ספיידרמן: רחוק מהבית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספיידרמן: רחוק מהבית
Spider-Man: Far from Home
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על הדמות "ספיידרמן" מאת סטן לי וסטיב דיטקו
בימוי ג'ון וואטס
הופק בידי קווין פייגי
איימי פסקל
תסריט כריס מק'קנה
אריק סומרס
שחקנים ראשיים טום הולנד
סמואל ל. ג'קסון
זנדאיה
קובי סמולדרס
ג'ון פאברו
מריסה טומיי
ג'ייק ג'ילנהול
מדבבים Dawn Michelle King (E.D.I.T.H.) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל ג'אקינו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מתיו ג'. לויד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה
אולפני מארוול
חברה מפיצה סרטי סוני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 2 ביולי 2019
ישראלישראל 4 ביולי 2019
משך הקרנה 129 דקות
133 דקות (גרסה מורחבת)
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט גיבורי-על
דרמה
פעולה
קומדיית פעולה
מדע בדיוני
תקציב 160 מיליון דולר
הכנסות 1.131 מיליארד דולר (1 באוקטובר 2019)
הכנסות באתר מוג'ו spidermanhomecoming2
סרט קודם כרונולוגית (MCU):
"הנוקמים: סוף המשחק"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"ספיידרמן: השיבה הביתה"
סרט הבא כרונולוגית (MCU):
"האלמנה השחורה"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"ספיידרמן: אין דרך הביתה"
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספיידרמן: רחוק מהביתאנגלית: Spider-Man: Far from Home)[1] הוא סרט גיבורי-על אמריקאי בלייב אקשן בהפקה משותפת של סוני ואולפני מארוול אשר יצא לאקרנים בשנת 2019. הסרט מבוסס על חוברות הקומיקס "ספיידרמן" בהוצאת מארוול קומיקס, והוא מהווה חלק מהיקום הקולנועי של מארוול, סרט זה מהווה המשך לסרט הקודם ספיידרמן השיבה הביתה, זאת כשהוא מהווה את סרטו העשרים ושלוש במספר של היקום וכן הוא הסרט האחרון בשלב השלישי ולפיכך האחרון בסאגת האינסוף של היקום הקולנועי של מארוול.[2] הסרט מבוים על ידי ג'ון וואטס ונכתב על ידי התסריטאים כריס מק'קנה ואריק סומרס ומככבים בו טום הולנד בדמותו של פיטר פארקר/ספיידרמן ולצידו זנדאיה, ג'ייק ג'ילנהול, סמואל ל. ג'קסון ומריסה טומיי.

הסרט יצא לאקרנים בבכורה עולמית ב-2 ביולי 2019. בישראל, הסרט הופץ בהקרנות טרום-בכורה במקביל לבכורתו העולמית ויצא לאקרנים רשמית ב-4 ביולי 2019.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העולם, ובו תיכון מידטאון בו לומד פיטר פארקר, מנסים לשוב לשגרה אחרי אירועי "הנוקמים: סוף המשחק", בהם כל האנשים (והחייזרים) שאוידו על ידי תאנוס לפני חמש שנים חוזרים לתחייה. העולם עדיין מתאבל על מותו של טוני סטארק, שהקריב את עצמו כדי להציל את העולם ולהשמיד את ת'אנוס וצבאו. סטארק מוריש לפארקר את זוג משקפי השמש שלו ובהם גישה למערכת EDITH השולטת בכל הטכנולוגיה של תעשיות סטארק ובהן נחיל של רחפנים חמושים. מנגד, פארקר אינו מעוניין בעול הזה ומעדיף להשקיע את מרצו במטרה ארצית יותר: לחזר אחרי בת-כיתתו מישל ג'ונס – המכונה MJ – ולכבוש את ליבה בטיול הכיתתי לאירופה.

בינתיים, ניק פיורי חוקר מספר מקרים בהם יסודנים (ישויות מפלצתיות העשויות מארבעת היסודות) תוקפים יישובים ובני אדם אך מובסים בידי גיבור-על מסתורי בשם קוונטין בק. בק מספר לפיורי שהוא לוחם שהגיע מיקום מקביל בו היסודנים השמידו את כדור הארץ, ושהוא מנסה להציל את כדור הארץ הזה מגורל דומה. בק אומר לו שהיסודנים שנותרו יתקפו באירופה ושהוא זקוק לעזרה מספיידרמן.

פיורי מנסה לגייס את פארקר למשימה ללא הצלחה יתרה ואף משתלט בחשאי על הטיול הכיתתי של פארקר וחבריו כדי לתמרן אותו. כאשר יסודן מים תוקף את פארקר וחבריו בעיר ונציה, פארקר מסייע לבק, שזוכה לכינוי מיסטריו, להביסו ומסכים להתגייס למאבק בתנאי שפיורי ישמור על זהותו הסודית ויגן על חבריו לכיתה. בק מספר לפארקר על מוצאו ומתחבב עליו. הם מספרים לפארקר שהיסודן האחרון, העשוי מאש, יתקוף בפראג במהלך קרנבל האור ופיורי מתמרן את הטיול הכיתתי לשם ומסדר לכיתה ערב חינם באופרה למגינת לבם של התלמידים שרצו לחגוג בקרנבל. MJ מציעה לפארקר לשבת לידה באופרה, אך הוא נאלץ להתחמק עקב הבטחתו לפיורי ולבק. לבוש בחליפה שחורה, פארקר מתצפת על העיר כשהוא חושב שחבריו מוגנים ולא יודע ש-MJ ושניים מחבריו עזבו והתפלחו לקרנבל האור. יסודן האש תוקף אך פארקר ומיסטריו מביסים אותו: פארקר מציל את חבריו ואילו מיסטריו מחרף את נפשו וכמעט מת כדי להשמיד את היסודן. בק עורך שיחת נפש עם פארקר, רוכש את אמונו ומביע הבנה ואף עידוד לרצונו של פארקר לא להיות גיבור-על אלא לבלות עם אהובתו MJ כנער מתבגר רגיל. פארקר מאמין שבק הוא גיבור-העל והאדם הראוי לרשת את סטארק ולהגן על העולם, ומעביר לו את השליטה ב-EDITH.

אחרי שפארקר עוזב במטרה לנסות לתקן את יחסיו עם MJ, בק חושף את התרמית שלו ושותה עם אנשי הצוות שלו. הוא מסביר את מזימתו ועל כך שהיסודנים וגיבור-העל מיסטריו הם למעשה אשליה אופטית שנוצרה על ידי נחיל רחפנים חמושים עם מקרנים הולוגרפיים, ומטרתם הייתה לרכוש את אמונם של ניק פיורי ופיטר פארקר על מנת להשיג גישה למערכת EDITH ולהשתלט על הטכנולוגיה של סטארק. הוא חושף כי בעבר היה עובד ממורמר של סטארק ופוטר על ידו, ובאמצעות הטכנולוגיה של סטארק הוא יהיה איירון מן החדש שישלוט בעולם דרך הנוקמים והטכנולוגיה.

פיטר פארקר יוצא לטיול רגלי רומנטי עם MJ והיא מגלה לו שהיא הסיקה שהוא ספיידרמן. בהתחלה הוא מנסה להכחיש, אך כאשר היא מציגה לו שברי רחפן שאספה מזירת הקרב עם יסודן האש, פארקר מפעיל אותו והם מגלים שהוא מציג הקרנה הולוגרפית של הקרב. פארקר מבין שבק רימה אותו ושכל עניין גיבור-העל הנלחם ביסודנים היה תרמית. הוא מודה בפני MJ שהוא ספיידרמן, מסביר לה את המזימה של בק ומבקש ממנה לברוח עם חבריה לכיתה בעוד שהוא עצמו ימהר לברלין להזהיר את ניק פיורי, וינסה לתקן את טעותו ולקחת את השליטה על EDITH.

בק מגלה שפארקר גילה את מזימתו ומחליט להרוג אותו בטרם יזהיר אנשים נוספים ובפרט את פיורי. בברלין הוא מתחזה לפיורי ולוכד את פארקר. הוא מפעיל עליו לוחמה פסיכולוגית ומנסה לערער את נפשו באמצעות האשליות שלו. הוא מרמה את פארקר שוב וגורם לו להודות שהזהיר את חבריו לכיתה, ובהם MJ וחברו הטוב נד. בק מודיע לו שהוא יהרוג אותם ומשליך את פארקר על רכבת מהירה ובכך סבור שנפטר ממנו. פארקר שורד ומתעורר פצוע בהולנד. בעזרת המקומיים הוא מתקשר להאפי הוגאן, שומר ראשו ועוזרו של סטארק, וזה בא לחלץ אותו במטוס סילון משוכלל. אחרי שפארקר מספר לו על מזימתו של בק וכיצד פישל כאשר נתן לו את משקפי EDITH, הוגאן מעודד את פארקר ומדרבן אותו לא להיכנע אלא לפעול לעצור את בק שמתעתד לתקוף בלונדון באמצעות האשליות שלו. פארקר מכין במטוס חליפת ספיידרמן חדשה ומבקש מהוגאן שיגן על חבריו בזמן שהוא נלחם בבק.

חבריו של פארקר מתומרנים ללונדון על ידי בק ונמלטים מאוטובוס התיירים שלהם שמותקף על ידי נחיל הרחפנים של בק המתחזים ליסודן חדש וגדול יותר שתוקף את גשר מצודת לונדון. בעוד הוגאן ממלט את חבריו של פארקר למצודת לונדון, ספיידרמן צונח בגשר מצודת לונדון ומתחיל לנטרל את הרחפנים של בק. הרחפנים מתחילים לתקוף את ספיידרמן אך הוא מצליח להביס רבים מהם ומגיע למקום מחבואו של בק בחלק העליון של הגשר, ממנו הוא מתפעל את הרחפנים. בק מפעיל את מקרני האשליות ומורה על הרחפנים לירות ללא הבחנה בספיידרמן. ספיידרמן עוצם את עיניו ומסתמך על חוש העכביש שלו כדי להתגבר על רחפניו של בק, שנפצע אנושות בעצמו מירי הרחפנים שלו. בק מנסה לפנות לרחמיו של פארקר, שהפעם לא נופל בפח האשליה ופורק את בק מהאקדח בו היה חמוש. בק מת מפצעיו אך מקליט בסתר את הקרב. פארקר מחזיר את השליטה ב-EDITH לידיו ומנטרל את כל צי הרחפנים. הוא זוכה לשבחיהם של ניק פיורי והאפי הוגאן ובלבה של MJ שמנשקת אותו. הם חוזרים לניו יורק ונהיים זוג בעוד שהוא שומר על העיר כספיידרמן.

בסצנה שבמהלך הכתוביות, פיטר ו-MJ מגלים כי למערכת החדשות "הדיילי ביוגל", בראשותו של ג'יי ג'ונה ג'יימסון, עיתונאי בכיר השונא את ספיידרמן, הגיע סרטון שהוקלט לכאורה על ידי מיסטריו רגעים לפני מותו, בו ספיידרמן מופלל בהשתלטות עוינת על הטכנולוגיה של סטארק ואף נחשפת זהותו הסודית כפיטר פארקר.

בסצנה שלאחר הכתוביות, מתגלה שהסקרולים טאלוס וסורן התחזו לניק פיורי ומריה היל במשך כל הזמן, וקיבלו הנחיות מפיורי האמיתי, המפקד על חללית הסקרול.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוני רוולורי, המקי מאדרה, אנגוורי רייס ולורה הרייר מגלמים את דמותיהם כפלאש תומפסון, יריבו של פיטר,[11] בעל הקיוסק המקומי מר דלמר,[12] בטי בראנט וליז אלן טומס, בנות כיתתו של פיטר פארקר מהסרט הקודם.[13][14] ג'יי קיי סימונס שב לגלם את דמותו של ג'יי ג'ונה ג'יימסון מהטרילוגיה המקורית שבוימה על ידי סם ריימי בסצנה שאחרי הכתוביות, וזו הפעם הראשונה ששחקן שב לגלם דמות שאינה משתייכת ליקום הקולנועי של מארוול.[15] בן מנדלסון ושרון בלין שבים לגלם את דמויותיהם של טאלוס וסורן מגזע הסקרול בהופעה ללא קרדיט בסצנה שאחרי הכתוביות, לאחר שהופיעו ב"קפטן מארוול". ארבעת האלמנטלים שמופיעים בסרט ממודלים לפי ארבעה נבלי ספיידרמן בשם הידרו-מן, סאנדמן, מולטן מן וציקלון.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליל ההפקה הרשמי.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2016, אמר יו"ר סרטי סוני, תומאס רותמאן אמר שסרטי סוני ואולפני מארוול התחייבו לעשות סרטים נוספים על דמותו של ספיידרמן לאחר הסרט "ספיידרמן: השיבה הביתה".[16] חודש לאחר מכן, נשיא אולפני מארוול, קווין פייגי אמר שאם סרטים נוספים יופקו בעתיד, לאולפנים היה רעיון מבוסס סרטי "הארי פוטר" ולכתוב את הסרטים כך שכל סרט בסדרה תתמקד בשנת לימודים חדשה שפיטר חווה;[17] עלילת סרט ההמשך נועדה להתקיים במהלך שנת הלימודים הלפני-אחרונה של פיטר פארקר.[18] באוקטובר 2016, החלו דיונים להפקת סרט המשך, כולל הצגת נבל-על חדש שיוצג לראשונה ביקום, על פי דבריו של טום הולנד, שחתם על חוזה לשלושה סרטים של ספיידרמן, כולל "השיבה הביתה".[19][20] בדצמבר, לאחר שיווקו המוצלח של הטריילר הראשון, סרטי סוני חתמו על הפקת סרט המשך שייצא לאקרנים ב-5 ביולי 2019.[21]

ביוני 2017 נחשף שסרטי סוני ישתמשו במותרות ההסכם בין מארוול לסוני שנחתם ב-2015 על מנת להציג דמות נוספת מסרטי היקום הקולנועי, כפי שהציגו את דמותו של איירון מן בתור המנטור של פיטר ב"השיבה הביתה".[22] פייגי הצהיר כי מארוול וסוני "רק החלו לחזק את התוכניות שלנו" עבור סרט ההמשך, והרגישו שהופעותיו של ספיידרמן ב"מלחמת האינסוף" ובסרט ההמשך שלו "ישיקו אותו ליקום קולנועי חדש מאוד נכון לעכשיו", בדומה לאופן שבו "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הכריז על "השיבה הביתה".[23] מארוול וסוני התלהבו מאוד מהאפשרות שהבמאי ג'ון וואטס יחזור ליטול את שרביט הבימוי בסרט ההמשך, ופייג אמר על כך שזו "השאיפה בוודאות", ופסקל ציינה שהם "ישתגעו" אם וואטס לא יחזור. וואטס גם ציין שהוא חתום על חוזה לשני סרטים.[24] בנוסף, פייגי ציין שכותרת סרט ההמשך תהיה דומה לכותרת הסרט הקודם; עם כותרת משנה, וללא המספר "2" בכותרת. פייגי אף ציין כי הצילומים אמורים להתחיל באפריל או במאי 2018.[25] פסקל ציינה שסרט ההמשך יתחיל "מספר דקות" לאחר סיום סרט ההמשך ל"מלחמת האינסוף".[26] כמו ב"השיבה הביתה", פייגי הצהיר שהנבל בסרט הנוכחי יהיה נבל שעדיין לא הוצג בסרטי ספיידרמן.[27] עד יולי 2017, וואטס ניהל במשא ומתן עם האולפנים על חזרה למלאכת בימוי סרט ההמשך,[3] ומריסה טומיי הביעה עניין לשוב לגלם את דמותה כדודה מיי מהסרט הקודם.[28]

קדם הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף אוגוסט 2017, כשהסרט נכנס לתהליכי קדם ההפקה,[25] כריס מק'קנה ואריק סומרס, שניים מהתסריטאים שכתבו את התסריט עבור הסרט הקודם,"השיבה הביתה", ניהלו משא ומתן סופי מול אולפני מארוול על חזרתם לכתיבת סרט ההמשך.[29] בתחילת אוקטובר 2017, ג'ייקוב בטלון אישר שהוא ישוב לגלם את דמותו של נד בסרט ההמשך.[10] בדצמבר 2017, פייגי אישר שוואטס ישוב לביים גם את הסרט ההמשך.[30] בפברואר 2018, נודע שזנדאיה הייתה אמורה לשוב לגלם את דמותה של מישל ג'ונס.[5] עד סוף אפריל, הצילומים היו אמורים להתחיל בתחילת יולי 2018, ופייגי אישר שהצילומים יתרחשו בלונדון, במקום באטלנטה כמו בסרט הראשון. פייגי ציין כי אחת הסיבות לכך היא מכיוון שרוב הסרט יתרחש ברחבי העולם, מחוץ לניו יורק.[31] חודש לאחר מכן, ג'ייק ג'ילנהול נכנס למשא ומתן על גילם דמותו של נבל-העל מיסטריו, בעוד שאושר שמריסה טומיי ומייקל קיטון (שתפקידו לבסוף לא-נכלל בסרט ההמשך) ישובו לגלם את דמויותיהם מהסרט הקודם; נוסף על כן, אושר שמק'קנה וסומרס ישמשו בתפקיד התסריטאים של הסרט.[32] בסוף יוני 2018, הולנד חשף שכותרת הסרט תהיה "ספיידרמן: רחוק מהבית",[33] וליהוקו של ג'ילנהול כמיסטריו אושר.[7] פייגי השווה את כותרת הסרט הנוכחי ("רחוק מהבית") לכותרת הסרט הקודם ("השיבה הביתה") וציין שכותרות הסרטים "מלאות במשמעויות חלופיות", תוך כדי השימוש במילה "בית" בשתי כותרות הסרטים,[34] והסביר שהסרט הנוכחי יתמקד בפארקר ובחבריו שנמצאים במהלך טיול באירופה בחופשת הקיץ.[35]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט הראשיים החלו בהרטפורדשייר, אנגליה ב-2 ביולי 2018,[36] תחת הכותרת "הסתיו של ג'ורג'" ("Fall of George").[37] הצילומים מתקיימים גם בלונדון,[31] עם צילומים במיקומים שונים, כולל מזרח לונדון.[38] הצילומים הראשיים הסתיימו בדצמבר 2018.[39]

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-2 ביולי 2019. בישראל הסרט יצא לאקרנים יומיים לאחר מכן, ב-4 ביולי 2019.

גרסה מורחבת של הסרט יצאה ב-29 באוגוסט, וכוללת ארבע דקות של תוכן נוסף.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל מותו של פרקר בסוף מלחמת האינסוף, ומכיוון שלא קם לתחייה לפני יציאת הסרט הנוקמים: סוף המשחק לאקרנים במאי 2019, הכתב ג'רמיין לוסייה מ-"io9" ציין שאולפני סוני ייאלצו להתחיל לשווק את הסרט רק חודשיים ספורים לפני יציאתו לאקרנים או לחלופין, לקלקל עבור קהל הצופים הרחב את העובדה כי הדמות תקום לתחייה בסרט הרביעי של הנוקמים. לוסייה סיכם כי ככל הנראה כי הגישה השנייה תינקט, בעוד שנציג של סרטי סוני אמר שהאולפנים יעבדו בצמוד עם אולפני מארוול על מנת "להבין את האסטרטגיה עבור ספיידרמן".[40] בפועל, קדימון הסרט פורסם יחד עם הכרזה הראשונה בינואר 2019.[1]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ספיידרמן: אין דרך הביתה

באוגוסט 2019 דווח כי אולפני סוני ומארוול לא הגיעו להסכמים שנדרשו על מנת להמשיך את השיתוף פעולה בין השתיים ולכן סוני תעבוד לבדה ללא ההתערבות של אולפני מארוול. כמו כן צוין שסוני מתכננים שני סרטי המשך, כאשר הם מקווים שטום הולנד יחזור לגלם את ספיידרמן וג'ון וואטס יחזור לביים את שני הסרטים.[41] מאוחר יותר באותו החודש, הולנד אישר כי הוא צפוי לחזור ולשחק את הדמות בסרטים של סוני.[42] בספטמבר 2019 דווח כי אולפני סוני ומארוול הגיעו להסכם חדש שבו ספיידרמן ימשיך להיות ביקום הקולנועי של מארוול כאשר הסרט השלישי בסדרה אמור לצאת ב-16 ביולי 2021 ושספיידרמן צפוי להופיע בסרט אחד של מארוול.[43] ב-24 באפריל 2020, נודע כי סרט ההמשך צפוי לצאת לאקרנים ב-5 בנובמבר 2021 ויצולם באטלנטה, ניו יורק, לוס אנג'לס ובאיסלנד, ב-24 ביולי 2020 נודע כי סרט ההמשך יצא לאקרנים ב-17 בדצמבר 2021.[44] הצילומים החלו באוקטובר 2020.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 ספיידרמן: רחוק מהבית, טריילר רשמי באתר YouTube. פורסם ב-16 בינואר 2019.
  2. ^ Just Lunning, 'Spider-Man: Far From Home' Will End Phase 3 of Marvel Cinematic Universe, Not Begin Phase 4, Says Marvel's Kevin Feige, Newsweek, ‏20 באפריל 2019
  3. ^ 1 2 Ford, Rebecca; Kit, Borys (July 19, 2017). "'Spider-Man: Homecoming' Director in Talks to Return for Sequel (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on July 19, 2017. Retrieved July 19, 2017.
  4. ^ 1 2 Buchanan, Kyle (August 7, 2018). "Spider-Man: Far From Home Adds Samuel L. Jackson, Cobie Smulders". Vulture.com. Archived from the original on August 7, 2018. Retrieved August 7, 2018.
  5. ^ 1 2 Kit, Borys; Galuppo, Mia (February 9, 2018). "Jake Gyllenhaal, Ansel Elgort, Zendaya to Star in Crime Drama 'Finest Kind'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on February 10, 2018. Retrieved February 10, 2018.
  6. ^ Anderton, Ethan (December 9, 2018). "'Spider-Man: Far From Home' Plot Details Emerge After Trailer Debuts at CCXP". /Film. Archived from the original on December 10, 2018. Retrieved December 9,2018.
  7. ^ 1 2 Couch, Aaron (June 23, 2018). "Tom Holland Reveals Next 'Spider-Man' Movie Is Called 'Far From Home'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on June 24, 2018. Retrieved June 24, 2018.
  8. ^ Kroll, Justin (May 21, 2018). "Jake Gyllenhaal Eyed for Villain Role in 'Spider-Man: Homecoming' Sequel". Variety. Archived from the original on May 21, 2018. Retrieved May 21, 2018.
  9. ^ Warner, Sam (September 7, 2018). "Spider-Man: Far from Home set picture confirms the return of an MCU favourite". Digital Spy. Archived from the original on October 18, 2018. Retrieved October 17, 2018.
  10. ^ 1 2 Alexander, Julia (October 5, 2017). "Peter Parker's best friend, Ned, may show up in an Avengers movie". Polygon. Archived from the original on October 5, 2017. Retrieved October 5, 2017.
  11. ^ James, David (July 23, 2018). "Tom Holland Hangs Out With Spider-Man: Far From Home Cast In New Pic". We Got This Covered. Archived from the original on July 24, 2018. Retrieved July 24, 2018.
  12. ^ Grebey, James (July 3, 2018). "'Spider-Man: Far From Home' Photos Reveal an Unexpected Returning Character". Inverse. Archived from the original on July 10, 2018. Retrieved July 9, 2018.
  13. ^ Barnhardt, Adam (September 29, 2018). "Tom Holland Battles A Pigeon in New 'Spider-Man: Far From Home' Set Photos". Comicbook.com. Archivedfrom the original on October 19, 2018. Retrieved October 18, 2018.
  14. ^ Boucher, Geoff (January 18, 2019). "Sony's 'Spider-Man: Far From Home' Trailer: 130M Views In 24 Hours Breaks Studio Record". Deadline Hollywood. Archived from the original on January 18, 2019. Retrieved January 18, 2019.
  15. ^ "Spider-Man: Far From Home's Post-Credits Have Been Revealed - Major Spoilers Ahead!". CBM. June 27, 2019. Retrieved June 27, 2019.
  16. ^ Galloway, Stephen (June 23, 2016). "Tom Rothman on 'Spider-Man' Plans and Loving 'Ghostbusters' Trolls: "Can We Please Get Some More Haters to Say Stupid Things?"". The Hollywood Reporter. Archived from the original on June 23, 2016. Retrieved June 23, 2016.
  17. ^ Chitwood, Adam (July 27, 2016). "Kevin Feige Says 'Spider-Man' Sequels Could Follow the 'Harry Potter' Format". Collider. Archived from the original on July 27, 2016. Retrieved July 27, 2016.
  18. ^ Sciretta, Peter (April 3, 2017). "'Spider-Man: Homecoming' Set Visit: Everything We Learned - Page 3". /Film. Archived from the original on April 3, 2017. Retrieved April 3, 2017.
  19. ^ Nordstrom, Leigh (October 16, 2016). "Robert Pattinson, Sienna Miller Talk 'The Lost City of Z'". Women's Wear Daily. Archived from the original on October 16, 2016. Retrieved October 16, 2016.
  20. ^ Siegel, Tatiana (November 9, 2016). "Tom Holland Learned He Got His 'Spider-Man: Homecoming' Role From a Marvel Instagram Post". The Hollywood Reporter. Archived from the original on November 9, 2016. Retrieved November 9, 2016.
  21. ^ D'Alessandro, Anthony (December 9, 2016). "'Spider-Man: Homecoming 2' Shoots Web Around Independence Day 2019 Frame; 'Bad Boys 4' Moves To Memorial Day". Deadline Hollywood. Archived from the original on December 9, 2016. Retrieved December 9, 2016.
  22. ^ Siegel, Tatiana; Kit, Borys (June 21, 2017). "How Sony Learned to Cede Control to Marvel on 'Spider-Man: Homecoming'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on June 21, 2017. Retrieved June 21, 2017.
  23. ^ Rooney, Matt (June 24, 2017). "Exclsuive: Kevin Feige Talks Spidey's Future & Studio Collaborations". JoBlo.com. Archived from the original on June 26, 2017. Retrieved June 25, 2017.
  24. ^ Chitwood, Adam (June 26, 2017). "'Spider-Man: Homecoming 2': Director Jon Watts Likely to Return". Collider. Archived from the original on June 26, 2017. Retrieved June 26, 2017.
  25. ^ 1 2 Chitwood, Adam (June 26, 2017). "'Spider-Man: Homecoming 2' Filming Dates, Title Details Revealed". Collider. Archived from the original on June 26, 2017. Retrieved June 26, 2017.
  26. ^ Taylor-Foster, Kim (June 28, 2017). "EXCLUSIVE: Sony's Spider-Man Movies Happen in the "Same Reality" as the MCU". Fandom. Wikia, Inc. Archived from the original on June 29, 2017. Retrieved June 29, 2017.
  27. ^ Daniell, Mark (July 2, 2017). "Marvel's Kevin Feige on Spider-Man, the future of the MCU and replacing Robert Downey Jr". Toronto Sun. Archived from the original on July 9, 2017. Retrieved July 9, 2017.
  28. ^ Setoodeh, Ramin (July 21, 2017). "Marisa Tomei on Playing Aunt May in 'Spider-Man: Homecoming,' Sequels and Hollywood Sexism". Variety. Archived from the original on July 22, 2017. Retrieved July 22, 2017.
  29. ^ Kit, Borys (August 30, 2017). "'Spider-Man: Homecoming' Writers Returning for Sequel (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on August 30, 2017. Retrieved August 30, 2017.
  30. ^ Hood, Cooper (December 9, 2017). "Kevin Feige Confirms Jon Watts Will Direct Spider-Man: Homecoming 2". Screen Rant. Archived from the original on December 9, 2017. Retrieved December 9, 2017.
  31. ^ 1 2 Lussier, Germain (April 22, 2018). "The Sequel to Spider-Man Homecoming Spans the Globe". io9. Archived from the original on April 23, 2018. Retrieved April 23, 2018.
  32. ^ Vlessing, Etan; Kit, Borys (May 21, 2018). "Jake Gyllenhaal in Talks to Star in 'Spider-Man: Homecoming' Sequel". The Hollywood Reporter. Archived from the original on May 21, 2018. Retrieved May 21, 2018.
  33. ^ Patches, Matt (June 23, 2018). "Tom Holland just revealed the full title of Spider-man 2". Polygon. Archived from the original on June 23, 2018. Retrieved June 23, 2018.
  34. ^ Eisenberg, Eric (June 24, 2018). "Spider-Man: Far From Home Has Multiple Meanings, According To Kevin Feige". Cinema Blend. Archived from the original on June 26, 2018. Retrieved June 25, 2018.
  35. ^ Lussier, Germain (June 26, 2018). "The Avengers 4 Trailers Are Going To Have A Weird Marketing Problem". Gizmodo. Archived from the original on June 26, 2018. Retrieved June 26, 2018.
  36. ^ Stone, Sam (July 2, 2018). "First Spider-Man: Far From Home Set Photos Surface". Comic Book Resources. Archived from the original on July 2, 2018. Retrieved July 2, 2018.
  37. ^ Marc, Christopher (December 19, 2017). "'Spider-Man 2′ Working Title Continues Jon Watts' Reference To Seinfeld". Omega Underground. Retrieved December 19, 2017.
  38. ^ Dumaraog, Ana (July 8, 2018). "New Spider-Man: Far From Home Set Video Sees Tom Holland Get Emotional". Screen Rant. Archived from the original on July 9, 2018. Retrieved July 9, 2018.
  39. ^ Chapman, Tom (June 5, 2018). "Avengers 4 Reshoots Set For Summer, Spider-Man 2 to Wrap in December". Comic Book Resources. Archived from the original on June 7, 2018. Retrieved June 7, 2018.
  40. ^ .Lussier, Germain (May 7, 2018). "Thanks to Infinity War, Marvel May Need a New Strategy to Promote Its Upcoming Releases". io9. Archived from the original on May 8, 2018. Retrieved May 8, 2018.
  41. ^ איתי שטרן, ספיידרמן עוזב את היקום הקולנועי של מארוול, באתר הארץ, 20 באוגוסט 2019
  42. ^ ישי קיצ'לס, טום הולנד: "העתיד של ספיידרמן יהיה שונה", באתר ישראל היום, 26 באוגוסט 2019
  43. ^ נמצאה פשרה: ספיידרמן יישאר ביקום הקולנועי של מארוול, באתר ynet, 27 בספטמבר 2019
  44. ^ Bean, Travis (24 באפריל 2020). "'Spider-Man 3' And 'Spider-Man: Into The Spider-Verse 2' Get New Release Dates". Forbes. נבדק ב-24 באפריל 2020. {{cite news}}: (עזרה)