פורטל:נצרות/תמונה נבחרת/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית תמונות נבחרות של פורטל הנצרות

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

פסיפס הכיפה בבית הטבילה האריאני ברוונה מתאר את טבילת ישו בידי יוחנן המטביל. רוונה ידועה בפסיפסים הביזנטיים שהשתמרו במספר מבני דת בעיר.

2

צלבים שחרטו צליינים על קירות כנסיית הקבר בירושלים. הכנסייה שוכנת ברובע הנוצרי של העיר העתיקה, בסופה של הוויה דולורוזה, ששש תחנותיה האחרונות שוכנות בתחומה.

3

כנסיית טמפליאוקיו ("כנסיית הכיכר") היא כנסייה לותרנית השוכנת בהלסינקי שבפינלנד. היא נחצבה בשנת 1969 בתוך סלע גרניט, ומעליה הונחה כיפת נחושת שגובהה המרבי הוא 13 מטרים מעל חלל האולם. לכנסייה אין מגדל פעמונים, וצלצול פעמוניה מושמע על ידי הקלטה המשודרת באמצעות רמקולים מחוץ למבנה.

4

האגודל, האצבע והאמה הזקופות בידו הימנית של ישו הצלוב מסמלות את השילוש הקדוש, סמל איקונוגרפי נפוץ בכנסייה הקתולית (פרט מתוך פסל בכנסית "יוחנן הקדוש" בבילבאו).

5

קתדרלת נוטרדאם שבפריז היא קתדרלה גותית ומקום מושבו של הארכיבישוף של פריז. בניית המבנה הנוכחי החלה ב-1163, והסתיימה ב-1345.

6

פסל מודרני של שלושת האמגושים בברזיל. לפי הברית החדשה והמסורת הנוצרית הגיעו שלושה אמגושים (שלושת המגים, שלושת המלכים, או שלושת חכמי הקדם) לבית לחם, לסגוד לישו, "מלך היהודים", לאחר לידתו.

7

מנזר מר סבא הבנוי על צוק בדופן נחל קדרון שבצפון מדבר יהודה, נקרא על שם מייסדו, הנזיר סבאס. המנזר פעיל כמעט ברציפות משך כ-1,500 שנה.

8

קתדרלת סווטיצחובלי ("העמוד נותן החיים") במצחתה שבגאורגיה, היא מקום מושבו של הארכיבישוף של מצחתה ושל טביליסי, שהוא הפטריארך הקתולי של גאורגיה.

9

"כנסיית ביתה גיורגיס" החצובה בסלע בעיר לליבלה שבאתיופיה, היא הידועה והמאוחרת מבין כל כנסיות העיר. לליבלה היא מרכז נוצרי של הכנסייה האתיופית האורתודוקסית והיא ידועה בזכות כנסיותיה החצובות בסלע.

10

כיכר פטרוס הקדוש בכניסה הראשית אל קריית הוותיקן. הכיכר עוצבה על ידי ג'ובאני לורנצו ברניני בין השנים 1656 ו־1667. במרכזה ניצב מאז 1585 אובליסק בגובה 25 מטרים, שהובא ממצרים בשנת 37 לספירה בפקודת הקיסר קליגולה.

11

אגן לטבילה, בכנסייה בגרמניה. הטבילה היא טקס קבלת המאמינים אל שורות הכנסייה, והיא אחד משבעה סקרמנטים מרכזיים בנצרות.

12

מרטין לותר היה כומר גרמני שחולל את הרפורמציה הפרוטסטנטית. הוא פרסם את "95 התזות" וכתוצאה מכך הטיל עליו האפיפיור חרם. לאחר ששרף לותר את הבולה האפיפיורית בפומבי (בתמונה) הוטל עליו גם חרם קיסרי.

13

חותמות המציינות ביקור באתרי צלינות בדרך סנטיאגו. הדרך היא שם קיבוצי לנתיבי העלייה לרגל הרבים המובילים לקברו של השליח הנוצרי יעקב בן זַבדַי. הקבר נמצא, לפי המסורת הקתולית, בקתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה.

14

האם תרזה הייתה נזירה אלבנית-קתולית, מיסיונרית, פעילה הומניטרית ומקימת מסדר המיסיונרים של הצדקה. עבודתה, הסיוע ההומנטרי שהגישה ותמיכתה בעניי כלכותה שבהודו, הקנו לה פרסום עולמי, והיא מייצגת צדיקות ויושר עבור רבים. הוכרזה כקדושה על ידי האפיפיור פרנציסקוס ב-4 בספטמבר 2016.

15

נזיר יווני-אורתודוקסי בפתח "מנזר ההשתנות", הידוע יותר כמנזר סנטה קתרינה. המנזר שוכן בסמוך להר המזוהה באמונה הנוצרית עם הר סיני, והוא נחשב לאתר הנזירות העתיק ביותר הפועל ברציפות.

16

שער האלף השלישי ליד פוזנן שבפולין, מעוצב בצורת דג, סמלו של ישו. מאז שנת 1997 נערך במקום בכל יום ראשון הראשון בחודש יוני, מפגש של נוער פולני קתולי, המכונה "לדניצה 2000", על-שמו של האגם הסמוך.

17

כנסיית המלכה הלנה בירושלים, היא כנסייה קופטית, השוכנת בסמוך לתחנה התשיעית בויה דולורוזה. לפי המסורת, במקום זה מעד ישו בפעם השלישית, אם כי הדבר אינו מוזכר בברית החדשה.

18

כיפות הבצל לאחר ייצורן
כיפות הבצל לאחר ייצורן
כיפות בצל לאחר ייצורן בלאוורת קייב-פצ'רסק, מתחם מנזרים וכנסיות בקייב, בירת אוקראינה, שהוקם בשנת 1051 על הגדה הימנית והגבוהה של נהר הדנייפר.

19

האפיפיור בנדיקטוס השישה עשר בחלון ארמון האפיפיור בקריית הוותיקן. הארמון ניצב מצפון לכיכר פטרוס הקדוש וצופה אליה. הוא הוקם בין השנים 1508-1519 והוא כולל מספר מבנים, ובין היתר, את דירת האפיפיור, חלק ממשרדי ממשלת קריית הוותיקן, מספר קפלות, חלק ממוזיאון הוותיקן כולל הקפלה הסיסטינית, ואת ספריית הוותיקן. בארמון ישנם בסך הכל כ-1,400 חדרים בשטח כולל של כ-55,000 מ"ר, והוא אחד המבנים הגדולים בעולם.

20

גן הקבר בצפון מזרחה של ירושלים, הוא המקום המזוהה על ידי הפרוטסטנטים כמקום קבורתו של ישו. בניגוד לפרוטסטנטים, מזהים רוב הזרמים הנוצרים את מקום קברו של ישו בכנסיית הקבר.

21

הפרסקו שעל תקרת הקפלה הסיסטינית צויר על ידי מיכלאנג'לו בואונרוטי בין השנים 1508-1512. הפרסקו הוא אחת מיצירות האמנות הידועות ביותר מתקופת הרנסאנס.

22

איקונין רוסי מהרבע הראשון של המאה ה-18 המציג את מרים, אם ישו. האיקונין נמצא בכנסיית ההִשתנוּת של ישו במתחם קיז'י, השוכן על אי בימת אונגה שבצפון-מערב רוסיה.

23

שרידי אתר הטבילה העתיק בבית עברה שבירדן. לפי המסורת, במקום זה הטביל יוחנן המטביל את ישו. בקדמת התמונה נראים שרידי הקפלה ואגן הטבילה.

24

"כנסיית ישו המשיח של קדושי אחרית הימים", הידועה ככנסיית המורמונים, היא הכנסייה הגדולה ביותר בתנועת "קדושי אחרית הימים". בית התפילה המורמוני מכונה "מקדש", וזה שבסולט לייק סיטי ביוטה (בתמונה) הוא הגדול והידוע ביותר.

25

מנזר גרגוריוס שבהר אתוס בצפון יוון. הר אתוס היא מדינה אוטונומית שבה עשרים מנזרים והיא הישות הנזירית העתיקה ביותר הקיימת כיום.

26

נרות בקתדרלת מילאנו. לנרות תפקיד חשוב בטקסים נוצרים, והם מסמלים את אורו של האל האב, ובמיוחד של הצלוב. נהוג להדליקם על מזבח מיוחד המיועד לכך, או לפני איקונות של קדושים נוצרים, והם נישאים פעמים רבות גם בתהלוכות דתיות.

27

פסיפס במנזר הביזנטי בכורסי. המנזר התגלה בשנת 1970, והוא הגדול במנזרי ארץ ישראל. אורכו 145 מטר ורוחבו 123 מטר.

28

פסל ישו הגואל המשקיף על ריו דה ז'ניירו מראשו של הר קורקובדו, ברום של כ-710 מטרים מעל פני הים. גובהו של הפסל הוא 38 מטרים והוא היה לאחד מסמליה של העיר ושל ברזיל כולה.

29

אחד המגדלים, הקתדרלה וצלבים קלטיים בסלע קאשל באירלנד. המבנים על הסלע הם מהמאות ה-12 וה-13, והמקום נחשב לאתר שבו שכנע פטריק הקדוש את המלך הקלטי הפגני להתנצר במאה ה-5.

30

איש דת אתיופי בשעת טקס בלליבלה באתיופיה. הכנסייה האתיופית האורתודוקסית היא אחת הכנסיות הבודדות שהתקיימו באפריקה בתקופה שלפני הקולוניאליזם האירופי והיא הגדולה שבכנסיות הנצרות האוריינטלית.

31

מראה החלל הפנימי ב"קתדרלה המטרופוליטנית נוסה סניורה אפארסידה", הידועה יותר כקתדרלת ברזיליה. קוטר המבנה בבסיסו הוא 70 מטרים, ומשקלו של כל אחד מעמודי הבטון הנושאים את גגו הוא 90 טון.

32

פסל גאורגיוס הקדוש בהורגו את הדרקון הנמצא בעכו. במוסקבה נמצאים פסלים רבים בנושא זה. גאורגיוס הקדוש הוא הקדוש הנוצרי החשוב ביותר בנצרות האורותודוקסית, והוא הקדוש המגן של העיר מוסקבה.

33

מטאורה הוא אזור במחוז תסליה במרכז יוון, שנופו עשוי מכשישים עמודי סלע תלולים. בשל בידודו של האזור והנגישות המוגבלת לראשי הצוקים, קמו בו בימי הביניים מנזרים אורתודוקסים. תופעות הטבע והתרבות הייחודיות בהן מצטיין מטאורה, הביאו להכרזתו בשנת 1988 כאתר מורשת עולמית.

34

בשנת 1291, עם תום מצור בן חודש וחצי, כבשו הממלוכים את עכו, בירתה של ממלכת ירושלים, וסיימו בכך 200 שנות נוכחות צלבנית בארץ ישראל.

35

הכרזת הבמוס פאפאם ("יש לנו אפיפיור") היא ההכרזה המסורתית על בחירתו של אפיפיור חדש. בתמונה נראה קהל שנאסף מול בזיליקת פטרוס הקדוש, לרגל ההכרזה על בחירתו של האפיפיור פיוס העשירי ב-1903.

36

כיפתה הכחולה של כנסייה יוונית אורתודוקסית באי סנטוריני בולטת מעל קירותיה המסויידים למשעי. לידה מגדל הפעמונים אופייני לסגנון המקומי.

37

בזיליקת גבירתנו של השלום ביאמוסוקרו היא בזיליקה רומית-קתולית ביאמוסוקרו, הבירה המנהלתית של חוף השנהב. עלות הקמתה שהגיעה ל-300 מיליון דולר, הכפילה את החוב הלאומי של חוף השנהב וגררה ביקורת רבה.

38

מנזר סנט ג'ורג' הוא מנזר יווני-אורתודוקסי בנחל פרת. הנזירים מאמינים כי בתחום המנזר נמצאת המערה בה התגורר אליהו הנביא בהגיעו לנחל כרית, ובה ניזון מלחם וממים שהביאו לו העורבים.

39

צלבי עץ בכניסה לכנסיית הקבר, הממוקמת במקום צליבתו וקבורתו של ישו. הכנסייה שוכנת ברובע הנוצרי של העיר העתיקה בירושלים, במקום המזוהה כגבעת הגולגולתא הנזכרת בברית החדשה.

40

שרידי הכנסייה הצפונית בשבטה. שבטה הוא אתר ארכאולוגי שבו השתמרו שרידיו של יישוב נבטי שהתקיים בין המאה ה-1 למאה ה-8. המקום שוכן בנגב הצפוני, בין ניצנה לשדה בוקר, והוא ומוכר כאתר מורשת עולמית.

41

מראה מכיוון הכניסה למנזר גרארד בארמניה. משמאל נראה הגאוויט (נרתקס) ומאחוריו כיפת הקתוליקון. ברקע חלק מהסלעים המקיפים את המתחם משלושת צדדיו.

42

צליבת ישו מאת ג'נבטיסטה טייפולו (ציור שמן על בד, 1745-1750). צליבת ישו, על שלביה השונים, היא נושא בעל חשיבות מרכזית בתולדות האומנות הנוצרית והאומנות האירופית והמערבית בכלל.

43

דגלי הוותיקן ברחובות הרובע הנוצרי בירושלים, בעת ביקור האפיפיור בנדיקטוס השישה עשר בישראל בשנת 2009.

44

מיסה במערת הבשורה שבבזיליקת הבשורה בנצרת. הבזיליקה שוכנת באתר בו על פי המסורת הנוצרית ניצב ביתה של הבתולה, אמו של ישו, ובו בישר לה המלאך גבריאל את הבשורה.

45

בזיליקת הבית הקדוש היא בזיליקה קתולית בעיר לורטו בנפת אנקונה שבאיטליה, הידועה בשל בית מגורים השמור בה, והנחשב לפי המסורת לביתם של הבתולה ויוסף הקדוש בנצרת, אשר בו נתנה הבשורה למרים. הבזיליקה המבוצרת ניצבת על גבעה בגובה של כ-120 מטרים מעל פני הים, והיא יעד פופולרי לעלייה לרגל מאז המאה ה-14.

46

כנסיית דומינוס פלוויט היא כנסייה קתולית, השוכנת על הר הזיתים בירושלים, וצורתה כדמעה. הכנסייה נבנתה בשנת 1955 על ידי האדריכל האיטלקי אנטוניו ברלוצי, על חורבותיה של כנסייה ביזנטית מן המאה השביעית. ברלוצי עיצב את הכנסייה בצורתה זו, מפני שישו בכה על הר הזיתים עת ניבא את חורבן ירושלים.

47

כנסיית אורנס היא כנסיית קורות עץ השוכנת באורנס שבמערב מרכז נורווגיה. הכנסייה הוכרזה כאתר מורשת עולמית בשנת 1979 ועדיין נערכות בה מיסות מעת לעת, אם כי היא פועלת רק בחודשי הקיץ.

48

ציפורים ניצבות על פסל המדונה והילד שעל גג כנסיית גבירתנו של ארון הברית באבו גוש, והצופה לעבר ירושלים. בבסיסו של הפסל נראים שתי דמויות מלאכים מכונפים.

49

גרגויל במנזר הצלוב בטומאר בפורטוגל. המנזר מהמאה ה-12 שהיה בעברו מבצר טמפלרי, הוא אחד המונומנטים האמנותיים וההיסטוריים החשובים במדינה.

50

איה סופיה הנמצאת באיסטנבול שבטורקיה, הייתה כנסייה יוונית אורתודכסית והיא נחשבת לאחת הדוגמאות הבולטות של האמנות והאדריכלות של האימפריה הביזנטית ולאחד הבניינים המפורסמים בעולם. לאחר התפרקות האימפריה הפכה למסגד, וכיום היא משמשת כמוזיאון.

51

גרמה היא עיירה קטנה במרכזה של קפדוקיה, אשר העניקה את שמה לפארק הלאומי ההיסטורי המקיף את האזור. בסמוך לעיירה שוכן המוזיאון הפתוח של גרמה ובו, כמו בעיירה עצמה, מקבץ של כנסיות, מנזרים וקפלות החצובים בסלע הטוף הרך, והידועים בציורי הקיר העשירים שבהם.

52

כנסיית פטרוס הקדוש ביפו היא כנסייה פרנציסקנית השוכנת בכיכר קדומים, בפינה הצפון-מערבית של יפו העתיקה. לפי המסורת הקתולית ניצבת הכנסייה במקום בו שכן בית שמעון הבורסקאי, שאצלו התארח פטרוס הקדוש בזמן ששישהה בעיר, ובו נגלה לו נס החלום. המבנה ומגדל הפעמונים שלו שולבו בקצה הימני של סמל העיר תל אביב-יפו.

53

ורוניקה הקדושה הייתה אישה אדוקה מירושלים, אשר נתנה לישו את רעלתה, כך שיוכל לנגב את מצחו בעת שצעד בנתיב הייסורים. ישו מחה בה את זיעתו, וכשהשיבה לה, הופיעו עליה תווי פניו. ורוניקה הקדושה מתוארת באופן מסורתי כשהיא אוחזת ברעלה ועליה פניו של ישו.

54

כנסיית הלחם והדגים בעין שבע שבצפון-מערב הכנרת, מציינת את נס הלחם והדגים, שהתחולל כאשר ישו הזין 5,000 איש בחמש כיכרות לחם ושני דגים.

55

אוטו דה פה (מעשה האמונה) היה טקס דתי חגיגי ופומבי, שערכה האינקוויזיציה בהוציאה לפועל את גזרי הדין של קורבנותיה. מטרתו העיקרית של הטקס הייתה לזרוע אימה מפני כפירה בנצרות ולחזק את אמונתם של אלה הנאמנים לה.

56

כנסיית בית הכנסת היא כנסייה יוונית-קתולית בשוק בנצרת. לפי המסורת, במקום זה נהג ישו ללמוד ולהתפלל, ובו הכריז בפני המתפללים כי הוא המשיח. אירוע זה מונצח בתמונה התלויה מעל המזבח בכנסייה.

57

כנסיית ואסילי הקדוש היא כנסייה מהמאה ה-16, הנצבת בצידה הדרומי של הכיכר האדומה במוסקבה. בניית הכנסייה הוזמנה בידי איוואן האיום כדי להנציח את כיבוש קאזאן, וכיום היא מסמליה הבולטים של העיר.

58

חלונות בכנסיית קולוניה גואל בקולוניה גואל שליד ברצלונה. הכנסייה היא יצירתו הבלתי גמורה של אנטוני גאודי, שבנייתה נפסקה בשנת 1915 בשל קשיים תקציביים. רק הקריפטה של הכנסייה הושלמה, וחלק זה משמש כיום ככנסייה פעילה.

59

עלילות דם הן שקרים שהפיצו שונאי יהודים על היהודים, אשר שימשו כתירוצים להצדקת פרעות הדמים, הרציחות, הגירושים והרדיפות, שהיו מנת חלקו של העם היהודי בתקופת הגלות, בעולם הנוצרי ובמקומות אחרים. בתמונה נראית עלילת הדם בטרנטו שהתחוללה ב-1475.

60

האיימיש היא כת נוצרית אנבפטיסטית שחבריה פזורים במספר מדינות בארצות הברית ובאונטריו שבקנדה. חברי האיימיש דוגלים באורח חיים צנוע ונמנעים משימוש בטכנולוגיה מודרנית. הם עושים שימוש בסוס ועגלה במקום מכוניות, וצעיריהם עוסקים בספורט כבילוי חברתי מרכזי.

61

ירדנית הוא אתר טבילה בנהר הירדן, המיועד לצליינים נוצרים. האתר שוכן דרומית למוצא הנהר מהכנרת, בסמוך לקבוצת כנרת, ונמצא בבעלותה.

62

הקתדרלה בגואה העתיקה היא אחת משישים כנסיות שהקימו הפורטוגזים בעיר, אך כיום רק שבע מהן נותרו במצב טוב. בנייתה החלה ב-1562 והסתיימה ב-1619, והיא מוקדשת לקתרינה מאלכסנדריה, שביום חגה, 25 בנובמבר ב-1510, כבשו הפורטוגזים את העיר.

63

כוכב כסף שלו 14 קודקודים, מסמל, לפי האמונה, את מקום לידתו המדויק של ישו במערת הלידה שבכנסיית המולד בבית לחם.

64

חג הפסחא הוא החג הנוצרי הקדוש ביותר, והוא מציין את תחייתו של ישו על-פי האמונה הנוצרית, ביום השלישי לאחר שנצלב ונקבר בירושלים. לפי האמונה הנוצרית, צליבתו של ישו ותחייתו הן שלב הכרחי בדרך לגאולת בני האדם. לאחר התחייה זיהתה מרים המגדלית את ישו, אך הוא ביקשה: "ויאמר אליה ישוע אל תגעי בי כי עוד לא עליתי אל אבי אך לכי נא אל אחי ואמרי אליהם אני עלה אל אבי ואביכם ואל אלהי ואלהיכם." (הבשורה על-פי יוחנן, 20, 17. המשפט הלטיני "NOLI ME TANGERE" (אל תגעי בי) הוא כינויו המסורתי של האירוע.

65

חג הפסחא הוא החג הנוצרי הקדוש ביותר, והוא מציין את תחייתו של ישו על-פי האמונה הנוצרית, ביום השלישי לאחר שנצלב ונקבר בירושלים. לפי האמונה הנוצרית, צליבתו של ישו ותחייתו הן שלב הכרחי בדרך לגאולת בני האדם.

66

פרנציסקוס מאסיזי מקבל את הסטיגמטה - ציור שמן מעשה ידי הצייר הפלמי פטר פאול רובנס מתקופת הבארוק, המוצג בעיר גנט. הציור מתאר את הקדוש הנוצרי פרנציסקוס מאסיזי, מייסד מסדר הפרנציסקנים עם פצעי הסטיגמטה על גופו- פצעים שדומים לחלק מפצעיו של ישו הצלוב.

67

שרידי בית הכנסת בכפר נחום, שבצפון הכנרת, בנויים מאבן גיר לבנה, בין שרידי כפר נחום עצמו, שהיה בנוי מאבן בזלת שחורה. כפר נחום הוא אתר חשוב לנצרות, משום שישו פעל ממנו.
שרידי בית הכנסת בכפר נחום, שבצפון הכנרת, בנויים מאבן גיר לבנה, בין שרידי כפר נחום עצמו, שהיה בנוי מאבן בזלת שחורה. כפר נחום הוא אתר חשוב לנצרות, משום שישו פעל ממנו.
שרידי בית הכנסת בכפר נחום, שבצפון הכנרת, בנויים מאבן גיר לבנה, בין שרידי כפר נחום עצמו, שהיה בנוי מאבן בזלת שחורה. כפר נחום הוא אתר חשוב לנצרות, משום שישו פעל ממנו.

68

"האסטרונום" מתוך ספר השעות העשירות מאוד של דוכס ברי.
"האסטרונום" מתוך ספר השעות העשירות מאוד של דוכס ברי.

"האדם האנטומי/אסטרולוגי" מתוך ספר השעות העשירות מאוד של דוכס ברי. ספר שעות זה, שהוכן עבור ז'אן, דוכס ברי בשנת 1410 הוא ספר מאויר המשמש כלוח שנה ונחשב לאחד הספרים המאוירים החשובים ביותר שנכתבו במהלך המאה ה-15, אם לא החשוב שבהם. הספר כולל 416 עמודים, כאשר ב-131 מהם מיניאטורות (איורים צבעוניים) במלוא העמוד, ובעמודים רבים אחרים מופיעים איורים קטנים.

69

פסלי יום המתים
פסלי יום המתים

פסלי יום המתים. יום המתים הינו חג מקסיקני המוקדש לזכרם של אבות המשפחה שהלכו לעולמם. החג נחוג ביום הראשון והשני של חודש נובמבר, באותו מועד בו חלים יום כל הקדושים ויום כל הנשמות של הכנסייה הנוצרית קתולית. בחג זה נהוג לבקר בבתי הקברות ובכנסיות, ולהביא נרות ופרחים לקברי אבות המשפחה. על אף נושא החג, אין זה חג עגום והוא נחוג באווירה של קרנבל, בדומה לליל כל הקדושים האמריקאי.

70

בתמונה, ביקור בבית קברות בעיר לאון במקסיקו, בזמן חגיגות יום המתים. בחג זה נהוג לבקר בבית קברות ובכנסיות, ולהביא נרות ופרחים לקברי אבות המשפחה.
בתמונה, ביקור בבית קברות בעיר לאון במקסיקו, בזמן חגיגות יום המתים. בחג זה נהוג לבקר בבית קברות ובכנסיות, ולהביא נרות ופרחים לקברי אבות המשפחה.

בתמונה, ביקור בבית קברות בעיר לאון במקסיקו, בזמן חגיגות יום המתים. יום המתים הוא חג מקסיקני המוקדש לזכרם של אבות המשפחה שהלכו לעולמם. החג נחוג ביום הראשון והשני של חודש נובמבר, באותו מועד בו חלים יום כל הקדושים ולאחריו יום כל הנשמות של הכנסייה הנוצרית קתולית. בחג זה נהוג לבקר בבתי הקברות ובכנסיות, ולהביא נרות ופרחים לקברי אבות המשפחה. על אף נושא החג אין הוא עגום, והוא נחוג באווירה של קרנבל, בדומה לליל כל הקדושים האמריקאי.

71

סנטה קלאוס באיור יפני מתחילת המאה ה-20. סנטה קלאוס הוא מן הדמויות הבולטות הקשורות לחג המולד, המציין את יום הולדתו של ישו בבית לחם.

72

במרכז התמונה עוגה עגולה בצבע צהוב-חום, על צלחת צהובה. פני העוגה מעוטרים בצורת קשתות היוצאות ממרכז העוגה לקצותיה.
במרכז התמונה עוגה עגולה בצבע צהוב-חום, על צלחת צהובה. פני העוגה מעוטרים בצורת קשתות היוצאות ממרכז העוגה לקצותיה.

עוגת המלך בסגנון צרפתי, ממולאת קרם שקדים. עוגת המלך היא עוגה מסורתית המקושרת לחגים נוצריים: במדינות מסוימות היא מקושרת לפסטיבל חג ההתגלות הנחגג בסוף עונת חג המולד. במדינות אחרות היא מקושרת לחגיגות או לקרנבל מרדי גרא שלפני התענית.

73

ויטראז' בקתדרלת קלן שבגרמניה, המתאר את סקילתו של סטפנוס הקדוש
ויטראז' בקתדרלת קלן שבגרמניה, המתאר את סקילתו של סטפנוס הקדוש

ויטראז' בקתדרלת קלן שבגרמניה, המתאר את סקילתו של סטפנוס הקדוש, קדוש נוצרי וראשון המרטירים הנוצרים, שנסקל, לפי האמונה, ליד שער שכם בירושלים. לסטפנוס הקדוש מוקדשים מנזר סנט אטיין בירושלים וכנסייה בבית ג'מאל שליד בית שמש, ויום חגו חל ב-26 בדצמבר.

74

החזית של מנזר השילוש בוונדום היא דוגמה לסגנון גותי לוהב. הסגנון מאופיין בתחרת חלונות וקישוטי אבן עשירים ומלאי פרטים בצורת להבות אש או עלים מלופפים.
החזית של מנזר השילוש בוונדום היא דוגמה לסגנון גותי לוהב. הסגנון מאופיין בתחרת חלונות וקישוטי אבן עשירים ומלאי פרטים בצורת להבות אש או עלים מלופפים.

החזית של מנזר השילוש בוונדום היא דוגמה לסגנון גותי לוהב (Flamboyant) שהיה רווח בצרפת החל מסוף המאה ה-14. הסגנון מאופיין בתחרת חלונות וקישוטי אבן עשירים ומלאי פרטים בצורת להבות אש או עלים מלופפים. צריחים בסגנון זה (האופייניים גם לאדריכלות גותית מאוחרת ולתחייה הגותית) הם בעלי מרקם תחרה.

75

פורטל:נצרות/תמונה נבחרת/75

76

פורטל:נצרות/תמונה נבחרת/76

77

פורטל:נצרות/תמונה נבחרת/77

78

פורטל:נצרות/תמונה נבחרת/78

79

פורטל:נצרות/תמונה נבחרת/79