אקס-מן 3: המפלט האחרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף X-מן 3: המפלט האחרון)
אקס-מן 3: המפלט האחרון
X-Men: The Last Stand
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על אקס-מן (קומיקס)
בימוי ברט ראטנר
הופק בידי לורן שולר דונר
ראלף וינטר
אבי ארד
תסריט סיימון קינברג
זאק פן
לפי דמויות מאת:
סטן לי וג'ק קירבי
עריכה מארק גולדבלט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים יו ג'קמן
האלי ברי
איאן מקלן
פמקה ינסן
אנה פקווין
קלסי גראמר
ג'יימס מרסדן
רבקה רומיין
שון אשמור
פטריק סטיוארט
דניאל קדמור
מוזיקה ג'ון פאוול
צילום דנטה ספינוטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה פוקס המאה ה-20, רטפק-דיון אנטרטיינמנט, Ingenious Media עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 במאי 2006
משך הקרנה 104 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט גיבורי-על, סרט מדע בדיוני, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 210 מיליון דולר
הכנסות $459,359,555
הכנסות באתר מוג'ו x3
פרסים פרס סאטורן
סרט הבא אקס-מן המקור: וולברין (יציאה לאקרנים)
וולברין (עלילה)
www.xmenthelaststanddvd.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקס-מן 3: המפלט האחרוןאנגלית: X-Men: The Last Stand) הוא סרט גיבורי על אמריקאי משנת 2006, המבוסס על אקס-מן מבית פוקס ומארוול קומיקס. הסרט הוא השלישי בסדרת סרטי אקס-מן וביים אותו ברט ראטנר. בסרט מככבים יו ג'קמן, האלי ברי, פטריק סטיוארט, איאן מקלן, פמקה ינסן ואנה פקווין.

מבוסס בחלקו על שתי קשתות סיפור - "אקס-מן: סאגת הפניקס האפלה" של כריס קלרמונט ו"אקס-מן: מחוננים" של ג'וס וידון.[1] העלילה עוקבת אחר תרופה לגן המוטאנטי שגורמת להשלכות מרחיקות לכת בין בני האדם הרגילים למוטאנטים, ועל חזרתה לחיים של ג'ין גריי.

הסרט הפך לשובר קופות כאשר הכניס יותר מכ-459 מיליון דולר ונחשב למצליח ביותר מבחינת הכנסות והיה מועמד לשישה פרסי סאטורן, מתוכם זכה בקטגוריית שחקנית המשנה (פמקה ינסן).[2] אולם, למרות הצלחתו הוא קיבל ביקורות מעורבות בשל רמת התסריט הנמוכה וסגנון הסרט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת התרופות מעבדות וורת'ינגטון מפתחת נסיוב המדכא את הגן המוטאנטי אשר מעניק למוטאנטים את כוחותיהם ומייחד אותם משאר מבני האדם. התרופה מופקת מדמו של ילד מוטאנט שהכוח המוטאנטי שלו הוא דיכוי מוטציות אצל אחרים. בשעה שהתרופה מוצעת לכל אשר חפץ בכך, ביניהם רוג, יש כאלה המתנגדים לפתרון סופי זה, ביניהם מגנטו, המגייס צבא ומזהיר את נאמניו שתרופה זו היא אמצעי לטיהור אתני של המוטאנטים.

סייקלופס אבל על מותה של ג'ין גריי, והוא מגיע לאגם אלקליי, היכן שג'ין מתה בסוף הסרט הקודם. לפתע, ג'ין עולה ממעמקי האגם והורגת אותו. פרופסור אקסבייר חש בסכנה ושולח את וולברין ואת סטורם לחקור את האגם. הם מוצאים את גופה המעולף של ג'ין ואוספים אותה אליהם. אקסבייר מסביר שכאשר ג'ין הקריבה את חייה, היא שחררה אישיות חבויה לה היא קוראת "פניקס". וולברין מגלה שג'ין היא לא אותה אחת שהכיר, והיא נמלטת מהאחוזה לבית ילדותה.

מגנטו, המגלה אודות כוחותיה החזקים של ג'ין, פוגש באקסבייר בביתה. השניים מנסים להוכיח לה את נאמנותם, אך הפניקס משתלטת עליה, הורגת את אקסבייר ועוזבת עם מגנטו. מגנטו מרים את גשר הזהב בסן פרנסיסקו ומנחית אותו יחד עם צבאו בכלא אלקטרז, שם מוחזק הילד שמדמו מייצרים את הנסיוב. חבורת האקס-מן מתלכדת יחדיו כדי להילחם במגנטו ובצבאו, וחיה מצליח להזריק למגנטו את התרופה ובכך הופך אותו לאדם רגיל. ג'ין גריי משחררת את כוחותיה ההרסניים ו-וולברין - היחידי שמסוגל לעמוד בפני כוחותיה הודות לכוחות ההתחדשות והריפוי העצמי שלו - הורג אותה לאחר שהיא משיגה שליטה זמנית בפניקס ומתחננת שיציל אותה.

לבסוף, בית הספר לצעירים מחוננים ממשיך לפעול, עם סטורם כמנהלת ראשית. חיה ממונה כשגריר לאומות המאוחדות, רוג חוזרת ומודיעה שהיא לקחה את התרופה. מגנטו נראה משחק שחמט בגן ציבורי, וכאשר הוא ממקד את ידו על כלי שחמט, הכלי זז, מה שמרמז כי כוחותיו שבים אליו וכי התרופה אינה קבועה. בסצנה שאחרי הכתוביות, ד"ר מוירה מק'טאגרט בודקת חולה הנמצא בתרדמת, שמתעורר וקורא לה בשמה הפרטי, מה שמרמז שצ'ארלס אקסבייר העביר את תודעתו אל החולה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האקס-מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחוות המוטאנטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף, מספר שחקנים מופיעים בהופעות אורח. דניה ראמירז, מיילינג מלאנקון וקן ליונג מגלמים את קאליסטו, פסיילוק וקוויל, בהתאמה - חברי כנופיית אומגה אשר חוברים לאחוות המוטאנטים של מגנטו. שוהרה אע'דאשלו מגלמת את ד"ר קביטה ראו, מדענית שעובדת במעבדות וורתינגטון על תרופת המוטאנטים. שאונה קיין וקיאה וונג שבות לגלם את דמויותיהן של סיירין וג'ובילי. יוצרי הקומיקס סטן לי וכריס קלרמונט מופיעים בתחילתו של הסרט כשכניה של ג'ין גריי הצעירה וקיידן בויד בהופעת קמע.

תקציב וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נעשה בתקציב של 210 מיליון דולר וזכה לסכום הכנסות כולל של מעל 459 מיליון דולר. הסרט זכה לציון 57% באתר הביקורות Rotten Tomatoes, בהתבסס על 227 ביקורות (131 מתוכן "טריות", בעוד 98 מתוכן "רקובות"), כאשר נמתחה ביקורת שלילית על איכותו של הסרט יחסית לשני קודמיו: "הבמאי ברט ראטנר מחליף את הלב ואת הרגשות (ואת פיתוח הדמויות) של סרטי אקס-מן הקודמים באקשן ופיצוצים. הסרט יכול עדיין לספק הנאה, אבל הצופים באמת צריכים לקוות שזה יהיה המפלט האחרון".[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Astonishing X-Men Vol.3 #1-6, July-December 2004
  2. ^ Awards for X-Men: The Last Stand, IMDb
  3. ^ X-Men: The Last Stand, Rotten Tomatoes