פורטל:להט"ב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Kompek (שיחה | תרומות)
מ ויקינתונים
שורה 84: שורה 84:
[[קטגוריה:להט"ב|*]]
[[קטגוריה:להט"ב|*]]
[[קטגוריה:פורטלים|להט"ב]]
[[קטגוריה:פורטלים|להט"ב]]

[[en:Portal:LGBT]]
[[br:Porched:Revelezh]]
[[de:Portal:Homo- und Bisexualität]]
[[el:Πύλη:ΛΟΑΤ]]
[[es:Portal:LGBT]]
[[fr:Portail:LGBT]]
[[it:Portale:LGBT]]
[[ja:Portal:LGBT]]
[[ka:პორტალი:ლგბტ]]
[[ms:Portal:LGBT]]
[[pl:Portal:LGBT]]
[[pt:Portal:LGBT]]
[[ro:Portal:LGBT]]
[[ru:Портал:ЛГБТ]]
[[sh:Wikipedia:Portal:LGBT]]
[[sr:Портал:ЛГБТ]]
[[tr:Portal:LGBT]]
[[vi:Chủ đề:LGBT]]
[[zh:Portal:LGBT]]

גרסה מ־06:29, 16 במרץ 2013

רענון הפורטל כיצד אוכל לעזור?    

פורטל להט"ב
לסביות • הומואים • טרנסג'נדרים • ביסקסואלים
הומוסקסואלים בגרמניה הנאצית
לסביות
לואי-ז'ורז' טן, מייסד היום הבינלאומי נגד הומופוביה
נישואים חד-מיניים
אקטיביסטים הומוסקסואלים מפגינים מחוץ לכנס של המפלגה הדמוקרטית בניו יורק, 1976
דנה אינטרנשיונל
מרטינה נברטילובה ומארק טוקסברי בטקס הפתיחה של אירוע האאוטגיימס העולמי הראשון שנערך במונטריאול, 2006
זוג גברים בקליפורניה, ארצות-הברית (1890)
דובים
ליידי בוי
רפי פרץ, "משפחה גאה"
מצעד גאווה בטיוואן, 2005
טרנסווסטיט בלבוש מקסיקני מסורתי
מתיו מיצ'ם במרדי גרא ההומו-לסבי של סידני
היג'רה
דגל הגאווה הביסקסואלית
פדרסטיה ביוון העתיקה
המגזין הלסבי Die Fruendin ("החבֵרה"), שיצא לאור בברלין בין השנים 1924-1933
ציור מאת הנרי סקוט טיוק (1905)
דראג קינג
אלאן רוג'רס (1967-2008), קצין בצבא ארצות הברית
מפגינים במצעד הגאווה במילאנו, 2000
דב בצבעי הגאווה (ברלין)
Der Eigene
גלן או גלנדה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה להט"ב הם ראשי התיבות של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים. ראשי התיבות הם תרגום של ראשי התיבות המקבילים באנגלית: LGBT (או GLBT). המונח בא לתאר נטיות מיניות שאינן הטרוסקסואליות וזהויות מגדריות שאינן סיסג'נדריות.

לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים רבים רואים עצמם חלק מציבור אחד מסיבות של אחדות גורל ושותפות במאבק. האפליה נגד קבוצות אלו נתפסת כנובעת מגורם משותף, והוא כפיית התפקידים המגדריים המסורתיים על ידי גורמים שמרניים ודתיים. בנוסף, המאבק לשוויון זכויות עוד בראשיתו במהומות סטונוול כלל לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים כאחד.

ערכי ליבה:

נטייה מינית

[הצגה/ הסתרה]

זהות מגדרית

[הצגה/ הסתרה]

גיבוש זהות

[הצגה/ הסתרה]

מצעד הגאווה

[הצגה/ הסתרה]

הומופוביה

[הצגה/ הסתרה]

דגל הגאווה

[הצגה/ הסתרה]

סמלי להט"ב

[הצגה/ הסתרה]

ערכים מומלצים

[הצגה/ הסתרה]


פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

כריכת החלק הראשון של דוחות קינסי, "התנהגות מינית בזכר האדם", שיצא בשנת 1948

דוחות קינסי הם שני ספרים על מיניות בבני אדם: "התנהגות מינית בזכר האדם" (1948), ו"התנהגות מינית בנקבת האדם" (1953) את הדוחות חיברו אלפרד קינסי, ביולוג אמריקאי באוניברסיטת אינדיאנה, מייסד מכון קינסי לחקר מין, מגדר ופריון, וורדל פומרוי ואחרים. פרסום הדוחות הדהים את הציבור וגרם למחלוקת ציבורית. ממצאי הדוחות הביאו לתגובות זעם, הן מכיוון שהן יצאו כנגד אמונות מסורתיות על מיניות האדם ומכיוון שדנו בנושאים שהיו בגדר טאבו עד לאותה עת. דוחות קינסי נמכרו בסך הכל בכשלושת-רבעי מיליון עותקים ותורגמו ל-13 שפות, ובכך היו לאחד הפרסומים המדעיים הנפוצים ביותר במאה ה-20.

חלקים מתוך דוחות קינסי המתארים את המגוון הקיים בקרב בני האדם בתחום נטייה מינית זוכים לעיתים קרובות לאזכור כתומכים בהערכה המקובלת ולפיה הומוסקסואליות קיימת בשכיחות של כ-10% באוכלוסייה הכללית. תחת שלוש הקטגוריות המוכרות: הטרוסקסואליות, ביסקסואליות והומוסקסואליות, הדוחות עושים שימוש בסולם קינסי ובו שבע דרגות (דרגה שמינית אסקסואליות הוספה על ידי עמיתיו של קינסי).

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

ג'ודית באטלר בהרצאה באוניברסיטת המבורג

ג'ודית באטלר (נולדה ב-24 בפברואר 1956) היא פרופסור לרטוריקה ולספרות השוואתית, באוניברסיטת קליפורניה בברקלי ופמיניסטית אקדמית, שכתבה את "Gender Trouble" ב-1990 ואת "Bodies That Matter" ב-1994. שני הספרים מתארים את מה שכונה מאוחר יותר בשם תאוריה קווירית. אחת מהתרומות המרכזיות של באטלר לתאוריה ביקורתית היא המודל הביצועי של מגדר, שבו הקטגוריות "זכר" ו"נקבה" מובנות כחזרה של פעולות במקום קטגוריות טבעיות והכרחיות. טענה זו רואה בקטגוריות "זכר" ו"נקבה" כקטגוריות חברתיות, שתפקידים מגדריים חברתיים מוצמדים אליהן. באטלר אף טענה שהתנועה הפמיניסטית אינה יכולה להשתמש או להסתמך על הגדרה מסוימת, בלתי משתנית, של "אישה", ושהגדרה מסוג זה היא אימפריאליסטית ומזיקה, שכן היא מעודדת סקסיזם.

באטלר טענה בריאיון כי היא מבקשת מאנשים לחשוב מחדש על מה הוא מגדר באופן כללי וכיצד כל אחד מהקוראים שלה מגדיר את עצמו. לטענתה רוב האנשים חושבים ש"נשיות" או "גבריות" זו מציאות פנימית טבעית. היא טוענת שלמגדר אין קטגוריה ברורה, אלא סוג של הופעה, תפקיד שאנו מגלמים, המיוצר על ידי הזהות התרבותית שלנו. לכן היא מנסה, באמצעות השפה, ליצור בעייתיות בשפה הרגילה דהיינו במושגים הנתפסים כמובנים מאליהם. לטענתה, הקשיים שתציג בנורמות, בדברים שאנו לוקחים כמובן מאליו יגרמו לנו לחשוב שוב על הדברים ואולי לשינוי בתפישה.

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה זכויות להט"ב משתנות באופן ניכר ממדינה למדינה. בעוד שמדינות מסוימות ידועות בפתיחותן כלפי הקהילה הגאה ומעניקות ללהט"בים זכויות מלאות או כמעט מלאות (למשל נישואים חד-מיניים ואימוץ ילדים במשותף), במדינות אחרות נטיות חד־מיניות אינן חוקיות והעונש עליהן בחוק יכול להגיע אף לעונש מוות.

כדי לעיין בזכויותיהם של להט"בים במדינות השונות, לחצו על היבשת הרצויה מתוך הרשימה שלהלן:

אוקיאניה · אירופה · אמריקה · אסיה · אפריקה


↑ ↑ ↑ לחצו על היבשת הרצויה ברשימה שלמעלה ↑ ↑ ↑


פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

חדשות, אירועים מרכזיים ועדכונים מרחבי העולם בנושאים הקשורים ללהט"ב:

  • 31 במרץ 2024 - בג"ץ קבע: בנות זוג לסביות יירשמו שתיהן כאימהות בתעודות הלידה של ילדיה (ynet)


  • 18 בדצמבר 2023 - האפיפיור פרנסיסקוס, אישר מסמך תקנות שלפיו כמרים יוכלו לברך בני זוג מאותו מין, כל עוד יעשו זאת שלא במסגרת הדומה לטקס כנסייתי (ynet)




  • 11 במרץ 2021 - מפלגת השלטון הלאומנית של פולין, חוק וצדק, מקדמת הצעת חוק חדשה שתאסור על זוגות להט"בים לאמץ ילדים, גם כהורים יחידנים. פולין כבר מונעת מזוגות להט"בים לאמץ ילדים ביחד, אך כמה משפחות הצליחו לעקוף את ההגבלה בכך שאחד או אחת מבני או בנות הזוג אימצו ילד באופן יחידני. כעת, מהלך שכזה ייאסר מפורשות. (הארץ)

  • 3 במרץ 2021 - מועצת העיר חיפה אישרה כי זוגות להט"בים יוכלו להירשם כידועים בציבור, ובכך יזכו לכל הזכויות מהעירייה, ובהן הזכות להירשם כהורים והטבות בארנונה. (ynet)

  • 22 בפברואר 2021 - לפי דו"ח שפרסמה האגודה למען הלהט"ב בישראל, בשנה החולפת התקבלו 2,696 דיווחים על גילויי שנאה ואלימות נגד להט"בים - עלייה של 27% ביחס לשנה הקודמת. עוד עולה מהדו"ח כי אחד מכל חמישה מהמדווחים היו בני נוער, ורוב המקרים התרחשו קרוב לבית ובחיק המשפחה. (הארץ)


  • 14 בדצמבר 2020 - עיריית ראשון לציון הצטרפה להכרה בזוגות להט"בים, ואישרה רישום זוגיות לזוגות לא נשואים המקיימים משק בית משותף על בסיס תצהיר לצורך קבלת זכויות ושירותים עירוניים. (ynet)

  • 18 בנובמבר 2020 - עיריית רמת גן אישרה רישום זוגיות לזוגות חד-מיניים בעירייה. (N12)

  • 9 ביולי 2020 - עיריית גבעתיים אישרה רישום זוגיות לזוגות שאינם נשואים ומקיימים משק בית משותף, לצורך קבלת זכויות ושירותים בעירייה. (מקומונט גבעתיים)

  • 21 ביוני 2020 - עיריית תל אביב-יפו תאפשר לזוגות גאים להירשם במאגרי המידע העירוניים על בסיס תצהיר, בנוסף לרישום הקיים של זוגות במרשם האוכלוסין, אשר ישמש את כלל יחידות העירייה בעת הענקת שירותיהן. יוזם התוכנית הוא חבר מועצת העירייה ומחזיק תיק הלהט"ב איתי פנקס ארד. (ynet)



  • 10 ביוני 2020 - עיריית רמת השרון החליטה להנפיק "תעודת משפחה" לזוגות להט"בים. (mynet)






  • 15 בנובמבר 2017 - אזרחי אוסטרליה הצביעו בעד נישואים חד-מיניים ברוב גדול של 61.6% מהאוכלוסייה. ראש הממשלה, מלקולם טרנבול שתמך בנישואים גאים, אמר כי בכוונתו להעביר חקיקה שתפתור את הוויכוח. "האוסטרלים הצביעו בהמוניהם, וברוב מוחלט הכריעו בעד שוויון בנישואים", אמר טרנבול לאחר פרסום תוצאות ההצבעה. "הם הצביעו בעד צדק, כן לאהבה". (nrg, באתר nrg)

  • 28 באוגוסט 2017 - קולין ג'קסון אתלט בריטי, סגן אלוף אולימפי, פעמים אלוף עולם, 4 פעמים ברציפות אלוף אירופה ושיאן עולם במשך 13 שנים בריצת 110 מטר משוכות ושיאן העולם הנוכחי (2017) בריצת 60 מטר משוכות יצא מהארון כהומו ובכך היה לאתלט הגבר הראשון בעולם ברמתו שיצא מהארון כהומו, 84 שנים אחרי אוטו פלצר מגרמניה. (ynet)



  • 16 ביולי 2017 - מדינת ישראל נגד אימוץ בידי זוגות גאים. בתשובה לעתירה של המרכז הרפורמי לדת ומדינה ועמותת אבות גאים, טענה המדינה כי אין לשנות את החוק כך שיאפשר גם לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים בישראל. בנימוקים נכתב כי "הילד הנמסר לאימוץ נושא תחושת חריגות, ורצוי להימנע מהעמסת מטען נוסף" (mako)




  • 24 בפברואר 2014 - נשיא אוגנדה יוורי מוסווני, חתם על חוק האוסר קיום יחסי מין הומוסקסואליים במדינה. בהתאם לחוק החדש, צפוי כל אדם שייתפס מקיים יחסי מין עם בן אותו מין לתקופת מאסר של בין 14 שנים למאסר עולם, בהתאם למספר המקרים שבהם ביצע את "העבירה".(mako)

  • 23 בפברואר 2014 - נשיא גמביה יחיא ג'אמה, אמר בנאום השנתי לציון שחרור גמביה מהשלטון הבריטי: "נילחם בשרצים האלה הנקראים הומואים או גייז, באותה הדרך בה אנו נלחמים ביתושים מחוללי מלריה, אם לא בצורה אגרסיבית יותר".(mako)


  • 18 בפברואר 2014 - טרנסג'נדרית חברת הפרלמנט האיטלקי ולדימיר לוקסוריה הורחקה מהכפר האולימפי של אולימפיאדת סוצ'י (2014) ונשלל ממנה אישור הכניסה שלה, לאחר שמספר ימים קודם לכן הניפה דגל בצבעי הקשת שעליו הכיתוב GAY IS OK ברוסית והגיעה למשחק הוקי קרח בשמלה בצבעי הקשת. (mako)

  • 4 בפברואר 2014 - הפרלמנט של סקוטלנד אישר ברוב מוחץ את החוק לנישואים חד מיניים, המאפשר לזוגות להט"בים להינשא החל מסוף השנה. 105 הצביעו בעד החוק ו-18 התנגדו.(ynet)

  • 3 בפברואר 2014 - כ-5000 אנשים צעדו במצעד הגאווה הגדול אי פעם שנערך במומבאי שבהודו כשהם נושאים שלטים בעד שוויון ונגד החלטת בית המשפט במדינה להוציא את ההומוסקסואליות מחוץ לחוק.(mako)

  • 2 בפברואר 2014 - במתקפה של כ-15 רעולי פנים על פסטיבל הסרטים הגאה מרלינקה, בסרייבו שבבוסניה, נפצעו שלושה אנשים שהועברו לבית החולים, נגרם הלם רב והפסטיבל בוטל.(mako)

  • 29 בינואר 2014 - צפון קפריסין ביטלה באופן רשמי את החוק נגד קיום יחסי מין הומוסקסואלים.(mako)

  • 14 בינואר 2014 - נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן חתם על חוק כי הומואים יכלאו ל-14 שנה, גם אם לא קיימו יחסי מין. אזרחים שיידעו על הומואים ולסביות ולא ידווחו לרשויות יכלאו ל-5 שנים ואורחים בחתונות גאות יאסרו ל-10 שנים.(mako)




  • 17 בדצמבר 2013 - שני גברים הומואים מניגריה נרצחו במכות אלות. הרצח תועד בסרטון שהופץ ברשת, שבו נראה קהל גדול נאסף סביב שני גברים ערומים, כשהוא מכה בהם באלות וקרשים עד שהם מתים. ברקע נשמע ההמון צועק מילים כמו "הומו" ו"לא נורמלי".(mako)

  • 16 בדצמבר 2013 - איוון אוקלוביסטין, שחקן רוסי, אמר כי ההומואים בארצו צריכים להישרף חיים בתנורים מכיוון שהם מהווים סכנה לילדיו, וזכה לתשואות מצד הקהל. (mako)

  • 11 בדצמבר 2013 - בית המשפט העליון בהודו הפך החלטה מ-2009 של ערכאה נמוכה וחידש תוקפו של חוק מתקופת הראג' הבריטי לפיו הומוסקסואליות הינה עבירה שדינה עד 10 שנות מאסר.(ynet)

  • 10 בדצמבר 2013 - אלטון ג'ון הופיע במוסקבה שברוסיה, וניצל את ההזדמנות להביע מחאתו נוכח המדיניות ההומופובית והאלימות נגד הקהילה הגאה ברוסיה. "הסתכלו סביבכם הלילה. אתם רואים גברים, נשים, צעירים וזקנים, הומוסקסואלים והטרוסקסואלים. אלפי אנשים רוסים נהנים מהמוזיקה".(mako)

  • 2 בדצמבר 2013 - טום דיילי, אלוף עולם, אלוף אירופה, בעל מדליית ארד אולימפית בקפיצה למים ואחר הספורטאים המפורסמים ביותר בבריטניה יצא מהארון כהומוסקסואל.(ynet)

  • 8 בנובמבר 2013 - מדינת הוואי הייתה למדינה ה-16 שאישרה נישואים חד מיניים בארצות הברית. 30 חברי בית הנבחרים הצביעו בעד הצעת החוק, 19 התנגדו, ושניים נמנעו. מושל הוואי, ניל אברקומבי, ציין שהוא יחתום במהירות על הצעת החוק. (mako)

  • 5 בנובמבר 2013 - מדינת אילינוי הייתה למדינה ה-15 שאישרה נישואים חד מיניים בארצות הברית, ברוב של 61 מול 54 בעד הצעת החוק. המושל פט קווין אמר כי הוא יחתום על ההצעה. (mako)

  • 20 באוקטובר 2013 - מצעד הגאווה השני שנערך בפודגוריצה בירת מונטנגרו הסתיים בפצועים ועצורים. כ-1500 בני אדם הפגינו נגד המצעד ותקפו את חברי הקהילה באבנים ופצצות אש. כוח של 2000 שוטרים ניסה להגן על חברי הקהילה הגאה. 20 שוטרים נפגעו בעימות, 40 מפגינים נפצעו ו-60 מפגינים נעצרו. (mako)

  • 19 בספטמבר 2013 - האפיפיור פרנציסקוס מותח ביקורת חסרת תקדים על הכנסייה הקתולית, שבראשה הוא עומד, ועל קודמיו בתפקיד, ומזהיר מפני העיסוק המוגזם בהפלות ובהומואים. "המוסריות של הכנסייה עלולה לקרוס כמו מגדל קלפים אם היא לא תאזן את חוקיה הנוקשים". (mako)

  • 17 בספטמבר 2013 - לראשונה, חתונה של זוג הומואים בטלוויזיה הרומנית, לאחר שדניאל ומיכאי זכו בתוכנית הריאליטי "ארבע חתונות ואתגר". (mako)

  • 26 באוגוסט 2013 - איסלן נטלס, סטודנטית לעיצוב אופנה בת 21, הוכתה למוות באכזריות במשך דקות ארוכות מול תחנת המשטרה, בניו יורק. טרם ביצוע המעשה, החשודים שאלו את נטלס האם היא טרנסג'נדרית, ואז החלו להשמיע קללות טרנספוביות. (mako)

  • 29 ביולי 2013 - דווין ג'ונס, נער בן 17 וחצי שהיה לבוש בבגדי נשים, נרצח במהלך מסיבה שהתקיימה במונטגו ביי שבג'מייקה לאחר שהמוני אנשים ביצעו בו לינץ' דקרו אותו בכל חלקי גופו ביתרו את גופתו לחלקים רבים ואת חלקי הגופה זרקו הרוצחים אל השיחים. (mako)


  • 30 ביוני 2013 - דודוזילה זוזו, אישה לסבית בת 26, מדרום אפריקה נאנסה באכזריות ונרצחה, לאחר שנדקרה בכל חלקי גופה. על הקיר בתא השירותים נכתב: "מוות להומואים וללסביות" ו"לסבית מלוכלכת". (mako)

  • 27 ביוני 2013 - מועצת הפדרציה של רוסיה, הבית העליון של הפרלמנט ברוסיה אשררה פה אחד את התיקון לחוק האימוץ, האוסר למסור ילדים לאימוץ להורים מחו"ל בני אותו מין. ההחלטה עברה באישור של 131 סנאטורים שנכחו באולם. נוסף לכך, הסנאט אישר ברוב של 137 תומכים, ללא מתנגדים ונמנע אחד את החוק הפדרלי האוסר על יציאה מהארון. (mako)


  • 11 ביוני 2013 - הדוּמה, הבית התחתון של הפרלמנט ברוסיה, אישר ברוב של 434 תומכים, מול אפס מתנגדים ונמנע אחד, את "החוק לאיסור על תעמולה ליחסים לא מסורתיים". על פי החוק החדש, אסורה חשיפת קטינים להומוסקסואליות, כאשר בתוך כך נכללים: איסור להניף דגלי גאווה וכן להתנשק בפומבי על השפתיים או להפגין חיבה רומנטית בפומבי עם בן אותו מין. הקנס על עבירה זאת מתחיל מ-4,000 רובל (כ-450 שקל), יכול להגיע עד לסכום של חצי מיליון רובל (כעשרת אלפים שקל) ועד למאסר. (mako)

  • 8 ביוני 2013 - קלמאן מריק, הומו בן 18 ופעיל זכויות להט"ב, נרצח בתחנת המטרו סן לזאר בפריז, צרפת לאחר ששלושה גלוחי ראש תקפו אותו באכזריות. השלושה, המשתייכים לתנועה הנאצית המהפכה הלאומית הצעירה, לבשו חולצות ובהן סמל מפלגת הימין הקיצוני של מארין לה פן. (mako)


פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

חדש על המסך

מיני די.וי (Mini DV) הוא סרט קולנוע תיעודי ישראלי משנת 2022 שביים שאולי מלמד. הסרט עוקב אחרי סיפורי ההתבגרות המינית של ארבעה מבוגרים להט"בים, כפי שמשתקפים בצפייה בקלטות וידאו שצילמו בילדותם.

הסרט הופק בתמיכת כאן - תאגיד השידור הישראלי, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, מפעל הפיס ומשרד התרבות והספורט - המועצה הישראלית לקולנוע.

הסרט הוקרן בבכורה בתחרות הישראלית בפסטיבל הקולנוע דוקאביב ביוני 2022.

ערכים נוספים

ינואר 2024בג"ץ שי גורטלר נגד שר הרווחההמרכז הקהילתי הלהט"בי (ניו יורק)יום רחוב כריסטופרקירה ווקנהורסטסטפן סז'ורנהדצמבר 2023אלדורדו: כל מה שהנאצים שונאיםבדם שלנוHIV וגברים המקיימים יחסי מין עם גברים‏ • מצעד הגאווה בניו יורקנובמבר 2023Lola (שיר של הקינקס)‏ • Relax‏ • אוקטובר 2023טובה סטירקהנבלעספטמבר 2023את שאהבה נפשי (מחזה)‏ • גבריאל אטאלאוגוסט 2023Crave (שיר של יירס אנד יירס)‏ • סטונוול איןיולי 2023Love on Myself‏ • יוני 2023Out On Screen‏ • OutRage!‏ • Ram Ranch‏ • גוטמיק‏ • ווגינג‏ • מאי 2023Inside Out (פסטיבל קולנוע)‏ • מרץ 2023אורגולו קריטיקומצעד הגאווה בסאו פאולומצעד הגאווה השחורה פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

גם בקרב ההומואים והלסביות קיים חוסר ידע באשר לטרנסקסואלים וטרנסג'נדרים. החיבור לקהילה ההומו-לסבית אינו תמיד פשוט מאחר שישנם חשבונות פוליטיים שונים. לפעמים יש התנגדות בקרב הקהילה ההומו-לסבית להתחברות עם הטרנסג'נדרים מאחר שהדימוי שלנו בחברה הוא שלילי מאוד. אנחנו מפיצים סטריאוטיפ נשי, סיסי, שהומואים חשבו שכבר השתחררו ממנו.


איש לא יכפור בגלוי בעובדת שייכותם של הטרנסג'נדרים לקהילה הזאת [קהילת הלהט"ב] , שהמאפיין אותה הוא היותה מאתגרת את תפיסות המיניות המקובלות. אבל ההתעלמות מן הטרנסג'נדרים משקפת יותר מסתם חוסר מודעות: היא נובעת מיחס בעייתי כלפי הטרנסג'נדרים בתור חברים שווי זכויות בקהילה.


.נורה גרינברג על היחס לטרנסג'נדרים בקהילת הלהט"ב -

ציטוט אקראיחיפוש ציטוטלאוסף הציטוטים המלא

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

השחקן המנוח הית' לדג'ר שגילם את דמותו של אניס דל מאר
השחקן ג'ייק ג'ילנהול שגילם את דמותו של ג'ק טוויסט

"הר ברוקבק" הוא סרט קולנוע אמריקאי עתיר פרסים, של הבמאי אנג לי משנת 2005. הסרט מתאר מערכת יחסים רומנטית הומוסקסואלית בין שני בוקרים במערב התיכון של ארצות הברית בשנות ה-60, ה-70 וה-80 של המאה ה-20.

הביקורת החברתית על נושאו של הסרט הייתה רבה. מספר קבוצות של נוצרים פונדמנטליסטים בארצות הברית הוקיעו את הסרט כסרט לא מוסרי, ומספר בתי קולנוע, כמו במדינת יוטה, סירבו להקרינו בטענת "חוסר מוסר". בנוסף, כתבים שונים ברשת החדשות פוקס העירו כי הסרט מיועד לשרת אג'נדה מסוימת של ארגונים פרו-הומוסקסואליים, והמליצו לצופים לראות במקומו את הסרט בעל האוריינטציה הנוצרית - "האריה, המכשפה וארון הבגדים" (וכן העירו שהסרט הנוצרי ראוי יותר לאוסקר מאשר "הר ברוקבק").

למרות ביקורות אלה, היה זה סרט הקולנוע הראשון והיחיד עד כה המתאר אהבה רומנטית בין זוג גברים, שזכה במספר פרסי אוסקר, וכן בפרס גלובוס הזהב ובפרס באפט"א.


פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה סְטְרֵיְיט אַקְטִינְגאנגלית: Straight-acting, בתרגום חופשי: "התנהגות סטרייטית" או "לשחק סטרייט") הוא מונח המתאר הומוסקסואל בעל סממנים חיצוניים והתנהגותיים גבריים הנחשבים אופייניים לגבר הטרוסקסואל. המונח נשען על סטריאוטיפ המייחס להומוסקסואלים התנהגות טיפוסית המאופיינת בסממנים חיצוניים כגון לבוש, אופן דיבור ושפת גוף המצטיירים כ"נשיים", והשונה באופן מהותי מהתנהגותם של הטרוסקסואלים. על רקע זה, הצבעה על אדם כ"סטרייט אקטינג" מאפשרת להוציאו מכלל זה, ולהעיד עליו שהוא נבדל מהטרוסקסואלים אך ורק בהעדפתו המינית. כלומר, אדם אשר לא ניתן, לכאורה, להבחין כי הוא הומו, משום שאינו נוהג על פי הסטריאוטיפ.

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

ריקוד טקסי לכבודו של Two-Spirit

Two-Spirit הייתה תופעה נפוצה בקרב שבטים אינדיאניים בצפון אמריקה. Two-Spirit לרוב, היה גבר הלוקח על עצמו את תפקיד מגדרי, מיני וחברתי של אישה ואף היה מקובל על קהילתו ככזה. עם זאת, ל-Two-Spirit מאפיינים הייחודיים רק לו, משמע לא כאלו המשויכים לאישה או גבר, הבאים לידי ביטוי בלבוש, במזג, בסגנון החיים ובמעמד החברתי. מעדויות על חיי האינדיאנים, עולה כי בשיאה התופעה הקיפה מעל ל-150 שבטים, אך עם התמעטותם, שיעורי התופעה, קטנו בהתאם.

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה סעיף 175 היה הסעיף בחוק העונשין הגרמני שאסר על יחסים אינטימיים בין גברים. חוקים דומים התקיימו במדינות רבות בעולם, ובחלקו עדיין קיימים. אולם זה הגרמני ידוע לשמצה בשל השימוש שעשה בו המשטר הנאצי לכליאת הומוסקסואלים במחנות ריכוז, סירוסם והמתתם.

הנאצים שינו את הסעיף, והרחיבו את תחולתו. הם שינו את ההגדרה מ'עבירה' ל'פשע', ובכך הגדילו את העונש הפוטנציאלי לחמש שנות מאסר. כמו כן הם הסירו את הביטוי 'שלא כדרך הטבע', שנתפס כמתייחס למין אנאלי בלבד. כדי לעבור על החוק, מספיק היה לגרום ל'פגיעה בחוש הבושה', כך שלא היה צורך אפילו במגע כלל - אפילו מבט לא צנוע עלול היה להביא להרשעה. שינוי החוק הביא לעלייה תלולה במספר המעצרים.

חלק גדול מהאסירים שנכלאו במחנות ריכוז בעוון הומוסקסואליזם, לא זכו לפיצויים מממשלת גרמניה, כי הם נחשבו לפושעים. יתרה מזו, חלק מהאסירים ששרדו את המחנות נשלחו לכלא, לסיים את תקופת מאסרם על פי סעיף 175.

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

דגל הגאווה במצעד הגאווה בסאו פאולו, 2009, עליו מספר סמלים לסביים (מימין לשמאל):
לבריס, משולש שחור וסמל ונוס כפול ושלוב.

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

למידע - לחצו על הלשונית המתאימה

טוען את הלשוניות...

  [ עריכה ]

1947

  • מפגשים בין הומוסקסואלים וקרוזינג (שיטוט בחיפוש אחר מין מזדמן) מתקיימים בתל אביב בגינת לונדון, טיילת תל אביב והבר במלון "ארמון" ברחוב הירקון, ובחיפה בגן בנימין. דוגמה למפגשים כאלה הוא סיפור היכרותם של רוני וג'וני בטיילת תל אביב[1]

1950

1956

  • לאחר מאבק ממושך שכלל שביתות רעב ופגיעה עצמית, הגיעה רינה נתן לבית החולים אסף הרופא לאחר שחתכה את איבר מינה. מצבה הרפואי אלץ את הרופאים לסיים את הליך הסירוס ולבצע את הניתוח הראשון לשינוי מין בארץ.

1960

1961

1962

1963

  • הסרט "קורטוב של דבש" על יחסים בין יצאנית מזדקנת לגבר הומוסקסואל, הוקרן בקולנוע "חן" בחיפה.[4]

1964

1967

  • "נפלאתה", מאת ה' יואב, סיפור הומו-לסבי, מתפרסם בכתב העת לספרות "עכשיו".

1968

1969

1971

  • ח"כ אורי אבנרי מגיש הצעה לביטול חוק האוסר על יחסים הומוסקסואלים, הניסיון הראשון נכשל.[5]

1974

1975

1976

1977

1978

1979

  • בית המלון "מרינה" ובית הארחה בקיבוץ מעלה החמישה מבטלים את ההזמנות של הכנס הבינלאומי הרביעי של הומוסקסואלים ולסביות יהודים, שהגיעו מבית הכנסת "שמחת תורה" בניו יורק, מחשש לאיבוד תעודת הכשרות שלהם.[6]
  • באי הכנס הבינלאומי נוטעים כ-3,000 עצים בחלקה שביער להב בדרום. קרן קיימת לישראל מסרבת להניח שלט המעיד על זהות התורמים.

1981

  • "נתיב נוסף", הביטאון הקהילתי הראשון, בעריכת משה רוזנבאום, יוצא לאור. כתב העת מפסיק להתפרסם לאחר מספר קטן של גיליונות, אך חוזר להופיע בשנת 1990.

1982

1983

1984

1985

1986

1987

  • הקמת קל"ף (קהילה לסבית פמיניסטית).
  • הגיליון הראשון של ירחון "מגעים" יוצא לאור על ידי מרק אריאל.

1988

1989

1990

1992

1993

  • בחודש פברואר הוקמה תת-ועדה בכנסת לקידום זכויות הומואים ולסביות בראשות ח"כ יעל דיין.
  • פרופ' עוזי אבן משתתף בישיבה הראשונה שנערכה בכנסת בנושא הומוסקסואלים ולסביות, ומספר על ההתייחסות של מערכת הביטחון אליו כהומוסקסואל. בעקבות עדותו הוקמה ועדה ותוקנו רוב פקודות צה"ל שהפלו הומוסקסואלים ולסביות.
  • האירוע הראשון לציון יום הגאווה התקיים בגינת שינקין בתל אביב. במקום הוצב ארון עץ ממנו יצאו הנוכחים באופן טקסי.יואב בירנברג, גאים להציג, חדשות, 4 ביולי 1993
  • ברק עטר היה לספורטאי הישראלי הבכיר, הגבר הראשון, שיצא מהארון כהומו.
  • מד"א הכיר בזכותן של בנות זוג לסביות לצורך ביטוח דם[13]

1994

1995

1996

1997

1998

1999

2000

  • השוואת גיל ההסכמה ליחסי מין הומוסקסואליים לזה של יחסי מין הטרוסקסואליים.
  • מפת הבילוי הראשונה לגייז בישראל: The Tel Aviv Gay Map.
  • נפתח "קפה תיאו", בית קפה וחנות ספרים הנקרא על-שם תיאו מאינץ, מראשוני הקהילה ההומוסקסואלית בישראל.
  • אוקטובר: הקמת סניף באר שבע והדרום של "האגודה".

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

  • 15 בינואר - אלפי תלמידים הפגינו בכיכר רבין נגד דברי שר החינוך רפי פרץ, זאת בעקבות ראיון שהעניק לידיעות אחרונות שפורסם ב-10 בינואר 2020, בו נשאל פרץ כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, והוא השיב: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה". פרץ גם הגדיר משפחה נורמטיבית - "עם איש ואישה". דבריו עוררו זעם בארגוני הלהט"ב, וכן במערכת הפוליטית ובמערכת החינוך.
  • 25 בפברואר - שינוי סעיף המין בתעודת זהות כבר לא מחייב לעבור ניתוח להתאמה מגדרית או לקיחת הורמונים, גיל שינוי סעיף המין ירד מ-18 ל-16 ותקופת ההמתנה קוצרה משנתיים לחצי שנה.[67]
  • 27 בפברואר - בג"ץ קבע כי תיקון חוק הפונדקאות שנחקק ב-2018 מפלה זוגות חד-מיניים. בנוסף, נקבע כי יש לתקן את חוק הפונדקאות בתוך שנה.[68][69]
  • 9 ביולי - חברת "טחינת אל ארז", בבעלות ג'וליה זהר, הופכת מושא לחרם מצד קיצוניים בחברה הערבית-ישראלית לאחר שהפכה לחברה הערבית הראשונה בישראל שתורמת כסף ותומכת באופן פומבי בקהילה הגאה, בכך שתרמה כסף להקמת קו לסיוע וקשב בערבית לקהילה הגאה.[70]

2021

2022

2023

2024


  [ עריכה ]

פעילות תהל"ה במהלך מצעד הגאווה 2009 בתל אביב המרכז העירוני לקהילה הגאה בתל אביב

תא הסטודנטים "סגול" במצעד הגאווה בירושלים, 2008
1
98%
BLUE
#7777ff

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

פורטל מדעי החברה פורטל הסוציולוגיה פורטל הפסיכולוגיה פורטל חוק ומשפט פורטל פמיניזם

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

רוצה לעזור? הנה כמה משימות בהן ניתן לתרום:

  • ישנם ערכים שאי אפשר שיישארו במצבם הנוכחי וצריך לעבור עליהם ולתקן אותם בהקדם.

מצאו ערכים לשיפור בנושא להט"ב: לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוטבלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה) פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת עליונה

  1. ^ רפי פרץ, רוני וג'וני, זוגיות גאה במשך 44 שנה, באתר ynet, 29 באפריל 2010
  2. ^ "סיפור אימים", חרות, 8 באפריל 1960
  3. ^ מצב רוחו של בן-ארצי על הגובה..., חרות, 20 במרץ 1963
  4. ^ תזכורת נוספת, מעריב, 11 במרץ 1963
  5. ^ יהושע ביצור, הכנסת דחתה את ההצעה לבטל האיסור על יחסים הומוסכסואליים, מעריב, 3 ביוני 1971
  6. ^ הכנס הבינלאומי הרביעי של הומוסקסואלים ולסביות יהודים באתר אגודת הלהט"ב
  7. ^ טובה צימוקי, לפיד פסל הופעת הומוסקסואל בטלוויזיה, דבר, 12 באוקטובר 1982
  8. ^ ארכיון המדינה, אישור המועצה לביקורת סרטים ומחזות
  9. ^ מיכל קפרא, תנו לנו לחיות בכבוד, מעריב, 31 באוגוסט 1984
  10. ^ אלי דנקר:הומוסקסואליות אינה סטייה, מעריב, 31 באוגוסט 1984
  11. ^ הצנזורה פסלה מונולוג של הומוסקסואל, מעריב, 7 באוקטובר 1986
  12. ^ חיים נגיד, "הזיות קמות במזרח" ו"הימנוס" התחלקו בפרס הראשון בפסטיוואל עכו, מעריב, 23 באוקטובר 1986
  13. ^ עדי יותם, תקדים: מד"א מכיר בלסביות כבנות זוג לצורך ביטוח דם, חדשות, 28 באוקטובר 1993
  14. ^ נפתח סניף האגודה בגליל העליון, באתר gogay, ‏3 בדצמבר 2001
  15. ^ לראשונה בישראל: פיצויים לטרנסית שפוטרה, gogay‏, 12 באוקטובר 2005
  16. ^ רועי יולדוס, ‏ההומואים הדתיים יוצאים מהארון: למעלה מ-6,000 פניות לארגון הו"ד, באתר ‏מאקו‏, 13 בנובמבר 2012
  17. ^ תומר זרחין, ביטוח לאומי העניק לראשונה חופשת לידה לזוג הומואים, באתר הארץ, 16 במרץ 2009
  18. ^ אורלי וילנאי, ‏גאווה פצועה, באתר ‏מאקו‏, 06 באפריל 2009
  19. ^ אביעד גליקמן, איתי פנקס ובן זוגו לבג"ץ: אשרו לנו פונדקאות, באתר ynet, 10 בפברואר 2010
  20. ^ יואב זיתון, יואב זיתון, לראשונה: אירועי גאווה במימון הממשלה, באתר ynet, 5 במאי 2010
  21. ^ תקדים: אלמן "בארון" זכאי לקצבת שארים, באתר ynet, 3 במאי 2010
  22. ^ תומר זרחין, זוג תאומים ממתין בהודו ללא מעמד חוקי בשל עיכוב הצו המשפטי להבאתם לישראל, באתר הארץ, 9 במאי 2010
  23. ^ ספי עובדיה, טלילה נשר ויעל עבאדי, נתניהו הורה להביא מהודו את דן גולדברג והתאומים, גלי צה"ל, ‏18 במאי 2010
  24. ^ תומר זרחין, היום: הפגנה נגד העיכוב בהבאתם של התאומים שנולדו מפונדקאית מהודו, באתר הארץ, 10 במאי 2010
  25. ^ תומר זרחין, משרד הפנים התיר לתאומים לשוב לישראל, באתר הארץ, 26 במאי 2010
  26. ^ תומר זרחין, נציב התלונות על שופטים ביקר את השופט מרכוס על התבטאויותיו בפרשת התאומים, באתר הארץ, 19 באוקטובר 2010
  27. ^ נציב תלונות הציבור על שופטים קיבל את תביעת הבית הפתוח, וקבע שהשופט מרכוס פעל שלא כשורה, באתר הבית הפתוח, ‏18 באוקטובר 2010
  28. ^ 600 משתתפים באירוע הגאווה הראשון בב"ש, gogay‏, 4 ביוני 2010
  29. ^ עע"ם 343/09 הבית הפתוח נ' עיריית ירושלים, ניתן ב־14 בספטבר 2010
  30. ^ אביעד גליקמן, תקדים משפטי: ילד יאומץ על-ידי בן הזוג של אביו, באתר ynet, 16 בדצמבר 2010
  31. ^ וואלה! סלבס‏, אורנה בנאי יוצאת מהארון, באתר וואלה!‏, 27 בדצמבר 2011
  32. ^ נרי ברנר, היסטוריה בישראל: בן נולד לטרנסג'נדר, באתר ynet, 29 בדצמבר 2011
  33. ^ רועי יולדוס רוזנצוייג, ‏מזל טוב: תל אביב העיר הגאה בעולם לשנת 2011, באתר ‏מאקו‏, 11 בינואר 2012
  34. ^ נעמה כהן פרידמן, תקדים: זוג לסביות הוכרו כאמהות לילד משותף, באתר ynet, 5 במרץ 2012
  35. ^ רועי יולדוס רוזנצוייג, ‏אסי לוי יוצאת מהארון: "פעם ראשונה שאני מאוהבת באישה", באתר ‏מאקו‏, 6 ביוני 2012
  36. ^ אילן ליאור, בית משפט אישר בפסיקה תקדימית גירושים של זוג הומואים, באתר הארץ, 2 בדצמבר 2012
  37. ^ גאווה, ‏ח"כים למען הקהילה הגאה: "מבטיחים שוויון - לא מצליחים לקיים", באתר ‏מאקו‏, 6 בינואר 2013
  38. ^ מירית קושניר סטרומצה, קפטן הכדורעף: אני קודם כל הומו אח"כ ספורטאי, באתר mynet (כפי שנשמר בארכיון האינטרנט), 7 בינואר 2013
  39. ^ גאווה, ‏שנתיים אחרי אסון הכרמל: משרד הביטחון חויב להכיר בבתה של הסוהרת הלסבית, באתר ‏מאקו‏, 14 בפברואר 2013
  40. ^ גאווה, ‏סובלנות אדומה: כדורסלני הפועל ירושלים ביקרו בבית הפתוח, באתר ‏מאקו‏, 20 במרץ 2013
  41. ^ אביאל מגנזי, מהפכת האימוץ: המדינה תקל על הורים גאים, באתר ynet, 12 במאי 2013
  42. ^ עזרי עמרם, משה נוסבאום, ברהנו טגניה וגיא פלג , ‏התפתחות דרמטית: שלושה חשודים במעורבות ברצח בבר-נוער בתל אביב, באתר ‏מאקו‏, 5 ביוני 2013
  43. ^ דני זאק, ‏הצלחה בתמונות: כ-1,100 צועדים במצעד הגאווה הראשון באשדוד, באתר ‏מאקו‏, 23 ביוני 2013
  44. ^ נועם (דבול) דביר, בית שמש נגד ראש העיר: "תטפל בעצמך", באתר ynet, 14 בנובמבר 2013
  45. ^ אייל להמן, נשיא המדינה פרס בעד נישואים חד-מיניים: "לכל אחד יש זכות להקים משפחה", באתר ynet, 1 בדצמבר 2013
  46. ^ רועי יולדוס רוזנצוייג, ‏איסור אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית: הצעת החוק עברה בקריאה טרומית, באתר ‏מאקו‏, 18 בדצמבר 2013
  47. ^ בג"ץ קבע: זוג אבות יוכרו יחד כהורים, באתר ynet, 28 בינואר 2014
  48. ^ קוונטום של נחמה: החוק למניעת אפליית תלמידים להט"בים עבר בקריאה שלישית, באתר ‏מאקו‏, 19 במרץ 2014
  49. ^ מעכשיו: קל יותר לעבור ניתוח שינוי מין בישראל, באתר ynet, 13 במאי 2014
  50. ^ השרה לבני חיתנה זוג חד מיני, באתר ynet, 3 ביוני 2014
  51. ^ אתר למנויים בלבד ירדן סקופ, בעקבות דבריו על זוגות חד מיניים: מחאה נגד שי פירון, באתר הארץ, 28 ביוני 2014
  52. ^ אבא ואבא, עכשיו גם בתעודת הזהות, באתר ynet, 16 בנובמבר 2014
  53. ^ איתי סגל, הולך בדרכו, באתר ynet, 22 ביולי 2015
  54. ^ רועי ינובסקי, רותם אליזרע ודני אדינו אבבה, נפטרה הנערה שנדקרה במצעד הגאווה: "בשל רשעות ורשלנות קופד פתיל חייה", באתר ynet, 2 באוגוסט 2015
  55. ^ ריבלין בכיכר ציון: "להבות של שנאה פשטו בארצנו", באתר וואלה!‏, 1 באוגוסט 2015
  56. ^ ח"כ איציק שמולי יצא מהארון, באתר ‏מאקו‏, 31 ביולי 2015
  57. ^ מאסר עולם ו-31 שנים נגזרו על הרוצח במצעד הגאווה ישי שליסל, באתר וואלה!‏, 26 ביוני 2016
  58. ^ אטילה שומפלבי, יום הלהט"ב בכנסת: "החוק עדיין מפלה אבל יש התקדמות", באתר ynet, 23 בפברואר 2016
  59. ^ הפוסט, באתר פייסבוק, 13 במאי 2016
  60. ^ אילנה קוריאל, אלפים השתתפו בהפגנת הגאווה בב"ש: "לא אזרחים סוג ב'", באתר ynet, 14 ביולי 2016
  61. ^ יעל פרידסון, "שיר לשירה": צפו בקורין אלאל בביצוע לזכרה של שירה בנקי, באתר ynet, 2 באוגוסט 2016
  62. ^ קרין לויט פרידריך, פס"ד תקדימי: הומואים הוכרו כהורים ללא בדיקת רקמות, באתר ynet, 9 באוגוסט 2016
  63. ^ אתר למנויים בלבד אילן ליאור, אלפי בני אדם הפגינו בת"א במחאה על אפליית הומואים ולסביות באימוץ, באתר הארץ, 20 ביולי 2017
  64. ^ רועי רובינשטיין, אלפיים במצעד הגאווה הראשון ברעננה: "לא יתעלמו מאיתנו", באתר ynet, 18 ביוני 2019
  65. ^ שלומי גבאי ואור רביד‏, "לא נחזור לארון": חרף האיומים - מאות השתתפו במצעד הגאווה הראשון בנתניה, באתר וואלה!‏, 12 בייול 2019
  66. ^ נינה פוקס, אירוע הגאווה הראשון בבית שמש: "התשובה לכל מי שמנסה להשתיק אותנו", באתר ynet, 26 ביולי 2019
  67. ^ Yaron, Lee (2020-02-26). "Israel Approves Allowing Transgender People to Change Gender on IDs Without Surgery". Haaretz (באנגלית). נבדק ב-2020-03-16.
  68. ^ מיכל צ'ין מיכל פעילן, ‏בג"ץ קבע: יש לאפשר לזוגות חד-מיניים גישה להליך פונדקאות, באתר ‏מאקו‏, 27 בפברואר 2020
  69. ^ Israeli Supreme Court Rules Surrogacy Rights Must Be Extended to Same-Sex Couples, Algemeiner.com (באנגלית אמריקאית)
  70. ^ חסן שעלאן, דניאל סלאמה, חרם הטחינה במגזר הערבי: החברה תרמה ללהט"ב – בציבור זרקו קופסאות, באתר ynet, 9 ביולי 2020
  71. ^ בג"ץ הכריע: פונדקאות ללהט"ב תוך חצי שנה, באתר ‏מאקו‏, 11 ביולי 2021
  72. ^ נינה פוקס, לראשונה בישראל: איכילוב מינתה רופא מנהל לתחום הלהט"ב, באתר ynet, 23 בספטמבר 2021
  73. ^ סיון חילאי, לפיד לקהילה הגאה: "78% מהציבור איתכם - אבל משקשק מה-22% הנותרים", באתר ynet, 27 באוגוסט 2022
  74. ^ יקי אדמקר, מירב כהן‏, תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג ידועים בציבור של נופלים להט"בים, באתר וואלה!‏, 6 בנובמבר 2023
  75. ^ אתר למנויים בלבד בר פלג, בג"ץ: המדינה אינה יכולה עוד להפלות זוגות חד־מיניים באימוץ ילדים, באתר הארץ, 28 בדצמבר 2023
  76. ^ ציוץ של כאן חדשות ברשת החברתית אקס (טוויטר), 28 בפברואר 2024

פורטל:להט"ב/מסגרת מעוצבת תחתונה