ויקיפדיה:כיכר העיר/ארכיון 153

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מאהל בלפור[עריכת קוד מקור]

בכדי לטעום קצת מהשלג בליל יום חמישי צעדתי לי ברחובות ירושלים. בצעדי ברחוב עברתי ליד בית ראש הממשלה ברחוב בלפור. פתאום ראיתי אוהל עם שלט המכריז על "המצור על בלפור". לתומי חשבתי בטח בכזה קור הוא ריק, אך כשהתקרבתי נוכחתי לראות שישנים בפנים אנשים גם בכזה קור. המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש הייתה שגם אם אנחנו חלוקים הם ראויים להערכה על הדבקות במטרה. במחשבה שנייה חשבתי מה המטרה? להחליף את ראש הממשלה? את זה עושים בקלפי. ללחוץ על השופטים? לא נראה לי שזה ראוי. מה דעתכם? דרדקשיחה • ז' באדר ה'תשפ"א • 12:05, 19 בפברואר 2021 (IST)

אני חושב שכתבי האישום נגד ביבי גבוליים במקרה הטוב והזויים במקרה הרע. למרות זאת, מהרגע שהוגש נגדו כתב אישום, מן הראוי היה שיתפטר גם אם החוק לא מחייב אותו לעשות זאת. יחד עם זאת, אי-אפשר להעלים עין מכך שהיינו במספר סבבי בחירות בתקופה האחרונה, ובסופו של דבר, לאחר שכל הקלפים היו על השולחן בפני הבוחרים, היה זה ביבי שהרכיב את הממשלה. העם אמר את דברו. מכאן שלדרוש מראש ממשלה שנבחר ממש לא מזמן כחוק, בבחירות דמוקרטיות, להתפטר, זו מחאה אנטי-דמוקרטית והעובדה שמכנים אותה "מחאה למען הדמוקרטיה" רק מוכיחה שהמפגינים הללו לא מבינים כנראה מה זה דמוקרטיה. אם הם היו יושבים עכשיו בקור הירושלמי בדרישה להעביר תקציב מדינה או להפסיק להיכנע לסחטנות של קבוצות לחץ כאלה ואחרות במהלך משבר קורונה, הייתי מבין. אולי אפילו הייתי מצטרף אליהם. אבל הם יושבים שם תחת השלט "לך" - כאילו אומרים, אם זה רצון העם, צריך להחליף את העם. אליטיזם במיטבו. יורי - שיחה 12:56, 19 בפברואר 2021 (IST)
הם מבינים מעולה מה זה דמוקרטיה. אבל מבינים שזה פועל נגדם כי מה לעשות רוב העם היושב בציון הוא מסורתי מרכז ימיני ונוטה לשמרנות. מה שהם לא מבינים זה איך כל העם לא רץ אחריהם ונתפס בתפיסת עלומם הנעלה? אבל ככה זה שאתה מתנשא על ערבים, דתיים, מזרחיים, ורוויזיונסטים במשך עשרות שנים, קצת קשה לאותם אנשים (שהם רוב העם) להבין שבאמת רוצים אותם במחנה "לך". ואז מה שנשאר זה לפסול את העם וזכותו הבסיסית לקבוע את עתידו בבחירות\דמוקרטיה - ככה מתנהל מחנה בקריסה. --מאגמה - שיחה 00:15, 22 בפברואר 2021 (IST)
אבל בסופו של דבר ראש הממשלה לכאורה הוחלף בקלפי, כאשר הגוש הנגדי לו זכה ב-62 מנדטים לאחר הבחירות לכנסת העשרים ושלוש. בדיעבד הייתה זו אשליה, כי לוי-אבקסיס, האוזר והנדל לא באמת היו חלק מהגוש הזה. ניב - שיחה 13:11, 19 בפברואר 2021 (IST)
אז ההפגנות הם על שיטת הבחירות? דרדקשיחה • ז' באדר ה'תשפ"א • 13:14, 19 בפברואר 2021 (IST)
יש לי הרבה מה להגיד בנדון כאן, אבל אימנע מכך כדי לחסוך לעצמי זמן ועוגמת נפש. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 13:28, 19 בפברואר 2021 (IST)
עדיף להימנע כאן מוויכוחים פולטיים. ולא רק בגלל בזבוז זמן ויצירת מתחים מיותרים. כל מי שמתבטא באופן נוקב בעד או נגד ביבי, לאחר כן עלול למצוא את עצמו מואשם שהעריכות שלו בנושא וגם ההצבעות מונעות מאג'נדה אישית. אגסי - שיחה 13:37, 19 בפברואר 2021 (IST)
במדינת ישראל, ראש הממשלה נבחר על ידי הכנסת ולא ישירות על ידי הציבור. רשימת הליכוד בראשות נתניהו לא הגיעה בסבבים האחרונים אפילו לשליש מהבוחרים. ראשי ממשלה בעבר התפטרו בגלל שאיבדו את אמון הכנסת: גולדה מאיר, עקב לחץ ציבורי בעקבות ועדת אגרנט, יצחק רבין: „התרגיל המבריק״, נתניהו נאלץ להקדים בחירות כמה פעמים בשל אובדן התמיכה בכנסת ואולמרט נאלץ להתפטר בגלל האישומים הפליליים (לאחר העדות המוקדמת של משה טלנסקי בפרשת מעטפות הכסף). בעקבות מלחמת לבנון עודד נתניהו הפגנות שקראו לפיטוריו של אולמרט בעקבות מלחמת לבנון השניה. כמוכן נתניהו אמר שלראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות אין מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים למדינת ישראל.
אז רוצים ללחוץ על חברי כנסת. הנה, מסתבר פתאום שיש לנתניהו אופוזיציה מתוך הליכוד.
מעבר לכך, אני נמצא במחאה עוד משנת 2017. המחאה החלה כשמני נפתלי ועוד כמה אנשים החלו משמרת מחאה קטנה מול בית היועץ המשפטי בעקבות סירובו של האחרון לחקור את פרשת הצוללות (בדיעבד הוגשו בפרשה כתבי אישום). אני אישית התחלתי להפגין כחצי שנה מאוחר יותר כשהמחאה הזו תפסה תאוצה ונוצרו הפגנות בכל רחבי הארץ. אני מוחה כדי להפעיל לחץ על הפרקליטות שהוא לחץ נגדי לזה שמופעל מסביבות נתניהו: ראיתי איך (לדעתי האישית) מוסמס כתב האישום נגד אביגדור ליברמן בידי יועץ משפטי שחשב יותר מדי כמו סנגור ולא רציתי שזה יקרה גם כאן. היכולת של נתניהו למסמס גדולה עוד יותר מזו ליברמן שהרי הוא ראש הממשלה. עם הזמן הסתבר לי (שוב, דעתי האישית) שנתניהו מוכן להרוס את מערכות שלטון החוק (המשטרה, התביעה, ובהמשך גם מערכת המשפט) רק כדי להתחמק ממשפטו. אז אני (ואני חושב שאני לא היחיד. אבל אני לא מתיימר לדבר בשם כלל המוחים) מנסה גם לעודד את מערכת התביעה אבל גם לדאוג שהיא תעשה את עבודתה.
וחוץ מזה, כרגע אנחנו לקראת הרגע הזה שבו מחליפים את חברי הכנסת בקלפי. אז למה להפסיק עכשיו? צריך להמשיך ולהזכיר להם. כדי שלא יהיו עוד גנצים, פרצים ולויים. בינתיים מכל הקבוצה הגדולה של חברי הכנסת שנכנסו לקואליציה עם נתניהו, רק ארבעה (או שמונה, אם כחול לבן יכנסו) יחזרו לחיינו: הצמד־חמד מדרך־ארץ עם תקווה חדשה, לוי־אבקסיס המשוריינת ומירב כהן ביש עתיד. Tzafrir - שיחה 15:14, 19 בפברואר 2021 (IST)
@Tzafrir: ראש הממשלה מעולם לא נבחר על ידי הכנסת. למעט שלוש פעמים בהיסטוריה של מדינת ישראל – ראש הממשלה כלל אינו נבחר לתפקיד זה בבחירות הכלליות שנערכות במדינה. חזרתישיחה 17:07, 19 בפברואר 2021 (IST)
אז על ידי מי הוא נבחר? או שהוא למעשה לא באמת נבחר אלא ממונה? Liad Malone - שיחה 18:49, 19 בפברואר 2021 (IST)
שלוש פעמים ראש הממשלה נבחר ישירות ולא על ידי הכנסת. בכל שאר הפעמים ראש הממשלה הוא מי שזכה לאמון הכנסת. Tzafrir - שיחה 15:23, 20 בפברואר 2021 (IST)

כדאי לכל מי שחושב שראש ממשלה מוחלף רק בקלפי לבדוק מה קרה עם ואיך הפסיקו להיות ראש ממשלה:

  1. גולדה מאיר
  2. מנחם בגין
  3. דוד בן-גוריון
  4. יצחק רבין בקדנציה ראשונה
  5. יצחק רבין בקדנציה שנייה
  6. בנוסף לקרוא בערך רצח יצחק רבין#האווירה הציבורית לפני הרצח על ההפגנות הרבות שהיו נגדו שבראשן עמד בנימין נתניהו. ואז נראה אם תמשיכו לכתוב: ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 19:08, 19 בפברואר 2021 (IST)
אז לשיטתך, ראש ממשלה מחליפים באמצעות לחץ תקשורתי מתמשך של עשור ומשפט פלילי? שימי לב מה את אומרת, כי זה נראה כאילו את מעצבת את המציאות כראות עינייך ולטובת "רק לא ביבי". הרי גם ב-2015, לאחר שניצח בבחירות בפער אדיר, ולפני איזושהי חקירה כזו או אחרת, כבר סירבתם לקבל את הכרעת הבוחר. והבוחר, במציאות החיים ולא בפנטזיה האליטסטית של מדינת תל אביב, רוצה בנתניהו. זו דמוקרטיה. ולי, באופן אישי, קשה עם ההכרעה הזו, כי נתניהו ראש ממשלה נורא בעיניי ממכלול סיבות. אבל בהתעקשות הלא דמוקרטית בעליל, התוקפנית והכמעט-אינפנטילית אנחנו מרחיקים את הסיכוי להחליף אותו, כי הציבור הרחב לא מעוניין באג'נדה חסרת תכלית ובשבירה של קווים מוסריים לטובתה. כן, "רק לא ביבי" זו אג'נדה חסרת תכלית ונכונות לתמיכה של תומכת טרור היא שבירה של קווים מוסריים. אז תסלחו לי, ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי. זו לא עבד אז וזה לא עובד עכשיו, אז במקום להמשיך להסית, לפלג ולשסע, תוך כדי פגיעה ממשית במדינה – הגיע הסמן לקבל את תוצאות הקלפי ולהפסיק להתכחש אליהן. כל טענה אחרת חוטאת למציאות. מו סיזלאקהטברנהלכו להתחסן, זה מציל חיים 19:50, 19 בפברואר 2021 (IST)
ראיתי את המילה "לשיטתך", והפסקתי לקרוא. אני מבקשת לא לפרשן אותי. כתבתי מאד ברור לגבי הטיעון של ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, והבאתי דוגמאות למקרים רבים בהם זה לא קרה. אז לא לשיטתי, אלא למה שקרה במדינת ישראל. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 19:57, 19 בפברואר 2021 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: הבעיה נעוצה בכך שראשי המפלגות הולכים עם האג'נדה של "רק לא ביבי" ולא מציעים משהו מעבר ורק מדברים פקה פקה , לכן ביבי עומד כל כך הרבה זמן למרות שיש לו שונאים מפה ועד הודעה חדשה. הנה דוגמה טובה לכך היא המפלגה של רון חולדאי שעשתה בדיוק רעש ל-5 שניות (ועל הדרך, ראש המפלגה זרק כמה מילות רפש פה ושם) ונעלמה כלא הייתה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 19:58, 19 בפברואר 2021 (IST)

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

דעתי החריפה על נתניהו ידועה, לא סתם שמתי בדף המשתמש שלי את התבנית הבאה: "
משתמש זה רואה בהמשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל כתם מוסרי גדול על מדינת ישראל
" - כי יקח שנים לאסוף את השברים שהשאיר הנוכל הזה. הדבקות במטרה חשובה, היא אצבע בעין ליורש העצר שרואה בנו חיזריים. אבל ויש אבל גדול HiyoriX צודק, אמנון אברמוביץ' אמר בפעם ה-10000, זה בחירות של "ימין מול ימין", יאיר לפיד לא יהיה ראש ממשלה, זה או ימין או ימין. המאבק יכול להמשך אבל אי אפשר להכחיש שהפסדנו, יצאנו לוזרים פוליטיים - צריך להודות בזה, איני מדבר על אנשי הימין שקפוץ למחנה רק לא ביבי - שהחלוץ שלו היא ליברמן, עכשיו סער שהיה אופיזציה פנימית בליכוד עבר להיות ציבורי - להם יש סיכוי גבוה ביום שאחרי נתניהו. לנו, השמאל-מרכז אין - אנחנו לא נמליך שום איש העבודה, איש מרצ, איש מפלגת שמאל אחרת - האם אתם רוצים שנמליך את סער?האדם שסגר מרכולים בשבת?האם נמליך את ליברמן?אם כבר הגענו לאדם כמו סער, שבעד ארץ ישראל השלמה למה להסתפק בימין "מלא-מלא" ולא ללכת לאגף הרדיקלי, האם נשיר הורה לתלמידו של הארכי-טרוריסט של הטרור היהודי, איתמר בן גביר??. מתי הספקנו למכור כלכך הרבה ערכים חשובים בשביל להפיל את הקיסר?הרי זה מה שהוא רוצה שנראה, הקיסר שמנהיג את כת הביביסטים יאשים אותנו בכת אנטי-ביבי (ובצדק), בנתיים הוא מצליח. הדג נחש אמרו נכון ”לחברי המחאה נשחרר מחמאה, כי הם חותרים להקלה לתיקונה של העוולה”, אף אחד לא יקח את הדבקות חסרת התקדים במטרה, מטרה חשובה מאוד אך אנחנו צריכים להודות שהפסדנו וכמו שאמרתי, אנחנו לוזרים. לוזרים יכולים להמשיך להפגין נגד, אבל לא לצפות שנקח ממנו את הכס. בברכה רבה דזרטשיחה 21:18, 19 בפברואר 2021 (IST)
הרשו לי לצטט מהוויקיפדיה שלנו:

מחאתו של אשכנזי, שהתחיל כמפגין בודד, תפסה תאוצה ועם הזמן הצטרפו אליו רבבות אזרחים וחיילי מילואים שהגיעו ישר מהחזית, שקראו להתפטרות הממשלה. במידה רבה ניתן לומר שמחאת אשכנזי הצליחה בסופו של דבר, כיוון שראש הממשלה גולדה מאיר התפטרה במאי 1974, חודשיים בלבד לאחר הקמת ממשלתה החדשה. מאיר הודתה שההפגנות נגד הממשלה היוו שיקול בהחלטתה להתפטר.

הוויקיפדיה העברית בערך מוטי אשכנזי

ואם נזכר במחאות אחרות שסחפו והצליחו להחליף שלטון, כמו מהפיכת הורדים בגרוזיה, המהפיכה הרומנית שהחליפה את צ'אושסקו, האביב הערבי, ועוד, אז נבין שלמנטרה "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" אין שחר. Tmima5 - שיחה 09:14, 20 בפברואר 2021 (IST)

תמימה, נכון, ובצורה אחרת גם 4 בנובמבר. דזרט, המטרה של המחאה היא לסלק את הנוכל ומשפחתו. המחאה יצרה סחף נגדו גם בציבור ימני, אם אתה נוסע במוניות אולי שמת לב לזה, וההצלחה של סער למשוך קולות מהליכוד היא לדעתי תוצאה של הסחף הזה. סער ימני יותר מנתניהו אבל ראשית הוא לא מושחת, ושנית אני לא רואה אנשים שינשקו את הפוסטרים שלו, איכשהו זה לא מסתדר :-) המלוכה תסתיים. אם זה יקרה זה יהיה הצעד הראשון להבראה אפילו אם הממשלה תהיה ימנית, ומכאן יש אפשרות שהמפה הפוליטית תשתנה. בגדול התהליך ההיסטורי הוא לכיוון שלטון דמוקרטי ליברלי ושם זה מתייצב (אם כי יש רגרסיות בכל מיני מקומות, הונגריה, הודו, ברזיל, כל החברים של נתניהו).
בהערה, תודה לדרדק על הדיווח. בערך על המחאה מאהל בלפור הוא עניין שחלף עבר משום שאיש לא ראה אותו. - La Nave Partirà שיחה🐾 10:31, 20 בפברואר 2021 (IST)
המטרה ברורה, היא חשובה ואסור לנו להפסיק. אבל אנחנו צריכים להודות שהפסדנו, את חושבת שאני לא רוצה שיתנו לי לאמץ ילדים?את חושבת שאני לא רוצה להתחתן?או שבתור בעל מוגבלות אני אוכל לנסוע לחבריי וחברותיי בשבת ולא ללכת 3 קילומטר ועוד רגע לאבד את התחושה ברגליים רק כי כזה קשה להביא נהגים ערביים שינסעו בשבת?את חושבת שאני אוהב שיש לי ראש ממשלה שקרן, נהנהתן, מסית, מפלג, ערוממי וחכם?את חושבת שאני אוהב את אשתו הפ-ס-י-כ-ו-פ-ט-י-ת?לא. שבת שלום ובברכה רבה דזרטשיחה 14:33, 20 בפברואר 2021 (IST)
אני לא רוצה להיכנס לוויכוח הפוליטי אבל רק לדייק עובדות:
  • בן גוריון הוחלף פעמיים (על ידי שרת ועל ידי אשכול) ללא בחירות.
  • אבל כשהוא חזר והחליף את שרת, זה היה עם בחירות.
  • אשכול נפטר וגולדה נבחרה להחליפו. שוב, ללא בחירות. בהמשך היא גם הרכיבה ממשלה.
  • גולדה ניצחה בבחירות אבל נאלצה להתפטר כתוצאה ממחאה עממית. רבין החליף אותה ללא בחירות. הוא לא היה עמד בראש המערך בבחירות שלאחר מכן (הוא יזם בחירות אבל נאלץ לפרוש בשל פרשת חשבון הדולרים).
  • בגין פרש בשל מחאות והוחלף על ידי שמיר ללא בחירות. שמיר הגיע לתוצאת תיקו בבחירות שלאחר מכן והרכיב עם פרס ממשלת רוטציה.
  • רבין נרצח והחולף על ידי פרס ללא בחירות. פרס לא הצליח להיבחר בבחירות ישירות לאחר מכן.
  • ושני כמעטים: שרון יצא לנבצרות והוחלף בצורה מסודרת על ידי אולמרט, אבל זו הייתה ממשלה זמנית בתקופת בחירות. אולמרט הרכיב את הממשלה לאחר הבחירות. אולמרט פרש בשל מחאות ולבני החליפה אותו וניסתה להרכיב ממשלה ללא בחירות, אך נכשלה.
Tzafrir - שיחה 15:17, 20 בפברואר 2021 (IST)
אם בנימין נתניהו לא היה מושחת, לא היה כורת ברית דמים עם החרדים האנטי-ציוניים באגודת ישראל ודגל התורה, ולא היה מקיף עצמו באנשים כמו אסנת מארק ודוד אמסלם, הוא באמת יכול היה להיות סוג של קונצנזוס בחברה הישראלית. זו דעתי. אני חושב שמי שמתנגד לוצריך להכיר במעלותיו הרבות, ומי שתומך בו צריך להכירבמגרעותיו הרבות גם כן. ניב - שיחה 15:26, 20 בפברואר 2021 (IST)
בראייה היסטורית, ביבי היה ראש ממשלה טוב. דרך אגב, גם אם יורשע בכל האישומים נגדו, הוא עדיין יהיה מושחת הרבה פחות משרון או אולמרט - יקיריי השמאל. מגרעות לא חסר לו, ולאשתו ולפחות לאחד מילדיו. אבל כדאי להפריד בין האיש, לבין אופן תפקודו כראש ממשלה (וכדאי להתמקד בכל התקופה, למעלה מעשור, ולא רק בשנה האחרונה). אנשים שלא רואים את הדברים החיוביים שהוא עשה, או בעלי זיכרון קצר, או עוצמים עיניים או סתם נותנים לחוסר החיבה שלהם לאיש להשתלט עליהם ולא לראות דבר מעבר.
לגבי זה שמחליפים ראש ממשלה בקלפי, מה לעשות שככה זה בדמוקרטיות. הדומגאות שניתנו כגון רצח רבין, מות אשכול וכו', לא רלוונטיות (ברור שאם ראש הממשלה מת הוא יוחלף באחר גם בלי בחירות). דוגמאות אחרות כגון התפטרות בן גוריון, בגין או מאיר, גם פחות רלוונטיות. היה מדובר באירועים שהתפתחו לאחר הבחירות (במקרה של גולדה היא התפטרה חודשים ספורים אחרי הבחירות, אולם היה זה בעקבות מסקנות ועדת אגרנט שהתפרסמו אחרי הבחירות). במקרה הנ"ל המחאה נגד ביבי נמשכה במהלך שלושת סבבי הבחירות האחרונים והיא פרצה במלוא עוזה דווקא אחרי הבחירות האחרונות בהם נתניהו הרכיב ממשלה ומונה באופן רשמי לקדנציה נוספת. מכיוון שהמחאה העיקרית, שמטרתה להביא להתפטרותו של נתניהו, פרצה דווקא לאחר שהוא נבחר כחוק לקדנציה נוספת, אי-אפשר לפרש את המחאה הזו באופן אחר מאשר חוסר הרצון של המוחים לקבל את רצון העם. לכן, המחאה הזו היא אנטי-דמוקרטית במהותה. יורי - שיחה 17:26, 20 בפברואר 2021 (IST)
יורי, איך שרון מושחת יותר מנתניהו? כבר הרשעת את שרון? על פי איזה כתב אישום קבעת שהוא מושחת יותר? חשבתי שאדם הוא חף מפשע כל עוד טרם הוכחה אשמתו. ניב - שיחה 21:04, 20 בפברואר 2021 (IST)
מגוחך לקרוא לשרון ואולמרט, חברי הליכוד במשך שנים רבות, "יקיריי השמאל". מדובר בשניים שצמחו באותה ערוגה שבה צמח נתניהו, והם אנשי ימין מובהקים, אף שבניגוד לנתניהו הם לא היו שותפים לממשיכי דרכו של כהנא. דוד שי - שיחה 21:13, 20 בפברואר 2021 (IST)
ניב, אני לא בית משפט. אני לא מרשיע אף אחד, כשאמרתי ששרון היה מושחת יותר מנתניהו הבעתי את דעתי האישית.
דוד, שרון ואולמרט אולי גדלו בליכוד, ואולי היו בעבר אנשי ימין מובהקים, אבל הם סיימו את דרכם הפוליטית כאנשי שמאל. שרון היה "מאותרג" על ידי אנשי התקשורת מהשמאל (קרי, רוב התקשורת בארץ) ואולמרט זז כל כך שמאלה, שכיום הוא כבר עמוק בתוך השמאל הרדיקלי (איפשהו בין מרצ לרשימה המשותפת).
דרך אגב, להגיד שנתניהו הוא שותף לממשיכי דרכו של כהנא, גובל בהסתה. יורי - שיחה 21:27, 20 בפברואר 2021 (IST)
נתניהו חתם על הסכם עודפים עם בן גביר, ובן גביר הוא ממשיך דרכו של כהנא. איפה אתה רואה הסתה במידע עובדתי זה? דוד שי - שיחה 21:44, 20 בפברואר 2021 (IST)
דרושה קפיצה מחשבתית יוצאת דופן בשביל להסיק שחתימה על הסכם עודפים עם מפלגה שבן גביר חבר בה, הפך את ביבי להיות ממשיך דרכו של כהנא. כאשר קווי היסוד של הממשלה של ביבי תכלול את האידאולוגיה הקיצונית של כהנא, תוכל להגיד שהוא ממשיך דרכו. יורי - שיחה 22:26, 20 בפברואר 2021 (IST)
אולמרט נוכל ושקרן, הוא יקיר המושחתים - לא יקיר השמאל ולא הימין ולא נעליים. בברכה רבה דזרטשיחה 22:31, 20 בפברואר 2021 (IST)
יורי, דוד לא כתב שהבבה הוא מממשיכי דרכו של כהנא, הוא כתב שהוא שותף להם. הסכם עודפים נרלי ראוי לכינוי "שותפות" -הם עשו הסכם שמשמעותו השתתפות בקולות המצביעים. לכנות אנשים שחתמו על הסכם שותפות "שותפים" לא יכול להיחשב "הסתה". קיפודנחש 03:54, 21 בפברואר 2021 (IST)
ההפגנות היום הן די טיפשיות, משום שהתגובה אליהן תהיה בקלפי מצד מצביעי הליכוד. עד כמה שאני סולד מנתניהו (וTheDesertboy יעיד על כך), ההפגנות הללו גורמות לי להזדהות איתו, משום שכעת אין להן שום מטרה. הם רצו בחירות, וקיבלו, אז על מה כעת ההפגנה? כולם יודעים שנתניהו לא יצא מבלפור מרצונו (עם זאת, ברור לי שהוא יכבד את הפסדו אם יפסיד, אבל יעשה הכל כדי לא להגיע למצב הזה). בניגוד לראשי הממשלה שהזכרתם, בנימין נתניהו יעדיף לשמור על הכיסא בכל מחיר, גם אם יש הפגנות, וידע לנצל אותן לצרכים הפוליטיים. ההתנגדות של השמאל לביבי נראית לי תמוהה. מי השמאל חושב שיחליף את נתניהו? סער? בנט? שקד? כולם ימנים יותר מנתניהו, שחתם על חברון, ואי, תמך בהתנתקות, תומך במדינה פלסטינית ותומך בהגנה על מערכת המשפט (עד שזה הגיע אליו) ואף התגאה בכך (בניגוד לשלושת האחרים שהזכרתי). ערך הרק לא ביבי מביא את הימין להישג הפרלמנטרי הגדול ביותר שהגיע, והשמאל חייב להבין שהדיון כן ביבי-לא ביבי רק יחליש אותו, כי בסוף השמאל עלול לקבל ראש ממשלה שיגרום להם געגועים לנתניהו (או לחילופין טוסטרקריצה). peledy - שיחה 12:49, 21 בפברואר 2021 (IST)
אני אישית לא חושב שהפלת נתניהו תפתור את כל הצרות. לעומת זאת היא תאפשר לנו לעסוק בצורה רצינית בצרות ולחזור לעסוק באופן הגיוני יותר במחלוקות בין שמאל לבין ימין. Tzafrir - שיחה 13:08, 21 בפברואר 2021 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: היא לא. העם בישראל נהיה יותר ויותר שמרני וימני, וכל עוד לא יקרה משהו בלתי צפוי שישנה את התמונה מהקצה אל הקצה (משהו כמו אוסלו, טעות פטאלית שהשמאל משלם עליה עד היום), המגמה תימשך. השמאל חשב בתמימותו שבזכות אמירת הרק לא ביבי הוא יוכל לעלות לשלטון ולעבוד על העם, אך אחרי הסבב השלישי הוא גילה שהרק לא ביבי זה "ערך" שמתפרק ברגע - אי אפשר להחזיק את האוזר ויזבק באותו גוש לאורך זמן. peledy - שיחה 13:18, 21 בפברואר 2021 (IST)
אשליה. שווה בנפשך שגדעון סער הוא ראש ממשלה, ומנסה לבצע מדיניות ימין בנושא כלשהו. מיד יתברר למפרע שהוא מסית ומדיח, משסה ומפלג, משניא ומתסיס; המנהיג המסוכן ביותר לישראל מאז חמלניצקי; הערך "המחאה נגד גדעון סער" יתמלא ביצירות אמנות חשובות שהוקמו במסגרת המחאה באישון ליל; מאהלים והפגנות; תעיפו אותו כבר, ואז - רק אז - אפשר יהיה לחזור ולעסוק באופן הגיוני יותר במחלוקות בין שמאל ובין ימין. עוזי ו. - שיחה 13:15, 21 בפברואר 2021 (IST)
אגב, נתניהו מיישם מדיניות ימין רק מול איראן (בכל הנושאים אחרים, מרכז או שמאלה מכך), והוא דוגל בכיסאולוגיה (לעשות הכל כדי לשמור על הכיסא). ההתנגדות של השמאל אליו מעוררת תהיות רבות. אילו השמאל היה חכם דיו הוא יכול היה לנצל זאת לצרכיו, כמו החרדים. peledy - שיחה 13:22, 21 בפברואר 2021 (IST)

התמיהה בפתח הדיון נכונה. למיטב הבנתי, בדמוקרטיה הגיוני יהיה לטעון להפלת השלטון מצד (א) מניעה משפטית או (ב) חוסר אמון מהעם. במקרה שלנו בג"ץ הכריע שאין מניעה משפטית. אם כך נותרה הסיבה השנייה, כלומר המוחים טוענים שהבעת האמון הפרלמנטרית אינה משקפת את אמון העם. אם כך, לכאורה הם היו אמורים לדרוש בחירות, כי אם רוב הציבור תומך בשלטון הקיים - אין כמובן מקום לתבוע את החלפתו, הדבר משול למחאה בדרישה שמרצ תהפוך למפלגת ימין. זה הממשלה, זה העם, זה רצון הבוחר. טוענים שלא? תדרשו בחירות. עכשיו שיש בחירות, מה מבקשים המפגינים? הצורב - שיחה 13:40, 21 בפברואר 2021 (IST)

מותר למחות גם נגד שלטון הרוב. עוזי ו. - שיחה 13:53, 21 בפברואר 2021 (IST)
ודאי שמותר, אבל אני מנסה להבין את הרציונל. הצורב - שיחה 13:55, 21 בפברואר 2021 (IST)

נתניהו ראש ממשלה רע ונורא, אך הוא ימשיך לכהן בתפקידו עוד שנים רבות – לא למרות מתנגדיו, אלא בזכות מתנגדיו. טיעוניו של העאלק-דוקטור בן-חיים הם מטורללים ומופרכים, אך הם באים בכל זאת לידי ביטוי במציאות על ידי אנשי השמאל. בניגוד לתפיסה הרווחת הטועה ומטעה, רוב הציבור במדינה איננו ימני. זה נראה רחוק כל כך, אך רק לפני כ-15 שנים תוכנית ההתנתקות נהנתה מתמיכה ציבורית רחבה ותוכנית ההתכנסות זכתה לרוב אידאולוגי מובהק בבחירות; עמיר פרץ, בניגוד לכל הפרשנויות, ההערכות והתחזיות, הצליח למשוך קהלים עצומים בפריפריה, ומפלגה ששיווקה את עצמה כ"מרכז", אך הייתה דה-פקטו שמאל, עלתה לשלטון. דיבור ישיר בגובה העיניים, בכבוד ובענייניות, עובד. תושבי שדרות יודעים מי האחראי הישיר והבלעדי להתעצמותו של ארגון הטרור, בדיוק כמו שתושבי אור עקיבא יודעים מי האחראי הישיר ובלעדי לזה שהם עוד חיים כעיירת פיתוח במקום עיר. הלעג והזלזול, כמו גם הטחות האשמה הקשות של מוזיכזם, סטוקהולמם ומוכות, הרחיקו וירחיקו כל פוטנציאל של השמאל לעלות בחזרה לשלטון. אתם פשוט לא יכולים לקבוע בשביל מיליוני אנשים למי להצביע, זה לא עובד ככה. ההתנשאות והניתוק, של אלו אשר מתיימרים לייצג מטעם עצמם את העאלק-דמוקרטיה ואת ה"נאורות", הם שימשיכו לתקוע את האנשים הללו באופוזיציה. אי-אפשר לשכוח את היחס הנורא של "לא לתת", יריקה דוחה ובזויה בדמוקרטיה ובהכרעת הבוחר. הטיעון הביביסטי של "דווקא נתניהו" עדיין לוקה בטמטמת בעיניי, אך מקריאה מעמיקה של עמיתיי השמאלנים פה – אני מתחיל להבין לליבם. לקחו אדם שתרם עשרות שנים מחייו למען המדינה, הביא הישגים אדירים ושילם מחירים אישיים כבדים, ועשו לו משפט שדה חסר רחמים. קצת כמו שעשו למשיח שלהם, שהפך בן-רגע ל"מוקצה" וזכה לרצח אופי מתועב רק כי העז ללכת נגד דעת העדר. בשם העאלק-דמוקרטיה, מוכנים להקים ממשלה על קולו של קומוניסט מסוכן ותומכת טרור. ורק בגלל זה, בנימין נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה. מו סיזלאקהטברנהלכו להתחסן, זה מציל חיים 18:43, 21 בפברואר 2021 (IST)

בדבריך אתה בהתחלה אומר שדבריו של בן חיים מופרכים ואז אתה אומר בערך מה שהוא אומר. הטיעון של בן חיים אינו משפטי - הוא אינו טוען שבאו כמה אנשים והתכנסו כדי לסלק את נתניהו מהשלטון, אלא הוא טוען שיש הגמוניה שנתניהו, שישראל השנייה מזדהה איתו, לא בא לה טוב בעין ולכן היא פועלת נגדו. אף על פי שאני חולק על דבריו, אני סבור כי היום אין ימין ושמאל, הוויכוח פה הוא ברובו סוציולוגי, ומורכב משני מחנות - מחנה אחד הוא מחנה רק ביבי, שהולך איתו באש ובמים, מחנה מזרחי ברובו ומסורתי (אם כי גם החרדים האשכנזים והציונות הדתית מהווים חלק מהמחנה הזה) ופריפריאלי, והמחנה השני הוא מחנה רק לא ביבי, מחנה שברובו חילוני, אשכנזי, אליטיסטי וממוקם במרכז הארץ. שני המחנות הללו בעצם מציעים אותו דבר פחות או יותר, והקרב הוא בעצם איזה מחנה סוציולוגי יוביל את המדינה "ישראל הראשונה" או "ישראל השנייה". שני הצדדים מצביעים באופן די עיוור - צד אחד לנתניהו, משום שהם רואים בו כנציגם האותנטי (גם אם זה לא נכון) והצד השני למשיח התורן שסיכוייו להחליף את נתניהו הם הגבוהים ביותר. peledy - שיחה 19:44, 21 בפברואר 2021 (IST)
מו, קראת את דבריי?אני יודע שהפסדנו, ליתר לא דיוק אלא מעכל. אמרתי ואגיד שוב ”המאבק יכול להמשך אבל אי אפשר להכחיש שהפסדנו, יצאנו לוזרים פוליטיים - צריך להודות בזה, איני מדבר על אנשי הימין שקפוץ למחנה רק לא ביבי - שהחלוץ שלו היא ליברמן, עכשיו סער שהיה אופיזציה פנימית בליכוד עבר להיות ציבורי - להם יש סיכוי גבוה ביום שאחרי נתניהו. לנו, השמאל-מרכז אין - אנחנו לא נמליך שום איש העבודה, איש מרצ, איש מפלגת שמאל אחרת” זה לא אומר שהמחאה היא אסון, היא חשובה כל עוד היא לא תחמושת של נתניהו להמשיך לאחוז בקרני המזבח. קל לו לקורא לנו חיזריים, אנרכיסטים ושות' אם אנחנו מפגינים בשלג - זה מראה כמה אנחנו חדורי מטרה וכמו שמו אמר. זה לא למרות ההפגנות אלא אך ורק בזכותם ובזכות היותו אשף פוליטי. אני לא מכחיש את העובדה שנתניהו חכם, האדם גאון וקוסם פוליטי שיכול לעשות בית ספר להרבה אנשים אבל הוא משתמש בזה לרעה. או שזה בגלל שאני פולני, שמאלני, אתאיסט שחי במרכז ובפתח תקווה אבל אני באמת לא רואה שאני יותר עליון או נאור מחברי הדתי, שגר בכפר חסידים (ליד חיפה) והוא מצביע לנתניהו - ההבדל בנינו הוא שהוא הולך עם כיפה, גר ביישוב קטן ומצביע לראש הממשלה ואני אחרי 7 שנים שמתי כיפה בהלוויה של סבתי, אני גר בפתח תקווה ונוסע מספר פעמים בחודש לבועה התל אביבית. הקטע במשיח, שזה יתנקם בנו (ומתנקם כבר) וגורם לאנשי הימין הרך לחשוב באמת ובתמים שהתקשורת, אהוד ברק, אלדד יניב ואסתר חיות נפגשו בחצר האחורית של בית המשפט העליון וסיכמו לחסל את ראש הממשלה ולהפיל אותו - אני לא מתנשא, שיחשבו ככה. לדעתי זה טיפשי, זה טיפשי כמו הרבה דברים ממש מוזרים, סתומים על גבול המטרופים שהשמאל עשה. בברכה רבה דזרטשיחה 10:53, 22 בפברואר 2021 (IST)
TheDesertboy - מה ההבדל בין מה שלפיד מבטיח לבין מה שנתניהו עושה בפועל בזירה המדינית או בזירה הכלכלית - לשנות קצת סדרי עדיפויות בכלכלה? לא באמת הבדל אידיאולוגי (ובינינו, כולם פה יודעים שמעטות הן ההבטחות שתממושנה, אם בכלל). אין היום ימין או שמאל אידיאולוגיים ואין באמת חילוקי דעות אמיתיים בעם. המאבק היום הוא מאבק סוציולוגי בין האליטה האשכנזית החילונית ותומכיה לבין ישראל השנייה המסורתית-דתית, שברובה מזרחית. קשה לי להבין כיצד אנשים אינם מבינים כי הבחירות היום זה יותר ממאבק כוח וגאווה מאשר מאבק אידיאולוגי. peledy - שיחה 18:07, 22 בפברואר 2021 (IST)
לדעתי, המציאות שמאות אלפי תומכי המחאה, מוכנים שלפיד יהיה ראש ממשלה, העיקר לא ביבי, אומרת שהם איבדו את זה לחלוטין. שאלתי כמה וכמה אנשים: אם היו מציעים לך להיות ראש ממשלה, היית מסכים? כולם אמרו לי: לא. אני לא מתאים, אין לי נסיון וכו'. ואני שואל: אתה לא יכול להיות, ויאיר כן? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
זו שאלה תמוהה. אבל אצלנו בהפגנה המצב דווקא הפוך. מדי פעם יש קטע שבו מציעים לכל מיני אנשים אקראיים להחליף את ראש הממשלה בתפקיד דווקא מתוך התפיסה שהתרומה שלו לתפקיד היא שלילית. בכל מקרה אני לא מקבל את ההערכה השלילית שלך ללפיד (אלא אם התכוונת דווקא לשטרן או נתניהו. אין לי הסתייגות רצינית גם מגולן או ניצני). Tzafrir - שיחה 15:37, 22 בפברואר 2021 (IST)
לאחר התנגשות עריכה - בהתחלה זה הערבים ועכשיו זה שמאלנים. למה שלפיד לא יהיה ראש ממשלה (רק להבהיר: אני לא בעד לפיד פשוט מתנגד לדה לגיטימציה שעושה ביבי לחלקים גדולים בעם) ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 15:43, 22 בפברואר 2021 (IST)
שני דברים:
  1. במובן מסוים, אני מבין לליבם של המוחאים. כמי שהצביע בעצמו ל"כחול לבן", והאמין בכל ומכל ליבו בהזדמנות להחליף את נתניהו ולהציל את המדינה, אני מבין כי המשך שלטונו מעורר תחושות אכזבה ותסכול נוראיות המתבטאות בכעס קשה. אך זו מחאה נגד נתניהו, וכל ניסיון לקשור אליה את המצב הכלכלי הוא פשוט דוחה. אף לא אחד מאותם אלפי מפגינים נפגע מן המשבר, וכמכלול – הם לעולם לא יוכלו לייצג את הנפגעים האמיתיים. אותם אנשים אליטסטים, מתנשאים ומנותקים, שנהנים מאמידות כלכלית, זועקים בשם השכבות החלשות ובשם המתקשים, אך אין להם איזשהו קשר לעניין זה. מי שנפגע כלכלית, במישרין או אף בעקיפין, יישאר בביתו ולא ייצא להפגין, ובמיוחד כשזהו פר הדבקה פורה למגפה קטלנית. ומי שייצא, יפגין בצורה עניינית, מכובדת ומכבדת. אז בבקשה, אנשי המחאה צריכים להפסיק ללכבוד את הכובע הכלכלי – זה מביש. כמי שנפגע בעצמו מן המשבר, אני חש מבוזה על ידי אותם מפגינים.
  2. ס.ג'יבלי, תשמע – לפיד עשה הכל כדי לא להיות ראש ממשלה. בסופו של דבר, מדובר באדם שהכתים קדנציה מצוינת במשרד האוצר עם הצעה רעה ונוראית. ואחר כך, מספספלי האופוזיציה, הוא דאג לשנות את דעתו שוב ושוב בהתאם להלך הרוח הציבורי. בשיאה של מגפה, הוא מעודד פופוליזם ודמגוגיה – מכחיש את המגפה ומתנגד לחיסונים כשזה נוח, אבל מחמיר עם המגפה כשזה נוח. אני אשמח לראות אותו שוב במשרד האוצר, אבל הוא חד-משמעית לא מתאים לראשות הממשלה. וזו דעה לגיטימית. כל עוד אתה מבסס אותה כמובן.
מו סיזלאקהטברנהלכו להתחסן, זה מציל חיים 16:44, 22 בפברואר 2021 (IST)
לפיד הוכיח בשנתיים האחרונות שהוא בשל מאי פעם ראש הממשלה. בעולם מתוקן, יש עתיד הייתה נצמדת לליכוד עם 25 מנדטים פלוס, אבל אנחנו לא בעולם מתוקן אלא במדינת ישראל 2021, ולפי כל הסקרים ולפי מתמטיקה בסיסית - ללפיד אין 61, וגם אם כן - הם לא יחזיקו מים. למרבה הדאבון, לפיד לא יהיה ראש הממשלה, אולי לפחות עד שנתניהו יתפטר, יפרוש, יודח או ימות (חלילה, עד 120). מפלגות כמו יש עתיד לרוב נופלות באותה המהירות שקמו – אופנתיות לרגע. מה נשאר מצומת של רפאל איתן מלבד הבושות שגונן שגב ממשיך לעשות למדינה אחת לכמה שנים? איפה ישראל בעלייה של נתן שרנסקי? או גיל - גמלאי ישראל לכנסת של רפי איתן? שלא לדבר על הדרך השלישית, כולנו, קדימה, שינוי והיד עוד נטויה. הוא השכיל לעשות כשמילא פיו במים כאשר גנץ הקים את ממשלת ישראל השלושים וחמש, ונתן לנפתלי בנט לזעוק ולצרוח על דוכן הכנסת, ועכשיו בנט יכול רק לקוות להיצמד ללפיד בסקרים. ניב - שיחה 18:21, 22 בפברואר 2021 (IST)
ניב, מה הוא עשה שלדעתך הוא מתאים לראשות הממשלה? הוא בסך הכל שחקן שיעשה הכל כדי להיות ראש ממשלה, כולל לקבל תמיכה של תומכי טרור, אז אם כבר, אני מעדיף את המקורי שנמצא כבר בתפקיד, שמשכיל יותר ורהוט יותר מהחיקוי שלו. peledy - שיחה 18:25, 22 בפברואר 2021 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אנונימי מדי, גם אני סולד מהרעיון של הקמת קואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת. זה רעיון מחריד, והלוואי שלא יקרום עור וגידים. אבל למה אתה מעדיף את המקורי שבתפקיד, אם גם הוא מחזר אחרי קולות הערבים (שהצביעו למשותפת - סליחה, לתומכי הטרור) ולא פוסל את מנסור עבאס? ולגבי השאלה הראשונה לגבי פועלו של לפיד, אתה מוזמן לקרוא את המצע של יש עתיד (בניגוד לליכוד שלא מפרסם כלום כבר שנים). ניב - שיחה 18:30, 22 בפברואר 2021 (IST)
ניב, גם ביבי פרסם מצע ב2009 - כמה ממנו הוא קיים? נראה שלא הרבה. הסברתי מדוע אני מעדיף את נתניהו מלפיד - נתניהו אדם משכיל ומלומד, ואת זה אי אפשר לקחת ממנו, לעומת לפיד, שעל מנת לא לפגוע בכבודו, אגיד פשוט שאינו משכיל. המצביעים הערבים לא הצביעו למשותפת כי הם תומכים בטרור, אלא כי הם חשבו שהם ייצגו אותם בצורה הטובה ביותר, וישנו סיכוי לא רע שנגלה במרץ שחלק ניכר מהם התפכח מהאשליה הזו. נתניהו פוסל לפחות רשמית את מנסור עבאס (אם כי ברור לי שאם יצטרך אותו, הוא יקח גם את עבאס אליו), ולפיד אינו טורח אפילו למראית עין לפסול את בל"ד, דבר שעשה במערכות הבחירות הקודמות (והתברר לנו שהתכוון לשקר לנו). peledy - שיחה 18:36, 22 בפברואר 2021 (IST)

מילה לחיוב[עריכת קוד מקור]

עודי גולש לי בפיד הפייסבוק שלי, הריני נדהם לגלות פוסט בעמוד של מרכז דדו לחשיבה צבאית בינתחומית, בו תמונתו של ארז דוד מייזל הנראית לי מאוד מוכרת. כנראה כי אני צילמתיה! פניתי אליהם, ותוך דקות ספורות הם ענו לי, ערכו את הפוסט והוסיפו קרדיט כמו שצריך. מגיע, אם כן, לאנשי מרכז דדו פרגון רציני. (שימנשמע?) מה, אין? 13:33, 21 בפברואר 2021 (IST)

תותח אתה בברכה רבה דזרטשיחה 14:41, 21 בפברואר 2021 (IST)
לכל המעלים תמונות – תמיד אפשר לעשות חיפוש תמונות בגוגל ולגלות את התמונה שלכם מפוזרת ללא קרדיט. מצאתי אחת שלי בכמה אתרים מאוד מכובדים, ולבקשתי הם הוסיפו קרדיט. חזרתישיחה 07:19, 23 בפברואר 2021 (IST)

בישראל מתרחש בימים אלה אסון אקולוגי בקנה מידה ארצי-לאומי אסון הזיהום הימי בזפת לאורך חופי ישראל (2021) ואנו טרם כתבנו על כך[עריכת קוד מקור]

כתבות בכל התקשורת מתייחסות לאסון אקולוגי חמור וחריג לאורך חופי ישראל מנהריה ועד אשקלון. ועוד לא ידוע מה המצב בתוך הים. כאשר כתמי נפט נוספים נצפו בדרכם לכאן. לדוגמא בהארץ נכתב אתמול: "זיהום הזפת שנשטף לחופים הוא הזיהום הימי החמור בישראל בעשורים האחרונים". לאירוע המתגלגל השלכות ומאפיינים רבים ובכללם לטבע לאדם ולמדינה, לכן נאלצתי לחרוג מהנוהל והוספתי בראש תבנית של הלטיפול דחוף בקשה לכתיבת שיתופית של הערך בהקדם. אנא לתשומת ליבנו. מי-נהר - שיחה 20:53, 20 בפברואר 2021 (IST)

אני מקווה מאוד שהערך לא ייכתב בהקדם אלא רק לאחר שיפורסמו סקירות מסודרות על האירוע. אם ייכתב לפי ידיעות אנקדוטליות כמו אלה שציינת, הערך לא יוסיף דבר על מה שכתוב בתקשורת וייתכן מאוד שיהיה מבולבל ושגוי. Reuveny - שיחה 21:01, 20 בפברואר 2021 (IST)
בויקיפדיה כותבים תוך כדי תנועה על אירועים מתגלגלים ולשם כך שמים תבנית הבהרה בראש עמוד לגבי המשמעות של התוכן בהיותו משתנה ולא מדוייק בשלב זה. מי-נהר - שיחה 21:11, 20 בפברואר 2021 (IST)
זה אחד הפגמים החריפים בהתנהלותנו. אני מסכים עם ראובני שלא בשלה העת לכתיבת הערך. גילגמש שיחה 21:32, 20 בפברואר 2021 (IST)
לא קיימת החלטת פרלמנט או נוהל כלשהוא שמקבל את עמדתכם, להיפך כותבים ערכים כאלה כל הזמן. עמדתכם שכבודה במקומה מונח וזה גם מקום להשמיע אותה אם כי מקומה בדיון כללי רלוונטי בנושא בחתך רוחבי, הינה של דעת מיעוט וככזו לא שייכת למקרה הפרטי ולפיכך לא רלוונטית. כאשר כותבים על שריפה במדינה או רעידת אדמה גם אז בשלב הראשון המקורות הינם אותם מקורות כמו כאן מקורות קבילים לאזכור וייחוס ולפיכך מונגשים לשיפוט הקורא כפי שהם. כך הוא יודע את טיב התוכן וביסוסו. ובעבודה שיתפוית תוך כדי תנועה מצופה לתקן את התוכן במידה ויש צורך בכך לפי מקורות נוספים וטובים , ואגב ישנם כבר כעת גם מקורות רשמיים המתייחסים לנושא. מי-נהר - שיחה 21:57, 20 בפברואר 2021 (IST)
לא טענתי שקיים נוהל כזה. טענתי שזה פגם. גילגמש שיחה
צודק, מי נהר, ראיתי תמונה של צבי ים עטופים בזפת ומאז אני נמנעת מלעקוב אחרי האירוע, אבל אם יש מידע על המקור לזיהום ועל התוצאות בים וביבשה אז ברור שלכתוב. - La Nave Partirà שיחה🐾 22:07, 20 בפברואר 2021 (IST)
מהרגע שמוסר הספק שמדובר באירוע אנציקלופדי שראוי לערך נפרד, נהוג לפתוח מיד ערך עם תבנית אקטואלי, גם אם יודעים מעט פרטים, זה נכון במיוחד באירוע עם הרוגים רבים, או תחילת מבצע צבאי משמעותי. אגסי - שיחה 22:18, 20 בפברואר 2021 (IST)
ובכל מקרה, לתמונות מהחופים המזוהמים יש ערך. Tzafrir - שיחה 07:53, 21 בפברואר 2021 (IST)
כמו La Nave Partirà, הנושא ענייין אותי אך ברגע שראיתי תמונות קשות (לי, לא יודע לגבי אחרים) הפסקתי לעקוב. בברכה רבה דזרטשיחה 08:41, 21 בפברואר 2021 (IST)
עד שיחליטו כאן אם זה ראוי לערך, טיוטה:אסון הזיהום הימי בזפת לאורך חופי ישראל (2021). Tzafrir - שיחה 09:31, 21 בפברואר 2021 (IST)
בוצע בוצע, מי-נהר - שיחה 22:20, 21 בפברואר 2021 (IST)

עיוורון צבעים בפוליטיקה הישראלית[עריכת קוד מקור]

אחרי מלחמת העולם השנייה נוצרו שני מחנות יריבים, ברית NATO בהנהגת ארצות הברית וברית ורשה בהנהגת ברית המועצות, שני מחנות יריבים שהתחרו בכל התחומים וניסו לעצב את העולם לפי השקפתם. האויבים של ישראל קיבלו נשק ותמיכה מדינית מברית המועצות ותומכיה וישראל קיבלה נשק ותמיכה מדינית מארצות הברית ותומכיה אז קל היה לנו לחלק את העולם לאויבים ולחברים, חלוקה שבקווים מאוד כלליים תאמה גם את החלוקה בין ימין קפיטליסטי ושמאל סוציאליסטי. זה היה העולם של פעם וזה חלף ועבר, החלוקה הזאת היא נחלת העבר, היא לא תואמת לתמונת העולם העכשיווית, תמונה בה יש ברוסיה (לשעבר ברית המועצות) מיליארדרים קפיטליסטים ובמערב, הארצות ברית NATO יש יותר ויותר חקיקה הנוטה להיטיב עם מוכי הגורל על חשבון העשירים. העולם השתנה, מסך הברזל הורם, יהודי ברית המועצות הורשו לצאת, יש מעצמות חדשות, סין, הודו, בעתיד אולי נוספות, העולם כבר לא דו-קוטבי. אבל כאן, בביצה הקטנה שלנו, יש כל כך רבים, שהתרגלו לחלק הכל לימין ולשמאל, כמו עיוורי צבעים שמכירים רק שחור ולבן. והם ממשיכים לחזור על מנטרות העבר, כל כך לא מעודכנות, עד שהן ממש שקריות. מרבית המתנגדים לנתניהו לא עושים זאת למען שמאל, שהתמוסס, אלא למען שלטון החוק במדינתם. מדינה בה מרסקים את שלטון החוק היא לא מדינת ימין ולא מדינת שמאל, היא פשוט מדינה מושחתת, שמאבדת את זכות ויכולת הקיום שלה.

עיוורי צבעים ממשיכים מתוך אינרציה ללחום את מלחמת הימין בשמאל ומפריעים לעשות ניקיון בפוליטיקה הישראלית, לשלוח הביתה או לבית הכלא, את המושחתים ולתת הזדמנות לדור חדש של מנהיגים להוכיח את האימרה הנדושה: "בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף" - אחרי שהם עזבו את הזירה, מצאו להם תחליף. בברכה. ליש - שיחה 13:52, 21 בפברואר 2021 (IST)

פגיעה בשלטון החוק נהייתה סיסמה ריקה. כל ביקורת, גם אם מוצדקת נגד הפרקליטות או מערכת המשפט, נהייתה פגיעה בשלטון החוק. אני נגד שחיתות גם במערכת המשפט וגם נגד שחיתות במערכת הפוליטית, בין היתר גם נגד הנהנתנות של נתניהו (או נהנתניהו אם תרצו), אבל לתחושי שני המחנות (רק ביבי ורל"ב) נהיו עיוורים לשחיתות של הצד שלהם, והעמדה היא עיוורת. peledy - שיחה 13:58, 21 בפברואר 2021 (IST)
עם כל הכבוד לתחושות שלך יש עובדות. לפני נתניהו היה פה ראש ממשלה שעמד במחנה השמאל מרכז - אהוד אולמרט. וכשהוא נתפס בפרשת שחיתות גם הפרקליטות פעלה נגדו ביותר נחרצות מאשר כנגד נתניהו, וגם המחנה שלו הראה לו מהר מאוד את הדרך החוצה.emanשיחה 14:36, 21 בפברואר 2021 (IST)
אולמרט סולק כי מסורת היא מסורת. השמאל נהנה לתקוע סכינים בגב למנהיגים שלו וזו הסיבה שלבני וברק אילצו אותו להתפטר. בנוסף, לא הייתה לאולמרט אהדה ציבורית לאור כישלון מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה. הפרקליטות נקמה באולמרט כי הוא מינה שרי משפטים לא לרוחה - חיים רמון ודניאל פרידמן. אני חלילה לא אומר שאולמרט אינו מושחת, ההפך הוא הנכון, אבל הפרקליטות חוקרת ומשקיעה מאמצים במקומות שהיא מעדיפה (למשל סגירת התיקים נגד ברק ושרון). איני קורא לרסק את הפרקליטות, אלא ליצור מנגנון ביקורת חזק, קשוח ובעל סמכויות למלחמה בשחיתות שם, כי אי אפשר לתת לאף אחד (לא למערכת הפוליטית ולא למשפטית) כוח בלתי מוגבל ללא מערכת ביקורת אפקטיבית. peledy - שיחה 14:53, 21 בפברואר 2021 (IST)
מעולם לא הצבעתי לנתניהו או לליכוד, לכן אני מרשה לעצמי לתהות:
  1. לאחרונה נוכחנו לדעת כי שוודיה מגנה על חיי אזרחיה על ידי הגבלת הפגנות, מהלך שנבלם על ידי "היועץ" המשפטי לממשלה בישראל. כיצד עריצותו של "היועץ" המשפטי תורמת, לשיטתך, ליכולת הממשלה להגן על אזרחיה?
  2. כמו כן נוכחנו לדעת כי שיטת בחירת השופטים לבית המשפט העליון בישראל אינה נהוגה במדינות מתקדמות. אלה השופטים המרשים לעצמם לדון בפסילת חוקי יסוד, לחלק צווים שיפוטיים ליושב ראש הכנסת, להחדיר גורמים עוינים לכנסת, לבטל הריסות בתים, ועוד כהנה וכהנה. כיצד עריצות בית המשפט העליון תורמת, לשיטתך, ליכולת קיומה של מדינת ישראל?
  3. לאחרונה הורה ראש אכ"א להעביר מתפקידו את מפקד מצ"ח באר שבע והלה עתר לבית המשפט המחוזי האזרחי, שביטל את ההחלטה. בין אם החלטת ראש אכ"א היתה נכונה ובין אם לאו, כיצד אמור צה"ל להתנהל כששופטים אזרחיים מסרסים את פקודותיו?
איני טוען חלילה כי חסרה שחיתות ברשות המבצעת, אולם ברבות השנים גובר אצלי אי-הנחת מהעוצמה הבלתי מבוקרת המופקדת בידי הרשות השופטת, מבלי שזו נושאת באחריות לתוצאות פסיקותיה. ליאור पॣ • ט' באדר ה'תשפ"א • 14:22, 21 בפברואר 2021 (IST)
שני נושאים עלו כאן ואתייחס אליהם בנפרד.:
  1. כשהייתי שוטר סיור בירושלים, עצרתי לא פעם מכוניות, כדי להגיש דו"ח על עבירות תנועה של הנהגים. תופעה שחזרה על עצמה הייתה תלונות של אותם הנהגים ו/או חבריהם על אכיפה לא אחידה "תראה! תראה את הסוברו, שעקפה כרגע בצורה לא חוקית, למה אתה לא עוצר אותו? למה נטפלת רק אלי? כמובן שלא הייתה לי אפשרות לטפל בו זמנית בכל עבירות התנועה, הייתי צריך לטפל כל פעם בעבירה אחת, אבל הנהג שנתפס הרגיש מקופח. כך גם הטענות על מיני שחיתויות, שהן לא ראש הממשלה ומקורביו, למה לא מטפלים בהם. עבריינים מנסים להרחיק מעליהם את אוכפי החוק, לשלוח אותם לעסוק בדברים אחרים - זה מובן כשעבריינים עושים זאת, לא מובן למה אחרים, לא עבריינים, נסחפים לכך.
  2. ליאור, כל הדיבורים על כוחם המוגזם של השופטים הם דיבורי סרק, מסך עשן, שגם הוא נועד לעזור לעבריינים להתחמק מיד החוק. הכנסת יכולה, יש לה את הסמכות, לצמצם את סמכויות בתי המשפט, לחוקק חוקי התגברות על פסיקות בתי המשפט ועוד ועוד ועוד. למה היא לא עושה דבר? כי מרבית חברי הכנסת לא מטומטמים, הם מודעים לכך שאין כוח רב מדי לשופטים וצמצום כוחם הנוכחי לא ישפר את המצב, להפך יחמיר אותו. כן, נוח לפוליטיקאים פופוליסטים לתקוף את בתי המשפט, להפוך אותם בעיני הציבור למפלצת, זה מביא לסיקור עיתונאי, זה הופך את הפוליטיקאים לגיבורים בעיני הנבערים מדעת, אבל ללא בתי המשפט, ללא שופטים, ישלוט כאן חוק הג'ונגל. היזהרו בבתי המשפט ובהתנפלות עליהם, לא פעם פורצות מלחמות, שאף אחד לא רצה בהן, אבל הצדדים חשבו שאפשר לדחוף עוד קצת ועוד קצת, עד שכבר היה מאוחר מדי. בברכה. ליש - שיחה 17:23, 21 בפברואר 2021 (IST)
מה שאתה אומר הוא בדיוק התפישה שאומרת שיש לשמור את הכוח אצל המשפטנים, שיודעים טוב יותר מהציבור מה טוב עבורו. כאמור, אין לסרס לחלוטין את המשפטנים וחשוב שיהיה בית משפט חוקתי, אך יש למתן את האקטיביסטיות של המשפטנים בארץ. אגב, הכנסת לא פגעה בבג"ץ כי ראש הממשלה סיכל פעם אחר פעם כל יוזמה להגבלת כוחו של בג"ץ, והוא אף התגאה בכך. נתניהו הוא מהחרותניקים ההם, כמו דן מרידור ואוריאל לין, שמאמינים בבית המשפט העליון, אמונה שלתפישתי הייתה נכונה בשנות ה-80, אך אינה נכונה עם האקטיביזם ההולך וגובר של שופטי העליון כיום. peledy - שיחה 19:49, 21 בפברואר 2021 (IST)

לארי סנגר ממייסדי ויקיפדיה אמר שוויקיפדיה מזמן כבר אינה נייטרלית[עריכת קוד מקור]

הוא אמר את זה בראיון לכלי תקשורת שמרני פוקס ניוז. ראיתי את זה רק משום שאני עוקב אחרי ציוצים של אתר שמרני הגון וושינגטון טיימס. מאחר שהוא צודק (לדעתי), אז כמובן חיפוש שמו בגוגל חדשות באנגלית מראה שהתקשורת המרכזית בארצות הברית, לא התייחסו לדבריו. מיותר לציין שגם התקשורת הישראלית לא יזכירו את דבריו מאותה סיבה. גם חיפוש גוגל מוטה, ולכן לא מעלה אתרים שמרנים כגון וושינגטון טיימס. למשל אחת הדוגמאות שהוא מציין, לפי וושינגטון טיימס היא שהערך של ברק אובמה משמיט הרבה סקנדלים מתקופתו. (הסקנדלים האלה זכו להתעלמות מוחלטת או כמעט מוחלטת בתקשורת הישראלית). המסקנה שלי שיש הטיות פוליטיות בתקשורת מכל צידי המפה, וזה כולל כלי תקשורת שתוקפים האחד את השני. ויקיפדיה חייבת לקחת את זה בחשבון, ולא להניח שיש כלי תקשרת שחפים מהטיה. צריך איזון מכל צידי המפה. אם יש רק צד אחד מאוד לא מרוצה, זה סימן להטיה. כאשר עיתון "הארץ" משבח את וויקיפידה האנגלית על ערכי הפוליטיקה שם, אין סימן טוב מזה שיש שם הטיה משמעותית. הייתי אומר אותו דבר, לו השמרנים היו מרוצים. אגסי - שיחה 19:59, 21 בפברואר 2021 (IST)

כזכור, לארי סאנגר מראש לא חשב שוויקיפדיה היא רעיון טוב. ויקיפדיה הייתה אמורה להיות סתם נספח קטן של האנציקלופדיה המקוונת נופדיה שהוא הקים. ואחרי שהתברר שוויקיפדיה עובדת הרבה יותר טוב ממה שהוא חשב, הוא הקים את סיטיזנדיום שגם הוא לא המריא.
הכתבה אינה מן המשובחות. מוזכרת הדוגמה של הערך w:Comunism שלא מזכיר רצח עם. מה לעשות: הערך מתמקד באידאולוגיה. אבל הערך מפנה, תחת סעיף הביקורת, לערך המורחב w:Criticism of communist party rule ושם לא חסרה ביקורת. ואז סאנגר מתפלא שהערך של אובמה לא מזכיר כל מיני פרשיות שאמורות להיות מקושרות להילרי קלינטון (בנגזי, שרת הדואר). איכשהו הביקורת שלו לא נראית לי ביקורת סבירה.
אגסי: הצגת במזנון ביקורת מהגורן. הצגת כאן ביקורת מהיקב. Tzafrir - שיחה 20:50, 21 בפברואר 2021 (IST)
במזנון זו הייתה ביקורת שלי, אבל כעת היא של אחד ממייסדי ויקיפדיה. הבאתי אותה כאן גם משום שהתקשורת הישראלית תתעלם ממנה. הכי קל זה לתקוף אותו, אבל האמת בצד שלו. אני מאוד בעד תרגום ערכים מוויקי האנגלית, אבל כחריג, יש לתקן את ההטיות של ערכי הפוליטיקה האמריקאית, הם מוטים ברמה של עולם שלישי. השמטת מידע חשוב בתרוצים קלושים, זו טקטיקה ידועה של הטייה. אגסי - שיחה 21:05, 21 בפברואר 2021 (IST)

פתח תקווה – העיר והאגדה[עריכת קוד מקור]

ידעתם שלפתח תקווה יש חוף ים? ידידיה צבאןשיחה • י"א באדר ה'תשפ"א • 11:31, 23 בפברואר 2021 (IST)

כדאי לעדכן את הערך פתח תקווה, כי N12 נחשב מקור אמין. אגסי - שיחה 20:24, 23 בפברואר 2021 (IST)

הרצאה קרובה ב-Wiki Talk עם עו"ד יהונתן קלינגר: חובה לכל מי שכותב/ת ערכים :)[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,

ביום רביעי הבא (3.3.21) תתקיים הרצאה מקוונת בנושא:

מתי חשיבות ציבורית עולה על ערך הפרטיות?

את ההרצאה יעביר יהונתן קלינגר הוא יענה על השאלה "האם, וכיצד" ניתן להשתמש במאגרי מידע ציבוריים לאיסוף מידע לצורך חיבור ערכים. האם העובדה שתאריך לידה של אדם הופיע במסמך ציבורי מאפשרת שימוש באותו המידע לצורך חיבור הערך? האם ניתן להשתמש בתיקי בתי משפט לצורך חיבור, ומתי חשיבות ציבורית עולה על ערך הפרטיות.

קישור להרשמה להרצאה >>

נשמח לפגוש אתכם/ן בהרצאה

צוות ויקימדיה ישראל Gitit- WMIL - שיחה 11:23, 24 בפברואר 2021 (IST)

מעניין, תודה נרשמתי. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 14:34, 25 בפברואר 2021 (IST)

פערים גדולים בין עריכות[עריכת קוד מקור]

לפני כמה שניות ערכתי את הערך חלקיק חופשי, לאחר שכמעט ארבע שנים הוא לא נערך! מי עוד ערך פעם ערך אחרי שנים שלא נגעו בו, או ראה מקרים כאלה? ניב - שיחה 00:39, 25 בפברואר 2021 (IST)

במיוחד:דפים מוזנחים יש דפים שלא נגעו בהם משנת 2014. אגסי - שיחה 00:57, 25 בפברואר 2021 (IST)
אגסי, לא ידעתי. תודה! ניב - שיחה 02:38, 25 בפברואר 2021 (IST)
אני לא זוכר שדיברו על הדף הזה במזנון או בכיכר העיר וכד', ולא הייתי מכיר את הדף הזה, אלמלא עיינתי בויקיפדיה:דפים מיוחדים. אגסי - שיחה 10:00, 25 בפברואר 2021 (IST)
זה לאו דווקא מצביע על בעיות בערך. אני מוטרד יותר מערכים שלא נמצאים במעקב ומערכים מסחריים שמוצפים בקישורים פרסומיים. גילגמש שיחה 10:15, 25 בפברואר 2021 (IST)
ושוב, צריך לתת לכל המשתמשים הוותיקים הפעילים והמוערכים השראות ניטור, כדי להקל ולעודד אותם לנטר את הערכים ברשימת המעקב שלהם. אגסי - שיחה 11:39, 25 בפברואר 2021 (IST)
כל משתמש בעל הרשאת בדוק עריכות יכול לעשות זאת. זה רוב המשתמשים באתר. להערכתי כ90% מהעורכים הפעילים. לכן, אין בעיה עם כוח אדם. הבעיה היא יותר בישום. גילגמש שיחה 12:04, 25 בפברואר 2021 (IST)
זה שערך נערך אפילו אתמול, לא אומר שמישהו עבר עליו ביסודיות בעשר השנים האחרונות. זה יכול להיות בוט, או מישהו שתיקן איזו שגיאת כתיב (לפעמים קלקל ולא תיקן), או הוסיף שם של מישהו קרוב ללבו. כלומר, הבעיה חמורה הרבה יותר. אנחנו משקיעים המון אנרגיה על קטגוריות למשל. וככל שיהיו פה יותר ערכים כך זה יפגע באיכות. זה משחק סכום אפס. נרו יאירשיחה • י"ג באדר ה'תשפ"א • 13:07, 25 בפברואר 2021 (IST)
גילגמש, הרשאות ניטור, מאפשרות ביתר קלות לנטר ולשחזר עריכות באמצעות רשימת המעקב. לא די בהוספת ערכים לרשימת המעקב, אלא צריך להקל על הניטור.אגסי - שיחה 13:52, 25 בפברואר 2021 (IST)
אני חושב שאם משתמש עורך הרבה ורואים שאין לו כל מטרה להזיק לויקיפדיה אפשר לתת לו הרשאות בדוק עריכות אוטומטית גם אם הוא עורך רק חודשיים ואני לא מבין את כל אלה שאומרים "מוקדם מדי" למה אתם מחכים בדיוק אם הוא יהיה "בדוק" זה לא יפריע לאף אחד, אלא רק יעזור. (גילוי נאות: אני מדבר על עצמי). בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 14:10, 25 בפברואר 2021 (IST)

מי אוהב אותך יותר ממני / מי אוהב יותר את הארץ / מדגם לפי מפלגות[עריכת קוד מקור]

שאלתי את עצמי בימים אלה שבה התרחש אסון אקולוגי חמור לאורך כל רצועת החוף של מדינת ישראל כזה שגורמים שונים מגדירים אותו כאסון האקולוגי מהחמורים ביותר שהיה בישראל (לא משנה מה יתברר לבסוף זו ההערכה כרגע לצורך העניין) , כאשר למעשה נתנו הוראה לציבור שלא להגיע לחופים ושלא ידוע כיצד זה ישפיע על עונת הרחצה ובכלל. ומאידך אנו הרי לפני בחירות ויש נבחרי ציבור שרק מחפשים סיבה לפנות לקהל היעד שלהם.
אז שאלתי את עצמי מי מראשי המפלגות וחברי הכנסת בחרו להתייחס לאסון האקולוגי בפנייתם האישית במסגרת רשת הפייסבוק לקהלם. (אם מי מהם עשה זאת בע"פ על גלי האתר איני יודע וגם אם זה נחשב באותה מידה)
יש פחות מ-100 חכים ומתמודדים ריאליים פעילים בפייסבוק בדקתי את ראשי המפלגות ומידגם של עשרות חכים פעילים ברמה כלשהיא נוספים בפייסבוק.
מי התייחסו לאסון , ירדו לשטח? שיבחו את הציבור שבא להתנדב לעבוד באופן סיזיפי להילחם עם הזפת בכל גרגיר חול ? מי עודדו לבוא לסייע ?

לפניכם תוצאות עיקריות -

אז נשיא המדינה התייחס
ראש הממשלה התייחס וירד לשטח
בני גנץ - לא
אלון שוסטר -כן
מירי רגב - כן.
גילה גמליאל ברור השרה לאיכות הסביבה. לא נחשב.
ישראל כץ, יריב לוין, אבי דיכטר, מיקי זוהר, עמית הלוי, גדי יברקן - לא (אבל נגיד שיצאו ידי חובה בראש הממשלה והמפלגה)
יולי אדלשטיין ויואב קיש נאמר שיש להם פטור מקורונה בכל זאת השר הכי חשוב כרגע בתפקיד.
יאיר לפיד - כן מספר פעמים וירד לשטח והתלכלך
יוראי להב - כן
גדעון סער והנדל - כן , ירדו לשטח והתלכלכו
שרן השכל- באה לחוף והתלכלכה
זאב אלקין לשעבר השר להגנת הסביבה - לא
שאשא ביטון, צבי האוזר ועופר ברקוביץ לא אבל כבר יש למפלגה שלהם כמה נציגים
נפתלי בנט - לא (והפייסבוק שלו חם אש אז מה ? )
אולי איילת שקד ? לא.
מתן כהנא ? לא
אביר קארה - לא
איימן עודה - לא
אחמד טיבי - לא
עופר כסיף - כן
אריה דרעי - לא
יואב בן צור - לא
ליברמן - לא
עודד פורר - לא
אלי אבידר לא
בצלאל סמוטריץ - לא
שמחה רוטמן - לא
איתמר בן גביר - לא
אורית סטרוק - לא
תמר זנדברג כן , באה לחוף והתלכלכה בשטח
יאיר גולן - לא
מירב מיכאלי - כן (יש מצב שכתבה ראשונה על כך)
מנסור עבאס - לא
מבין אלו שצויינו לעיל שלא התייחסו יש מי מהם שכן כתבו התייחסות לשלג או למזבח של יהושע אז כנראה הם כן היו בארץ.
הבדיקה לא יסודית סליחה ממי שטעיתי אצלו.
  • ואני נזכרתי במסכת גיטין שלמדנו בכיתה ח' איך התוספות מביאים את הגמרא ממסכת כתובות המספרת כיצד רבי אבא לימד את תלמידיו שיעור באמצעות מעשה כשהיה מנשק את סלעי עכו לפני שהיה יוצא מגבול ארץ ישראל, וכיצד פירש מי שפירש על כך שרצה רבי אבא ללמד אותם את חביבות ארץ הקודש, שלא נישק דווקא את האדמה אלא את הסלעים להראות להם שאפילו שמסלעים אי אפשר לקיים מצוות התלויות בארץ, הרי שיש לארץ חביבות מצד קדושתה העצמית. וראיתי שוב את הסרטונים של הילדים וההורים הזקנים ואישי הציבור שהתפלשו בחול ובררו גרגר גרגר של זפת ופסולת מהחול.

ארכדי דוכין שר -

"של מי האדמה, האויר והים?
של מי העולם?
של מי הזהב והיהלומים?
למה התן מיילל בכרמים?
איך האביב יודע שהגיע הזמן?
ולאן האניות מפליגות? לאן?
מי אוהב אותך יותר ממני?
מי מצחיק אותך כשאת עצובה?
עד מתי תהיי שלי?
ולמה את שותקת?" מי-נהר - שיחה 21:53, 21 בפברואר 2021 (IST)
זה לא חדש שפוליטיקאים לא תמיד חושבים על טובת הציבור. לפעמים לחץ תקשורתי או בחירות יכולים להשפיע על הפוליטיקאים להציג מראית עין שאכפת להם. אגב, בטקסס יש אסון גדול מסוג אחר, הסנאטור הרפובליקני מטקסס טד קרוז חטף בצדק ביקורת שנסע למקסיקו לחופשה עם בנותיו, לכן הוא שב באותו היום, טען שרק ליווה אותן וזו הייתה טעות. מנגד, שמרנים מתחו ביקורת על כך שהנשיא ביידן לא הגיע לטקסס מתחילת המשבר לפני 11 יום, אבל בערך בוויקי האנגלית על המשבר (אנ') נזכרת רק הביקורת על קרוז אך לא על ביידן. בזמנו הנשיא אובמה לא קטע את חופשתו בזמן שטפונות כבדים בלואיזיאנה, כי לא היה עליו לחץ תקשורתי לעשות זאת. אגסי - שיחה 22:31, 21 בפברואר 2021 (IST)
מסכם לעצמי לפי מפלגות:
כן: יש עתיד, העבודה
חלק: הליכוד, תקווה חדשה, המשותפת, מרצ
לא: ימינה, ש"ס, ביתנו, הציונות הדתית, רע"ם
ידידיה צבאןשיחה • י' באדר ה'תשפ"א • 23:42, 22 בפברואר 2021 (IST)

ונזכרתי בעוד שני דברים.

האחד מעשה בילד שביקש מזקן סוכריה על מקל, שאלה אותו הזקן למה אתה רוצה סוכריה, ענה לו מפני שאני אוהב סוכריות, שאל אותו הזקן, אם אתה אוהב אותן, אז למה אתה אוכל אותן ?
וגם סיפור שסיפר רבי נתן, תלמידו של רבי נחמן:
באחד השיעורים דיבר רבי נחמן על ארץ ישראל ואמר: "לא קשה היום והגיע לארץ ישראל. ישנם עגלות, אניות, והיום שלא כמו פעם, ניתן בקלות יחסית, להגיע לארץ ישראל. כולנו צריכים לעלות ולהגיע לארץ ישראל...", וכך במשך שעה ארוכה רבי נחמן דיבר על חשיבות העלייה לארץ ישראל. רבי נתן מספר: "ושאלתי את רבנו: כשאמרתם ארץ ישראל, למה התכוונתם? צעק רבנו בקול גדול ואמר: כוונתי כפשוטו, לאותם הבתים ואותן החצרות שבצפת, טבריה וירושלים! שכל היהודים יעלו לשם!"
רבי נתן ממשיך: "אז הבנתי מכותלי דבריו, שכוונתו שנהיה כולנו בארץ ישראל".
היו מתלמידיו של רבי נחמן שעלו לארץ ישראל ושלחו מכתב לרבי נתן ובו כתבו: "באנו לארץ ישראל וראינו שזו אדמה!!" הם היו מבוהלים ממש. ענה להם רבי נתן: "למרות שזו נראית רק אדמה, היא באמת גבוהה מכל העולמות". (מקור). מי-נהר - שיחה 00:05, 22 בפברואר 2021 (IST)
כרגיל, נזכרו עכשיו - אם כי הייתי מופתע אם מיכאלי וזנדברג לא היו כותבות אחרת הבייס לא היה סולח, יודעים מה אם הבייס שלהן (עבדכם הנאמן מתכנן להצביע להעבודה אם לא יהיו הפתעות נוספות או שינוי דעת ברגע האחרון) יסלח אז המצפון הפוליטי, גם אם הן לא עושות הרבה ורק כותבות מצע ממש יפה ומקושט לפחות הן כותבות על הסביבה, עוד לפני האסון ראיתי שלפיד כתב על זה, כבר מאז השלג שנפל על חברינו בגולן, הרי השומרון וירושלים. בגלל אסונות כאלו אני חושב שסיימנו את תפקידנו בעולם והטבע ישתקם רק אם נכחיד את עצמנו או נכחד. בני אדם (ספויילר!אני בן אדם) הם החיה הכי מעצבנת, הרסנית, מזיקה ונוראית שהעולם ראה במילארדי השנים שהוא קיים, אבל בני אדם לא רק מלכי האגו הם גם חכמים, מה נעשה שנשלים את התוכנית להרוס, להשמיד, לרסס, לשבור ולרסק כל חלקה טובה בעולם?נעבור למאדים. בברכה רבה דזרטשיחה 11:03, 22 בפברואר 2021 (IST)
המקור הוא מה שכתב רבי נתן ב'ימי מוהרנ"ת' חלק שני ב (תרגמתי את הנצרך):
"...ואחר־כך אמר (רבי נחמן) כל התורה הנ"ל – איך זוכים לבוא לארץ ישראל, אשרי אוזן השומעה.
ואחר־כך, סמוך אחר שאמר התורה הנ"ל, שאלתי אותו ז"ל:
"מה כוונתכם בזה שאמרתם שעיקר הוא ארץ ישראל?"
וגער עלי, וענה ואמר:
"כוונתי כפשוטו – ארץ ישראל הזאת עם אלו הבתים! .. שכל כוונתי כפשוטו – שצריך כל איש ישראל לבוא לארץ ישראל הגשמית הזו, שמיושבת באלו הבתים והחצרות העומדים שם, בצפת ובטבריה ובשאר מקומות ארץ ישראל. כי כל המצוות צריכים לעשות כפשוטן ממש, ואי־אפשר לזכות אל הקדושה כי־אם על־ידי ארץ ישראל הזו, הידועה לנו, שישראל נוסעים לשם."
והנה מאז הבנתי שרצונו – בפשטות – שנבוא כולנו לארץ ישראל. ומן־אז והלאה נכסוף נכספתי מאוד מאוד להיות בארץ ישראל."
ידידיה צבאןשיחה • י' באדר ה'תשפ"א • 23:34, 22 בפברואר 2021 (IST)
המפקד הטוב הוא לא זה שרץ ראשון לנקות שירותים מלוכלכים אלא זה שיודע להאציל סמכויות ולפקד על האירוע. אני לא מצפה מפוליטיקאים שירדו לנקות את החופים אלא יעבירו תקציבים ויחקקו חוקים רלוונטיים לעניין. גילגמש שיחה 10:17, 25 בפברואר 2021 (IST)
זה לא אומר מי אוהב יותר את הארץ... זה אומר מי משקיע יותר בקמפיין ונוסע לים לאסוף לכלוכים חמש דקות בשביל צילומים... בן דורסאי - שיחה 18:01, 22 במרץ 2021 (IST)


נפלה עטרת ראשנו[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:מערכות (כתב עת). דוד שי - שיחה 07:00, 9 באפריל 2021 (IDT)

הלחצן הזה של "תגובה" שצץ פתאום[עריכת קוד מקור]

פשוט פנטסטי. ראובן מ. - שיחה 15:26, 26 בפברואר 2021 (IST)

מסכים עם עצמי לגמרי. ראובן מ. - שיחה 15:27, 26 בפברואר 2021 (IST)
שאפו למי שזה לא יהיה. ראובן מ. - שיחה 15:27, 26 בפברואר 2021 (IST)
אכן, גא"מ. (למרות שמשום מה כשאני משתמש בפלאפון זה נתקע לי) דרדקשיחה • י"ד באדר ה'תשפ"א • 15:33, 26 בפברואר 2021 (IST)
עוד חידוש מסוכן. מזכיר לי את המאבק ההירואי שלי בסקין החדש שנפל עלינו בשנת 2006 ושנים התמדתי עם הישן והטוב. גילגמש שיחה 15:34, 26 בפברואר 2021 (IST)
הלאה ההזחה הידנית! הקץ לספירת נקודותיים! עולם ישן עדי יסוד נחריבה. ראובן מ. - שיחה 15:54, 26 בפברואר 2021 (IST)
זו תגובתי: זה רעיון גאוני. מדהים שלא חשבנו עליו עד היום... למה אין עדיין לחצן "התנגשות"?אגסי - שיחה 15:59, 26 בפברואר 2021 (IST)
למה כולם כ"כ שמחים כאן, ואני לא רואה את הסיבה לשמחתם? מישהו יכול להסביר מה פספסתי? Noon - שיחה 16:23, 26 בפברואר 2021 (IST)
יש מצב שקיבלת את הפלצבו? אתה יכול להפעיל את זה בהעדפות (בלשונית עריכה, זה נקרא "הפעלת תשובה מהירה"). ראובן מ. - שיחה 16:38, 26 בפברואר 2021 (IST)
@ראובן מ.: איפה? ראה תמונה. חזרתישיחה 17:04, 26 בפברואר 2021 (IST)
אני סימנתי תחילה "כלי שיחה" בלשונית "בטא" בהעדפות אגסי - שיחה 17:07, 26 בפברואר 2021 (IST)
מוזר... אצלי זה נראה אחרת. טוב, אני לא מבין בדברים האלה. מציע להתייעץ עם טכנאי מוסמך. ראובן מ. - שיחה 17:10, 26 בפברואר 2021 (IST)
עשיתי מה שאגסי עשה, אבל לא רואה כאן שום כפתור. Liad Malone - שיחה 17:30, 26 בפברואר 2021 (IST)
האם סימנת V בשתי הלשוניות? תאתחל את הדפדפן, או נסה דפדפן אחר. אגסי - שיחה 18:51, 26 בפברואר 2021 (IST)
סימנתי רק את "כלי שיחה". זה גרם להופעה וסימון אוטומטי של "הפעלת תשובה מהירה". אאתחל בהזדמנות. Liad Malone - שיחה 19:04, 26 בפברואר 2021 (IST)
הלחצן החדש נוח בעיקר בדפי שיחה ארוכים, כמו המזנון, ואולי יהפוך למקובל ולגיטימי "להידחף" באמצע דף שיחה, כדי להגיב לפוסט מסוים. אגב, אם היו צריכים את אישור הוויקיפדים לכל שינוי בתוכנה, יתכן שהיינו עוד עם התוכנה בגרסת 2007 :) אגסי - שיחה 20:02, 26 בפברואר 2021 (IST)
זה לא להידחף, זה להגיב ביחס להודעה הרצויה. זה תמיד היה לגיטימי, כי זאת הדרך הנכונה להגיב בהתאם לכללי ההזחה המקובלים מקדמת דנא. שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך. ראובן מ. - שיחה 21:25, 26 בפברואר 2021 (IST)
אני דווקא זוכר תלונות של ויקיפדים, בטענה שמישהו אחר נדחף והוריד את הפוסט שלהם יותר למטה. אבל בקרוב נראה אולי כבר אין גישה כזו.... אגסי - שיחה 21:55, 26 בפברואר 2021 (IST)
אתחלתי את המחשב, האפשרות מסומנת בהעדפות ובכל זאת לא רואה שום כפתור תגובה. אולי היקום מנסה להגיד לי להפסיק להגיב לדברים. מה שכן הופיע לי פתאום, זה שורת התפריט העליונה, שצפה עכשיו בכל מקום שאני נמצא בו בדף. Liad Malone - שיחה 12:23, 27 בפברואר 2021 (IST)
אני מציע שתפרט את הבעיה בויקיפדיה:דלפק ייעוץ, אולי המומחים הטכניים יוכלו לסייע לך. יתכן שזו בעיה שקיימת גם אצל אחרים. אגסי - שיחה 12:39, 27 בפברואר 2021 (IST)
אוקיי, עכשיו אני רואה. חיפשתי אותו כשהייתי במצב עריכה (אחרי לחיצה על קוד מקור) ובמצב הזה הוא לא קיים, וגם חיפשתי כפתור בולט בצבע כחול, כמו שמופיע בדפי ההסבר, והוא מופיע רק עכשיו, אחרי שלחצתי על המילה "תגובה" בתוך הסוגריים המרובעים. אחלה שיפור, אבל אני לא מבין למה גם על הכפתור הכחול מופיעה המלה "תגובה", שהרי כבר לחצתי על "תגובה" ועכשיו נותר רק "לשמור" את מה שכתבתי. עכשיו אני גם צריך להחליט אם אני מסתדר עם השורה העליונה שצפה. Liad Malone - שיחה 13:52, 27 בפברואר 2021 (IST)
גם הפיצ'ר של הדגשת התגובה שכתבתי בצהוב למשך שתי שניות, נחמד מאד. Liad Malone - שיחה 13:55, 27 בפברואר 2021 (IST)
אבל משום מה לוקח לו הרבה זמן לשמור. Liad Malone - שיחה 13:56, 27 בפברואר 2021 (IST)
לא הייתי צריך לעשות כלום. זה פשוט הופיע לפני שבוע שבועיים. קיצור מבורך. עוד צריך להזכר שזה קיים מדי פעם... בורה בורה - שיחה 21:54, 26 בפברואר 2021 (IST)
בהחלט שיפור נהדר (בלי שמץ ציניות). בעיה אחת שיש לו הוא שהוא לא יודע להתמודד עם פסקה לא חתומה (לדוגמה: פסקה ש„חתומה״ ב{{אלמ}}) ונראה לי גם שבכל הפסקאות שמתחתיה. האם אפשר לתקן משהו בתבנית הזו? Tzafrir - שיחה 21:53, 26 בפברואר 2021 (IST)
בויקיפדיה:הכה את המומחה, לחצן "תגובה" לא עובד, אלא מקפיץ הודעה: "הקישור "תגובה" אינו יכול לשמש כדי להשיב לתגובה הזאת. כדי להשיב, נא להשתמש בעורך הדף המלא באמצעות לחיצה על "עריכה". האם יש עוד דפים כאלה שבהם לחצן התגובה לא עובד? אגסי - שיחה 22:44, 26 בפברואר 2021 (IST)
אצלי כתוב שזו שגיאה בקוד הוויקי. כנראה מה שכתב יגאל למטה. יש שם דף מדיה ויקי לדיווח. דוריאןDGW – Talk 20:02, 28 בפברואר 2021 (IST)
הלחצן הזה הוא אחת מההמצאות החשובות של האנושות ב-50 השנים האחרונות. יורי - שיחה 13:12, 27 בפברואר 2021 (IST)
אולי נצטער עליו, שכן הלחצן הזה מעודד לכתוב תגובות... :) אגסי - שיחה 13:16, 27 בפברואר 2021 (IST)
(ניסוי) באמת מדובר בדבר יוצא מן הכלל. ניב - שיחה 18:05, 27 בפברואר 2021 (IST)
הלחצן זאת גרסה חיוורת של "דיונים נוחים", הוא גם נבנה כהעתק שלו, אבל חסרים בו דברים רבים רבים, ויש מלא באגים. אולי כדאי פשוט לעבור למקור, סקריפט אישי 11. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:17, 27 בפברואר 2021 (IST)
יגאל, כעצתך, אני מנסה כעת את סקריפט 11, נראה שלא הכל עובד חלק. במיוחד בדפדן מסוים אחד שמסרב לשמור ומודיע לי "התרחשה שגיאת JavaScript. ראו פרטים בקונסולת JavaScript (F12 → Console)."
עדכון: הבעיה נפתרה, במקרה או שלא במקרה...אני ממליץ על הסקריפט הזה אגסי - שיחה 15:54, 27 בפברואר 2021 (IST)
זה קורה אם התגובה הקודמת לא תקינה. למשל, אם יש שם תגובה של אלמוני ללא חתימה עם תבנית לא חתם שמישהו הוסיף. אני מקווה שזה ייפתר בקרוב, וכבר מזמן רוצה להציע את הסקריפט הזה רשמית לשימוש, אבל רק מחכה שהבעיה הזאת תפתר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:10, 28 בפברואר 2021 (IST)

ועכשיו זה נעלם לי פתאום כלעומת שצץ... גם בהעדפות (שלי) אין לו כעת זכר. ידעתי שזה טוב מכדי להיות אמיתי :( ראובן מ. - שיחה 00:47, 3 במרץ 2021 (IST)

אין לי דרך לדבג את זה, כי זה תמיד היה אצלי בהעדפות => בטא => כלי שיחה. נסה להתקין דרך שם. דגש חזק - שיחה 01:00, 3 במרץ 2021 (IST)
תודה דגש, אבל בשבילי זה קצת יותר מדי גבינות זזות בשביל שבוע אחד. יש לי סחרחורת. ראובן מ. - שיחה 01:21, 3 במרץ 2021 (IST)
בדקת שזה לא הנגאובר מפורים? דגש חזק - שיחה 01:24, 3 במרץ 2021 (IST)
לא שתיתי. בניתי על השוקולדים האלה עם הליקר בפנים במשלוחי מנות, אפילו זה לא היה. ראובן מ. - שיחה 01:27, 3 במרץ 2021 (IST)
בשביל להחזיר את הכפתור המדהים צריך להיכנס ל"העדפות" לבחור בלשונית "עריכה" ולגלגל הכי למטה. בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 08:56, 3 במרץ 2021 (IST)
טוב, ניסיתי בכל זאת ואני רואה שהעצה שלך עבדה. פשוט וקל. תודה! ראובן מ. - שיחה 14:35, 3 במרץ 2021 (IST)
מדהים למדי! תודה לקהילה. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 20:36, 3 במרץ 2021 (IST)

אז מי מהוויקיפדים הולך לנקות זפת במו ידיו? מי שהולך שיצלם או תצלם תמונות לוויקיפדיה!!!![עריכת קוד מקור]

מרווה מחזיקה גוש זפת גדול ביד.

ביום שישי ה- 26 בפברואר הלכתי לנקות זפת בחוף ליד המכון לחקר הימים והאגמים בחיפה. כל החוף היה מלא בזפת, והמאמץ לאיסופו הוא גדול, צריך להתכופף ולאסוף את גושי הזפת ביד. מאד מלוכלך וקשה. צילמתי תמונות והעליתי לוויקישיתוף ולערכים בכל השפות. עד אז הייתה רק תמונה אחת שצילם ניב. יש עכשיו ערכים על האסון בוויקפדיה האנגלית, הצרפתית, הגרמנית ובעברית הערך אסון הזיהום הימי בזפת לאורך חופי ישראל (2021) שזכה היום מסיבות שלא ברורות לי לתבנית שכתוב.

פגשתי בחוף את מרווה. שאלתי אותה אם אני יכולה לצלם אותה לערך על אסון הזפת בוויקיפדיה, ואז היא שאלה אם שמי חנה. מסתבר שהדרכתי אותה לפני מספר שנים במסגרת קורס בלימודי נשים ומגדר בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה במיזם לכתיבת ערכים בוויקיפדיה. היא כתבה 2 ערכים על נשים ערביות פורצות דרך: ג'מילה בוחירד וע'אדה א-סמאן. אז דרכנו נפגשו שוב בגלל הזפת. נעשינו חברות בפייסבוק וראיתי מהפוסטים שלה שהיא חברה בקבוצה של צעירות וצעירים ערבים מחיפה שבכל יום מנקים בחוף אחר בחיפה. והבנתי שהנושא מאד חשוב לה. הצעתי לה לתרגם את הערך על אסון הזפת מעברית לערבית. והיא ענתה לי שהיא תעשה זאת. אז נקווה שזה יקרה. דרך אגב חצי מגוש הזפת שמרווה מחזיקה בידה, נאסף על ידי.
אז לכו לנקות את הזפת !!!! חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 20:16, 28 בפברואר 2021 (IST)

כל הכבוד חנה על התמונות המעולות שצילמת, וכל הכבוד נוסף על שהלכת לנקות את החופים! ניב - שיחה 20:34, 28 בפברואר 2021 (IST)
מצטרף - כבוד! עשייה פיזית קשה ומכאיבה. את מדהימה. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 15:02, 2 במרץ 2021 (IST)
כל הכבוד על ניקוי החופים, ירבו כמותכן בישראל. דרדקשיחה • י"ח באדר ה'תשפ"א • 16:05, 2 במרץ 2021 (IST)

תרמו לויקיספר[עריכת קוד מקור]

מיזם ויקיספר זקוק לתורמים, ונראה לי שישנם פה כאלה שממש יוכלו לעזור. אפשר לתרום בכל תחום למידה: שפות, מוסיקה, מדעים מדויקים, מדעי הרוח ומדינה, טכנולוגיה, ועוד רבות, ויקיספר זקוק לכם! ● יונתן770י (אשמח לדבר) 17:49, 1 במרץ 2021 (IST)

יש לי הצעה נגדית - לסגור את ויקיספר בגלל שאין לו דורש. הספר הנבחר שמוצג בעמוד הראשי זכה ל41 צפיות וזה עוד בחודש שהוא מוצג בעמוד הראשי. אני לא יודע כמה מזה שייך לעורכים רשומים וכמה לקוראים מזדמנים אבל זה כמובן מספר נמוך ביותר. עדיף שהעורכים מוויקיספר ישתלבו במיזם אחר, מוצלח יותר. למשל אצלנו כאן בוויקיפדיה העברית או לחלופין באחד האתרים הדומים כמו המכלול או אתר אחר, לפי נטיית לבו של המצטרף. גילגמש שיחה 05:53, 2 במרץ 2021 (IST)
בדיוק בגלל זה יונתן ביקש שיבואו עורכים, הוא רוצה שיבואו עורכים פעילים, ראה את הדיון כאן. בדיוק עכשיו יש דיון במטא על סגירת וויקיחדשות בעברית. בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 09:42, 2 במרץ 2021 (IST)
אף אחד לא ישאר שם לאורך זמן. מה שלא קרה במשך כמעט שני עשורים לא יקרה עכשיו. כנ"ל בוויקיחדשות. יתכן שתהיה עליה זמנית במספר העורכים אבל זה חסר סיכוי לאורך זמן. ואיפה הדיון במטה? אם ינתן לינק אצביע בעד הסגירה. גילגמש שיחה 09:44, 2 במרץ 2021 (IST)
הנה קישור לדיון. גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 09:46, 2 במרץ 2021 (IST)
כל המיזמים חשובים במידה זו או אחרת. אני לא בעד לסגור אף אחד מהם, אך גם לא לתת להם עדיפות על פני ויקיפדיה. אולי לצריך לתת להם יותר חשיפה שהקוראים יגיעו לשם, ואולי כמה מהם יחליטו לתרום שם. אגב, יש עוד מיזמים של הקרן, שטרם הושקה הגרסה העברית שלהם, למשל ויקיברסיטה וויקימינים. אגסי - שיחה 11:43, 2 במרץ 2021 (IST)
פשוט המיזם לא מקבל מספיק חשיפה● יונתן770י (אשמח לדבר) 14:59, 2 במרץ 2021 (IST)
חוץ מזה יש שם נושאים שכל אחד יוכל לתרום בהם, למשל ספר אנגלית (בסיסי) ועוד הרבה כל אחד בתחום שלו● יונתן770י (אשמח לדבר) 15:03, 2 במרץ 2021 (IST)
גם אם אלך לתרום, התרומה תהיה פחות משמועתית, אם כי המידע אכן קצת תורם, אבל לפעמים אני חושב שפשוט עדיף ויקיפדיה להחליף אותה. יש שם רק כמה מאות, בדומה לויקימסע או לויקיציטוט (אולי ויקיציטוט נוח בגלל שאפשר להביא ציטוטי חוקי מדינה או תנ"ך לשם, אבל גם זה לא כל כך מוצלח). PRIDE! - שיחה 21:20, 2 במרץ 2021 (IST)
צריך להבדיל בין ויקיחדשות למיזמים כושלים אחרים כמו ויקיספר. בעוד שויקיספר לדוגמה קיים תוכן מועיל על אף שהמיזם לא פעיל כל כך, ויקיחדשות מעצם מהותו דורש עדכון תמידי, ובהיעדר כזה הוא חסר ערך. לכן את ויקיחדשות יש לסגור, אבל מיזמים אחרים כדאי להשאיר פתוחים. מיכאל.צבאןשיחה • י"ט באדר ה'תשפ"א • 09:12, 3 במרץ 2021 (IST)
בבית ספר פעם הביאו לנו להעתיק דף ויקיספר כך שיכול להיות שכן יש מי שמשתמשים במיזם הזה ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 07:44, 3 במרץ 2021 (IST)
לצערי עדיף לסגור. ויקיחדשות בטוח כדאי לסגור, גם ויקיספר לעניות דעתי צריך אבל קודם להעביר את כל התוכן השימושי למיזם ולעשות מיני-איחוד בין המיזמים ואז לסגור. בברכה רבה דזרטשיחה 12:32, 4 במרץ 2021 (IST)
אני נגד סגירת ויקי ספר. השתמשתי בו הרבה, ויש בו מדריכים שחבל עליהם.
צריך לפתח אותו יותר ולהכניס אותו למודעות. איש פלונישיחה • כ"א באדר ה'תשפ"א • 14:38, 5 במרץ 2021 (IST)

מקריאה של הפתיח בערך ג'סטין קנאפ, ניתן להבין שב-2 בדצמבר 2020 (לפני 3 חודשים בדיוק) נחסם קנאפ ללא הגבלת זמן. עם זאת, אין הסבר לשאלה מדוע עורך ותיק ומכובד כמו קנאפ נחסם מוויקיאינגליש, ועוד לצמיתות. מישהו יאיר עיניי? ניב - שיחה 13:40, 2 במרץ 2021 (IST)

וואו, ועוד מיליון עריכות!מה הוא באמת עשה, מצטרף לשאלה. בברכה רבה דזרטשיחה 13:41, 2 במרץ 2021 (IST)
אני מניח שאפשר למצוא את התשובה כאן, אם כי לא טרחתי לבדוק זאת לעומק. ראובן מ. - שיחה 13:55, 2 במרץ 2021 (IST)
יותר ברור עכשיו? ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 14:32, 2 במרץ 2021 (IST)
ראובן, תודה. מסתבר שנכנס שוב ושוב למלחמות עריכה, ולאחר אזהרות רבות, 3 חסימות והבטחות שהפר לחדול המשיך בכך. זה מאד עצוב (בלי שום ציניות). אדם בעל שתי מליון עריכות הוא אדם שויקיפדיה היא ה העיקרי בחייו. ללא קשר לעברות שביצע אני חושש שהוא במצב קשה אחרי שנשלל ממנו עיקר עיסוקו ומטרתו בחייו. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 14:43, 2 במרץ 2021 (IST)
באמת מסכן... גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 15:00, 2 במרץ 2021 (IST)
שילמד עברית ויבוא לכאן. חסימה לצמיתות בגלל מלחמות עריכה? ויקי העברית מגחכת במבוכה. עוזי ו. - שיחה 15:04, 2 במרץ 2021 (IST)
הוא כבר כאן (אני לא חושב שהוא פעיל אבל בכל זאת) @Koavf ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 15:16, 2 במרץ 2021 (IST)
הוא כותב שהוא לא דובר עברית, אכן קשה. נקווה שימצא משהו אחר לעשות. בברכה רבה דזרטשיחה 15:26, 2 במרץ 2021 (IST)
האם חסמו אותו בעבר לתקופה של חודש וכד', ואחר כך לחצי שנה וכד'? זה לרוב יעיל יותר לגבי משתמשים תורמים שסורחים, מאשר אזהרות. זה לא יעיל לגבי טרולים וכד'. יתכן שהסתכסך עם האליטות והם לא ממש סלחנים. אגסי - שיחה 16:17, 2 במרץ 2021 (IST)
על פניו ממה שקראתי אתה רק חצי צודק. הוא באמת עשה את מה שמיוחס לו, באמת נחסם זמנית שלוש פעמים ובאמת התחייב לא לעשות זאת שוב. מצד שני התרשמתי שמדובר בעבירה בשטח האפור ולו אני הייתי מהמפעילים הוא לא היה נחסם עליה כלל. אבל - אחרי שהוא ידע שהוא מהלך על ביצים הוא היה צריך להיות הרבה יותר זהיר. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 16:55, 2 במרץ 2021 (IST)
אגב נראה שהוא אוהב קצת עברית, הוא גם טרח לכתוב כאן דף משתמש וגם בדף משתמש הראשי שלו (בויקיפדיה האנגלית) יש את המילה "שלום". גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 17:16, 2 במרץ 2021 (IST)
לא, הוא עשה זאת בהמון ויקיפדיות בשפות שונות, ראה בדף המשתמש בויקינגליש. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 17:32, 2 במרץ 2021 (IST)
Yes, I'm not active here: I don't recall much from my Hebrew classes, so I can't contribute in this language. The short answer is that I was blocked due to edit-warring: no one is above the norms of the community. I'm happy to go into more detail (in English) if anyone needs it. Koavf - שיחה 19:43, 2 במרץ 2021 (IST)
Thoughts and prayers.... Take care. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 20:43, 2 במרץ 2021 (IST)
Good luck, I hope you find an equally enjoyable occupation. בברכה רבה דזרטשיחה 21:29, 2 במרץ 2021 (IST)

היום טיסת הניסוי של Starship SN10!![עריכת קוד מקור]

דף הפייסבוק של ספייסX

הערך אצלנו: סטארשיפ.

תחזיקו אצבעות. אחרי ההתרסקויות של SN8 ו SN9 נראה שצריך...

חלון השיגור הוא בין 17:00 ל 20:00

!Σiη Stαlεzε  אילן שמעוני - שיחה   20:55, 3 במרץ 2021 (IST)
אופס, זה היום.... אבל כל העניין בהקפאה בגלל אחד ממנועי הראפטור הכריז שהוא לא מוכן !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 22:20, 3 במרץ 2021 (IST)
יבוצע נסיון נוסף עוד שעתיים - חצות וחצי. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 22:34, 3 במרץ 2021 (IST)
שידור ישיר מבוקה צ'יקה (נמל חלל) !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 22:58, 3 במרץ 2021 (IST)
שיגור עוד 11 דקות. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 01:03, 4 במרץ 2021 (IST)
נחתה בשלום!!! טיפה נטויה, אבל זה הכל! !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 01:26, 4 במרץ 2021 (IST)
אוי לא! התפוצצה אחרי נחיתה רכה !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 01:30, 4 במרץ 2021 (IST)
יתכן שהפיצוץ ארע בשל טעות של צוות בקרת הנזקים. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 01:49, 4 במרץ 2021 (IST)
נו שיין, אולי הטיסה תצטרף לסרטון הבא של הכשלים של ספייסאיקס. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 07:51, 7 במרץ 2021 (IST)

מיזם הביכורים, מהמיזמים החשובים ביותר בוויקיפדיה, שתורם לאווירה החיובית בין חברי הקהילה, נותר מזה זמן רב ללא אחראי. אם מישהו ייקח על עצמו את התפקיד, יבורך. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 21:50, 3 במרץ 2021 (IST)

נראה לי שהמיזם הזה כבר מוצה מזמן, עם חוסר הפעילות מצד האחראי האחרון (שזה היה מי?). מציע לסגור את המיזם. אם מישהו ירצה ביום מן הימים לפתוח מחדש, שייפתח אבל אני חושב שהמיזם כבר סיים את תפקידו. PRIDE! - שיחה 11:20, 4 במרץ 2021 (IST)
אני לקחתי על עצמי אתה המיזם, תמיד טוב לשמוע ביקורת. אבל לאחרונה אני רואה מלא ויקיפדים חדשים ואני חושב שלפחות חלקם ישמחו לקחת חלק ולכתוב שם דברים. אשמח אם תגידו לי אם העובדה שאני כאן שנה וקצת אך פעיל במלוא המרץ תפריע לכם?האם היית מעדיפים שמועמד אחר יקח על עצמו את התפקיד או שאני אחכה מספר חודשים?לא אעלב, אשמח לביקורת בונה, כמובן שגם אשמח לדעות נוספות, בברכה רבה דזרטשיחה 12:28, 4 במרץ 2021 (IST)
אני אשמח לכתוב שם. מבחינתי להיות ויקיפד הביכורים הראשון של נגלה 2. בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 12:34, 4 במרץ 2021 (IST)
דזרט, אני תומך במועמדותך, בכפוף לכך שמשתמשת:BlueHorizon שניהלה בעבר את המיזם, תאשר כאן, שלדעתה אין בעיה עם הוותק שלך. אגסי - שיחה 13:49, 4 במרץ 2021 (IST)
בשיחה עם דזרט הצעתי לו לנהל את המיזם, כך שאני כמובן תומך בכך שינהל את המיזם. הוא מכיר את הקהילה ויש לו ותק מספיק לטעמי. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:20, 4 במרץ 2021 (IST)
ההתרשמות שלי שדזרט פעיל מאוד בענייני קהילה ולמרות שהוא אמנם פעיל כשנה (שזו פחות או יותר תקופת הגג להזמין ויקיפד חדש להתארח במיזם ומניחה שמכאן המחשבה של אגסי), לאור הפעילות העניפה יש לו את הידע הנחוץ והוא נראה לי מתאים. תומכת במועמדותו. אופק כחול - ביבר הזכוכית 15:20, 6 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה אופק כחול. אנסה לחפש אנשים לדף הבא, מקווה שכבר בשבועות הקרובות יהיה דף מוכן לחודש אפריל. בברכה רבה דזרטשיחה 15:36, 6 במרץ 2021 (IST)

מיזם השוויון המגדרי וכתיבת הערכים לנשים בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

בימים האחרונים כשנכנסים לויקיפדיה יש פרסום על מיזם של כתיבת ערכים לנשים. ראה למשל כאן שם נכתב שכבר הגענו ל25% מהערכים על בני אדם שעוסקים בנשים.

ואני שואל: כולנו יודעים, וזה עצוב מאוד, שבמשך אלפי שנים היתה אפליה גדולה לנשים בכל רחבי העולם. נשים לא זכו להגיע לתפקידי השפעה.

מה שאומר שאם אנחנו כותבים 25% ערכים על נשים, זה אומר שרוב מכריע של הערכים עוסק בנשים מהעת החדשה.

לפי החשבון הזה, רוב ערכי בני האדם בעת החדשה הם על נשים.

העולם שלנו עדיין מחולק לגברים ונשים בערך במספר שווה.

מה שאומר או שיש הקלות לערכי נשים ומכניסים גם נשים שאין חשיבות לערך שלהם, או שיש אפליה מגדרית חמורה ולא מכניסים מספיק ערכים לגבריםקריצה.

למעשה ודאי מספר שהערכים על נשים גבוה באופן לא פרופורציונלי למשך שנות הפעילות שלהן בעולם (התנצלות: כמובן שדיכוי הנשים במהלך השנים הוא עצוב מאוד ויש לעשות מה שאפשר כדי לתקן אותו, אבל הרי הוא כבר היה, ואנחנו לא יכולים להחזיר את הזמן אחורה ולתת לנשים שכבר מתו תפקידים, אפשר לתקן רק מכאן ולהבא). מישהו יכול להסביר לי את ההיגיון לחפש להוסיף עוד ערכים? אין בזה היגיון...

אשמח להבהרה ועזרה איש פלונישיחה • כ"א באדר ה'תשפ"א • 15:03, 5 במרץ 2021 (IST)

לא מבין את השאלה, אין כאן הפלייה מתקנת - ערך נניח על שחקן גבולי ששיחק ב-X או Y תפקידים ראשיים ו-Z משניים ימחק אם גם בערך על שחקנית גבולית אם אותו מספר תפקידים. 25% זה רחוק שנות אור, ממש רחוק מלייצג את את 51% הנשים שיש בעולם. אם זה 25% נשים אז 75%!!! הם על הגברים - דבר מדאיג מאוד. מקווה שתבין את דעתי. שבוע טוב (כי תראה את ההודעה אחרי השבת ) + בברכה רבה דזרטשיחה 18:15, 5 במרץ 2021 (IST)
הבעיה בזה היא שאתה לא יכול להנציח כל אחד באינצקלופדיה. גם תינוק שרק עתה נולד אין לו חשיבות אינצקלופדית (אולי כשיהיה יותר גדול, בעוד כמה עשרות שנים, אז אולי). PRIDE! - שיחה 21:29, 5 במרץ 2021 (IST)
איזו התפלפלות משונה של הפלוני, שבאה בעצם לתמוך בקיפוח המגדרי. ולפי החישוב הלוגי שלך לאיזו תקופה אני (הנשים מהוות 20% מעורכי הוויקיפדיה) שייכת? לעת החדשה או הישנה? לפי רוח הדברים שכתבת למעלה, גם 20 האחוז הנשים הללו בוודאי מיותרות בעיניך. יש לי חדשות בשבילך; אנחנו כאן כדי להישאר ואף לגדול, גם בוויקיפדיה וגם בוויקיפדים. Tmima5 - שיחה 23:58, 5 במרץ 2021 (IST)
המסקנה שלו כי "רוב ערכי בני האדם בעת החדשה הם על נשים", משום שרוב גדול של הערכים בתקופות קדומות יותר היו על גברים– אינה נכונה. זאת, משום שנכתבו יחסית מעט מאוד ערכים על אישים בתקופות קדומות יותר. אגסי - שיחה 00:55, 6 במרץ 2021 (IST)
בקטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1900 יש 103 גברים. בקטגוריה:ישראליות שנולדו ב-1900 יש 13 נשים. אפשר לבדוק בקטגוריות ממדינות אחרות ומשנים אחרות, ואני בספק אם תימצא אפילו אחת שבה יש יותר נשים מגברים, כלומר הטיעון בפתח השרשור שגוי לגבי העת החדשה. ניתן לשאול אם הוא נכון לגבי איזשהי תקופת זמן יותר מודרנית, ונראה לי שלא: בקטגוריה:ישראלים שנולדו ב-2000 יש 21 גברים ובקטגוריה:ישראליות שנולדו ב-2000 יש 14 נשים. האם ישנם איזשהם מקום ותקופת זמן שבהם אנחנו אפילו קרובים ל-50% ערכי נשים? H. sapiens - שיחה 13:31, 6 במרץ 2021 (IST)
נראה לי רק בקטגוריות בהם הערכים היחידים הם יורשי עצר (כל הנסיכים שנולדו בעשור האחרון, שבניגוד לבני גילם זוכים לחשיבות לאור היותם חלק ממשפחת מלוכה במדינה כלשהי בעולם) אבל גם לגבי זה אני סקפטי. בברכה רבה דזרטשיחה 13:33, 6 במרץ 2021 (IST)
בקטגוריה:נסיכות גרמניות יש קצת יותר ערכים מאשר בקטגוריה:נסיכים גרמנים אגסי - שיחה 14:21, 6 במרץ 2021 (IST)
לא בדקתי, אבל נראה לי שבוויקיפדיה האנגלית יש יותר ערכי אישים שלא קיימים אצלנו מאשר ערכים שקיימים אצלנו. לכן יש שתי שאלות שונות: כמה ערכים „חשובים״ יש אך מצד שני כמה מאותם ערכים חשובים מספיק לכותבים. אז מצד אחד אני חושב שמייחסים חשיבות רבה מדי לסטטיסטיקות הללו. אבל מצד שני הסטטיסטיקות הללו גורמות לאנשים שונים לכתוב עוד ערכים וזה כבר דבר טוב. בוויקיפדיה יש עורכים שונים עם כל מיני סיבות שונות ומשונות לכתיבת ערכים ולכן מאוד רצוי לא להפריע להם בעבודה ברוכה. אדרבא: אני מזמין את איש פלוני או כל עורך אחר לנסות להוריד את הסטטיסטיקה הזו בצורה קונסטרוקטיבית על ידי יצירת כמה שיותר ערכים *טובים* על גברים. אם זה מה שיגרום לך לכתוב: לך על זה. Tzafrir - שיחה 18:34, 6 במרץ 2021 (IST)
זה חשבון פשוט, בין אם מתעצבים בגללו ובין אם לאו: לאורך כל ההיסטוריה, ועד ימינו בכלל, היו יותר גברים מנשים כמעט בכל קטגוריה של פעילות בעלת חשיבות אנציקלופדית. ממילא הנסיון ליצור "שוויון" משמעותו בהכרח הורדה של הסטנדרטים עבור ערכים על נשים, או יצירת מקצים מיוחדים (כגון "הראשונה ש-"). עוזי ו. - שיחה 18:51, 6 במרץ 2021 (IST)
נו באמת, בערך על ג'ו ליברמן כתוב הדבר הבא: "ונחשב לסנאטור היהודי הדתי הראשון בהיסטוריה של ארצות הברית". בפעם האחרונה שליברמן התראיין לתקשורת הוא דיבר בלשון זכר והזדהה כזכר - לכן הוא הראשון ולא הראשונה. בברכה רבה דזרטשיחה 22:16, 6 במרץ 2021 (IST)
יש גם ערך על סנאטור אמריקאי ממוצא פולני שהיא הפולני הראשון שהיה מועמד לסגנות הנשיאות, גם הוא היה גבר. יש שלל דוגמאות, אמנם יש הרבה יותר גברים אבל היחס לא אמור להיות 70:30, אלא לכל הפחות 60:40 בברכה רבה דזרטשיחה 22:17, 6 במרץ 2021 (IST)
לא רלוונטי. סנטור זכאי לערך ממילא. מקצה מיוחד מתבטא בכך שהראשונה ש- מהווה נימוק חשיבות. עוזי ו. - שיחה 01:59, 7 במרץ 2021 (IST)
(לפני התנגשות עריכה כתבתי) בויקי העברית גם יש הרבה יותר ערכי ישראלים ויהודים מן הצפוי, בהשוואה לאחוז שלהם מאוכלוסיית העולם. לתחושתי הבלתי-מכומתת זה בהחלט מוריד את הסטנדרטים עבור ערכים כאלו, ויש בהם ניסוחים בסגנון "היהודי/הישראלי הראשון ש-". לא זכור לי שראיתי אי-פעם מישהו מתלונן על כך (גם לא אני). H. sapiens - שיחה 22:25, 6 במרץ 2021 (IST)
הנה לכך, בובו ברזיל היה למתאבק האפרו-אמריקאני הראשון. שבוע טוב ו בברכה רבה דזרטשיחה 12:17, 7 במרץ 2021 (IST)
עוזי הסביר יפה את העניין. נרו יאירשיחה • כ"ה באדר ה'תשפ"א • 14:27, 9 במרץ 2021 (IST)
אני אענה לך, נרו יאיר, בדבריה של פרופ' רחל אליאור, פרופסור אמריטה להיסטוריה ופילוסופיה של עם ישראל, שמשקיעה רבות לאחרונה בחקר מעמד הנשים בכל הדורות, ואף כתבה ספר על כך: סבתא לא ידעה קרוא וכתוב: על הלימוד ועל הבּוּרוּת, על השעבוד ועל החירות:

בעולם הפטריארכלי 'הנפלא' שבו רק גברים כתבו את כל החוקים בשם אלוהים או בשם המלך ורק גברים שפטו ודנו ופסקו, הענישו וקבעו נורמות, חוקים ומוסכמות, ורק גברים למדו, רכשו דעת , מעמד וסמכות ושמרו על בלעדיות סמכות הדעת מכל משמר, הייתה חשיבות רבה להשתקת הנשים ולהעמדתן במקומן כמשרתות צייתניות דוממות חסרות דעת וחסרות קול, שפחות המשפחה, שחיו אלפי שנים בנחת לדעתם של הגברים, כחסרות רכוש וחסרות זכות הצבעה או נטולות מעמד משפטי ריבוני. כדאי לזכור שלגבר הייתה זכות להכות את אשתו ולאנוס אותה בחוקי כל העולם, והעולם היהודי בכלל זה, אבל היה לו חשוב לשמור על בורותה של האישה ועל שתיקתה ועל תיוגה כקלת דעת, פרוצה וטפשה שהרי החכמה נאצלה רק למין אחד, 'המין החזק' שהצטווה לשלוט על 'המין החלש' ולהשתיק אותו.

פרופסור רחל אליאור

אז אתה, עוזי והפלוני רוצים להנציח את המצב הזה? לפעמים אין שום פסול באפלייה מתקנת כדי לתקן מצב מעוות מזה כאלפי שנים. אני בטוחה, נרו, שעל אף הדיכוי וסתימת הפיות של הנשים במשך כל הדורות נמצא עוד מספיק כאלו בעלות חשיבות אנציקלופדית שרק תעלינה את רמתה של הוויקיפדיה, ולא יורידו, כדבריכם. Tmima5 - שיחה 15:04, 9 במרץ 2021 (IST)

אפלייה מתקנת היא אפליה לכל דבר כי היא נובעת מהתפיסה שאוכלוסיה מסויימת פחות מוכשרת מהאחרות ולכן צריך להעדיף אותה באופן מלאכותי ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 15:10, 9 במרץ 2021 (IST)
תמימה, אין לי מושג איך הציטוט הזה עונה לי או לעוזי. ואין צורך לתייג אותי, גם כשאת כן עונה לי. נרו יאירשיחה • כ"ה באדר ה'תשפ"א • 15:14, 9 במרץ 2021 (IST)
הציטוט נרו בלי תיוג, מסביר לך את המצב שבגללו לא מצאתם הרבה נשים בוויקיפדיה. ועל אף המצב המתמשך והדיכוי, עדיין יש כאלו שבלטו וזהרו כלפידים, לא רק דבורה הנביאה וגליקל מהמלין, עדה יונת ורבקה מיכאלי, או הראשונה שהייתה... אלא כאלו, שאם נחפש בכוונה תחילה למצוא - הן תמצאנה. Tmima5 - שיחה 15:27, 9 במרץ 2021 (IST)
האלמוני שאל האמנם "צמצום הפער המגדרי" פירושו הורדת הסטנדרטים בערכים על נשים. התנפלו עליו שמה פתאום. הסברתי מדוע זה אכן כך. אז את מסבירה שאמנם אני צודק ומדובר בהורדת הסטנדרטים, אבל (א) כך צריך להיות, (ב) מי שאומר את זה הריהו למעשה תומך בהנצחת המצב הקיים וכנראה שהוא שואף בסתר להכות ולאנוס את אשתו. אם זו תרבות השיח, שיהיה. עוזי ו. - שיחה 15:54, 9 במרץ 2021 (IST)
טוב שיש היום Me too; אפשר לדווח עלי. Tmima5 - שיחה 17:29, 9 במרץ 2021 (IST)
אבל אם נשים בצד את כל ההתפלפלויות וה"דאחקות", בתכלס, הפלוני, עוזי ונרו יאיר טוענים שהמיזם לשיוויון מגדרי בוויקיפדיה מוריד את רמת הוויקיפדיה, ושאר משתתפי הדיון, כולל אני, טוענים שהקביעה של הפלוני מבוססת על הנחת יסוד מוטעית, וצריך להרבות בערכי נשים עד לשיוויון מגדרי בוויקיפדיה, במהרה בימינו אמן.Tmima5 - שיחה 17:52, 9 במרץ 2021 (IST)
אי אפשר להעמיד מצד אחד טענה אונטולוגית, ומצד שני טענה טלאולוגית. אלו לא ניגודים. אני אומר שהמיזם כרוך בהורדת הסטנדרטים. את אומרת - אף על פי כן. עוזי ו. - שיחה 19:07, 9 במרץ 2021 (IST)
הסטנדרטים תלויים בקהל של הערך, למשל לערך על אמן חרש צריך להיות סטנדרט שונה מאשר ערך על אמן שומע, כי החשיבות שלו גבוהה יותר בקהל החרשים. בקטגוריה אנשי דת ביהדות יש חצאי רבנים של רבעי קהילות, שהחשיבות שלהם היא רק בקרב הקהל הזה. לצערי הערך על הדוגמן החרש ארז דה דרזנר נמחץ תחת גלגלי הסטנדרטים, בעוד הרבנים קופצים בקלילות את הרף. אז אותו דבר ערכים על נשים, תיקון של אפליה זה דבר אחד חשוב, ודבר שני חשוב זה התאמת הסטנדרטים לפי הקהל. - La Nave Partirà שיחה🐾 19:36, 9 במרץ 2021 (IST)
קהל היעד של כל ערך הוא כל הקוראים. יש כמה שהם ראויים לציון בגלל שהם היו הראשונים שעשו משהו. אבל אנחנו כותבים ערכים לקהל הרחב, בשפה שצריכה להיות ברורה לקהל הרחב (כן, גם ערכי מתמטיקה).
עוזי, אם לדעתך ערכים שונים אינם בעלי חשיבות אנציקלופדית, אתה מוזמן לשים בדף שיחתם את {{חשיבות}}. אחרת הטענות שלך הן טענות תאורטיות.
[במחשבה שניה הסרתי את דברי ל־Tmima5 שאינם רלוונטיים ומספיק נכונים] Tzafrir - שיחה 19:51, 9 במרץ 2021 (IST)
גם בזה יש כשל לוגי. אפילו אם נניח שאני יודע לסמן באופן חותך היכן עובר קו החשיבות האנציקלופדית לדעתי (ואני לא - אף אחד לא יודע), ברור לי שאחרים מציבים אותו באלכסון, ומייחסים חשיבות לגליקל מהמלין שחשיבותה, על פי הערך (!) בכך שהצליחה לנהל את קשרי המסחר של בעלה לאחר מותו. עוזי ו. - שיחה 20:51, 9 במרץ 2021 (IST)
מאז 2006 (לפחות) לא הונחה תבנית חשיבות על הערך. לכן אני מניח שחשיבותו האנציקלופדית של הערך לא מוטלת בספק. לפי הערך היא התפרסמה בדיעבד בעקבות ספר הזיכרונות. Tzafrir - שיחה 21:26, 9 במרץ 2021 (IST)
הציטוט הארוך שהבאתי על מצב הנשים בהיסטוריה התייחס ישירות למשפט שלך, עוזי (שמי תמימה דרך אגב): "לאורך כל ההיסטוריה, ועד ימינו בכלל, היו יותר גברים מנשים כמעט בכל קטגוריה של פעילות בעלת חשיבות אנציקלופדית". בשום מקום לא הסכמתי איתך ו/או עם הפלוני על הורדת הסטנדרטים בערכי הנשים. אשר לגליקל מהמלין יש לה חשיבות עצומה מבחינה ספרותית, (כותבת הזיכרונות היהודייה הראשונה בלשון יהודית, מספרת סיפורים ואגדות) היסטורית (מנהגים והווי בקהילה היהודית במאה ה-17, בין השאר עדות ממקור ראשון על האמונה הסוחפת בשבתאי צבי), חברתית (נישואים, חיי משפחה, נשים בעסקים וכיו"ב). נראה לי שגם הערך משקף את החשיבות.
La Nave Partirà, ברוכה הבאה לדיון. Tmima5 - שיחה 21:36, 9 במרץ 2021 (IST)
האם בעולם שבו במשך אלפי שנים ”רק גברים כתבו את כל החוקים”, שבו במשך אלפי שנים נשים דוכאו, הושתקו, הוצנעו, הוקטנו ומה לא, משפטו של עוזי אינו הגיוני (כתוצאה מההיסטוריה המביכה של עולמנו)? והאם אין הסכמה שדברים השווים לאותו הדבר, שווים אחד לשני? כלומר, האם הביטוי שוויון מגדרי בערכים אינו אומר, מתמטית, כמות שווה של ערכים על גברים ועל נשים? ובמקרה זה, האם המשמעות של שוויון מגדרי בערכים אינה אלא בהכרח הורדת הסטנדרטים בערכים אודות נשים? (שימנשמע?) מה, אין? 21:56, 9 במרץ 2021 (IST)
הבעיה, שי, שהגברים הם גם אלו שכתבו את ההיסטוריה, ולצורך העניין, גם אלו (שמונים אחוז מהעורכים) שכותבים את הוויקיפדיה... לילה טוב. Tmima5 - שיחה 22:24, 9 במרץ 2021 (IST)
לא, תמימה, זו לא הבעיה. כלומר, זו לא הבעיה שעלינו להתמקד בה, כיוון שאת הנעשה אין להשיב. בוויקיפדיה, שהנייטרליות היא עמוד התווך שלה ונר לרגליה, איננו יכולים להחליט שההיסטוריה אינה מוצאת חן בעינינו ולשנותה. הדרך הנכונה, והראויה, לשכתוב ההיסטוריה, היא מחקר ופרסומו - אך לא בוויקיפדיה. שוויון מגדרי בערכים, כפי שהגדרתיו לעיל, לא ייתכן בלא הורדת סטנדרטים בערכי נשים. מספרים אינם חזות השוויון; משמעות השוויון היא שחשיבות אנציקלופדית, או העדרה, תהיה זהה לאישה ולגבר.
משעשע, אך אותם טעמים להתנגדות לאקטיביזם שיפוטי הולמים גם את המקרה של אקטיביזם ויקיפדי... (שימנשמע?) מה, אין? 22:37, 9 במרץ 2021 (IST)
היי תמימה, ברוכה הנמצאת בדיון 😉. אוף טופיק לגבי גליקל, הערך עליה באמת לא רע, אבל כמובן הוא לא יכול להשתוות לאיך שמיכאל הרסגור מספר את הסיפור. חסר בו הקטע על הנישואים השניים שלה שהסתיימו אחרי זמן קצר בכי רע - כאן מדקה 43. - La Nave Partirà שיחה🐾 22:40, 9 במרץ 2021 (IST)

אתמול הייתה בערוץ 1 תוכנית על השופטים בבית המשפט העליון. צפיתי בקטעים ממנה, ובין השאר נאמר בה שלעיתים נאלץ בית המשפט העליון להתעמת עם המחוקק ולשנות או לפחות לתקן, או לחדש חוק של המחוקק, למשל במקרה של אליס מילר. להבדיל אלף אלפי הבדלות אינני משווה את הוויקיפדיה לבית המשפט העליון וכמובן שאיני מצפה שנשכתב את ההיסטוריה. אבל אני מצפה, כמו שאמרה למעלה פרטירה, שניתן לנשים את הכבוד שמגיע להן, כמו שמגיע לרבנים, לספורטאים, וכדומה, שרובם על טהרת המין הגברי. לא חלילה להוריד את הרמה הוויקיפדית לערכי נשים, אלא להשוות את החשיבות האנציקלופדית שמעניקים לשני המגדרים. שוויון ביחס, לא שוויון במספר, שי, כפי שאכן כתבת. אני מכירה בבעייתיות הכמותית "ההיסטורית", ועדיין מאמינה שניתן למצוא עוד נשים רבות ששוות ערכים "שווים", ועל כן, המיזם לשיוויון מגדרי - מבורך.

פרטירה, בספר של גליקל יש ממש אוצרות בתחומים שונים, והערך, אכן, זקוק לעריכה נוספת. נו טוב, קשה להשתוות למיכאל הרסגור. Tmima5 - שיחה 23:16, 9 במרץ 2021 (IST)

אני לא מבין למה כוונתך בהצעה שניתן לנשים את "הכבוד המגיע להן" כמו לרבנים ולספורטאים. הרי רבנות וספורטאות הם מקצועות שאפשר להצטיין בהם. עוזי ו. - שיחה 01:36, 10 במרץ 2021 (IST)
Tmima5 עלה בדעתי איך ויקיפדיה הייתה נראית אם במקום 90% עורכים היו 90% עורכות. אני חושבת שהיא הייתה יותר גמישה, פחות נצמדת לבירוקרטיה לטובת יותר הגיון, הערכים היו יותר מעניינים, הערכים המדעיים היו יותר מונגשים (במיוחד הערכים של עוזי :-), מצד שני גם היא הייתה נחלקת לצד השמרני נגד הצד הליבראלי, הצד החילוני נגד הצד הדתי, וקרבות עזים היו ניטשים ביניהם. מה עוד? - La Nave Partirà שיחה🐾 09:05, 10 במרץ 2021 (IST)
נראה לי, פרטירה, שהשינוי העיקרי, היה כאן, בכיכר העיר, במזנון ובשאר דפי הדיון. לעיתים קרובות מדי אני מוצאת את עצמי בדיונים ו/או בהצבעות כנציגה בודדת של המין הנשי. אני שמחה לפגוש כאן קולגה לעניין. וחוץ מזה? אני משערת שקרבות האגו היו שוככות קמעה, אבל לכי תדעי. בכל מקרה, חסרות בהחלט ויקיפדיות נשים מעורבות. ואם נאמר את האמת: לא רק פה... Tmima5 - שיחה 09:29, 10 במרץ 2021 (IST)
מעניין שבשם ההגינות והשוויון מותר להגיד שגברים, באופן כללי, הם נוקשים, נצמדים לכללים באופן חסר הגיון, משעממים, ממוקדים-בעצמם, ומונעים מאגו. וזה איכשהו נראה לכן לגיטימי. אשמח לשתף פעולה בהנגשת ערכים שכתבתי; לפעמים זה אפשרי. עוזי ו. - שיחה 11:03, 10 במרץ 2021 (IST)
עוזי, אתה צודק, דיברתי רק על עורכים בויקידפיה וגם תמימה דיברה עליהם, ומתוכם בעצם התכוונתי לפחות מארבעה. זה לא שאין בעיה, אבל לא כל הגברים אשמים בה וחלק מהנשים אשמות בה. תודה על הנכונות להנגשה, אני יכולה להועיל רק מעט אז נראה. - La Nave Partirà שיחה🐾 13:20, 10 במרץ 2021 (IST)
לאורה וולר (אנ') [1] ואיידוגן אוזקן [2] הם ככל הנראה שני המומחים המובילים בעולם במיקרוסקופיה חישובית. אנה דבור [3] ודייויד קליינפלד [4] הם שניים מהמומחים המובילים בעולם בנוירו-פוטוניקה. משעה שלכל הארבעה יש חשיבות אנציקלופדית בלתי מעורערת, אני סבור שזה בסדר גמור שהערכים על החוקרות יוכחלו לפני הערכים על החוקרים, גם אם החוקרים ותיקים ומצוטטים יותר מהחוקרות. ככל שהצלחתי להבין מהשרשור, אף אחד לא מציע להנמיך את רף החשיבות האנציקלופדית עבור נשים. הטייה מסוג זה לא תשרת את קוראינו וממילא תגרום לערך הביוגרפי הגברי החציוני להיראות מרשים יותר מזה הנשי - תוצאה הפוכה לזו הרצויה במבט ממגדר. לכן איני בטוח שהדיון כאן משרת איזו מטרה מעשית לטובת קוראינו, מלבד הקנטות הדדיות. ליאור पॣ • כ"ו באדר ה'תשפ"א • 12:01, 10 במרץ 2021 (IST)
עוזי, ראה מה כתוב בערך שלנו: ויקיפדיה העברית ואני מצטטת:
"יש הטוענים כי דיוני העריכה בוויקיפדיה, הופכים לא פעם למאבקי אגו קשים והתחשבנויות, ושהשפה הנקוטה בהם היא כוחנית, זו אחת הסיבות, כפי שגם עולה מסקר שערכה עמותת 
ויקימדיה ישראל, שנשים רבות מדירות עצמן מכתיבה בוויקיפדיה ובכלל, ממעטות להשתתף בעריכתה. שיעור הנשים הפעילות בוויקיפדיה העברית עומד על 23%, לעומת 76% גברים. סקר 
משתמשים עולמי זיהה כי 20% מהעורכים הזדהו כנשים[25]. כמו כן, בשל אופי הדיונים, עזבו את העריכה בוויקיפדיה לא מעט עורכים". 
והרי כולנו יודעים שעל הוויקיפדיה אפשר לסמוך.
ליאור שלום. תודה על המידע. קרא בבקשה את הפוסט הראשון ומסקנותיו, וראה מהיכן נבע הדיון. הקנטות הדדיות הן לפעמים מתאבן לדיונים, והן בהחלט עדיפות על התנהגות כוחנית וכן הלאה, כפי שציטטתי למעלה מהוויקיפדיה שלנו. Tmima5 - שיחה 12:24, 10 במרץ 2021 (IST)
אני קורא מן הציטוט הזה שבדיוני ויקיפדיה יש מאבקי אגו, ושנשים נוטות יותר מגברים להדיר את עצמן ממקומות כאלה. מה זה אומר על נשים המחרפות נפשן ונכנסות בכל זאת למקום שיש בו מאבקי אגו - האם הן נוטות יותר למאבקי אגו מן הגברים (שעברו את אותו מבחן כניסה בדיוק) או פחות מהם? אין לדעת מהנתונים. עוזי ו. - שיחה 12:36, 10 במרץ 2021 (IST)
לפרוטקול, אני לא תומך בהורדת הסטנדרטים - אבל עדיין, הכיסוי של הנשים כאן הוא לא מלא בלשון המעטה. גם אחוז העורכות כאן לא מרקיע שחקים .. בברכה רבה דזרטשיחה 13:37, 10 במרץ 2021 (IST)

אני לא יודע אם זה המקום הנכון לכתוב בו אבל אנסה את מזלי[עריכת קוד מקור]

אני בספק איך לקרוא לערך המחאה באום אל-פחם, יש כבר הצעה לשינוי שם אם יש לכם הצעה כלשהי, אתם מוזמנים לכתוב אותה בדף השיחה של הערך Axinosinety - שיחה 00:47, 6 במרץ 2021 (IST)

המקום הנכון להזמין ויקיפדים לדיונים הוא בוויקיפדיה:לוח מודעות. שם כתוב בראש הדף: "לוח המודעות משמש להפניית הוויקיפדים לדיונים בדפי שיחה שלא זכו לתשומת לב מספקת". אגסי - שיחה 00:57, 6 במרץ 2021 (IST)
תודה! Axinosinety - שיחה 13:10, 6 במרץ 2021 (IST)

ויקיפדיה ויחסי ציבור[עריכת קוד מקור]

שלום לחבריי הויקיפדים, קראתי את הערך ג'ייק לה-טרנר כחלק מסשן העריכות שלי להוספת הסמליל של המפלגה של כל הפוליטקאים האמריקאים - שמתי לב שהוא (ליתר דיוק אנשיו) ערכו את הדף אודתיו על מנת שיחמיא לו יותר. ואז נזכרתי בניסים ואטורי. האם אתם יודעים/שמעתם על מקרים דומים? בברכה רבה דזרטשיחה 12:49, 6 במרץ 2021 (IST)

רק שלא לה-טרנר ולא אנשיו ערכו את הערך. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 12:53, 6 במרץ 2021 (IST)
הערך העברי ג'ייק לה-טרנר נכתב על ידי ניב מהערך האנגלי. אולי שם ערכו, ובגלל התרגום זה נראה כאילו זה מחמיא. אין לי שום מושג לגבי ניסים ואטורי. היו מלא ערכים, חלקם בתשלום שנכתבו רק בשביל ההאדה. זכור לי שהייתה מהומה אז לגבי נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בטענה שהערך עליה נכתב באותה צורה (אם כי, זה חלקי נכון בגלל שהיא מבוססת על טקסט שנשלח בזמנו מהדוברות לחנה). אולי הייתה מהומה נוספת על עוד איזשהו ישראלי ששחכתי את שמו (נראה לי מההפגנות נגד נתניהו, לא?). PRIDE! - שיחה 13:18, 6 במרץ 2021 (IST)
התכוונתי בויקיאנגליש, כמו שכתוב בערך. בברכה רבה דזרטשיחה 13:24, 6 במרץ 2021 (IST)
לא לה טרנר או אנשיו ערכו את הערך בויקיפדיה. מדובר באירוע אחר על פוליטיקאי אחר (ווטקינס) ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 13:38, 6 במרץ 2021 (IST)
אה, טעות שלי, לא קראתי את הטקסט נכון. מודה ועוזב ירוחם - השאלה עדיין רלוונטית . בברכה רבה דזרטשיחה 14:01, 6 במרץ 2021 (IST)
Tomtom צודק. ניב - שיחה 14:03, 6 במרץ 2021 (IST)
לא בדיוק נוגע בפוליטיקה, אבל בזמנו היה בויקיאנגלית מפעיל מערכת (או ביורוקרט? בכתבה שפורסמה על המקרה בNRG היה כתוב כי מדובר ב"עורך ראשי") שמסתבר כי היה תלמידו של המורה הרוחני/מנהיג הכת פרם ראוואט (גורו מהרג'י) ובמשך כל שנות פעילותו היטה את הערך כך שלא יוזכרו כלל מעשיו השליליים של הגורו. מפעיל המערכת הכריז על פרישה מויקיפדיה עקב חשיפת המעשים איפהשהו בשנת 2008 אבל שנה לאחר מכן נחשף כי המשיך להטות את הערך דרך בובות קש ונחסם לצמיתות. TheStriker - שיחה 20:17, 6 במרץ 2021 (IST)
ואווו, ללא ספק מעניין. "עורך ראשי" יכול להיות מפעיל, ביורוקרט או עורך ממשק - סביר להניח שזה הראשון, האם עורך ממשק היה בכלל קיים אז??. בכל מקרה מרתק, חבל שאני לא יכול לערוך את הערך על פתח תקווה ולכתוב במוטו הערך "האימפריה בה ערס אינו נעצר לעולם ולתפארת קולונית אם המושבות, אם הייתי עושה את זה הייתם חוסמים אותי . בברכה רבה דזרטשיחה 22:11, 6 במרץ 2021 (IST)
מעיון בדף המשתמש שלו (לפני שנמחק והוצבה בו הודעת החסימה) הוא אכן היה מפעיל מערכת. TheStriker - שיחה 23:08, 6 במרץ 2021 (IST)

רפובליקאים בוויקי האנגלית[עריכת קוד מקור]

הוא רפובליקני. הפוליטיקאים הדמוקרטים לא ממש צריכים לשנות את הערכים שלהם, רק הרפובליקנים, שכן תומכי הדמוקרטים השתלטו על ויקי האנגלית, ומכניסים מידע שלילי בעיקר בערכי הרפובליקנים. אגסי - שיחה 15:42, 6 במרץ 2021 (IST)
תגובה של האלמוני שוחזרה כאן ואני אנסח אותה מחדש: בבקשה לא להעלות מחדש את אותו נימוק בעיקר כשהוא אינו רלוונטי. לכל בעל ערך יש סיבות לא רעות לערוך את הערך עליו. Tzafrir - שיחה 19:11, 6 במרץ 2021 (IST)
תודה. אני חושב שאני יודע מי הוויקיפד הזה עם פיוז קצר, שלא אוהב את האמת, ומן הסתם תומך בהשתקות שעושים הביק טק, אפילו מייק פנס נפגע והתלונן על כך. ולעניין, בערך שלו בוויקי האנגלית, כתוב באופן מוזר, שהיריב הרפובליקני שלו פריירמיז וצוותו ביצעו עריכות בוויקיפדיה להסיר מחלוקות. Watkins and his staff had edited his Wikipedia page to remove content relating to the controversies אגסי - שיחה 19:29, 6 במרץ 2021 (IST)
אגסי, גם אם זה היה מועמד דמוקרטי הייתה רואה בזה ניסיון להוליך שולל את הציבור, זה דבר חמור שהמחוקק לא מתייחס עליו. בברכה רבה דזרטשיחה 22:12, 6 במרץ 2021 (IST)
זה מוזר, אבל יש לזה מקור, והמקור מסתמך על היסטוריית העריכה של הדף (הדף של אותו יריב). Tzafrir - שיחה 22:24, 6 במרץ 2021 (IST)
אני לא בטוח שנהוג לפרט בערך של פוליטיקאי, את השערוריות שבהן היה מעורב יריב פוליטי שלו בפריימריז, שאינן קשורות אליו ישירות. אני לא רוצה להרחיב בנושא עד שהנשמות הטובות יירגעו :) אגסי - שיחה 23:01, 6 במרץ 2021 (IST)
זה חלק מפסקה שלמה שמסבירה למה הוא בחר להתמודד מול מועמד רפובליקני שכבר כיהן בתפקיד: לאותו חבר בית נבחרים היו כל מיני בעיות. Tzafrir - שיחה 23:13, 6 במרץ 2021 (IST)
אתה מכיר דברים כאלה בוויקי העברית? נסה להכניס לערך של דני דנון, שהוא החליט להתמודד נגד נתניהו, בגלל שנתניהו נכשל ומעורב בשערוריות, ותציין אותן שם. זה לא יצליח גם משום שיש הקפדה על איזון. אגסי - שיחה 23:40, 6 במרץ 2021 (IST)
שוב אתה מראה שהמושג שלך בפוליטיקה אמריקנית קלוש ביותר (ולא, לצטט תעמולה זה לא להפגין ידע). זה מאוד נדיר שהנהגת / מנגנון מפלגה מעודדים מועמד לצאת לפיירמריז נגד חבר מכהן מאותה מפלגה. ולכן, כשזה קורה, זה בהחלט מצדיק הסבר. וכל זה כלל לא בר השוואה לפוליטיקה הישראלית, שבה אין בחירות אישיות emanשיחה 02:35, 7 במרץ 2021 (IST)
ממש לא נדיר. אני מבין יותר מקוראי "הארץ" וכד' שמראים רק צד אחד של המפה ובצורה מעוותת. יותר נדיר שמתמודדים מול נתניהו. זה לא קורא בערכים של הצד השני, ואל תגרור אותי כרגע לדיון בנושא אגסי - שיחה 10:49, 7 במרץ 2021 (IST)

סערה בעולם הגיימינג בעקבות חשיפה של חברה קוריאנית גדולה שרימתה את שחקניה במשך שנים[עריכת קוד מקור]

אז למי שמכיר, וגם למי שלא, דרום קוריאה נחשבת מעצמה עולמית בתחום הגיימינג כאשר ידועים מכל הם משחקי ה-MMORPG החינמיים הרבים שיוצאים תחת חברות משחקים קוריאניות. עכשיו, לפני מספר שבועות הוציאה האספה הלאומית של קוריאה הדרומית תקנה שמחייבת חברות משחקים לחשוף את אחוזי ההצלחה של חפצים רנדומליים. התקנה החדשה תפסה מספר חברות גיימינג גדולות מאוד "עם המכנסיים למטה" כאשר המקרה הבולט ביותר הוא של חברת נקסון שהתברר כי במשך שנים רימתה את קהל שחקני המשחק המוביל של החברה, מייפל סטורי, ובעוד שהציגה בפני השחקנים כאילו שמדובר בסיכויי הצלחה רנדומליים לאפשרויות שיפור חפצים, בפועל הם לא היו בכלל רנדומליים אלא עבדו לפי חוקיות מסוימת שהיתה ידועה לשחקנים רק לאחר פרסום המקרה.

הפרשה כמובן התפוצצה ברעש גדול כאשר שחקנים (ביניהם סטרימרים מובילים עם אלפי צופים ביוטיוב, טוויץ' ו-afreecaTV) הכריזו על צעדי מחאה רדיקליים ביניהם פרישה מהמשחק, חרם צרכנים ואף שליחת "משאיות מחאה" למשרדי החברה בקוריאה ולבניין האספה הלאומית בסיאול.

נקסון קוריאה בתגובה הכריזו על התנצלות והבטיחו לפצות את השחקנים, וכן לפרסם את אופן הפעולה של המערכת עד כה. הפיצוי הראשוני שניתן לשחקנים היה עלוב ביותר בכל המובנים (תוכנית הפיצוי הראשונית כפי שנמסרה לנקסון אמריקה, שמפעילה את הגרסא הגלובלית של המשחק שזמינה בארה"ב ואירופה כולל ישראל) ולכן החליטו השחקנים להמשיך את צעדי המחאה כאשר הם דורשים מהחברה להציג גם סיכויי הצלחה של אפשרויות שיפור חפצים נוספות שחשודות כי גם הן עובדות על פי חוקיות ולא על פי אקראיות כפי שהובטח לשחקנים. נקסון אכן נענו לבקשה והגדילו את הפיצוי ביחד עם חשיפת נתונים נוספים על אפשרויות שיפור והנתונים אכן הראו כי גם שם יש חוקיות כלשהי והאפשרויות שניתן לקבל אינן רנדומליות לחלוטין, למעשה יש צירופים של אפשרויות שהוגדרו מראש כי בלתי אפשרי לקבל אותן.

מיותר לציין כי המערכות האלו היו קיימות כבר למעלה מעשור בגרסא הקוריאנית ושחקנים רבים שילמו ממיטב כספם על מנת לשפר את החפצים שלהם תוך שימוש באותן הדרכים.

שלום שלום, מאחר ושבת אני לא אתייג את כותב הביכורים (גופיקו) אך אני רוצה להודיע לכולם שבשעה טובה, העלתי ביכורים!ניב היקר כתב את ההילולים וגופיקו כאמור התארח!אשמח לחוות דעת ואפילו להצעות לשיפור/הוספת פינה למיזם. בברכה רבה דזרטשיחה 15:43, 13 במרץ 2021 (IST)

נראה לי שעכשיו כבר אפשר לתייג את גופיקו. Tzafrir - שיחה 07:55, 14 במרץ 2021 (IST)
נכון... גופיקו (שיחה | תרומות) היו נחמדים! 14:56, 14 במרץ 2021 (IST)

התנדבות ליחידה שתסגר (?)[עריכת קוד מקור]

כבר נושא שני שאני כותב - ואני בכלל לא בטוח שמקומו כאן, אבל לעניין
. אני כאמור בן 20 בקרוב, עם פטור רפואי מנסיבות בריאותיות, אם אני זוכר טוב, שהייתי בלשכת הגיוס אמרו לי שעד גיל 24 אני יכול להחליט להתנדב. לאור רצוני להיות עיתונאי, חשבתי - בטח דובר צה"ל או גלצ/גלי צה"ל יעזרו לי בקורות חיים ובכללי - סליחה על השוויצריות - יעשה את השירות מהנה יותר. אבל אז נזכרתי, שגלי צה"ל וגל"צ - אמורים להיסגר. השאלה האם נניח כמו בישראל - התחנה הזו תשדר גם ב-2041 והדבר הכי קרוב לסגירה יהיו התמונות של שרי הביטחון במשרד שהחליטו בזה אחר זה על הסגירה?. אבל אם לסבתא יהיו גלגלים ובאמצע ההתנדבות שלי ייחליטו לסגור את גלי צה"ל - מה בעצם אני והאלו שגוייסו יעשו?קשה לי להאמין שיעבירו אותם לתפקיד אחר לגמרי - אבל מה חוץ מדובר צה"ל יהיה בית לפליטי גל"צ וגלגלצ - הרי למה שהצבא יצטרך כל כך הרבה אנשים בדובר צה"ל?תמיהה.

אם כבר מדברים על זה, מה נשמע לכם הכי מועיל למדינה - מש"ק דוברות, עיתונאי בגלי צה"ל או כתב צבאי?. בברכה רבה דזרטשיחה 16:20, 13 במרץ 2021 (IST)

אני לא יודע מה זה כתב צבאי, אבל די ברור לי שכיוון שתרומתו של עיתונאי בגלי צהל למדינה הוא 0, אז מש"ק דוברות יותר מועיל ממנו.david7031שיחה • א' בניסן ה'תשפ"א • 19:37, 13 במרץ 2021 (IST)
אכן, אמנם כתב צבאי זה טוב לקורות חיים שלי יותר ממש"ק דוברות (אם כי דובר צה"ל זה דובר צה"ל, בקורות חיים לא יראו הבדל משמעותי) אבל ברור לי שמש"ק דוברות יותר מועיל, זה גם יועיל לנו (ויקיפדיהקריצה). כתב צבאי זה תפקיד בסכנת הכחדה חמורה, בעקבות מותו הטרגי של במחנה. עזרת לי עם השיקול, אם כי אני עדיין לא שלם עם ההחלטה.
עדיין, נניח אני אדם בריא ובר-מזל, התגייסתי עם פרופיל שהוא לא קרבי - אני רוצה להתגייס לדובר צה"ל אבל כאמור, צה"ל אינה תוכנית כבקשתך - אם אני מגויס לדובר צה"ל והוחלט שאני כתב צבאי, למה הצבא מתהפך כמו סטייק ומעביר אותי יחידה?, בנושא אחר, למה בכלל יחידת מיטב היא חלק מהצבא עצמו? בברכה רבה דזרטשיחה 20:42, 13 במרץ 2021 (IST)
לא הבנתי על איזו התהפכות אתה מדבר.
למה שמיטב לא תהיה חלק מהצבא? צה"ל צריך למיין את האנשים שנכנסים אליו, ובשביל זה הוא פתח יחידה. בדיוק כמו שבמקום הלימודים שלי יש אנשים שאחראים על קבלת תלמידים חדשים, סינון וכו'. מי אתה רוצה שיטפל בזה?david7031שיחה • א' בניסן ה'תשפ"א • 22:45, 13 במרץ 2021 (IST)
רק נקודת הבהרה: ניתן לבקש ערעור בכל גיל, אם כי כל בקשה של ערעור מגיל 23 ומעלה נחשבת אצלם כ-"חריגה". PRIDE! - שיחה 22:52, 13 במרץ 2021 (IST)
ברור לי שיש חריגים, אבל תזכור שאני גם רוצה ללמוד לתואר בברכה רבה דזרטשיחה 08:53, 14 במרץ 2021 (IST)
אם הבנתי נכון, וכתב צבאי זה בין היתר אתר צה"ל, אז יש בכך משום תרומה למלש"בים, שבעקיפין יוצרת תרומה לצבא.david7031שיחה • א' בניסן ה'תשפ"א • 23:03, 13 במרץ 2021 (IST)
אכן, זה למה שאלתי בברכה רבה דזרטשיחה 08:52, 14 במרץ 2021 (IST)
אתה יכול ללכת ללמוד במכללות או באוניברסטאות שמלמדות תקשורת, במקום ללכת לדובר צה"ל או לכל פינה תקשורתית של הצבא. אולי ללכת ליחידות האלו יתרמו משהו, אבל אז יותר סיכויים שתעבוד ככתב צבאי, מאשר נניח כתב בכנסת. PRIDE! - שיחה 16:46, 14 במרץ 2021 (IST)
אכן, אם זה לא היה ברור - אני מכוון לכתב בכנסת . תזכור שאני בכל זאת רוצה להתגייס, בעיקר שיש לי אפשרות לבחור מה להתגייס בברכה רבה דזרטשיחה 19:28, 14 במרץ 2021 (IST)

הצעת עבודה ויקיפדית בשכר[עריכת קוד מקור]

מערכת ויקירפואה מציעה עבודה בשכר למשרה חלקית אחת (וכנראה זמנית) במיזם ויקיתרופות.

אופי העבודה יהיה עריכת ערכים על פי הנחיות שיתקבלו, בממשק ויקי המוכר לכולם כאן.

עדיפות למי שיודע לכתוב בוטים ו/או מתמצא בתכנות ויקי (אבל זה לא תנאי להעסקה).

העבודה מהבית, כעצמאי (עוסק מורשה או עוסק פטור), בשעות הנוחות לויקיפד.

לפרטים או על מנת להציע עצמכם - נא לפנות לדנה בכתובת dana ב- mediafarm.co.il

מערכת ויקירפואה - שיחה 18:53, 14 במרץ 2021 (IST)

לא ברור מדוע הצעות עבודה צריכות להתפרסם ב"כיכר העיר", אבל מעבר לכך, בהמשך לכך שיש לנו תבנית:ויקיתרופות, האם יש חשיבות גם לערך שטרם נכתב– ויקיתרופות? אגסי - שיחההטיות יש לתקן 21:00, 14 במרץ 2021 (IST)
אם המידע שם אמין מספיק, אני לא רואה למה לא. PRIDE! - שיחה 00:38, 15 במרץ 2021 (IST)

תוכנית המאה ואחת - פתרון המדינה הדו-קומתית[עריכת קוד מקור]

באדיבות הקרן החדשה לישראל, פתרון גאוני!!המעבר הבטוח יהיה מעלית, לא צריך לחלק את ירושלים ולמעשה שום מילימטר מהמדינה!! גם בעיית הפליטים הפלסטינים תפתר בעזרת פינוי-בינוי והחמאס לא יוכלו לתקוף אותנו כי אנחנו בקומה העליונה והן למטה!בטח תשאלו, למה לישראלי לוותר על ערש האומה, ירושלים!למה לנו לוותר על הגולן, תל אביב או יהודה ושומרון!אבל למה להם לוותר על אל-קודס, שייח' מוניס, עכו או חיפה!!. איזה כיף גם שהקרן החדשה היא לא במימון של אף ממשלה!ככה גם מקבלים פתרון גאוני, אפילו אנשי הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני יסכימו לזה!ככה גם הקרן החדשה לא מבזבזת את כספי המיסים של כולנו וחוסכת עבודה לאנשי המחלקה של ג'נט ילן ואפילו את זמנם של רישי סונאק ואיש גזירת התצקיבים!! צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 21:26, 14 במרץ 2021 (IST)

הקרן החדשה לישראל למעשה צריכה ללכת צעד אחד קדימה, להקים שלוחות בקפריסין, סוריה, תימן, חצי האי הקוריאני, נגורנו קרבאך, כל סין!! וככה ישראל והרשות הפלסטינית יהפכו תוך כמה ימים, מאחד מהנושאים הכי טעונים למודל ל"שלום לשגשוג" כמו שאומר מכרינו הכתום. צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 21:32, 14 במרץ 2021 (IST)
דזרט הסרטון כבר לא זמין, אבל אני מבין מדבריך שכוונתם למדינה דו מפלסית, אולי לפי זה אפשר להסביר את מה שאמרנו היום בתפילת מוסף לראש חודש 'ומפני חטאינו גלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו'[1] קריצה שמיה רבהשיחה • ב' בניסן ה'תשפ"א • 21:34, 14 במרץ 2021 (IST)
  1. ^ כלומר, איננו בגלות אלא בארצנו, אבל מעליה
אכן כך, האם עכשיו זה עובד? צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 21:38, 14 במרץ 2021 (IST)
אגב, הרבה מוסלמים אדוקים, סתם מוסלמים נאיבים וככה גם יהודים שמתפללים להקמת בית מקדש שלישי בטח ירימו גבה, אבל בואו פשוט נעזר בעצתו של משתמש:MathKnight, נבקש מגנץ וכוכבי קצת בדחפורי D9 משוריינים נעלה על כיפת הסלע ואל-אקצא - נעיף אותם, נביא לפלסטיניים את השאריות בשביל שישפצו שם ונבנה בית מקדש שלישי!מה יוצא לפלסטינים מזה?הם יוכלו להרוס את הכותל, לשבור אבן אבן ממנו ולנהור ללא חשש להר הבית!! צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 21:41, 14 במרץ 2021 (IST)
לא חשוב למי????קריצה דרדקשיחה • ב' בניסן ה'תשפ"א • 21:45, 14 במרץ 2021 (IST)
אתה מנסה לחלץ ממני הצהרה להצביע לבן גביר או נתניהו?, אם כן עליתי עליך קריצה צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 22:18, 14 במרץ 2021 (IST)
דווקא רציתי לחלץ קריאה לטובת כולנו חברים נ נח דרדקשיחה • ב' בניסן ה'תשפ"א • 22:24, 14 במרץ 2021 (IST)
כמובן צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 22:28, 14 במרץ 2021 (IST)
עובד, תודה שמיה רבהשיחה • ב' בניסן ה'תשפ"א • 21:43, 14 במרץ 2021 (IST)
בלילה חשבתי על זה ועלו כמה הצעות שחברי הקרן החדשה לישראל לא עלו עליה!הפתרון הזה גם יפתור לנו את הסכסוך עם סוריה!נוכל לחלק את הגולן כמו עוגה ל-5 חתיכות, אחת תהיה לאסד, אחת למורדים, אחת לכורדים, אחת להכוחות הסוריים הדמוקרטיים והאחרונה תהיה לארגון טרור תורן (פעם המדינה האסלאמית, אחרי זה תגיע תורה של תחריר א-שאם, לאחר מכן של אחראר א-שאם)!אם לא די בכך, נוכל להרגיע את הירדנים - להקים אימפריה של צינורות גז שיהיו במקום כל הממ"דים המוזרים, כי הרי כאמור - הצעתי למעלה לקרן החדשה לישראל היא להקים שלוחות בשם "הקרן החדשה לסוריה", "הקרן החדשה ללבנון" ולפתור את הסכסוכים שם בדרך זהה - וככה אין לנו איובים ולא צריך גבולות בני הגנה ולא נעליים! צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 12:58, 15 במרץ 2021 (IST)
אם אחת הולכת לכורדים אז אולי אין לנו איובים אבל יש לנו את יורשיהם. בערך הזה חסר פרק על שירכוה, אבל בערך עליו אפשר לראות שהוא נקרא אסאד ושצלאח א-דין נולד בתכרית. כאמור, איובים שאין לנו. Tzafrir - שיחה 13:48, 15 במרץ 2021 (IST)
, אבל ת'כלס עם מסכן - לצערי הסיכוי שתהיה להם מדינה עצמאית די אפסי.. צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 13:54, 15 במרץ 2021 (IST)
מעניין, שם מוזר, מי זה אסד?אף פעם לא שמעתי את השם הזה, האם זה פעיל זכויות אדם מוסלמי שגר בירושלים?תמיהה צאו להצביע – לא חשוב למי! • בברכה רבה דזרטשיחה 14:47, 15 במרץ 2021 (IST)
הקרן האנטי-ציונית הזו אינה ראויה לפרסום מצד ויקיפדיה. לגבי הכורדים - הם מפוצלים מדי מכדי להתאחד פעם אחת ולקבל עצמאות, וגם אם יעשו זאת, אחר כך יחזרו להילחם ביניהם. peledy - שיחה 17:17, 15 במרץ 2021 (IST)
אנונימי מדי, אתה רואה שצחקתי - תראה את הסרטוןן, מלבד הקטע בסוף שבאמת דוחף לפתרון הסכסוך זה היה יכול להיות מערכון קומי נהדר על עסקת המאה בארץ נהדרת אבל הקרן החדשה עשתה אותו. • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 17:18, 15 במרץ 2021 (IST)
אני יודע שאתה לא אוהב את הקרן החדשה, אבל אם יש לך זמן תראה את הסרטון וזה יעלה לך על הפנים לכל הפחות חיוך מטופש. גם אם זה לא ארץ נהדרת או סאטרדיי נייט לייב • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 17:29, 15 במרץ 2021 (IST)
מהניסיון שלי איתך, יש לך הומור טוב, אז אולי אצפה בסרטון בהמשך. אני סולד מהקרן הזו משום שהיא תומכת באנטישמיות החדשה (זו המתבטאת באנטי-ציונות), ולדעתי הזוי שיש יהודים בה, אבל אז אני מסתכל על גרטרוד סטיין (עוד פרוגרסיבית), ומבין שתמיד יהיו יהודים שיחבקו אנטישמים. peledy - שיחה 18:35, 15 במרץ 2021 (IST)
החלק הכי מגוחך בסרטון הזה הוא שהם חושבים שמשא ומתן יהיה יותר ריאלי מאשר התוכנית שמציע אורי אש-תמיד מהמכון הציוני לחשיבה רב שכבתית, בברכה שמיה רבהשיחה • ג' בניסן ה'תשפ"א • 19:53, 15 במרץ 2021 (IST)
יש פרטנר!הוא בקומה למטה • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 20:25, 15 במרץ 2021 (IST)
TheDesertboy, לפחות ההצעה הזו יותר ריאלית ממי שטוען שאבו מאזן רוצה שלום. peledy - שיחה 12:28, 17 במרץ 2021 (IST)
משעשע, אמנם לא פרס אוסקר לקומדיה הטובה ביותר - אבל עזוב את דעתך על קרן, נכון משעשע? • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 12:42, 17 במרץ 2021 (IST)

עקב הפופולריות של המשחק (המשחק היה, עד להתפוצצות הפרשה, המשחק השלישי המשוחק ביותר בקוריאה) הפרשה הגיעה אף למהדורות החדשות המרכזיות של ערוצי תקשורת בדרום קוריאה לרבות ה-SBS (רשות השידור הקוריאנית):

פלוס בעקבות חשיפת הנתונים שחקני המשחק דורשים לקיים כנס רשמי בנושא עם נציגי החברה לקראת הגשת תובענה ייצוגית כנגד החברה.

המידע שצורף כאן הוא בשפה הקוריאנית והידע שלי בשפה שואף לגוגל תרגום, אבל מי שרוצה לדעת ולעקוב אחרי הפרשה מוזמן להכנס ל-subreddit של המשחק באתר reddit שם יש משתמשים שמעדכנים על התפתחות הפרשה ודואגים להנגיש את המידע גם לשחקני הגרסא הגלובלית (כמוני) שגם כן נפגעו מהפרשה ועדיין דורשים תשובות מנקסון אמריקה שעד כה שומרת על עמימות מה בנושא. וזאת בערך הדרך היחידה שדרכה שחקני הגרסא הגלובלית יכולים להתעדכן בנושא כיוון שהפרשה עדיין לא היכתה גלים מחוץ לקוריאה ומזרח אסיה.

ב-namu.wiki (הויקי הגדולה ביותר בשפה הקוריאנית) יש סיקור מלא של הפרשה גם כן (אפשר לנסות לתרגם לאנגלית מגוגל תרגום למרות שהתרגום די דפוק).

זהו, מקווה שלמדתם דבר אחד או שניים לגבי התנהלות דפוקה של חברות עסקיות, ושהבעיה הזו אינה אנדמית רק לישראל, ומקווה שלמדתם קצת על כוחה של מחאת צרכנים. האם דבר דומה יכול לעבוד גם בישראל? שאלה מצוינת... TheStriker - שיחה 10:49, 10 במרץ 2021 (IST)

עדכון: נקסון קוריאה אישרו את דרישות השחקנים לכנס רשמי והם מתכוונים לקיים אותו באפריל (קישור לפוסט המקורי בקוריאנית בתוך הפוסט המצורף) TheStriker - שיחה 10:50, 10 במרץ 2021 (IST)
מעניין, בתור מישהו שבקושי משחק במשחקי מחשב זה עדיין מעניין, האם דרום קוריאה היא מעצמה של משחקים מסוג X ו-Y או רק מסוג X?סתם שאלה של הדיוט. בברכה רבה דזרטשיחה 12:05, 10 במרץ 2021 (IST)
ה"התמחות" שלהם היא בעיקר ב-MMORPGs חינמיים. הז'אנר הזה היה מאוד פופולרי לאורך שני העשורים האחרונים, ובלי שום קשר, אני לא מתאר לעצמי שיש גיימר שלא מכיר לפחות משחק אחד שיצא מדרום קוריאה (לדוגמא: מייפל סטורי, אמיו, FLYFF, גאנז, קומבט ארמס הישנים, Blade & Soul ו-Black Desert החדשים יותר, ועוד רבים נוספים) הם אלו שייבאו לז'אנר את המודל העסקי שנקרא Free-to-Play(בקיצור F2P) או Freemium במסגרתו המשחק מסופק בחינם אבל מוכר בתוכו חפצים (מפריטים קוסמטיים ועד חפצים שמסייעים להתקדמות השחקן) תמורת כסף אמיתי ובזכות זה אפשר להגיד שהיתה להם תרומה משמעותית לקידום הז'אנר. TheStriker - שיחה 13:53, 10 במרץ 2021 (IST)
אם ככה פורטנייט זה F2P, לא? בברכה רבה דזרטשיחה 14:07, 10 במרץ 2021 (IST)
מרגיש בור, אז סליחה על השאלות המטופשות בברכה רבה דזרטשיחה 14:07, 10 במרץ 2021 (IST)
בדיוק. TheStriker - שיחה 15:18, 10 במרץ 2021 (IST)
זה טמון עמוק בחברה הקוריאנית, אולי יותר מבכל מקום אחר. לפני 15 שנה אמרנו שבשביל לקבל הסכמה של אב קוריאני לצאת עם בתו, עליך לנצח אותו בסטארקראפט. טורנירים מקצוענים בסטארקראפט מילאו איצטדיונים. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 15:12, 10 במרץ 2021 (IST)
מזכיר לי את הפיאסקו של Counter-Strike: Global Offensive עם הימורים על סקינים וכל מיני חפצים וירטואלים, Valve חטפו על זה תביעות קשות, למרות שזה לא ממש אשמתם. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 10:26, 12 במרץ 2021 (IST)

זה רק אני, או שלפחות 40% מההשחתות בזמן האחרון קשורים ללהקה הזו? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 23:50, 16 במרץ 2021 (IST)

באופן לא מפתיע, הערכים עליה ועל כל החברים בה מוגנים. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 23:52, 16 במרץ 2021 (IST)
זו להקת בנים עם קהל מעריצים עצום, על אף שהם פורקו בעשור הקודם • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 12:42, 17 במרץ 2021 (IST)
דזרט, ידוע. אך לעיתים המתקפות על ערכים הקשורים אליהם נראות מאורגנות בצורה מחשידה. ראה לדוגמה את היסטוריית העריכות באל תדאג דארלינג. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 15:38, 17 במרץ 2021 (IST)

יבוא של מוות[עריכת קוד מקור]

כפי שלמדנו השנה מאוסטרליה ומניו-זילנד, סגירת נמלי התעופה לטיסות נוסעים היא שיטה יעילה ומוכחת למניעת התפשטותם של נגיפים קטלניים בעת מגפה עולמית. היום החליט בית המשפט העליון, בהושיבו את עצמו כבית המשפט הגבוה לבריאות העם, כי יש לבטל את מכסות הכניסה לישראל, ואף אסור לקבוע כל מגבלות עתידיות במקומן, לטובת חופש התנועה של ישראלים אחרים החיים בחו"ל. פסיקת בג"ץ, ככל שתיושם בפועל, מסכנת את חייהם של מאות אלפי ישראלים: ילדים בגילאי 0-16 שמקצתם סובלים ממחלות רקע, מחלימים מקורונה שיידבקו בזנים חדשים ומסוכנים יותר, קשישים המרותקים לבתיהם ולא הספיקו להתחסן, מטופלים המפתחים תגובה אלרגית לחיסון וסרבני חיסונים. ההחלטה מסכנת גם את מיליוני תושבי הגדה המערבית ורצועת עזה, שרובם אינם מחוסנים.

אומרים שנשיאה באחריות (אנ') אינה שגורה מספיק בתרבות השלטונית בישראל. ובכל זאת, שר הבריאות יכול לפטר מנכ"ל כושל, ראש הממשלה יכול לפטר שר בריאות כושל והציבור יכול לא להצביע לראש ממשלה כושל. לעומת זאת, במקרה הנדון מובטח שהשופטים אסתר חיות, ניל הנדל ויצחק עמית ימשיכו לכהן בתפקידם, בין אם פסיקתם תביא למותם של עשרה ישראלים ובין אם תהרוג אלפיים. לכן רציתי לשאול, במחילה: באיזו ערכאה משפטית יכולים קרובי הנספים לתבוע פיצויים בשל הנזק הבלתי הפיך שגורמת הפסיקה הנדונה? בתודה, ליאור पॣ • ה' בניסן ה'תשפ"א • 18:36, 17 במרץ 2021 (IST)

מאיפה הבאת את זה שאסור יהיה להטיל מגבלות עתידיות?
ואיפפ היה הזעם הקדוש הזה כשהממשלה לא סגרה תא נצל התעופה ואיפשרה ועודדה תיירות לדובאי, בשביל שנתניהו יוכל להתגאות ב"הסכם השלום" עם איחוד האמירויות? למרות שזה מה שהביא בפועל תחלואה בוריאנט, כשלא היה חיסון? עכשיו הוריאנטים האלה כבר פה, ומודבר רק על אפשרות היפוטטית.
אז היה מקום לסגור באופן זמני. אבל אי אפשר לנצח. צריך למצוא איזה איזון. והממשלה נכשלה בזה, כמו בעוד הרבה דברים במהלך הקורונה.
ובנוסף יש פה חשש שהדברים נעשו לא רק ממניעים עיניינים. ובפרט ממניעים של הטיית הבחירות. שלציבור מסויים נתנו להכנס, ומציבור אחר מנעו. emanשיחה 18:57, 17 במרץ 2021 (IST)
העמדה היא מקצועית, דברי פרויקטור הקורונה "זו החלטה מעוררת דאגה מכיוון שתאפשר כניסת וריאנטים מסוכנים ותחלואה רבה. עשינו צעדים רבים למנוע זאת, וחבל שאנחנו מציבים בסיכון את הנתונים המעודדים".[1] דרדקשיחה • ה' בניסן ה'תשפ"א • 20:24, 17 במרץ 2021 (IST)
הקלות בה מופרחת התיאוריה המופרכת שכביכול הכניסו חרדים לארץ בשביל להטות את הבחירות, ובפרט כשהיא נשמעת לא מפי חובבי קונספירציות, אלא דווקא מאנשים רציניים - מעוררת דאגה. כבר צייץ שרון עידן שיותר חרדים יצאו את הארץ מאשר נכנסו, אבל כשהספין חם ופופוליסטי את מי מעניינות העובדות. כבר יותר מסתבר לומר שגנץ התנגד לסגרים במטרה לדלל באוכלוסייה ובכך להגביר את סיכוייו לעבור את אחוז החסימה. הצורב - שיחה 01:36, 18 במרץ 2021 (IST)
ללא השוט של בית המשפט, הממשלה לא הייתה עובדת על כל הפתרונות האחרים והיינו נשארים עם מגבלות כניסה של 200 איש כל יום. מה שמעניין הוא שחובת הבידוד לא חלה על מחוסנים ועל מחלימים. אבל לא שמענו על מאמצים להקטין רק את כמות הלא מחוסנים / מחלימים.
דרך אגב, מקריאת פסק הדין למדתי שהעותק של צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) בוויקיטקסט לא מעודכן: שם מציינים בסעיף (2)ט שמחלימים ומחוסנים פטורים ואילו בעותק בוויקיטקסט: רק מחלימים (ובתוך כך: שאפו לוויקיטקסט: קראתי את פסק הדין, חיפשתי את את שם הצו וזו הייתה התוצאה הראשונה או השנייה). Tzafrir - שיחה 08:58, 18 במרץ 2021 (IST)
לשאלותיו של עמנואל:
  1. בכתבתה של אילת כהנא נטען כי ”(...) לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של הגבלות אלה במתכונתן הנוכחית לאחר פקיעתן בסוף השבוע הקרוב, וכן הגבלות חדשות על הכניסה לישראל והיציאה ממנה יבוטלו ככל שיוטלו”. בסעיף 32 להכרעת הדין (תחתית עמוד 20 בהעתק שפורסם במקומון העליון) מופיע נוסח חידתי יותר: ”אין מקום להאריך את תוקפן במתכונתן הנוכחית וכי ככל שיוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל (...), יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים”. אני לא עורך דין, אך מקריאת הגיגיו המטופשים של האפידמיולוג דמיקולו יצחק עמית בסעיף 10 לדבריו (עמוד 26, שם), נראה ששופטי העליון מצפים מפקידי משרד הבריאות לשכנע אותם מדוע פסיקתם מסכנת חיים. ובכן, זה לא תפקידם של פקידי משרד הבריאות. תפקידם בהקשר זה הוא להגן על בריאות הציבור, לא להעניק לשופטי העליון קורס בזק באפידמיולוגיה. זה בסדר גמור ששופטי העליון לא מצליחים להבין כיצד חדירת מאות נשאים בלתי מאותרים ביום עלולה להצית מחדש גידול מעריכי במספר החולים בישראל, ובלבד שלא יפריעו לרשויות המקצועיות המתאימות במדינת ישראל למנוע זאת.
  2. בעוד שבוע תעמוד לרשותנו הזדמנות נהדרת לבוא חשבון עם נבחרי הציבור שהקשו על הטיפול במגפה בהחלטותיהם השגויות. באותה הזדמנות נוכל להרחיק ממוקדי ההשפעה את אלה שהתכחשו לחומרת המצב, או פיזרו הבטחות סרק לריסון המגפה באמצעות בדיקות סרולוגיות בלתי אמינות. רק לא הבנתי איזה פתק שמים בקלפי אלה שמעוניינים ברשות שופטת עצמאית ואיכותית, שאינה מסכנת את שלום הציבור או את עצמאות הרשויות האחרות.
יום טוב, ליאור पॣ • ה' בניסן ה'תשפ"א • 10:25, 18 במרץ 2021 (IST)

על עלייתה של הונאת בחירות[עריכת קוד מקור]

הונאת בחירות הייתה דבר קיים בעולם מאז המצאת הדמוקרטיה, אבל לא במימדים גדולים מעבר לקולות של מקופחים מעדות המזרח שהצביעו 10 פעמים לבגין כי הם הרגישו מרומים, או שמאלנים שממש רצו שברק ינצח את נתניהו ב-99 או סתם תומכי טראמפ שהרגישו באמת ובתמים שביידן בובה של סין או של אובמה ומנסה לקחת את התפקיד מגדול הנשיאים של ארצות הברית, אבל זה שייך לעבר, בואו נדבר על היום, מרץ 2021 יו"ר הכנסת, מנושאי התפקיד הממלכתי ביותר בישראל אחרי נשיא המדינה טען כי עוזי פוגלמן, יו"ר ועדת הבחירות לכנסת העשרים וארבע מתכנן ומבצע הונאת בחירות ואדון לוין טען כבר לפני שבועיים שהוא "שובר שיא חדש של הטיית בחירות". ואז אני שואל, האם מדובר בטריק ושתיק ממבית מדרשו של הקמפיינר הטוב בשכונה או האם לוין טוען שפוגלמן, ביצע הונאת בחירות לפני הבחירות???האם התחילו להצביע החיילים, עכשיו אפשר להביע ביקורת על הונאת בחירות - אבל האם לוין נוסע בזמן?איך שבועיים לפני הבחירות הוא יודע שיש הונאת בחירות?? • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 20:52, 17 במרץ 2021 (IST)

שאלה נוספת, בחדשות 12 דני קושמרו הטוב והאהוב שאל את אביגדור ליברמן על מה שכתבתי, מה ליברמן עשה כניסיון להביא עליו מתלבטים?נתן לקצין הכנסת עצה בשידור חי "תכין את הכנסת, מבפנים ומבחוץ" ואז אני שואל, האם ליברמן באמת חושש שנתניהו ינסה לכבוש את משכן הכנסת כמו שטראמפ ניסה לכבוש את גבעת הקפיטול, למה הוא לא גאה בזה שהוא ייעץ לקצין הכנסת לפניי - הרי פניו של ליברמן, ברגע שקושמרו סיים את דבריו נראו באמת מודאגים, בין אם בגלל העימות על האמירה על הגייז ובין אם על הניסיון לכבוש את המשכן - אם הייתי ליברמן הייתי אפילו משקר, אומר "ייעצתי לקצין הכנסת לעשות X וY" וככה בעצם לבקש ממנו בשושו להכין את המשכן ואז מי שינסה לכבוש יגיד - פאק, הם בטח מוכנים!שאלה אחרונה, מי יתנדב - ייסע לליברמן בקמפיין ויהיה מחלוצי כתיבת הערך ההפגנות במשכן הכנסת (2021) ומגדיל ראש וכותב "הקרב למניעת גנבת המדינה ואפילו את לכו אתם! לכבוש בעצמכם את המשכן! ולאט לאט נקים קטגוריה,ככה, העורכים בויקיפדיה שלא רוצים את ש"ס ויהדות התורה בקואליציה מקבל תחומשת לקמפיין ש"הנה!!הם באמת רוצים דיקטטורה!!צריך לעשות כתב אישום רביעי על הסתה לאלימות ומרי אזרחי!!, גם העורכים שחושקים בממשלת ימין "מלא-מלא" מקבלים עזרה, הרי שבעזרת הערך יגייסו עוד חיילים, רכבים, טילים ושות' בשביל המאבק, גם פירנסו יפה יפה את קצין הכנסת והכי חשוב - הוספנו ערך. • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 21:04, 17 במרץ 2021 (IST)
רוב מה שכתבת בסעיף הראשון לא נראה נכון. בפרט, הטענה שמופיעה בקישור שהוספת אינה "הונאת בחירות". מדובר שם על "הטיה" (בבסיס הטענה להטיה איזה פסקדין שאומר שלבבה מותר או אסור להופיע בטלוויזיה. פס"ד כזה לא יכול להיקרא "הונאת בחירות" אפילו בבית המשוגעים של הפוליטיקה הישראלית). גם ההשמצות שלך כלפי מקופחים, שמאלנים, ואפילו תומכי טראמפ מחוסרות יסוד. בישראל נשמעו בעבר האשמות בהונאת בחירות, ואלו כוונו בדרך כלל נגד מה שמכונה בסלנג המקומי "מגזרים" - הן החרדי והן הערבי. גם הטענות הללו מפוקפקות (מה שלא אומר שאין בהן ממש. זה כן אומר שאין לקחת האשמות כאלו על פניהן כעובדות, בייחוד כשמדובר בהיקף התופעה). בכולופן נראה ששאלתך מבוססת על הנחה מובלעת ש"הטיה" ו"הונאה" זה אותו דבר (או היינו הך), והנחה זו שגויה. קיפודנחש 22:13, 17 במרץ 2021 (IST)
מדובר בטענות לאפליה, ולגבי טראמפ, אנחנו כבר יודעים שזה שקר שהוא ניסה לכבוש את הקפיטול אגסי - שיחההטיות יש לתקן 22:21, 17 במרץ 2021 (IST)
איך קוראים לתבנית הזו שמזכירה כי בוויקיפדיה יש מלא ערכים לכתיבה ואין טעם לבזבז את הזמן על דיוני סרק? או זאתי שמוזכר בה אסון החמצן? חיפשתי ולא מצאתי. ניב - שיחה 23:46, 17 במרץ 2021 (IST)
{{לכו לכתוב ערכים}}. אסון החמצן לא זכור לי אבל חיפשתי דפים שמקושרים אליו ממרחב התבניות ומצאתי את {{לכו ללמוד}}. Tzafrir - שיחה 08:36, 18 במרץ 2021 (IST)
קיפודנחש, אני הייתי ציני ולא באמת האשמתי אף מגזר בהטייה - הייתי בטוח שזה היה מובן שצחקתי. אגסי, אתה באמת חושב שהייתי רציני בדבריי?. הוא גם רמז משהו על הונאת בחירות אתמול, אבל משום מה לא מצאתי את זה. • צאו להצביע – לא חשוב למי! • צאו להצביע – לא חשוב למי! • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 11:22, 18 במרץ 2021 (IST)
אגסי כי התיוג לא עבד, שוב - כל מי שנפגע או לא הבין את הבדיחה. צחקתי, הייתי בטוח שסימנתי הקריאה והציניות שבדבריי היה ברורים • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 11:23, 18 במרץ 2021 (IST)

חשבון טוויטר[עריכת קוד מקור]

ראיתי שיש בטוויטר חשבון, שמתיימר לייצג את ויקפדיה העברית. מי עומד מאחורי זה? לַבְלוּב📳 • ה' בניסן ה'תשפ"א • הבחירות שלפני הבחירות החמישיות21:19, 17 במרץ 2021 (IST)

משתמש:Tamir Kalman בטח יידע. ‏עמיחישיחה 21:21, 17 במרץ 2021 (IST)
זה חשבון טוויטר שנפתח לפני שלוש שנים ומופעל על ידי כמה מתנדבים. החשבון מתמקד בהנגשת סטטיסטיקות ועובדות מעניינות לקהל בטוויטר שקשורות לוויקיפדיה. דרכו גם עונים לפעמים לפניות של גולשים ששואלים שאלות שקשורות לוויקיפדיה. מדי פעם מעלים גם תכנים בנוגע למיזמים שמפעילה עמותת ויקימדיה בישראל. תמירשיחהנפתחים לעולם 21:55, 17 במרץ 2021 (IST)
לחשבון יש 4,564 עוקבים,, והוא עוקב אחרי 45 חשבונות, ובהם חברת החשמל ויעקב ברדוגו אגסי - שיחההטיות יש לתקן 22:14, 17 במרץ 2021 (IST)
אני מתנגד להמשך הפעלתו במתכונת הנוכחית!
  • המשתמש מפעיל חשבון הטוויטר צריך להיות חשוף בפני הקהילה.
  • צריך ליצור דף: ויקפידיה:ציוצים שבו יופיעו כלל הציוצים שהחשבון מצייץ.
  • משתמשים (בדוקי עריכות) יוכלו להציע הודעות דוברות, באמצעות הוספת ציוץ בדף או באמצעות דף השיחה.
  • החשבון ישמש אך ורק למטרת הדוברות, ולא למעקב אחרי אישים או גופים כלשהם.

כל עוד לא יבוצעו השינויים ברוח זו לדעתי השימוש בחשבון אינו לגיטימי. לַבְלוּב📳 • ה' בניסן ה'תשפ"א • הבחירות שלפני הבחירות החמישיות23:39, 17 במרץ 2021 (IST)

לפחות החשבון פעיל. הצטרפו כעת 25 עוקבים חדשים. לעומת זאת,
חשבון ויקימדיה ישראל עם 1,409 עוקבים הפסיק לצייץ ביוני 2019. ויש גם חשבון ביתא ישראל ויקיפדיה עם 7 עוקבים שהפסיק לצייץ ב-2019. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 01:00, 18 במרץ 2021 (IST)
הדרך היעילה ביותר לחנוק יוזמות היא לקבוע כללים נוקשים. אני מציע לך שתשקיע זמן ותצטרף לצוות (צוות? או אולי אדם בודד עם אפס זמן פנוי להשקיע בזה?), תנסה להבין איך זה עובד, תשנה מה שאפשר, ואז אולי תציע כללים מחייבים. Tzafrir - שיחה 08:43, 18 במרץ 2021 (IST)
משונה. כל הציוצים בדף הטוויטר הזה מועתקים מדף הפייסבוק של מיזם ביתא ישראל בוויקיפדיה. אבל רוב הפרסומים בפייסבוק לא מופיעים בטוויטר. אני מניח שמדובר באינטגרציה ישנה בין פייסבוק לטוויטר שנשברה עם הזמן, וזוכה בהתאם לתהודה אפסית. ליאור पॣ • ה' בניסן ה'תשפ"א • 10:37, 18 במרץ 2021 (IST)

תמונות נדירות של ארץ ישראל מתקופת מלחמת העולם הראשונה[עריכת קוד מקור]

בבלוג הספרנים של הספרייה הלאומית: פריץ גרול היה קצין גרמני שנשלח לארץ ישראל בשיא מלחמת העולם הראשונה במטרה לסייע לכוחות העותמאניים. על הדרך, הוא צילם את הנופים, הערים והאתרים המיוחדים בארץ: מהקרקע ומהאוויר. ראו צילומים בקישור קצין, טייס, צלם: האיש שצילם לראשונה את ארץ ישראל מהאוויר. Geagea, זכויות היוצרים פגו. מה דעתך על מבצע העלאה? חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 05:40, 18 במרץ 2021 (IST)

גיאה, אשמח אם תבדוק אם ביצעתי נכון את ההעלאה. בתודה, יאצקין52 - שיחה 08:56, 18 במרץ 2021 (IST)
יאצקין52, במחילה, הקבצים הועלו ללא תבנית רישיון, ללא קטגוריה בכלל, ללא תיאור מספיק וללא קישור למקור. הצלחתי לתקן. אגב, השם שלי הוא גיאה. Geagea - שיחה 11:24, 18 במרץ 2021 (IST)
לא הוספתי רישיון PD-ISRAEL כי חלק מהתמונות לא צולמו בארץ ישראל, אז הנחתי שמתאים להם רישיון אחר. לעניין הקטגוריה אכן לא הוספתי, היה רשום לי לא חובה. קישור למקור, אין לי מושג איך מצרפים ואיפה. אינני בקיא בכל חוקי ויקיקומונס, אולי כדאי לעשות דף הסברים מפורט על מנת שאמנע מכך בפעם הבאה. תודה על כל התיקונים. יאצקין52 - שיחה 12:00, 18 במרץ 2021 (IST)
יאצקין, ללא קטגוריה, מי ימצא את התמונות האלה? זה שטכנית אפשר להעלות בלי קטגוריה, לא אומר שזאת הדרך הנכונה להעלות. ואפ לא יודעים את הרישיון, שואלים. ולא מעלים.אם לא יודעים. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 13:21, 18 במרץ 2021 (IST)
תודה חנה, אני חושב שהחוקים של ויקיקומונס נורא נוקשים ואינם ידידותיים למשתמש, הפעם האחרונה שהתעסקתי עם המיזם הזה, הייתה לפני כ-5 שנים. וגם אז הסתבכתי. אין לי ניסיון עשיר בתמונות כמו שלך יש. את מוזמנת תמיד לעזור, בברכה יאצקין52 - שיחה 13:45, 18 במרץ 2021 (IST)
יאצקן, שני דברים שתמיד תקפיד עליהם. דבר ראשון תבנית רישיון. פעם עוד היה אפשר לכעוס אם מחקו קובץ ישן ללא תבנית רישיון. ללא תבנית רישיון זה כמעט בוודאות למחיקה. ודבר שני הוא קישור למקור. הרי לקחת את התמונות ממקור מסוים אז תקשר אליו, שאם מישהוא ירצה בכל זאת לבוק יוכל ללכת למקור. כשמעלים קבוצה גדולה של קבצים יש תמיד יתרון בקטגוריה לכולם. אפיל קטגוריה במרחב האישי (uploads by יאצקן, 2021). יש כלים לטיפול בקבצים אם הם מרוכזים בקטגוריה אחת.
באופן כללי אם חלק מהקבצים לא צולמו בארץ ישראל צריך למצוא את תבנית הרישיון המתאימה. עדיף לטעות מאשר לא להוסיף תבנית רישיון כלל. Geagea - שיחה 13:53, 18 במרץ 2021 (IST)
לא ממש הבנתי איך מוסיפים קישור עם טקסט בתיבת המקור. האם זה כמו בויקיפדיה עם [ בהתחלה ו-] בסוף? או שאני צריך להוסיף קישור בלבד בלי טקסט ובלי סוגריים? אני מצרף תמונה
יאצקין52 - שיחה 16:09, 18 במרץ 2021 (IST)
אפילו לא צריך סוגריים מרובעות. פשוט העתק הדבק של הקישור. הכי פשוט. Geagea - שיחה 17:01, 18 במרץ 2021 (IST)
כיצד מאתרים את התמונות האלה בוויקימדיה? לאיזו קטגוריה שויכו כולן?Oyשיחה 17:05, 18 במרץ 2021 (IST)
Category:Photographs by Fritz Groll. ‏Geagea - שיחה 17:08, 18 במרץ 2021 (IST)

מכל העולם מתקשרים[עריכת קוד מקור]

במפגש פסגה מחודש של בני מחזור התיכון, עלינו עם לילה לשיחות ווידאו אקראיות ב-"OmeTV" עם אנשים מרחבי העולם. פגשנו בשני צעירים בני 19 מגרמניה, והם סיפרו לנו בייאוש על כישלון מבצע החיסונים המקומי והחשש האדיר בציבור מהתחסנות בעקבות כשלי התרכובת של אסטרהזינקה. עוד לפני שהספקתי לומר אפילו מילה אחת על ישראל, הם שיתפו אותי בהתלהבות ובשקיקה על ההערצה המקומית, והעולמית, של מבצע החיסונים הישראלי. יתרה מזאת, הם ידעו לומר לי כי הרוס המוחלט של האוכלוסייה הבוגרת כבר התחסן וכי אנחנו הראשונים בעולם לצאת לשגרה כמעט-מלאה. אינני מתומכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא הצבעתי לו מעולם ולא אצביע לו לעולם, אבל הוא צודק – התקשורת הישראלית מגמדת את הישגיו ואף מזלזלת בהם, ובאמת באמת מכל העולם מתקשרים. אפשר לאהוב את האיש ואפשר גם לשנוא אותו, אבל מגיע לו מלוא הקרדיט על הבאת החיסונים. זה לא שיש לי איזשהו ספק שראש ממשלה אחר לא היה מצטיין בהבאת חיסונים, אני בטוח לחלוטין – ראש ממשלה אחר לא היה מביא חיסונים, ולפחות לא בכמויות האדירות הללו. מו סיזלאקהטברנהלכו להתחסן, זה מציל חיים 09:52, 18 במרץ 2021 (IST)

לא כדאי כעת לעסוק כאן בנושא פוליטי ישראלי טעון בסמוך לבחירות. אבל ראוי לציין שוויקיפדיה העברית, צועדת בעקבות התקשורת הישראלית המוטה, ומגמדת את חלקו של דונלד טראמפ, שפעל במהירות לפיתוח חיסונים בחברות רבות, כולל דחיפה לצעד חסר תקדים- ייצור המוני של החיסונים בטרם הם אושרו, בכך שאפילו לא מציינת בערך שלו כי הוביל את מבצע מהירות שיא. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:58, 18 במרץ 2021 (IST)
צריך לראות את הרקורד של נתניהו בנושא הקורונה בצורה מפווכחת ועיניינית. ושני הצדדים צריכים להודות שהרקורד מעורב.
קודם כל, צריך להודות על מזלנו שהוא לא פלירטט עם הכחשת קורונה כמו חבריו בעולם טראמפ ובולסנרו.
זה, עם האופי הלחוץ הטבעי שלו גרמו לזה שהגל הראשון נקטע באיבו.
אבל אז התחילו להתגלות הצדדים היותר בעייתיים. חוסר הניהול בכל מיני דברים שדורשים עבודת צוות, חוסר ההצלחה לדאוג למי שנפגע כלכלית, שגרם לפתיחה מואצת של המשק. והערבוב הפושע לש שיקולי בריאות הציבור בשיקולים פוליטיים ואישיים. אז הוא מיהר לנהל "חגיגות סיום קורונה" (עם סרטון ה "תעשו חיים חיים!") ופתיחה מופקרת לפני שמוקמת הממשלה החדשה עם כחולבן, בשביל שכל הקרדיט על הפתיחה יהיה רק שלו. (מה שהוביל לכך שכחולבן ועוד גורמים כמו יפעת שאשא ביטון ניסו להתחרות בו אחרי זה, והתנהגו בצורה עוד יותר מופקרת). שוב ושוב הוא נכנע להנהגה החרדית שלא התביישה לשים מקלות בגלגלים של המאבק בקורונה בגלל שיקולים מגזריים. השימוש שלו ושל מקורביו בקורונה בשביל לנסות לדכא את ההפגנות נגדוף ששחק את אמון הציבור.
ואז הגיענו למזלו לשלב של החיסונים. ובהחלט מגיע לו קרדיט על כך. אבל לא רק לו. הקרדיט הראשי מגיע למערכת קופות החולים שלנו, שהוקמה עוד לפני קום המדינה, ושהיא מערכת הבריאות בקהילה מהטובות בעולם. בזכותה היה לישראל מה "למכור" לפייזר תמורת העדיפות שהיא נתנה לנו במתן החיסונים. ונתניהו ידע למכור את זה הייטב. כי בסופו של דבר זה המקצוע שלו - איש מכירות. זה מה שהוא יודע לעשות. לטוב ולרע.
וחבל שהוא הורס את זה שיכולתי לתת לו קרדיט, עם זה שלא רק שהוא לוקח את הקרדיט רק לעצמו באופן מוגזם, הוא ם משתמש בזה לצרכים פוליטיים בצורה לחלוטין בלתי ראויה בזה שהוא השתמש בסיסמה של מבצע החיסון גם כסיסמה של הקמפיין הפוליטי, וכשאסרו את זה עליו, הוא התחכם. emanשיחה 11:49, 18 במרץ 2021 (IST)
בנוגע לטראמפ, לא צריך לסמוך על השקרים של הארץ ו-NYT, ושות', שמביאים באופן סלקטיבי כמה אמירות של טראמפ שנועדו להרגעה, מתוך אלפי שעות דיבור, ומוצאים אותן מהקשרן, אלא לקרוא בערך של טראמפ, שהוא הורה להגביל את הכניסה מסין כבר בסוף ינואר, כשביידן אמר שזה שנאת סינים, ובערך מבצע מהירות שיא שהמבצע החיסונים התחיל לקרום עור וגידים כבר בתחילת מרץ, וגם ניתנה הנחייה להתחיל בייצור המוני של החיסונים הרבה זמן לפני אישורם, ולכן יש בעולם חיסונים אמריקאים ולא אירופים. וגם אין חיסון ישראלי באופק. לדעתי, אם טראמפ לא היה מאשר, ישראל לא הייתה יכולה לקנות חיסונים מפייזר, כי הייתה לטראמפ סמכות לחייב את החברות האמריקאית לספק את החיסונים תחילה לאמריקאים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:59, 18 במרץ 2021 (IST)
הדיון פה הוא לא על טרמפ, ובכל זאת זו פעם שניה שאתה מכניס אותו לפה בדיון הזה. וזו לא מקרה ראשון. זה מפריע. אנא הפסק. emanשיחה 14:09, 18 במרץ 2021 (IST)
משתמש:Eman, הניתוח שלך מאד מדויק, אוסיף גם שנתניהו מתעלם לחלוטין מנושא המתים. מעל 6,000 מתים, ונתניהו מפרסם חוזרים לחיים. המתים לא חוזרים לחיים. לנתניהו אין כל עכבות. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 14:30, 18 במרץ 2021 (IST)
האמת שגם פה, הרקורד מעורב. כן, היו מדינות שהצליחו יותר להתמודד עם הקורונה, אבל היו מדינות שבהן זה היה הרבה יותר גרוע. emanשיחה 14:39, 18 במרץ 2021 (IST)
The Turtle Ninja איך אתה יודע שראש ממשלה אחר לא היה עושה את זה באותה צורה או אף טוב יותר? הכל ספקולציות.
ותיקון טעות, אנחנו ממש לא הראשונים שחוזרים לשגרה. באוסטרליה, ניו זילנד, קוריאה הדרומית, סין ועוד מדינות רבות לא היו סגרים והגבלות בכמויות ובאורכים שהיה אצלנו כולל הפעלה כמעט מלאה של כל הכלכלה של המדינה. אז זה נכון שאנחנו יוצאים לפני רוב מדינות אירופה וארצות הברית אבל זה ממש לא כל העולם.
אחרי ההסתייגויות, אז אני נוטה להסכים איתך שראש הממשלה דחף את נושא החיסונים עם כל "התותחים הכבדים" אבל לא מסיבה הרבה פחות הירואית ממה שאפשר לדמיין. ראש הממשלה הבין כבר בתחילת דצמבר שיהיו בחירות בחציון הראשון של 2021 (70% מהמדינה הבינו כבר אז שהוא לא מתכוון להעביר תקציב) והוא הבין שרק אם יהיו חיסונים והתחלת חזרה לשגרה עד לבחירות יהיה לו סיכוי להישאר ראש ממשלה. יצר ההישארות שלו בראשות הממשלה היא מה שגרמה לו לפעול מהר בתחום הזה. חבל שרק יצר ההישרדות הפוליטית שלו היא מה שמפעיל אותו כי לרוב הוא לא מקבל החלטה עד שהוא ממש חייב. לכן הוא המתין עם הסגר השני, לכן תוכנית הרמזור שהיתה מוכנה חודשים לפני שהופעלה בפועל לא הופעלה בזמן (אי שם ביולי-אוגוסט), לכן לא מתקדם כלום בפן המדיני או הכלכלי מאז שהוא ראש ממשלה (אפשר להתווכח אם הוא היה שר אוצר טוב או לא, אבל זה היה לפני 18 שנה)
אני חושב שהגיע הזמן לראש ממשלה שיהיה מוכן לקבל החלטות קשות גם אם הוא יטעה לפעמים. זה עדיף על מישהו שלא מסוגל/רוצה/יכול לקבל החלטות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:49, 18 במרץ 2021 (IST)
בעצם, אם חושבים על זה ובלי להיכנס ל"נתניהו - המקצץ הלאומי" או "לפיד, שר האוצר הכושל ביותר" - 3 מהמועמדים לראשות הממשלה, יאיר לפיד, בנימין נתניהו ונפתלי בנט החזיקו בתיקים כלכלים (בנט בתיק הכלכלה, נתניהו ולפיד היו שרי האוצר). סער, היה "רק" שר הפנים. • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 18:03, 18 במרץ 2021 (IST)

עזרה בבאנר Central Notice בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,

אנחנו עובדים בעמותה על קמפיין לוויקיפדיה שיעלה לקראת יום ההולדת ביולי. הקמפיין יהיה מגניב וכיפי ויכלול ניפוץ מיתוסים מוכרים בזכות ויקיפדיה, שבערך עליהם כתובה האמת. מיתוסים כמו שמארי אנטואנט לא אמרה "אם אין לחם תאכלו עוגות", לסלרי אין ערך קלורי שלילי ועוד ועוד (נתתם לי אז עוד רעיונות... תודה לכל מי שעזר).

נרצה להגיע לקוראי ויקיפדיה דרך הבאנר למעלה ה-Central Notice, שכדי לעשות אותו צריך להשתמש במדיה וויקי, ובזה לצערי אין לי ידע...

אז האם יש כאן מישהו שיוכל לעזור לנו בעיצוב ותכנות הבאנר? נשמח מאוד לעזרה בנושא Gitit- WMIL - שיחה 17:57, 16 במרץ 2021 (IST)

הבאנר הוא דף ויקי רגיל, כך שתוכלי לעצב אותו כרצונך בדף טיוטה שלך, ורק לקראת פרסומו תבקשי העברה לדף מדיה ויקי המתאים. דוד שי - שיחה 11:59, 17 במרץ 2021 (IST)
תודה דוד שי, זווית חדשה להסתכלות על האתגר! תודה Gitit- WMIL - שיחה 13:05, 18 במרץ 2021 (IST)
Gitit- WMIL, הנה דוגמה: משתמש:דוד שי/Sitenotice. דוד שי - שיחה 07:13, 9 באפריל 2021 (IDT)
תודה רבה דוד שי, אסתכל לראות איך עשית Gitit- WMIL - שיחה 11:13, 9 באפריל 2021 (IDT)

אחרי 20 שנה, ויקיפדיה תתחיל לדרוש תשלום על שירותיה[עריכת קוד מקור]

מתוך הכתבה: "השירות יכלול גישה חופשית לכל הערכים בצורתם הערוכה, הנקייה והמעודכנת ביותר (עם מינימום טעויות בערכים ואחרי עריכה מדוקדקת יותר), ועבודה משותפת מול ויקיפדיה כדי לעבות ערכים אותם החברות מבקשות לקדם." yinonk - שיחה 16:40, 18 במרץ 2021 (IST)
לא הבנתי. נצטרך לשלם כדי לראות עריכות בתשלום? אם כן, הסתפק בגרסה החינמית ללא עריכות בתשלום.
נ.ב. אתם מוזמנים לתרגם את הדפים במטא שצפריר קישר אליהם, זה יאפשר לקורא העברי להבין את הכתוב בצורה טובה יותר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:51, 18 במרץ 2021 (IST)
לא הבנתי גם, מה בעצם משתנה? • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 17:40, 18 במרץ 2021 (IST)
הסבר זריז: גוגל, אמזון וחברות אחרות נסמכות על ויקיפדיה, לדוגמה בתיבת המידע בחיפוש גוגל ובעוזרים קוליים. המיזם הזה מכוון לתת להן שירות ברמת של חברה, עם תמיכה ועם אבטחת איכות המידע וגישה מהירה, בתשלום. זה חלק מהיעדים האסטרטגיים לשנת 2030, של שיפור השירות למשתמשי צד שלישי, וגיוון מקורות ההכנסה. לוויקפד הממוצע ולקורא הממוצע זה לא ישנה דבר. מתניה שיחה 17:52, 18 במרץ 2021 (IST)
בהערת אגב: בכל פעם שאני קורא כתבה בעיתונות בנושא שאני מבין בו, אני נחרד מהרדידות וחוסר ההבנה המוחלט, אני תמיד מקווה שזה לא המצב בנושאים שאני לא מבין בהם, אבל קשה יותר להעלים עין עם הזמן. מתניה שיחה 17:54, 18 במרץ 2021 (IST)
קריאת הכתבה השגויה הזו עלתה לי בדמי מנוי. האם אני יכול לתבוע החזר של דמי המנוי? פיצוי על בזבוז הזמן שלי? דוד שי - שיחה 18:06, 18 במרץ 2021 (IST)
אתה יכול לתבוע, אבל לא תקבל (וחוץ מזה תצטרך לשלם הוצאות) !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 18:33, 18 במרץ 2021 (IST)
כותרת מטעה, זו תופעה שגרתית בעיתונות לא אמינה. במקומות אחרים פרסמו כותרת נורמלית, שוויקיפדיה תגבה כסף מהביג טק (אנ') אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:36, 20 במרץ 2021 (IST)

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילום - זוכה בינלאומי![עריכת קוד מקור]

גלישת עננים למכתש רמון

שלום לכולם!

אנו שמחים לבשר לכם שהתמונה הזוכה במקום הראשון בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילום הגיעה למקום שמיני בתחרות הבינלאומית!

רכזי התחרות: לליב ו-Ovedc

איזה תמונה מרשימה! י.חדברו איתי!מיזם הרכבים • ו' בניסן ה'תשפ"א • 16:10, 19 במרץ 2021 (IST)

בוקר טוב לכולם! פתחתי מיזם חדש אתמול בנושא מכוניות אשמח שכל מי שיש לו ידע וגם בלי ידע יבוא להצטרף. אשמח מאוד י.חדברו איתי!מיזם הרכבים • ו' בניסן ה'תשפ"א • 08:56, 19 במרץ 2021 (IST)

אני לתומי, עשיתי גוגל על שמות של חברי כנסת עתידיים (לפי הסקרים -כמו איתמר בן גביר, גלית דיסטל-אטבריאן, שמחה רוטמן, גלעד קריב, מאזן גנאים ועוד כמה שלראשונה יכנסו לבית המחוקקים כחברי כנסת ולא כחבר בארגון X, מייסד התנועה Y או עורך הדין של ארגון Z) ואני משום מה נפלתי על כתבה (אין לי שמץ איך החיפוש "בן גביר על ויקיפדיה" אבל לא נורא) הביאו אותי לשם, שמדברת על "תעשיית "שיפוץ" הערכים באינציקלפודיה המקוונת, כך שישרתו את האינטרסים של אנשי ציבור ועסקים עם שלדים בארון" - אם הבנתי נכון, יש גם יד ישראלית בדבר. מה אתם חושבים על ה"תחקיר"? • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 16:08, 19 במרץ 2021 (IST)

צריך לפקפק בכל "תחקיר" שנוגע לפוליטיקה. גם גוגל מטה מידע פוליטי, וזה הרבה יותר חמור. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:27, 19 במרץ 2021 (IST)
גוגל לא שוכרת אנשים כדי שישפצו ערכים. מוזכר שם שהם היו קבלני משנה של חברת בל פוטינגר (אנ') שפעלה בתחום שיפוץ המוניטין אבל התמוטטה בקול רעש גדול כשהתבררו השיטות שבהן בחרה כדי לפעול למען משפחה עשירה מאוד ומקורבת לשלטון בדרום אפריקה תוך כדי יצירת מצג שווא ושיסוי עדתי (בלי שום קשר לוויקיפדיה. בקנה מידה גדול בהרבה). חברת בל פוטינגר התרסקה בעקבות השערורייה. Tzafrir - שיחה 16:58, 19 במרץ 2021 (IST)
ויקיפדיה זה לא מרכז העולם. יש הרבה גורמים שמשפצים מידע בוויקיפדיה או בתקשורת. כל אנשי יחסי הציבור מטים מידע. גוגל עושה דברים יותר גרועים, מטה את תוצאות החיפוש לטובת מקורות שתומכים באג'נדות מסוימות אגסי - שיחההטיות יש לתקן 17:33, 19 במרץ 2021 (IST)
בקיצור: יש דיווח על בעיה. אתה ראשית כל מזלזל בדיווח בלי לבדוק אותו. אני מצביע על פרטי הדיווח ואז אתה אומר שזה לא נורא כי יש דברים גרועים יותר (ושוב: ללא ביסוס. וכל פעם שאתה מצביע על דוגמה, מסתבר שהיא מופרכת. אבל זה לא מפריע לך לחזור על ההשמצה שלך כחלק מחתימתך).
ואף על פי כן, יש לנו ויקיפדיה נהדרת! Tzafrir - שיחה 00:05, 20 במרץ 2021 (IST)
צריך לפקפק בכל תחקיר שיש לו קשר מסוים לפוליטיקה האמריקאית, ראינו שפרסמו מדי יום סיפורים מפוקפקים ומסולפים. לגבי הטיות, הנה היום נשבר עוד שיא הצביעות של התקשורת הישראלית. ביידן נפל 3 פעמים, דבר שהוא חסר תקדים לכל פוליטיקאי ובטח לנשיא, ומטיל ספק לגבי בריאותו של הנשיא, אבל כלי התקשורת והעיתונאים הישראלים לא מצייצים בטוויטר בנושא. זה הופיע בסוף המהדורה של חדשות 12, אבל כאשר טראמפ התנהל בכבדות בסוף נאום ארוך, זה זכה לניפוח ענק גם על ידי יונית לוי. כמובן שהסתירו מאיתנו שביידן אמר לפני כן "הנשיאה האריס ואני". וגם פוקס טוענים שהתקשורת האמריקאית התנהגה בצביעות בשני המקרים. הדף שלך כולל טענה סתמית אחת בלבד בניסוחים שונים, שלא הצגתי ראיות, למרות שהצגתי בדפים השונים בוויקיפדיה הוכחות טובות. אם תאשר לי אני אגיב בדף שכתבת בחתימתך, או בדף השיחה שם. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 01:04, 20 במרץ 2021 (IST)
ככה אתה מזלזל בבדיקה רצינית שנעשתה, רק בגלל שהיא משיקה קצת לפוליטיקה אמריקאית? אני מקווה שתוכל להתייחס ברצינות לעובדות שאביא לך, אחרת אין טעם בדיון. בכל מקרה: אתה מוזמן להגיב שם בדף השיחה. יש לנו ויקיפדיה נהדרת!. Tzafrir - שיחה 01:17, 20 במרץ 2021 (IST)
אני לא מפקפק בכך שיש גורמים חיצוניים שמנסים להטות ערכים בדרכים שונות, אבל זה לא כל כך קריטי, כי לרוב העריכות שלהם משוחזרות. בנוסף, זה שולי יחסית, לנוכח העובדה שעל פי במבחן התוצאה, עורכים בכירים בוויקיפידה מטים ערכים פוליטיים, וחמור מכך, שאת ההטיות שלהם לא משחזרים. ולמה אתה מבטל את דעתו בנושא של לארי סנגר ממיסדי ויקיפדיה? אגסי - שיחההטיות יש לתקן 14:03, 20 במרץ 2021 (IST)
הדו״ח המקורי בוויקי האנגלית (סוף ספטמבר 2020). הכתבות בנושא בזמן ישראל וב־Times of Israel הן מתחילת נובמבר 2020. אחד הדברים המעודדים שם הוא שגם לחברה הזו עם המשאבים הרבים לא הייתה יכולת להטות סתם כך ערכים ולכן הם התמקדו בשיפור / ניפוח מידע חיובי בערכים קשורים. Tzafrir - שיחה 16:44, 19 במרץ 2021 (IST)
זו הטיה זניחה יחסית, שלא ממש מסובך לאתר ולבטל אותה. את ההטיות הגדולות והאמיתיות לא מתקנים שם. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 17:40, 19 במרץ 2021 (IST)
אגסי היקר, למה אתה מתריע על כך בכיכר העיר של ויקיפדיה העברית השולית ? אולי תכתוב על כך מאמר בכלי תקשורת רב תפוצה בשפה האנגלית ותזהיר את המוני קוראי האנגלית מההטיה המסוכנת של ויקיפדיה האנגלית ? אגב, ראו את הכתבה מאתמול בסלייט, כאן: Non-English Editions of Wikipedia Have a Misinformation Problem. צחי לרנר - שיחה 18:39, 20 במרץ 2021 (IST)
יש מומחים גדולים ממני לוויקי האנגלית, שכתבו בנושא ובהם לארי סנגר ואחרים. חשוב לי שנתקן את ההטיות שנוצרו בוויקי העברית, עקב תרגום הערכים משם, או תוספות שהוספו בהסתמך על תקשורת ישראלית או אמריקאית מוטים אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:46, 20 במרץ 2021 (IST)
באנגלית יש ערך Ideological bias on Wikipedia וגם ערך Media bias in the United States וגם קטגוריה Category:Criticism of Wikipedia וגם Notability in the English Wikipedia. צחי לרנר - שיחה 19:00, 20 במרץ 2021 (IST)
עכשיו ראיתי בוושינגטון פוסט את הכתבה הבאה: Far-right sources on Facebook get more engagement than any other political posts, study finds. צחי לרנר - שיחה 23:18, 22 במרץ 2021 (IST)

אז איך יעקב אביטן השר לשירותי דת, ניצל טקס הנחת אבן פינה לבית כנסת בנשר, לתעמולת בחירות[עריכת קוד מקור]

רועי לוי נואם בטקס הנחת אבן הפינה לבית כנסת מגן דוד בנשר. בשורה הראשונה: אביטן, בן צור ויצחק לוי

ביום חמישי ה-18 במרץ 2021 התקיים בנשר טקס הנחת אבן פינה לבית כנסת על שמו של דוד עמר ראש העיר המיתולוגי של נשר. בטקס שאירח ראש העיר נשר רועי לוי נכחו בנוסף ליעקב אביטן, גם סגן שר הפנים יואב בן צור וכן יצחק לוי רב בעיר נשר. הלכתי לצלם את הטקס וגם לצלם את תמונותיהם של יואב אבן צור ויצחק לוי שלא הייתה להם תמונה בוויקיפדיה. בטקס נאמו: יצחק לוי, רועי לוי, יואב אבן צור ואחרון יעקב אביטן. האחרים כיבדו את הטקס ודיברו על חשיבותו של בית הכנסת, ועל הקורונה והשפעתו על התפילה. היחיד שהייתה לו החוצפה להקדיש זמן בולט בנאומו לתעמולת בחירות היה אביטן, שלא התבייש לפאר ולשבח את אריה דרעי ואת בנימין נתניהו באירוע כזה. בראיונות השונים אביטן מצטייר כאדם נעים, אבל הוא היה מאד לא נעים כשניצל קהל שבוי באירוע כזה לתעמולת בחירות.

הייתה גם זווית לא כל כך פמיניסטית בטקס. נכחו במקום 10 נשים, ולהערכתי כ-100 גברים. בסיום הנאומים קראו לאנשים שונים לעלות לבימה ולחתום על מגילת היסוד. אז שמעתי: יעלה ויבוא רב X ויעלה ויבוא רב Y ויעלה ויבוא רב Z, ויעלה ויבוא חבר מועצת העיר א, ב, ג ואף אישה לא הוזמנה. ניגשתי לשגית גליק חברת מועצת העיר נשר (יש 3 נשים במועצה) ושאלתי אותה למה אינה עולה לחתום, הרי בית הכנסת מיועד גם לנשות נשר. לא על על דעתה ללכת לחתום. היא ניגשה לרועי לוי והוא אמר לה לעלות ולחתום והיא חתמה. וכשרועי קרא לתושבי נשר לחתום, עליתי וחתמתי. לאחר מכן ניגשתי לנשים נוספות בקהל וביקשתי מהן לחתום. מצער שצריך להאיר את עיניהן של נשים שיש להן זכות להשתתף השתתפות פעילה בטקס דתי, ומצער עוד יותר שזאת הייתה צריכה להיות יוזמה שלי. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 18:09, 20 במרץ 2021 (IST)

אולי זה כי אני גר בכפר מנדלבליט ג' אבל אצלנו יש מספר מכובד של בתי כנסת וכולן עם עזרת נשים מאוד יפה - לפחות ככה אומרות שכניי, כי הפעם האחרוה שנכנסתי לבית כנסת היה שחגגתי בר מצווה, אי שם ב-2014. • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 18:14, 20 במרץ 2021 (IST)
אגב חנה, בתור מישהי מנשר - מה דעתך על הרכבלית?, הבנתי שעד החורף הקרוב היא תופעל ותפתח לציבור הרחב • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 18:15, 20 במרץ 2021 (IST)
אני לא מדברת על היעדר עזרת נשים, אלא היעדר נשים בטקס הנחת אבן הפינה והיעדר נשים בחתימה על מגילת היסוד.
אני לא מביעה דעה על אמצעי תחבורה עם שם כל כך מכוער. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 03:31, 21 במרץ 2021 (IST)
אה, אז לא הבנתי נכון את מה שכתבת • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 10:31, 21 במרץ 2021 (IST)
חנה Hanay, לגבי תעמולת הבחירות – את צודקת זהו שימוש פסול במשאב ציבורי לתעמולה פוליטית. אנסה להסביר לך במשפט אחד (מבלי להצדיק את המעשה!): לו יאיר לפיד היה בשלטון, והסיטואציה הייתה חנוכת האיצטדיון האולימפי הבינלאומי בנשר "לכאורה" המצב היה דומה.
לגבי עזרת הנשים – דעותינו חלוקות ולא אאריך בכך לַבְלוּב📳 • ח' בניסן ה'תשפ"א • הבחירות שלפני הבחירות החמישיות11:30, 21 במרץ 2021 (IST)
יעקב אביטן? שכחתי מקיומו של השר הזה, וזה רק מדגיש כמה מיותר ולא-הכרחי הוא. ניב - שיחה 12:35, 21 במרץ 2021 (IST)
לבלוב, ווטאבאוטיזם וספקולציות לא משכנעות אותי אף פעם. הנושא הוא אביטן, לא יאיר לפיד.שבכלל לא ברור לי למה הכנסת אותו כאן. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 12:59, 21 במרץ 2021 (IST)
יאיר הוא לא הנושא, אלא דוגמא. לַבְלוּב📳 • ח' בניסן ה'תשפ"א • הבחירות שלפני הבחירות החמישיות13:09, 21 במרץ 2021 (IST)
לבלוב, כשאתה ממציא סיפור משל עצמך, זאת אפילו לא דוגמה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 14:48, 21 במרץ 2021 (IST)
ניב, כנראת שכחת כי הוא שר שלא מכהן כחבר כנסת, דבר נפוץ אך בימינו זה יותר נדיר מפעם. אבל אני הפסקתי לייחס חשיבות למשרד הדתות ברגע שמינו את יוסי ביילין לשר הדתות, זה כמו למנות את עופר כסיף לשר הביטחון, את איתמר בן גביר לשר המיעוטים ואת ליצמן לשר השיכון, אה אופס האחרון כבר קרה... • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 13:52, 22 במרץ 2021 (IST)
דזרט, אני דווקא חושב שבמשרד הדתות צריך להציב שר חילוני ממפלגה חילונית. הרי האחיזה של המפלגות הדתיות והחרדיות במשרד הזה היא בגדר אפליה פסולה של חילונים. ביילין לא פחות יהודי מאביטן, והיהדות היא דת עם זרמים מגוונים שלא מקבלים ביטוי ברמה הממשלתית. רק היהדות האורתודוקסית שולטת שם, וזה כאמור אפליה פסולה. ניב - שיחה 13:58, 22 במרץ 2021 (IST)
ברור לי, אבל זה כמו לשים את יאיר לפיד או מרב מיכאלי בראשות המשרד, אמא שלי הצביעה לראש מפלגת שינוי, טומי לפיד שגם פירק את המשרד הזה ופיזר את הסמכויות שלו - לדעתי זה פתרון טוב אבל לא אידאלי. ברור שצריך שר חילוני ממפלגה חילונית, אבל ביליין היה ראש מפלגה (אם כי באותם ימים אני זוכר שהוא היה חבר במפלגת העבודה) אבל עדיין מפלגה שהדגל השלישי שלה היה ועודנו להפריד את הדת מהמדינה (לצד פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני וזכויות להט"ב ואדם). • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 14:15, 22 במרץ 2021 (IST)
אגב בלי קשר למשרד הדתות, אם אני זוכר טוב גלעד קריב יהיה מראשוני (זכור לי אחד שהיה ראשון ואולי אפילו שני) מבית היהדות הרפורמית שנכנס למשכן, בעולם בכלל - רוב היהודים הם מבית היהדות רפורמית ויהדות קונסרבטיבית אם אני זוכר טוב.. • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 14:17, 22 במרץ 2021 (IST)

שם לתפקיד מחזיקת סמכויות השר/ה במשרד התקשורת[עריכת קוד מקור]

שלום החל מה-16.3.21 למשרד התקשורת אין שר/ה ולכן הסמכויות יועברו למנכלי"ת לירן אבישר בן חורין. עדיין אין מינוי רשמי שפורסם ברשומות ממה שאני יודע ממכר שלי שעובדים איתם מקרים דומים יתרחשו גם במשרד המים, המדע והמשפטים בשבועות הקרובים. קהילת העורכים בויקיפדיה יכולה להיות מעורבת במתן שם לתפקיד הזה. הכנתי סקר בנושא, https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSefLqSx9CHb65puSAWbIpK29quH4QU8vmPtKWmKdM2qIzEfaw/viewform?usp=sf_link אני מזמין את העורכים הקבועים בויקיפדיה ליצור איתי קשר ואני אצרף אותם כ-collaboratos לסקר הזה. Gilad1250 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

"סגנית ראש הממשלה לענייני תקשורת"? למה שלא תוסיפו "רוזנת מערכת השמש לענייני תקשורת". עוזי ו. - שיחה 12:16, 21 במרץ 2021 (IST)

סתם פריקה[עריכת קוד מקור]

לא באתי לשנות סדרי בראשית, אבל כל הנושא של המקורות פה בוויקיפדיה ממש מעצבן!! למשל העניין עם המקורות שלא קראתי בעצמי - אני מבינה את העמדה שמאחורי החוק הזה, אבל איך בכלל אפשר לכתוב/להרחיב ערכים בהשקעה סבירה בצורה כזו?

אין שום אפשרות לתרגם ערך שעוסק בדברים קצת יותר... נדירים, נקרא לזה, או דברים שכתוב עליהם בספרים יותר מאשר באינטרנט - בלי לבזבז שעות בספריה (וגם אז, ממש לא בטוח שיהיה בדיוק את הספר המבוקש). אני לא אומרת לקבל כל מקור כמו שהוא, אבל למה לא לסמן ליד הערת השוליים שזה מקור שלא נבדק? לא עדיף מקור לא בדוק (עם הודעה שהוא לא בדוק) מאשר בלי מקור בכלל? יהודית1000 - שיחה 18:15, 21 במרץ 2021 (IST)

לדעתי, לא עדיף. המקור האמיתי של הכתוב בדף המתורגם הוא דף הוויקיפדיה שתורגם ולא המקור שלא נבדק. עלי - שיחה 18:48, 21 במרץ 2021 (IST)
זאת אומרת שעדיף לא לתרגם ערכים? יהודית1000 - שיחה 18:55, 21 במרץ 2021 (IST)
זאת אומרת שעדיף לא לייחס מקור כוזב. עלי - שיחה 19:04, 21 במרץ 2021 (IST)
נראה לי שרבים מתרגמים ערכים בלי להקפיד לפעול לפי הכלל זה אגסי - שיחההטיות יש לתקן 19:16, 21 במרץ 2021 (IST)
לדעתי ניתן לסמוך על עורכי הוקיפדיה המתורגמת כשם שאנו סומכים על העורכים בעברית: אם עורך בעברית הכניס מקור, אני סומך עליו שהמקור אכן מכיל את המידע שעליו הוא מצהיר, ופטור מהחובה לבדוק שהוא באמת מקור אמיתי. אם עורך באנגלית הכניס מקור, אמון דומה יכול להנתן במהלך התרגום. מובן שניתן להחריג מגישה זו ערכים בנושאים שנויים במחלוקת. אסף השני - שיחה 19:28, 21 במרץ 2021 (IST)
מעניין שהנוסח שאושר בפרלמנט ונוסח על ידי עורך דין גורס כי יש לעיין במקור ולוודא שהוא תומך בנאמר. אימות מסוג זה אמור לארוך הרבה פחות זמן מאשר איתור מקורות מתאימים באופן עצמאי, קריאתם ותמצותם לוויקיפדיה. חבל שהנוסח המופיע בדף המדיניות לא נצמד לנוסח ההגיוני שאושר בפרלמנט. כך או כך, כל עוד לא קיימת אצלנו מדיניות מקורות מוסכמת, כמו זו הקיימת במהדורה האנגלית (אנ')(אנ'), נמשיך להכריע מחלוקות עריכה בהורדות ידיים ובהצבעות סרק, במקום באמצעות דיון קר לגופן של אסמכתאות. ליאור पॣ • ט' בניסן ה'תשפ"א • 20:32, 21 במרץ 2021 (IST)
הנוסח שמופיע בדף המדיניות אומר שצריך לקרוא כל מקור לפני שמוסיפים אותו לערך. זה לא מה שהוסכם בפרלמנט? ואגסי, גם לי נראה ככה, אבל זה לא פתרון... אם באמת רוב הוויקיפדים לא פועלים לפי המדיניות, אז אפשר לשנות אותה. יהודית1000 - שיחה 22:01, 21 במרץ 2021 (IST)
לשם המחשה: במאמר זה טוען ד"ר עידן דרשוביץ כי בגרסה הקדומה של איסורי העריות המפורטים בספר ויקרא י"ח נאסרו רק שני אופנים של יחסי מין בין זכרים: בין אב לבנו ובין דוד לאחיינו. כדי לצטט סימוכין אלה למהדורה העברית של ויקיפדיה נדרש רק לעיין בעיבוד החינמי למאמר ולאמת שכך נכתב בו. זה אמור לקחת חמש דקות גג. הדרישה לקרוא את המאמר מראשיתו ועד סופו, ישר והפוך, מעולם לא הוצעה בפרלמנט וממילא לא אושרה. ליאור पॣ • ט' בניסן ה'תשפ"א • 22:29, 21 במרץ 2021 (IST)
אהה, הבנתי, צודק... אבל לי הפריע יותר המאמץ שנדרש להשגת המקור במקרה שהמקור לא באינטרנט, ולא הקריאה עצמה. יהודית1000 - שיחה 23:05, 21 במרץ 2021 (IST)
באמת אני לא מבינה את ההיגיון שבזה. עכשיו אני רוצה להרחיב את הערך ארז'ה בהתבסס על הערך באנגלית, שהוא די יפה ומפורט: אבל רוב ככל הערך האנגלי מתבסס על ספרים בנושא. כל הספרים האלה אינם קיימים בעברית, וגם באנגלית אני אהיה מאוד מופתעת אם אמצא אותם בספריה סטנדרטית. אם כך, נגזר על הערך להישאר חסר מקורות, למרות שהסיכוי שהמקורות האלו לא נכונים הוא די קטן. עכשיו, מה יקרה אם כן אציין את המקורות האלו, אבל תתווסף הערה שהמקור לא בדוק, או משהו כזה? ככה גם יש לקורא מקור, וגם הוא יודע שהוא לא יכול לסמוך עליו במאה אחוז.יהודית1000 - שיחה 21:59, 22 במרץ 2021 (IST)
המקרה הטוב הוא שכותבים בוויקיפדיה העברית מתרגמים ערך משפה זרה בצורה טובה ואינם קוראים את המקורות; המקרה הרע זה שכותבים בוויקיפדיה העברית משתמשים בתוכנת תרגום קלוקלת, אינם משפרים את התרגום, לא בודקים את הערך המתורגם מול המקור ויוצא להם משהו תמוה מאוד וזו תופעה שקיימת גם אצל עורכים ותיקים. לא צריך לתרגם, צריך לקרוא מקורות ומהם ליצור ערך; יש כמות עצומה של חומרים באינטרנט הזמינים לכולם וניתן להסתמך עליהם, אלא שמעטים עושים זאת כי הם אינם מעוניינים להתאמץ ולהשקיע. עדיף להשקיע עשרים שעות בכתיבת ערך אחד מעולה מהשקעה של ארבעים חצאי שעה בכתיבת ארבעים ערכים קלוקלים. צחי לרנר - שיחה 23:30, 22 במרץ 2021 (IST)
לפסול לגמרי את האפשרות של תרגום זה ממש מרחיק לכת... יהודית1000 - שיחה 21:02, 23 במרץ 2021 (IST)
נכון מאד. העובדה שיש עורכים שמשתמשים בתוכנת תרגום קלוקלת ואינם טורחים לבדוק, איננה צריכה למנוע ממתרגמים טובים את היכולת לתרגם היטב ערכים מעולים משפות אחרות. הרי זה כאילו תאמר, צחי, שכיון שיש עורכים עלגי-לשון, שמרבים בשגיאות כתיב ותחביר, הבה נימנע כולנו מכתיבת ערכים וחסל. לגבי מקורות, גם אותי מטריד, שאינני יכולה להסתמך על מקורות שאין לי גישה אליהם, גם אם ברור לי שאלה מקורות טובים ומהימנים, אבל אני מקבלת את הדין. לא כן לגבי תרגום ערכים. הוויקיפדיה האנגלית עשירה בערכים מעולים, של אנשי מקצוע שספריות עשירות עומדים לרשותם, ותהיה זו שטות גמורה למנוע מאיתנו את הזכות ליהנות מערכים משובחים בגלל טיפשים שמסתמכים על תוכנות תרגום עלגות.שלומית קדם - שיחה 18:01, 24 במרץ 2021 (IST)

השחתה חמודה:)[עריכת קוד מקור]

כאן, אתם מוזמנים להמציא עוד חרוזים:) מושך בשבט ~ שיחה ~ ט' בניסן ה'תשפ"א • 12:46, 22 במרץ 2021 (IST)

תודה על תיקון ההשחתה. ראיתי אותה אבל לא היה לי זמן לתקן אותה. לא הייתי מגדיר אותה חמודה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:51, 22 במרץ 2021 (IST)
למה? אני דווקא אוהב חרוזים מושך בשבט ~ שיחה ~ ט' בניסן ה'תשפ"א • 13:23, 22 במרץ 2021 (IST)
השחתה לא יכולה להיות חמודה מעצם היותה השחתה. אבל, זה באמת משעשע. "טראמפ: תירוצים כמו חול והתקפות על הקפיטול". ( הערה יש לומר קפיטול במלרע) קריצה ניב - שיחה 13:54, 22 במרץ 2021 (IST)
אפשר גם לעשות "ביבי חביבי - הוא לא נאיבי!" אבל זה פחות שנון מחרוזים שטובים ורבים ממני יוכלו לעשות (לפיד האסטרואיד זה כבר עלוב), כאן יש את מצעד החרוזים לביבי, כאן למילה "לפיד", כאן ל"בנט" וכן הלאה. שאני מגיע ל"מיכאלי" ו"ליברמן" זה כבר נעשה מסובך • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 13:56, 22 במרץ 2021 (IST)
"מפלגה מעצבנת בראשות נפתלי בנט". "המאווררים התקלקלו במטה מפלגת כחול לבן, לכן אנשי המפלגה קנו מזגנץ". ניב - שיחה 14:00, 22 במרץ 2021 (IST)
ידעתי שאפשר לסמוך עליך ניב! • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 14:12, 22 במרץ 2021 (IST)
"השנאה לחרדים עוברת מדור לדור, והכל בגלל ליברמן אביגדור". "מספר ארבע במפלגת העבודה הוא בעצם רב, שמנהיגתו היא מיכאלי מרב". יש לי עוד הרבה אבל אני אתן לאחרים הזדמנות להפגין כישורי חריזה. ניב - שיחה 14:29, 22 במרץ 2021 (IST)
שְכּוֹיֵיח!. • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 14:31, 22 במרץ 2021 (IST)
חחחחחח יהודית1000 - שיחה 15:05, 22 במרץ 2021 (IST)
אנא לכו להצביע, אסביר זאת בקיצור נמרץ
א' זה הרי אביחי שמריץ את הבג"ץ
א' אלי אבידר אנרכיסט וקשקשן
ואביגדור ליברמן שאיבד את זה מזמן...
-
ב' היא חשובה בקלפי, גם אם בפעם הרביעית
ב' של ביבי או בצלאל, כי אחרת זה לפיד
ב' זו גם האות של בנט, אוד מוצל מהמפד"ל
בני גנץ ובני בגין, ובוגי מי זוכר בכלל?
-
ג גדעון שמבטיח להביא תקווה לעם
ג גפני מאגודה וגלית דיסטל-אטבריאן
דוד אמסלם דוד ביטון דוד מלך ישראל
האוזר צבי ויועז הנדל, בית שמאי או בית הלל
-
בו' יש פוטין ולדימיר ומגפה וירלית גם
שניהם כאילו לא קשורים אבל ברור שבעניין
בז' מליכוד עד מרץ, זוהר מיקי עד תמר
ובאמצע ירון זליכה שלא תופס שזה נגמר
-
ח מלכת אסתר חיות השליטה של העליון
כמו ברק מאמינה שאין לסמוך על ההמון
ט' מולה, בן גביר ורוטמן, ט' בעד שלטון העם
טוב למות בעד ארצנו או בעד זכויות אדם
-
יאיר לפיד יאיר גולן שמזהה תהליכים
יאיר הבן יורש העצר של ביבי "מלך המלכים"
כ' זה כץ (שלושה בינתיים) וגם כהן יש שלושה
כ' זה גם מתן כהנא וכולנו שפרשה
-
ל' זה לליברלים, ליברמן שליט נאור
החרדים למזבלה נמאס לו כבר לראות שחור
להט"בים גועל נפש גם אותם יש להסתיר
ואת ביבי ואת שרה להרעיל הכי מהיר
-
מ' מרבי מיכאלי מטפסת ועולה
מבצעת החייאה במפלגה מאוד חולה
משהו חדש מתחיל? או בעצם מתחילה
את רוחו של סבא קסטנר נחביא עמוק במחילה
-
נ שמורה לנתניהו כבר למעלה מעשור
אלף הפגנות בבלפור לא גרמו לו לעצור
סער לא עושה גלים והתקווה לא חדשה
הסקרים לא מרגשים, תוצאות אמת בבקשה
-
ערוץ 12, עמית סגל, פרשן פוליטי מדויק
לרינה, אמנון או אילנה הוא משאיר רק שביל אבק
איימן עודה גם בע' ומולו מנסור עבאס
עם קצת מזל או חסדי שמים אחד מהם כלל לא נכנס
-
פוגלמן עליון בדימוס, פרצה קוראת לנאורים
ועדת בחירות הרי היא הזדמנות לשיפורים
ומולו מנכ"ל פייזר בראיון אחד ברור
חיסונים לכל דורש, סוס אחר הוא סתם הימור
-
צ צאו כבר להצביע זה עדיין מקובל
ציפי לבני כבר פרשה זה אולי צחוק הגורל
קלמן ליבסקינד בחקשורת קטי שטרית במליאה
קמעות, קיבוץ, וקונספירציה, הכל כלול בהצבעה
-
בר' נריץ את שמחה רוטמן למשרד המשפטים
ולא נשכח את מירי רגב שלא נבהלת משלטים
ש' שמורה לנשות הכנסת משקד ועד שרן
שאשא ביטון, תמנו שטה והיידה שרה כמובן
-
מה נשאר בסוף היום - עמוד דום והתקווה
תם היום, תם הטקס, הקורונה גם עזבה
הליכוד, ימינה פנה, יש תקווה ויש עתיד
מי ילך ומי יבוא הזמן יגיד, הזמן יגיד...

(פרי עטה של קרובת משפחה). עוזי ו. - שיחה 15:53, 22 במרץ 2021 (IST)

תגיד לה שזה גאוני, חוץ מזה שכותבים איימן עודה ולא עודא, זליכה ולא זליכא ואחרון חביב זה דיסטל-אטבריאן ולא דיסטל אטריביאן. סליחה על הדיוק היתר חוץ מזה זה מעולה.. • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 16:00, 22 במרץ 2021 (IST)
מקובל במקרים כאלה להאשים את הבחור הזעצער. תיקנתי. עוזי ו. - שיחה 16:04, 22 במרץ 2021 (IST)
עוד תיקון: פוגלמן אינו בדימוס, אבל חכו, חכו, מחרתיים כל בוגרי קרן וקסנר יהיו בדימוס, אלא אם יישבעו אמונים לשרה. דוד שי - שיחה 16:55, 22 במרץ 2021 (IST)
דוד שי, מי יפטר אותם איתמר בן גביר, גלית דיסטל-אטבריאן או יריב לוין? • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 23:53, 23 במרץ 2021 (IST)

טל שניידר כותבת: נפתלי בנט לפני שבוע: ״התחייבות מנתניהו זה כמו לחיצת ׳איני הנהג׳ בווייז. זה כמו הרצאה של ענבל אור על מנהל תקין״

נפתלי בנט אתמול: איפה אני חותם לך אדוני ראש הממשלה?

מיותר לציין שנתניהו לא חתם לו על התחייבות להעדר רוטציה עם לפיד..
חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 16:15, 22 במרץ 2021 (IST)

נא לדייק בדברי בנט "אני חותם שלא אשב עם לפיד כראש ממשלה גם לא ברוטציה". שזה רק הבהרה של מה שאמר כבר שלא ישב תחת לפיד, ולא אמירה שלפיד לא ישב תחתיו... כוונתך שהוא עכשיו ביקש מראש הממשלה לחתום למרות שאמר שאין לסמוך על התחייבותו? אם כן צריך לכתוב בדברי בנט "תחתום לי ראש הממשלה"... דרדקשיחה • ט' בניסן ה'תשפ"א • 16:23, 22 במרץ 2021 (IST)
אגב, נתניהו כמה טוען שבנט ישב בלי רוטציה - וישב פשוט תחת לפיד. בין אם יקבל רוטציה הוא יסתפק בנתח מהסטייק כמו תיק ביטחון/אוצר ו/או המשפטים • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 16:52, 22 במרץ 2021 (IST)
אני לא רוצה כרגע לעסוק בעניין הפוליטי, אלא לציין שגם טל שניידר היא אכזבה בשבילי, לאחר שראיתי שהסיקור שלה של הפוליטיקה האמריקאית כל העת מטעה ורווי בצביעות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:55, 22 במרץ 2021 (IST)
פעם מילה של נתניהו הייתה כ"קליפת השום", אבל היום אפילו זה לא. אין טעם להחתים את נתניהו על מסמך שהוא לא צוואה, גירושין (התגרש פעמיים) והכתובה שלו. כל מסמך שהוא לא מהשלושה האלו, לא שווה את התחימה שלו • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 16:50, 22 במרץ 2021 (IST)
את האמת, של מי מהפוליטיקאים כן? דרדקשיחה • ט' בניסן ה'תשפ"א • 16:52, 22 במרץ 2021 (IST)
לאנשים אידולוגים ולא זגזגנים?אני מתעב את איתמר בן גביר אבל אני יודע שאם הוא אומר "אני אתקן את מערכת המשפט" - בין אם לדעתי זה מעשה מזעזע, אני יודע שסבירות מאוד גבוהה שהוא יעמוד במילה שלו. אחת מהדברים היחידים שאנשים מאמינים בו ללפיד זה שהוא לא ישב עם נתניהו ולאור העובדה שאחרי 2013 וכל העניין עם "ממשלה בתוך ממשלה, ציפי ולפיד חותרים תחתיי" - לפיד יכל להצטרף פעמיים לממשלה עם נתניהו, אבל לא עשה את זה. לנתניהו, מילה זו לא מילה. אם נתניהו אומר "איתמר בן גביר לא יהיה שר" הוא יהיה שר, אם נתניהו אומר "אנחנו מחפשים את העצמות של אלי כהן בשביל להחזיר אותו הביתה" תהיה בטוח שזה ספין והרוסים מקסימום הוציאו הודעה זהה להודעה שפרסמו בשנים האחרונות במערכות בחירות אחרות. שנתניהו אומר "נה-נה-נה" בתת מודע אכפת לו מאוד מהדברים שאומרת יונית לוי והשאלות ששואלים אותו דפנה ליאל/עמית סגל. בלי קשר, נתניהו שובר שיאים. האם פוליטיקאי אמר "אני אמנה את ניר ברקת להיות שר האוצר" ולא קיים?או שפשוט אמר פעם אחת, אמר "החראות מהתקשורת מנסים להפיל אותי - לא אמרתי את זה ואני לא עומד מאחריו זה, כי הם יודעים שרק שרון או בגין יכולים לעשות X וY" - יש גם מיליון הבטחות, החל מאי העברת התקציב שזה פשע כלכלי, המדינה בוערת כלכלית - מה נתניהו עושה?מפר הבטחה. נתניהו הבטיח לפיגליין תיק כלכלי, נתניהו הבטיח למפלגת צומת חבילה חקלאית, נתניהו הבטיח מאות מיליוני שקלים לדרום תל אביב, בפועל הוקצו שמונה, נתניהו הבטיח בלי טריקים ושתיקים, נתניהו הבטיח את הירח לגנץ ואת השמש לבנט ולא קיים • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 16:57, 22 במרץ 2021 (IST)
אם לא הייתי רוצה להיות עיתונאי, הייתי שוקל להיות סופר והאחד הספרים הראשונים שהייתי כותב זה ספר בשם "מצעד השקרים של בנימין נתניהו", ספר שיהיה עב כרס ויכלול עשרות ואלפי שקרים (ואני מדבר רק על הכהונה של הניינטיז - אפשר לכתוב ספר עצום על הכהונה האחרונה והארוכה יותר שלא יבייש ספר שישלב את החטא ועונשו, מלחמה ושלום ואנה קארנינה) והספרים על השקרים של שרון ("דין נצרים כדין תל אביב") או של רבין (אין משא ומתן על רמת הגולן) יחווירו לעומתו. • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 17:04, 22 במרץ 2021 (IST)
אנשים רבים מצביעים לפוליטיקאים שקרנים, אז למה הוויקיפדים לא מצביעים לוויקיפדים שקרנים (במפעיל נולד)? דזרט, הפכת לפוליטיקאי? בטח שחשוב למי להצביע :) אגסי - שיחההטיות יש לתקן 17:40, 22 במרץ 2021 (IST)
חשוב מאוד למי, אם תרצה אשמח לשמוע גם למי אבל אני לא רוצה לכלוא אנשים בלהצביע למיכאלי - רק בגלל שאני אצביע לה, אם הוא ירצה להצביע ללפיד אבל מתלבט וזה יוריד את המוטיבציה?אם מישהו מתלבט בין לפיד לליברמן יהיה לי יותר אכפת (ליברמן מושחת) - אבל שוב, צריכים ללכת להצביע !! • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 17:46, 22 במרץ 2021 (IST)
בנוגע לשאלה - זה אולי כי המפעילים שלנו לא יכולים להגיד "אני אמנה את X לתפקיד שר הויקיפדיה" • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 17:48, 22 במרץ 2021 (IST)
סתם נקודה קטנה: לגליזציה של סמים קלים: בכנסת האחרונה החל מהלך חקיקה לכיוון של לגליזציה או אולי רק אי הפללת השימוש בקנביס (היו שתי הצעות חוק שונות). בעבר נתניהו הצהיר שהוא תומך בלגליזציה (כשהוא ניסה לגייס את תומכי מפלגת זהות והוא לא הכשיל את הליכי החקיקה האמורים. לקראת הכנסת הנוכחית הצהירו מספר מפלגות שיקדמו את הנושא בכנסת הבאה: לא מפתיע שתקווה חדשה ומרץ היו שם, אבל גם יש עתיד, ישראל ביתנו ומפלגת העבודה הבינו לאן נושבת הרוח והצטרפו. הליכוד: לא. כך גם כל המפלגות הדתיות והערביות. Tzafrir - שיחה 18:28, 22 במרץ 2021 (IST)
אריאל שרון אמר (אבל זה לא מופיע שם, מה הציטוט המדויק ואיפה המקור שלו?) שמכורסת ראש הממשלה, הדברים נראים אחרת. לדוגמה, נתניהו מבין שאם מפנים את חאן אל אחמר, לישראל יש בעיה רצינית מול בית הדין הפלילי הבינלאומי. מי שלא נושא בכלל באחריות יכול לצעוק ולהראות כעומד על שלו. זה נכון גם לגבי אנשי אופוזיציה: דב חנין ידע לנצל הזדמנויות ולהעביר מהלכים שונים גם מהאופוזיציה. עופר כסיף בוחר בדרך יותר לעומתית שתביא לו ככל הנראה פחות הישגים מעשיים.
לגבי גנץ: גנץ כבר ידע שאי אפשר לסמוך על נתניהו. לכן הוא דרש (וקיבל) מנתניהו את המבנה המוזר של ממשלת חילופים. ההתחייבות של גנץ לא הסתמכה על סתם התחייבות אישית של נתניהו וערבות אישית של דרעי. היא הסתמכה על חקיקה בכנסת (על שינוי סיטוני של חוקי יסוד) ועל כך שלנתניהו אין רוב בכנסת לשנות אותם. ואז התברר שיש לנתניהו דרך להתחמק מההתחייבות הזו, במחיר של אי הגשה של תקציב מדינה לכנסת.
אז עכשיו מה יקרה אם נתניהו ירצה להבטיח משהו לפוליטיקאי אחר? Tzafrir - שיחה 18:49, 22 במרץ 2021 (IST)
אני לא מאמינה למילה שנתניהו אומר. אם הוא יגיד עכשיו הנה חנה כותבת תגובה בדיון שהיא פתחה, גם לא אאמין לו. נבצר מבינתי איך אנשים מצביעים לאדם שהשקר הוא נשמת אפו. זה לא עניין של ימין ושמאל, זה עניין של שקרן או דובר אמת. ולגבי איזה פוליטיקאי אומר אמת? אז מרב מיכאלי קיימה את מה שהתחייבה לו, לא לשבת עם נתניהו, כך גם יאיר לפיד ובוגי יעלון. יש אנשים שמכבדים את מה שהם אומרים. נתניהו לא מכבד שום התחייבות שהוא נותן. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 19:25, 22 במרץ 2021 (IST)
לפיד לא שיקר ? [5] דרדקשיחה • י' בניסן ה'תשפ"א • 20:42, 22 במרץ 2021 (IST)
אנשים מצביעים לנתניהו משום שהבחירות כבר אינן מהוות קרב אידיאולוגי, אלא קרב סוציולוגי. נתניהו הצליח ללכד את אלה שמגדירים עצמם יהודים לפני ישראלים, כלומר מסורתיים (שרובם מזרחים מהפריפריה החברתית), אנשי הציונות הדתית והחרדים, שהרגישו מקופחים אל מול הממסד, אל מול האליטה, שהיא ישראלית לפני יהודית. גם אם נתניהו אישית אינו משתייך לקבוצה הזו, הוא קשר את גורלו בקבוצה הזו, המכונה ישראל השנייה. מי שאינו מצליח להבין את זה, לא יוכל להבין את סוד ההצלחה של נתניהו לעולם. לפיד ובוגי בהחלט שיקרו לבוחרים, הם התחייבו שלא לשבת עם המשותפת לפני הבחירות, ואחרי הבחירות רצו לזרועותיה, ויש האומרים שרקחו את הקשר עם המשותפת עוד לפני הבחירות השלישיות, כך שהם שיקרו תוך כדי מעשה. peledy - שיחה 17:49, 23 במרץ 2021 (IST)
חנה אמרה מדויק. נתניהו רחוק מלהיות הגוי בסדום והשקרן היחיד - אבל הוא שיכלל את תרבות השקר בישראל, פעם שרון, רבין, שמיר ואפילו בגין ובן-גוריון שיקרו, שיקרו אבל לא ברמה חסרת התקדים של נתניהו. גנץ הוזהר על ידי מישהו שהפרצה הזו תנוצל על ידי נתניהו, אבל גנץ חשב "אם כבר נעלתי אותו מלא-מלא כמעט, למה שהוא יברח מלאשר תקציב מדינה שהמדינה בוערת" - הרי זה אותו נתניהו שאשתו אמרה "שתשרף המדינה נעבור לחו"ל" • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 20:35, 22 במרץ 2021 (IST)

צאו להצביע![עריכת קוד מקור]

הרבה מאוד אנשים לא הצביעו עדיין!אחוזי ההצבעה הם הנמוכים ביותר מאז 2009!מזג האוויר זה לא תירוץ (למעט אנשים שזה לא עושה להם טוב). לכו להצביע - ואחרי זה תעשו מה שבא לכם! • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 16:39, 23 במרץ 2021 (IST)

תיזהר שאחרי ה"צאו להצביע – לא חשוב למי!" זה לא יהיה בבחינת זאב זאבקריצה. דרדקשיחה • י' בניסן ה'תשפ"א • 17:30, 23 במרץ 2021 (IST)
שוב מנסה לחלץ ממני קריאה להצביע ט' או מחל?קריצה • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 17:33, 23 במרץ 2021 (IST)
רק מפלגת הירוקים (ישראל) דרדקשיחה • י' בניסן ה'תשפ"א • 17:37, 23 במרץ 2021 (IST)
תודה על התזכורת...למרות שקיבלתי היום כבר מספיק שיחות אוטומטיות לטלפון, גם בזמן שהייתי בתוך הקלפי אגסי - שיחההטיות יש לתקן 17:40, 23 במרץ 2021 (IST)
כל מי שעדיין לא הצביע וחשוב לו שתהיה פה מדינה יהודית, צאו להצביע ט גם אם אתם לא מסכימים ב100% עם בן גביר (או עם מועמד אחר), אנחנו צריכים את הקול שלכם בשביל שיהיו 61 מנדטים לגוש הימין. מושך בשבט ~ שיחה ~ י' בניסן ה'תשפ"א • 17:55, 23 במרץ 2021 (IST)
כל מי שעדיין לא הצביע וחשוב לו שתהיה פה מדינה דמוקרטית, צאו להצביע מרץ גם אם אתם לא מסכימים ב100% עם הורוביץ (או עם מועמד אחר), אנחנו צריכים את הקול שלכם בשביל שיהיו 61 מנדטים לגוש השמאל. ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 18:16, 23 במרץ 2021 (IST)
כל מי שעדיין לא הצביע וחשוב לו שתהיה פה מדינה אמינה, צאו להצביע ויקי גם אם אתם לא מסכימים ב100% עם ויקיפדיה (או אם כל גרסא שלה), אנחנו צריכים את הקול שלכם בשביל שיהיו 61 מנדטים לגוש המידע.😉 (אני כבר הצבעתי לבנט) omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 18:23, 23 במרץ 2021 (IST)
דזרט, למה כל כך חשוב לך שיהיה אחוז הצבעה גבוה? גופיקו (שיחה | תרומות) פסח שמח! 19:29, 23 במרץ 2021 (IST)
וכי קלה היא בעיניך מימוש זכותם הדמוקרטית של האנשים? דרדקשיחה • י"א בניסן ה'תשפ"א • 19:32, 23 במרץ 2021 (IST)
מי שרוצה להצביע, שיצביע. מי שלא, אז שלא יצביע. אין טעם (לדעתי) לשכנע אנשים להצביע. מילא לנסות לשכנע אותם להצביע למפלגה מסוימת או גוש מסוים. גופיקו (שיחה | תרומות) פסח שמח! 19:41, 23 במרץ 2021 (IST)
משתמש:גופיקו יש המון טעם בלנסות לגרום לאנשים להצביע...המון אנשים לא מבינים כמה זה חשוב להצביע. לדוגמה יש המון אנשים שאומרים:"מה יקרה אם אני לא אצביע? הרי אני בסך הכל רק בוחר אחד אני לא באמת משפיע" (כנראה הם שכחו שלבנט היה חסר רק 1200 קולות כדי שהמפלגה שלו תעבור את אחוז החסימה בבחירות הראשונות) והם לא מבינים שבסוף אם כל אחד יגיד מה זה משנה אם אני יצביע יווצרו שתי בעיות הבעיה הראשונה היא שיש סיכוי גבוה שלא נגיע להכרעה ונגרר לבחירות חמישיות. הבעיה השנייה היא שגם אם נגיע להכרעה בבחירות האלו במידה ויהיו אחוזי הצבעה נמוכים הכנסת לא באמת תייצג את החברה הישראלית ויכול להיות שהיא תעביר החלטות שבפועל הרוב מתנגד אליהן אבל מה לעשות הרוב לא הצביע... לפי דעתי זוהי הסיבה שצריך אחוז הצבעה גבוה. מוקווה שנגיע להכרעה סוף סוף.(הערה: לצערי הרב אני רק בן 17 ו-7 חודשים כך שאין לי עדיין זכות הצבעה ואני לא יכול להצביע בבחירות האלו אבל מי יודע יכול להיות שנגרר לסבב החמישי שבו כבר אוכל להצביע). banba - שיחה - בואו נרוקן את זה! 19:59, 23 במרץ 2021 (IST)
טוב לי נראה שזה לא כזה משנה, כל עוד ביבי ממשיך להיבחר נגיע בהכרח לבחירות חמישיות... omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 20:03, 23 במרץ 2021 (IST)
חסר לי הנתון כמה מתוך אלה שלא מצביעים עושים זאת מאדישות. הרי בכל בחירות יש אחוז מסוים של חולים, אחוז אחר של כאלה שנמצאים בחו"ל או נמצאים בארץ אבל מרוחקים מאוד מהקלפי, אחוז נוסף של כאלה שגילו ברגע האחרון שאין להם מושג איפה תעודת הזהות שלהם, ורק היתר אינם מצביעים מחמת אדישותם. דוד שי - שיחה 20:08, 23 במרץ 2021 (IST)
כפי שהבנתי, זה יותר נוגע לגבי חולים, מבודדים והמגזר הערבי שלא נוהרים לקלפיות. PRIDE! - שיחה 21:00, 23 במרץ 2021 (IST)
ולמה אתה מזלזל בזכות שיש לה חשיבות ב-2 מדינות במזרח התיכון - אחת היא בכלל קפריסין והשנייה היא ישראל!!אדם שלא מצביע ואז בוכה "אין, נערי האוצר שודדים את האזרח הקטן" הוא צבוע והוא הביא את האסון על עצמו. אחוז הצבעה נמוכים כמו שבננה הנחמד אמר - הם בעצם אי-יוצג אמיתי של החברה הישראלית. אם יהיה 60% הצבעה, איך תדע שאנשים באמת רוצים את בן גביר בכנסת?את לפיד בבלפור?את מיכאלי בקואליציה?את החרדים באופזיציה?כל השאלות האלו לא פעוטות ואם הציבור לא מצביע הכנסת תהיה לא רק בפועל בית שרצים - אלא גם לא תייצג את האזרח הקטן • צאו להצביע – לא חשוב למי! דזרטשיחה 20:09, 23 במרץ 2021 (IST)
אני רק אציין שאחוז ההצבעה הסופי קצת גבוה יותר מ-2009, אבל קצת נמוך יותר מ-2013. PRIDE! - שיחה 00:55, 24 במרץ 2021 (IST)
היום במשך שעתיים, מעשר ועד חצות, הייתי משקיף בספירת קולות של אחת הקלפיות בגדרה מטעם סיעת דרך ארץ (אחרי שכל היום עבדתי עבור תקווה חדשה). איני תומך בסער אלא בגנץ, ועדיין הבחירות האלה הן מפח נפש נוראי עבורי ועבור האנשים שעבדתי איתם היום. וכמי שנכח באשכרה ספירת 434 קולות, אני יכול להכריז בגאון שהדמוקרטיה לא מתה, והתהליך הדמוקרטי שלנו חי ובועט. ניב - שיחה 02:26, 24 במרץ 2021 (IST)
למקרה הלא מופרך של בחירות חמישיות, אני מצטרף לקריאה להשקיף בקלפיות. מפלגות צריכות משקיפים במעוזים שלהם כדי לעזור להם לעקוב אחרי ההצבעה. אבל כדי להשגיח על טוהר הבחירות צריכים לבדוק דווקא מקומות שבהם כל מפלגה פחות חזקה ומתנגדותיה חזקות. אם זה מעניין אתכם, תזכרו לחפש את משמר הבחירות האזרחי לקראת הבחירות הבאות ולהירשם למשמרת השקפה בקלפי. Tzafrir - שיחה 09:24, 24 במרץ 2021 (IST)
וכמובן, מי שעדיין לא הצביע: צאו להצביע – לא חשוב למי! לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות11:56, 24 במרץ 2021 (IST)