר, 30 באוקטובר 2013
  22. ^ פרטים אישיים, באתר m.knesset.gov.il
  23. ^ חיים לוינסון, נפתלי בנט מונה לתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע, באתר הארץ, 31 בינואר 2010
  24. ^ כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", מול הבלוק החרדי? לפיד ובנט ייפגשו לפני המו"מ, באתר ynet, 28 בינואר 2013
  25. ^ רועי שרון, נפתלי בנט מונה למנכ"ל מועצת יש"ע החדש, באתר nrg‏, 31 בינואר 2010
  26. ^ מורן אזולאי, נפתלי בנט יודיע על כניסה לחיים הפוליטיים, באתר ynet, 29 באפריל 2012
  27. ^ דו"ח חריף על התרומות לבחירות: בנט נקנס ב-65 אלף שקל, באתר "ThePost",‏ 21 באוגוסט 2013
  28. ^ רשימת מועמדי "הבית היהודי בראשות נפתלי בנט – מיסודם של האיחוד הלאומי, מפד”ל החדשה" לכנסת ה-19, באתר ועדת הבחירות המרכזית
  29. ^ תוצאות הבחירות לכנסת התשע-עשרה
  30. ^ סטטיסטיקות סימוני 'אהבתי' לדף הרשמי של נפתלי בנט, באתר פייסבוק
  31. ^ מידע אישי בפרופיל הפייסבוק
  32. ^ עוזי ברוך, ח"כ אריאל: חתרנו לברית עם החרדים - נדחינו, באתר ערוץ 7, 20 בפברואר 2013
  33. ^ אתר למנויים בלבד אורה קורן, בנט הוביל רפורמות במכון התקנים וביבוא - אך ניצל רק מעט מהפוטנציאל שהיה לו, באתר TheMarker‏, 24 בפברואר 2015
  34. ^ תקנות קידום התחרות בענף המזון (שקיפות מחירים), התשע"ה-2014, באתר משרד המשפטים;
    נורית קדוש, עם האצבע על המילקי: הרשתות יחויבו לעדכן מחירי מזון אחת לשעה, באתר כלכליסט, 3 בנובמבר 2014
  35. ^ אתר למנויים בלבד חיים ביאור, משרד הכלכלה הקצה 200 מיליון שקל לבניית כיתות חדשות לבני 0–3, באתר TheMarker‏, 31 בדצמבר 2014
  36. ^ צביקה קליין, בנט לתנועה הקונסרבטיבית: אני לא השר של המגזר, באתר nrg‏, 26 ביוני 2013
    לראשונה בתולדות מדינת ישראל: שר הדתות נפגש עם כנסת הרבנים הקונסרבטיבים - "אני מרגיש שאני פוגש משפחה", מעקב אזרחי
    שחר אילן, איך הפכו הקונסרבטיבים לאחים החדשים של נפתלי בנט, הארץ
  37. ^ 1 2 ארי גלהר, חברי תקומה זומנו לשיחת נזיפה אצל הרב ליאור, באתר nrg‏, 11 ביולי 2013
  38. ^ יצחק טסלר, נשות הכותל: הצעת בנט - "מרפסת שיזוף", באתר ynet, 25 באוגוסט 2013
  39. ^ אביטל להב, אינטל תשקיע 6 מיליארד דולר בקרית גת, באתר ynet, 30 באפריל 2014
  40. ^ אמיר תיבון, בנט הותקף פיזית ב"וועידת השלום": "רוצח פשיסט" בוואלה חדשות, 8 ביולי 2014
  41. ^ Channel 2 news with Cabinet transcripts from "Protective Edge": Bennett was right, סרטון באתר יוטיוב
  42. ^ מלחמת שרים: "בנט חיפש לייקים כשיעלון ניהל מלחמה", באתר וואלה!, 16 בספטמבר 2014,
    אריק בנדר, מקורבי בנט: "הוא הציל את תושבי הדרום ממחדל המנהרות של יעלון", באתר מעריב, 16 בספטמבר 2014,
    דיסקין: "בנט ראוי לשבח, חברי הקבינט לא נספרים", mako-חדשות 2, 17 בספטמבר 2014,
    בועז גולן, פרוטוקולי "צוק איתן" מבהירים: בנט היחידי שהבין את המצב, באתר חדשות 0404‏.
  43. ^ דו"ח המבקר, עמ' 15–19;
    אסף גולן, "חזן עבר עבירה פלילית שדינה 3 שנות מאסר", באתר nrg‏, 2 בדצמבר 2015.
  44. ^ אלי אוחנה של הכרתם, סרטון באתר יוטיוב
  45. ^ 1 2 חזקי עזרא, בנט מבקש: תנו לי אשראי, כנסו לפרופורציות, באתר ערוץ 7, 27 בינואר 2015
  46. ^ "35% ממצביעי הבית היהודי: שוקלים להצביע לליכוד", באתר nrg,‏ 2 בפברואר 2015
  47. ^ שבתי בנדט‏, לא מתנצל? אוחנה בעבר: "יש לנו מספיק שטחים, מצדי שיפנו הכול", באתר וואלה!‏, 27 בינואר 2015
  48. ^ מורן אזולאי, הפארסה של בנט: אלי אוחנה פורש מהבית היהודי, באתר ynet, 29 בינואר 2015.
  49. ^ תוצאות הבחירות לכנסת העשרים
  50. ^ סעיף 57 להסכם הקואליציוני
  51. ^ אתר למנויים בלבד ליאור דטל, כחלון ובנט מוסיפים סייעת שנייה לגנים ב-400 מיליון שקל – כבר בספטמבר, באתר TheMarker‏, 8 ביוני 2015
  52. ^ שחר חי ורן בוקר, למרות החלטת הוועדה, השר בנט הורה: "להוציא את ההצגה על המחבל מסל התרבות", באתר ynet, 9 ביוני 2015,
    חדשות 2, ‏בנט למשפחת תמם: "אהיה חומת המגן שלכם", באתר ‏מאקו‏, 15 ביוני 2015.
  53. ^ שירית אביטן כהן, הרפורמה של בנט: מנהלים יבחרו הצגות ב"סל תרבות", באתר nrg,‏ 18 בפברואר 2016
  54. ^ מעריב אונליין, גלי מרקוביץ סלוצקר, ‏השר בנט: "הסרדינים יוצאים מהקופסא - כיתות הלימוד יוקטנו", באתר מעריב אונליין, 6 באוגוסט 2015
  55. ^ יעל ברנובסקי, משרד החינוך: נשקיע כמיליארד ש' למען תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, באתר ישראל היום, 25 באוגוסט 2015
  56. ^ חזקי עזרא, דירוג השרים השנתי: בנט במקום הראשון, באתר ערוץ 7, 9 בספטמבר 2015
  57. ^ עמרי נחמיאס‏, מיישם את החוק הנורווגי: השר בנט התפטר מהכנסת, באתר וואלה!‏, 7 באוקטובר 2015
  58. ^ שירי דובר, ‏המדינה, IATI וקרן רש"י ישקיעו 6 מיליון שקל בחינוך טכנולוגי, באתר גלובס, 27/10/2015
    דף התחרות באתר משרד החינוך
  59. ^ "תוכנית 'דיבור בציבור': תלמידים ילמדו להציג מול קהל ולנהל ויכוחים פומביים", באתר משרד החינוך
  60. ^ הודעה בדף הפייסבוק של בנט, פייסבוק, 15 בדצמבר 2015.
    עוזי ברוך, בנט: 'שוברים שתיקה' - מחוץ למערכת החינוך, באתר ערוץ 7, 15 בדצמבר 2015.
  61. ^ אורלי הררי, יד קשה נגד "שוברים שתיקה" בבתי הספר, באתר ערוץ 7, 8 בדצמבר 2016.
  62. ^ שירית אביטן כהן, מרצים נגד פיטורי סגנית יו"ר המל"ג: "שרירותיים", באתר nrg‏, 8 בדצמבר 2015
    שירית אביטן כהן, בצעד חסר תקדים: שישה חברי המל"ג התפטרו מתפקידם, באתר nrg‏, 21 בפברואר 2016
    שירית אביטן כהן, "מסר-ירון עצמה הייתה מינוי פוליטי של פירון", באתר nrg‏, 21 בפברואר 2016.
  63. ^ עמרי זרחוביץ', ‏הניצחון של בנט: הבינתחומי יהפוך להיות אוניברסיטה פרטית, באתר גלובס, 20/03/2018
  64. ^ דטל, ליאור (2018-10-14). "בנט: "שברנו את קרטל האוניברסיטאות"". TheMarker. נבדק ב-2018-11-17.
  65. ^ ראשי האונ' זועמים על יוזמת בנט, באתר ערוץ 7
  66. ^ אתר למנויים בלבד ירדן סקופ, השר בנט מקים ועדה להעצמת הזהות המזרחית במערכת החינוך, באתר הארץ, 04.02.2016
    פוסט שכתב בנט על הנושא
  67. ^ פוסט שכתב בנט על הנושא
  68. ^ יעקב גרודקה, הפריימריז בבית היהודי: נפתלי בנט גרף 80 אחוזים מן הקולות, באתר בחדרי חרדים, 27 באפריל 2017.
  69. ^ משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך‏, התכנית לחיזוק המתמטיקה: "שוויון הזדמנויות הופך מסיסמא למציאות", באתר וואלה!‏, 30 באוגוסט 2015
  70. ^ יעל אודם, כתבת חדשות 2, ‏חיזוק מתמטי: הבונוס ל-5 יח' יעלה, באתר ‏מאקו‏, 15 ביולי 2015
  71. ^ עדו בן פורת, בכל אוניברסיטה: בונוס ללומדי 5 יח"ל מתמטיקה, באתר ערוץ 7, 20 בדצמבר 2015
  72. ^ רעות הדר, זינוק במספר לומדי 5 יח"ל במתמטיקה, באתר ערוץ 7, 7 ביוני 2016.
  73. ^ אדיר ינקו, מספר הנבחנים ב-5 יחידות במתמטיקה הוכפל בתוך ארבע שנים, באתר ynet, 27 ביוני 2018.
  74. ^ מורן אזולאי, בנט ושקד הכריזו על מפלגת "הימין החדש": "איבדנו את היכולת שלנו להשפיע", באתר ynet, 29 בדצמבר 2018; אתר למנויים בלבד יובל קרני, מורן אזולאי, "יש בינינו אינספור מחלוקות. גם לנו יש אגו. אבל לשותפות הזו אין תאריך תפוגה", באתר "ידיעות אחרונות", 7 במרץ 2019
  75. ^ יובל קרני ואיתמר אייכנר, נתניהו פיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד, באתר ynet, 2 ביוני 2019
  76. ^ שירית אביטן כהן, ‏"בצלאל והרב פרץ: בואו נחתום היום", בעיתון מקור ראשון, 25 ביולי 2019
  77. ^ אחרי האיחוד, כך תיראה רשימת הימין לכנסת, באתר סרוגים, ‏2019-07-29
  78. ^ נאום השר בנט בכנס הINSS: תפיסה ביטחונית תקיפה מול גישת ״ניתוק מגע״, בערוץ היוטיוב של בנט, 8 באוקטובר 2018.
  79. ^ נאום תפיסת הביטחון של בנט: איך מכריעים את חמאס, בערוץ היוטיוב של בנט, 27 במרץ 2019.
  80. ^ תוכנית ההרגעה, גרסת PDF, באתר ישראל שלי והבית היהודי (הקישור אינו פעיל, פברואר 2017),
    תוכנית ההרגעה של בנט - תקציר באתר המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS.
  81. ^ נפתלי בנט, בביצוע Naftali Bennett's stability initiative - Doing what's good for Israel, סרטון באתר יוטיוב
  82. ^ לפי דבריו בפורום סבן בדצמבר 2014. בתוכנית המקורית הוצג תחשיב של כ-50,000 פלסטינים, על בסיס נתוני המנהל האזרחי מ-2007.
  83. ^ "לשחרר המשק מהחנק של הוועדים, הטייקונים, משרד הביטחון ומינהל מקרקעי ישראל" - פוליטי - TheMarker
  84. ^ "קרקע לכל משתחרר - תוכנית דיור ציונית"
  85. ^ על תוכניתה הכלכלית של שלי יחימוביץ, על שכל ישר, ומה בעצם צריך לעשות, פוסט של בנט בפייסבוק, מוצג באתר הבית היהודי עם קישורים לראיונות שלו ביוטיוב.
  86. ^ בנט: "ניאבק למען שוויון בנטל ופתיחת אפיקי גיוס לחרדים", ראיון בתוכנית "עושים צהרים" עם יעל דן, 8 בינואר 2013 בגל"צ.
  87. ^ המסמך המלא של התוכנית לעידוד שירות צבאי, לאומי, אזרחי, והמתגייסים למילואים
  88. ^ סרטון הסברה קצר על התוכנית למען המשרתים
  89. ^ מתוך הקלטת הראיון, החל מהדקה ה-16
  90. ^ עמרי נחמיאס, סערה בעקבות דברי בנט על הסרבנות: "קרא למרי אזרחי", באתר nana10‏, 21 בדצמבר 2012
  91. ^ מסר מיוחד לצעירים לקראת גיוס וללוחמי צה"ל, פוסט מתוך דף הפייסבוק של בנט, מוצג באתר הבית היהודי, 21 בדצמבר 2012
  92. ^ השר בנט: אין יותר שחרור מחבלים, באתר ערוץ 7, 23 ביוני 2014


תבנית:שרי התעשייה, המסחר והתעסוקה תבנית:שרי הדתות